Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 18:56
Verwijderd
jah, ik heb laatst dus een spel gekocht wat volgens mij op mijn computer gespeeld kon worden, maar het om een of andere reden het tog niet doet. het spel kan ik wel instaleren en heb ik dus ook gedaan maar als ik het probeer te spelen (gamestart) gebeurt er nix, nienta, noppes...

voor het spel moet ik als een paar van de minimale eisen dit hebben:
- 3D Hardware Accelerator (32MB RAM) with full Transform and Lighting
-Pentium III of Athlon processor hebben, 500Mhz

dit is wat mijn computer heeft:

-GenuineIntel Intel(r) Celeron(tm) processor 677Mhz dus dat zit volgens mij wel goed, of is dit geen pentium III (of hoger?), maar zit het tussen de pentiun II en III in?
-videokaart: nvidia riva tnt2/tnt2 pro

kan ik hier aan zijn of mijn computer goed is voor het spel (de rest is in iedergeval wel oke, dat weet ik zeker), zoja dan kijk ik verder naar de software problemen, maar ik zit tog de twijfelen aan die videokaart.. daarom vraag ik het ook ff aan de 'experts' op dit forum

tzou wel fijn zijn als het ging werken want ik heb er zo'n 45 euro voor gedokt en kan't nie meer ruile

tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 19:25
Vejito
Vejito is offline
ten eerste:? over welke spel gaat het ?? ( maar boeit niet )
grotendeels ligt het aan je V-kaart een TNT 2, tsja.. ik gok daarop 16 MB ( heb je niet aangegeven )
en als de minimale eisen van de CPU Pentium III of Athlon processor hebben, 500Mhz en je heb tussen 2 en 3 lijkt me logisch dat hij het niet kan optrekken ( ook belangerijk )
ik heb zelf een Riva TNT 2 16 MB en ik denk niet dat jou kaart ( mij ) TNT 2 Lighting effects ondersteund
die ouwe kut tnt's 2 lopen niet altijd erg lekker bij een game tegenwoordig

dus zo te zien is je pc niet echt geschikt voor die spel, daarvoor moet je pc upgraden tenzij je geen oma pc heb

Tip: probeer ff je V-kaart te tweaken o.i.d, maar veranderingen zijn er niet

Succes
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:36
Verwijderd
Dit spel gaat dus nooit werken op je huidige systeem. Dit komt doordat je videokaart (TNT2) domweg niet over een T&L-engine beschikt. Wil je het spel toch kunnen spelen, dan zul je uit moeten kijken naar een andere videokaart. Alle Geforce en Radeon kaarten zijn in princiepe geschikt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Dit spel gaat dus nooit werken op je huidige systeem. Dit komt doordat je videokaart (TNT2) domweg niet over een T&L-engine beschikt. Wil je het spel toch kunnen spelen, dan zul je uit moeten kijken naar een andere videokaart. Alle Geforce en Radeon kaarten zijn in princiepe geschikt.
T&L is toch ook prima softwarematig te renderen?

Anyway, al zou dat 't geval zijn zou je systeem alsnog wáy te langzaam zijn. Mijn tip van de dag: Ga sparen voor een ECS Athlon XP plank, 256MB DDR, een Athlon XP1600+ en een GF3Ti200. Dan kun je i.i.g. een béétje gamen. Wanneer 't iets meer mag kosten, dan 512MB DDR en een GF4Ti4200. Dan is 't genieten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:06
melkunielsie
melkunielsie is offline
ken je beter het grof vuil afgaan
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
T&L is toch ook prima softwarematig te renderen?
Ja dat is inderdaad ook nog een optie, maar als het al werkt lijkt het mij ook niet vooruit te branden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 23:46
Paperz
Paperz is offline
Hoeveel geheugen zit er op je videokaart?
en idd om welk spel gaat 't...
doet 't spel 't ook niet als je alle opties op ze laagst zet (detail, colordepth, resolutie maar ook je geluid e.d.)

Daarnaast, heb je een beetje recente drivers voor je videokaart... en hoeveel geheugen heeft je computer zelf...

Ga dit eerst allemaal ff na...

Want als je idd aan de specs voldoet... en 't spel doet 't niet kan je altijd je geld terugkrijgen... zoniet bij de winkel dan wel bij de uitgever van 't spel...
Oud 05-10-2002, 00:11
pietjepoet
pietjepoet is offline
1 tip koop een nieuwe pc en anders heb je pech
Oud 05-10-2002, 12:09
Verwijderd
1) het gaat om het spel Spiderman (go beyond the movie)

2)op me videokaart zit 32 mb aan geheugen en dat staat ook op de minimale eisen

3) ik heb de meest recente driver voor me videokaart dacht ik, tnt pro.. laatst nog gedownload

4) het geheugen van me comp is 128 mb, voldoende volgens die minimum eisen shit..

ik kan trouwens de opties van het spel niet lager zetten want het spel start gewoon domweg niet op..

maar eigelijk komt het dus hier op neer: videokaart heeft geen T&L-ondersteuning dus werkt niet en me celeron processor is geen pentium III dus werkt ook niet.. ?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:20
Vejito
Vejito is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
1) het gaat om het spel Spiderman (go beyond the movie)

2)op me videokaart zit 32 mb aan geheugen en dat staat ook op de minimale eisen

3) ik heb de meest recente driver voor me videokaart dacht ik, tnt pro.. laatst nog gedownload

4) het geheugen van me comp is 128 mb, voldoende volgens die minimum eisen shit..

ik kan trouwens de opties van het spel niet lager zetten want het spel start gewoon domweg niet op..

maar eigelijk komt het dus hier op neer: videokaart heeft geen T&L-ondersteuning dus werkt niet en me celeron processor is geen pentium III dus werkt ook niet.. ?
aha heel domweg simpel kheb zelf ook een TNT en geen T&L - ondersteuning ( kut ) had Spiderman geinstall en werkte niet, denk niet dat het met je Processor te maken heeft , ligt aan je kaart
't enigste en beste is dat je een nieuwe V-kaart binnen inhuishaalt die wel T&L ondersteuning heeft , spiderman is echter niet geschikt voor de TNT's .

Succes
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:24
1234remco
1234remco is offline
Citaat:
Vejito schreef:
aha heel domweg simpel kheb zelf ook een TNT en geen T&L - ondersteuning ( kut ) had Spiderman geinstall en werkte niet, denk niet dat het met je Processor te maken heeft , ligt aan je kaart
't enigste en beste is dat je een nieuwe V-kaart binnen inhuishaalt die wel T&L ondersteuning heeft , spiderman is echter niet geschikt voor de TNT's .

Succes
jep TNT ondersteund alleen software T&L en geen hardware
misschien komt er later wel een patch of iets uit voor het spel dat je het wel gewoon kan spelen op een TNT maar dan met software T&L als ze nou ook gewoon een opengl mode in het spel hadden kon je het dus wel spelen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:40
1234remco
1234remco is offline
je kan het proberen met dit progje??????
hier downloaden
als deze niet werkt met spiderman probeer dan de nieuwste versie te downloaden downloaden

open het progje vink Force SW tNL en dan klik je op select van please select a exe/bat file dan zoek je spiderman.exe op dan dubbel klik erop

en dan op run klikken

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:48
Verwijderd
remco,

kan je me iets meer over dat progje vertellen?
ik ga niet zomaar iets downen als ik niet weet wat het is en hoe het werkt...

dank u
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:00
1234remco
1234remco is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
remco,

kan je me iets meer over dat progje vertellen?
ik ga niet zomaar iets downen als ik niet weet wat het is en hoe het werkt...

dank u
he 3D Analyzer Tool was created and refined to overcome limitations
posed by modern 3D Games and other Applications on several current
mainstream 3D Cards.

Basic functionality will equip non-T&L cards with a software substitute.

Advanced functionality will enable User selectable 3D Features not
available in many older Cards.
Yet, this is presently achieved not by Emulation but by NUL-Rendering.
This means, advanced 3D Features the Card is not capable of, are reported
as available in Hardware, but have their calls intercepted and the
respective 3D Features will not be rendered.

These functions are based upon the premise and ideas, that :
- 3D Games can be launched, that otherwise would fail due to lack of
Hardware support.
- No 3D Game should solely rely on a few, isolated rendering features, and
therefor loss of image quality by NUL-Rendering 'should' be minimal and
acceptable in most cases.

Before using this Program, make sure all other Programs are closed.

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:22
Vejito
Vejito is offline
Het kan wel mischien lukken maar je hebt een goeie CPU voor nodig aangezien je een P2/3 heb is het nog een twijfelgeval
mischien als je die TnL aanvinkt kan ie veel energie van je CPU opzuigen (emulation van de TnL )
( das kut ) en dan blijf je weer met een probleem tis dan onspeelbaar.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:24
1234remco
1234remco is offline
tis te proberen waard of ff beetje overclocken als dat kan??
maar kijk eerst of het wel werkt oke
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 15:01
Vejito
Vejito is offline
Citaat:
1234remco schreef:
tis te proberen waard of ff beetje overclocken als dat kan??
maar kijk eerst of het wel werkt oke
LOL * geprobeerd * en het lukte niet !! dus opshouten met die TNT breng een andere V-kaart in huis zou ik zeggen hAckEr69
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 15:15
Verwijderd
oke bedankt voor jullie hulp luitjes, tijd voor een andere v-kaart dus

*kijkt in geldbuidel en ziet vlindertje wegvliegen*

ff spare nog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten