Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 10:09
Verwijderd
Afgelopen drie dagen heb ik een beetje last gehad, maar vanmorgen werd het heel erg:
Een soort stekende buikpijn in het midden en overwegend rechter kant van m'n onderbuik. Soms steekt het heel plotseling, soms continu.
Wanneer het plotseling steekt, sla ik helemaal dubbel, vanzelf, soort stuiptrek lijkt het wel...

Wie kent dit?
Wat kan ik eraan doen?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 10:28
Markiex
Markiex is offline
Kan natuurlijk veel zijn maar als je echt krom ligt van de pijn of je hebt er koorts bij dan zou ik zeker maar eens langs de dokter gaan.
Oud 02-10-2002, 10:44
Johanne
Johanne is offline
Misschien blindedarmontsteking ofzow?
Oud 02-10-2002, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Johanne schreef:
Misschien blindedarmontsteking ofzow?
die zit toch links?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
die zit toch links?
ik dacht ook rechts
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 11:35
Verwijderd
Ow...

Mja, aprientjes helpen iig niet en het is geen menstruatie buikpijn, hmm... Ik zie het nog even aan, als het niet beter wordt ga ik naar de huisarts..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 11:46
Johanne
Johanne is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
die zit toch links?
Neej die zit rechts hoor. Want bij mij istie er ook uitgehaald en mn litteken zit toch echt rechts....

Iig misschien toch verstandig om idd ff langs de dokter te gaan.....
Oud 02-10-2002, 14:17
Kat
Kat is offline
ik zou echt ff langs een dokter gaan, want het klinkt toch als een blindedarm ontsteking.
als je die te lang laat zitten kan je buikvliesontsteking krijgen, das nog veel naarder...
als je een blinde darm ontsteking niet behandeld kan je er dood aan gaan.
(misschien is er ook gewoon nix aan de hand hoor, maar ik ozu voor de zekerheid toch maar ff een dokter opzoeken)
Oud 02-10-2002, 16:31
CraigDavid
CraigDavid is offline
is het weer die tijd van het maand?
Oud 02-10-2002, 17:26
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:
is het weer die tijd van het maand?
Nee, en dat voelt bij mij altijd heel anders...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 19:47
corduroy
corduroy is offline
Haha ik had ook de neiging om zoites flauws te zeggen.
Ach kan vanalles zijn joh. ik ben ook een hypochonder, meestal stress ik om niks..
Oud 03-10-2002, 13:00
Verwijderd
ga naar een arts, iig voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 15:16
Verwijderd
Ben vandaag naar de dokter geweest, niet mijn eigen huisarts, maar die van mijn vriend. Beetje raar figuurtje hoor... Ik legde dus uit dat ik niet meer normaal kon lopen van de buikpijn, wees aan waar ik vooral zeer deed. Toen ging hij een beetje duwen in m'n buik en mompelde 'Ja, hier..' verder zei hij niet.. Vroeg ik dus wat er nu was. 'Ja, ik zie het hoor..'
Heel raar, toen ging hij achter z'n bureautje zitten, op een briefje schrijven. Vroeg ik weer wat er nu was... 'Ja..'
Daarna begon hij te mompelen dat ik veel water moet drinken, een paar dingen vermijden met eten en dan moest het wel weer goed komen... Gek ventje...

Maar ok, 't is dus geen blindedarm ontsteking, maar wat het wel is..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 15:33
Verwijderd

Ik zou dat doktersbezoek maar ff zien als " je bent nog niet naar de dokter geweest". Ik bedoel...t klinkt niet echt alsof je daar wat aan had ofzo
Als je er last van blijft houden kan je maar beter nog ff naar een andere dokter gaan. Sommige artsen zijn echt raar
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Ik zou dat doktersbezoek maar ff zien als " je bent nog niet naar de dokter geweest". Ik bedoel...t klinkt niet echt alsof je daar wat aan had ofzo
Als je er last van blijft houden kan je maar beter nog ff naar een andere dokter gaan. Sommige artsen zijn echt raar
mja, hij deed een beetje verveeld, alsof ik aan het zeuren was, ik ga idd nog wel naar mijn huisarts als het niet over gaat...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
mja, hij deed een beetje verveeld, alsof ik aan het zeuren was, ik ga idd nog wel naar mijn huisarts als het niet over gaat...
sommige artsen hebben dat helaas

mijn huisarts ook, alsof ik daar voor me lol heenga..d0h..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Milk schreef:
sommige artsen hebben dat helaas

mijn huisarts ook, alsof ik daar voor me lol heenga..d0h..
Die van mij soms ook al...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
On-topic.

Ik zal even zoeken, misschien is er iets te vinden onder acute buik (dat zou kunnen).

Moment.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Afgelopen drie dagen heb ik een beetje last gehad, maar vanmorgen werd het heel erg:
Een soort stekende buikpijn in het midden en overwegend rechter kant van m'n onderbuik. Soms steekt het heel plotseling, soms continu.
Wanneer het plotseling steekt, sla ik helemaal dubbel, vanzelf, soort stuiptrek lijkt het wel...

Wie kent dit?
Wat kan ik eraan doen?
De plek wijst op niersteenklachten. Je had eerder toch een chronische blaasontsteking? Is dat al helemaal voorbij, geen last meer van?

Gaat het samen met een pijn zoals die bij een blaasontsteking?

Eigenlijk, nu ik het nog eens lees, lijkt een probleem aan de rechter-urineleider me niet geheel uit te sluiten.
Wat het probleem is kan ik zo ook niet zien, dat zou via een urinetest moeten worden uitgezocht.

Vraag je huisarts om een verwijzing naar het priklab.
(Veel huisartsen doen zelf ook urinetests.)

Wanneer daar iets uit komt wat op een mogelijk probleem wijst, zou ik (dringend) vragen om een verwijzing naar de uroloog.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Uroloog mag ook gynaecoloog zijn, maar in dit geval, waarbij mijn inziens een probleem aan de inwendige geslachtsorganen onwaarschijnlijk lijkt, zou de uroloog beter zijn dan de gynaecoloog.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
niersteenklachten.
Dan heb je bestwel pijn in je onderrug volgens mij...

Hmmz...bloedprikken/urinetest kan sowieso wel uitsluitsel geven, dus misschien wel handig jah...
Heb je er nu nog steeds zo'n last van eigenlijk??
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:50
CleoWoman
CleoWoman is offline
Zit je in het midden van je menstuatie cyclus??Want dan kan het 'middenpijn' zijn, dat is dat je ovulatie aan de gang is en het 'eitje' dus uit je eierstok komt, daar kun je behoorlijke buikpijn van krijgen, dat duurt meestal maar +/- 2 dagen dus als het langer duurt denk ik dat het toch iets anders is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Wie kent dit?
Wat kan ik eraan doen?
Overigens, EXACT die symptomen heb ik ook, bij inspanning.
Dat is dan de milt.
Neem aan dat je de oorzaak daarvan wel kent...

Maar is het bij jou ook alleen bij inspanning?

Ik ben er met m'n eerdere post maar vanuit gegaan dat je die klachten ook in rust hebt. Klopt dat?

Heb je die pijn alleen in rust of ook bij inspanning?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 19:16
Verwijderd
Ik heb het nog steeds, maar wel minder en soms gewoon een paar uur vrijwel niet. Daarna neemt de pijn weer toe en die zit echt alleen rechts in mijn buik, hij trekt niet echt naar mijn onderrug of ergens anders naartoe.

Ik heb idd een tijdje terug vrij lang blaasontsteking gehad, eerst een week, toen weer even niet, en vervolgens kwam het heel erg terug -> antibiotica hielp niet, is vanzelf (na veel drinken, vitamine C etc) weggegaan. De pijn is niet echt te vergelijken, toen voelde ik soms steken onder mijn navel, nu is het echt meer naar rechts, wel onder mijn navel.

Ik heb het zowel bij rust als bij inspanning.

Overigens ben ik de week voor ik last kreeg ongesteld geweest, ik ben aan de pil (voor als die info wat kan helpen) én ik ga maandag naar een andere arts.

In ieder geval SUPER bedankt voor het reageren, ik zal maandag na mijn doktersbezoek even zeggen hoe dat ging etc...
Súper bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:11
Verwijderd
ik had dat ook zo met blaasontsteking laatst, had de eerste kuur niet geholpen en de 2e dacht ik dat ook niet zo'n succes was omdat ik ook nog buikgriep kreeg.. maar tis getest en ik heb het niet meer, maar ik heb er ook wel een maand mee gelopen. Ik had erna ook rechts pijn in me buik, lopen ging niet zo lekker, maar na de test was het over, misschien had ik me gewoon te druk gemaakt.. iig succes!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:20
moi1983
moi1983 is offline
Als ik zo je klachten lees, kom je weleens een "prikkelbare" of "spastische" darm hebben.
Weet ik uit eigen ervaring. kheb zelf nl ook niej klachten gehad.
Kheb je toegevoegd op msn. s_.....@hotmail.com
Duzz als je nog vragen heb ......
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 10:04
Verwijderd
Maandag weer geweest, naar een andere dokter.
Ze heeft even naar m'n klachten geluisterd en gevoeld, volgens haar was het niets om me zorgen over te maken. Het is een zwelling van iets, dat duwt dan weer tegen mijn darmen en dat voel ik dus. Heel vaag wel, maar de zwelling neemt na verloop van tijd zelf af, water drinken helpt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Maandag weer geweest, naar een andere dokter.
Ze heeft even naar m'n klachten geluisterd en gevoeld, volgens haar was het niets om me zorgen over te maken. Het is een zwelling van iets, dat duwt dan weer tegen mijn darmen en dat voel ik dus. Heel vaag wel, maar de zwelling neemt na verloop van tijd zelf af, water drinken helpt.
Gelukkig.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten