Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kortom: je verspilt je tijd momenteel ![]() |
![]() |
|
voor mensen die hun dromen niet kunnen onthouden; voor je gaat slapen een paar keer tegen jezelf zeggen "ik ga mijn droom onthouden" en als je 's ochtends wakker wordt, een tijdje in de houding blijven liggen waarin je wakker wordt, dan is er meer kans dat je je wat herinnert
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geen droom of wat dan ook. |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon nieuwsgierig.. ik kan denk ik niet zonder mijn dromen, dus ik vraag me of er mensen zijn die bewust geen moeite doen (klinkt misschien weer overdreven..) om dromen te krijgen.
|
Zelden herinner ik me iets van mijn dromen. Ze zijn dan ook steeds zodanig absurd (maar wel mooi) dat ik niet eens de moeite doe ze te analyseren of wat dan ook. En vaak vergeet ik wat ik juist droomde na een tijd. Maar soms word ik wakker en is het net alsof ik nog in die droom zit, heel raar.
Ik wou dat ik vaker droomde ![]()
|
een lerares van mij vertelde laatst dat ze wilde dat ze haar dromen uit kon zetten, zij heeft er gewoon last van
![]() maar opzich droomt iedereen, dat moet ook. weet niet of jullie ook van dat experiment hebben gehoord waarbij mensen wakker werden gemaakt zodra ze begonnen te dromen (kun je zien aan de oogleden geloof ik) dat ging zo een paar nachten door en die mensen werden echt helemaal gek... idioot eigenlijk, dat t zo belangrijk is ![]() maar goed, iedereen droomt dus, alleen onthoudt niet iedereen het. btw zouden dieren ook dromen? en kleine baby'tjes? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik weet mijn dromen de volgende ochtend ook vrijwel altijd nog wel, vaak raak ik ze in de loop van de dag kwijt. fijne dromen heb ik vaak een goed humeur en anders ben ik blij dat ik wakker wordt, dus ik vind dromen ook echt fijn (heb ook weleens tijden gehad dat ik zin had om te gaan slapen om zo onbewust dromen mee te maken ![]()
||
Citaat:
![]() en de kat van een vriendin van mij bewoog opeens, denk zoiets als wanneer ik droom dat ik val, dan heb ik dat ook. Kennen jullie dat? |
![]() |
|
Ik heb echt vaak van die rare dromen...
Neem nou deze week...Had ik droom dat overal brand uitbrak in de wereld, dat de wereld zeg maar zou vergaan....En toen was mijn vriend jarig en daar moest ik naartoe maar dat kon niet...echt vaag gewoon... Dromen bepaalt mijn stemming wel...Als ik raar heb gedroomd dan ben ik toch wel een beetje bang...
|
Ik vind het verschijnsel 'dromen' echt superinteressant. Ik droom bijna elke nacht, en meestal heel raar. Als ik een nachtmerrie heb, is het een erg realistische nachtmerrie. Een keer heb ik zó eng gedroomd dat ik de dag er na nóg bang was.
De gebeurtenissen van 11 september hebben invloed op mijn dromen, zo droom ik vaak over neerstortende vliegtuigen enz. Ik kan mijn dromen soms 's ochtends nog herinneren maar meestal kom ik er halverwege de dag achter. Door iemand te zien, iets vast te pakken herinner ik weer iets vaags uit mijn droom. Soms kan ik mijn dromen tijdens de droom bepalen, dan zeg ik "Roos stel je niet zo aan, dit gebeurt toch niet' als ik iets leuks droom. Maar als het een nachtmerrie betreft is het zo realistisch dat ik me verbaas als ik wakker word. Soms droom ik alvast de komende dag en dan verbaas ik me de volgende dag dat het niet zo is. Ok genoeg over mijn dromen, ik kan er nog uren over praten. Wie herkent hier iets van?!
||
Citaat:
Over de inhoud van dromen; het hangt er een beetje vanaf, soms droom ik hele vage dingen en soms over dingen uit het dagelijks leven en dingen die gebeurd zijn.
||
![]() |
Citaat:
Meestal droom ik over wat er de dag ervoor zo'n beetje is gebeurd of over iets wat binnenkort gaat gebeuren. Vannacht nog over m'n eerste rijles (a.s. woensdag). Meestal kan ik me m'n dromen niet direct herinneren als ik wakker word, maar later op de dag begint me dan weer iets te dagen.
|
![]() |
ik vind dromen ook erg intressant.. Lijkt net of mijn "wereld" er op in speelt.. of dat mijn dromen een soort van toekomst laten zien, die af en toe wel eng dicht in de buurt komen
![]() het menselijk brein kan enorm veel.. te veel om op te noemen, in de toekomst zullen er nog heeeel veel antwoorden komen.. Btw de maker van deze topic weet wat goeie muziek is ![]() |
![]() |
|
In mijn dromen worden vaak allerlei gebeurternissen en gedachtes van de dag grof doorelkaar gemixt. Laatst droomde ik dat ik rookte, tzal wel een waarschuwing zijn geweest...
REIE
|
droomde vannacht dat ik in elkaar geslagen werd door mn criminele buurtjongen
![]() was wel een heel gedetaileerde droom; weet nog precies dat ik naar de bushalte liep en mn portemonne in mn zak voelde en toen bedacht dat ik voor 1 euro met de bus mocht, omdat het zondag was... en toen zat ik in de bus met fred van stenders vroeg. ahum, dat kwam omdat mn radio aanstond en ik me gigantisch aan het verslapen was. denk ik. niet lang daarna drong het tot me door dat ik op dat betreffende moment op school had moeten zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en dat iedereen je lijkt te negeren betekend misschien wel dat je het gevoel hebt dat mensen je niet serieus nemen... tkan allemaal ![]() |
![]() |
|
ik droom vaak
vaak wat ik droom gebeurt oowk echt echt zow vaag!!!! maar ja ik weet vaak nog vanalles van me dromen en als ik dat een paar dage nie doe? gak vaak mediteren ofzow en dan vergeet ik ze weer nie ik heb soms oowk kut drome maar meestal leer ik er wat van het zet me aan het denke en het beinvloed dan echt mijn hele dag!!ik denk er vaak overna of schrijf er een gedicht over... vaak help dat wel en dagdrome doek zow vaak ![]() maar das zo goed vink zelf dan denk ik weer over iets heel erg na ik vind het best goed ![]() maar ja dark bloody kisses Bleeding Princess
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lucide Dromen Dave2006 | 23 | 01-07-2007 23:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Dromen (kort verhaal) WolterB | 10 | 26-06-2005 17:17 | |
Verhalen & Gedichten |