Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 11:05
niceman1984
niceman1984 is offline
Heinsbroek richt eigen partij op

Uitgegeven: 22 oktober 2002 07:18
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2002 07:19

HILVERSUM - Oud-minister van Economische Zaken Heinsbroek doet op 22 januari mee aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Het programma van zijn partij bevat speerpunten uit het LPF-programma die nog niet zijn verwezenlijkt, maar ook nieuwe standpunten. Heinsbroek rekent op meer dan tien zetels.

De oud-bewindsman kondigde dinsdag in een uitzending van het Radio 1 Journaal ook aan dat hij wil dat voormalig LPF-fractievoorzitter Wijnschenk met hem meedoet.

Naam nog niet bekend

Heinsbroek heeft zijn partij al ingeschreven bij de kiesraad, maar wilde de naam nog niet noemen. De Volkskrant meldde dinsdag dat de partij Lijst Nieuwe Politiek heet. De oud-minister is op dit moment op vakantie en denkt na over een verkiezingsprogramma en de samenstelling van de kandidatenlijst.

Over het verkiezingsprogramma hield Heinsbroek zich op de vlakte. "Daar ben ik rustig over aan het nadenken", aldus de voormalige LPF'er. "Maar ik heb het wel behoorlijk in mijn hoofd zitten." Wel wilde hij kwijt dat er nog niet verwezenlijkte standpunten van de LPF in komen te staan. "Maar ook een nieuwe speerpunten, waar we eerst goed over moeten praten. Er moet ook een onderbouwing voor zijn."

Wijschenk gaat mee

Over de kandidatenlijst liet Heinsbroek nog minder los. Op de naam van Wijnschenk ("die kan uitgroeien tot een goede kracht") na, noemde hij geen enkele naam. Hij zei te willen voorkomen dat er mensen op de lijst komen te staan waar hij onvoldoende van af weet. "Het moet een zeer goede, gedegen, integere, onbesproken groep mensen zijn."

"Ik ga niet voor vijf of acht zeteltjes"

Heinsbroek mikt op meer zetels dan hem in opiniepeilingen wordt toegedicht. "Ik ga niet voor vijf of acht zeteltjes, dat vind ik veel te weinig, dat moeten er veel meer worden. Het moet wel substantie hebben, ik wil geen Rosenmöller worden. Die voert al jaren oppositie."

http://www.nu.nl/news.jsp?n=68893&c=11

Waar halen ze in godsnaam die zetels vandaan???, dat mensen daar nog op willen gaan stemmen, zouden wel mensen zijn die graag willen dat nederland naar de kloten gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 11:36
marlies
marlies is offline
maak je niet druk joh...alsof er veel mensen zijn die op hem willen stemmen..
Niet mee zitten.
Oud 22-10-2002, 11:53
Yamyam
Yamyam is offline
Die man krijgt echt geen 10 zetels hoor; heeft veel te veel ego, en dat wordt helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:56
Joostje
Joostje is offline
voor heinsbroek pleit:
*genoeg geld voor grootscheepse campagne
*redelijk goede uitstraling
*om een of andere reden doet hij het goed onder lpf'ers
tegen heinsbroek pleit:
*geen verstand van politiek
*heeft geen positieve bijdrage geleverd
*heeft met zin ego grote problemen veroorzaakt binnen de lpf
Oud 22-10-2002, 13:07
Maurice
Maurice is offline
ik ben m nu al zat
Oud 22-10-2002, 13:25
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Whaha, wat een grap zeg dat die man zijn eigen partij opricht en dan neemt ie die lul van een wijnschenk ook nog mee, straks volgt de rest ook, en beginnen de ruzzie's weer van voor af aan.
Oud 22-10-2002, 13:55
Verwijderd
Ik denk dat hij 2 zetels krijgt, op z'n hoogst
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 13:58
Verwijderd
Dit viel te verwachten. Ik vind het wel grappig. Sowieso, het was te verwachten, Heinsbroek is de gedoodverfde opvolger van Fortuin. Charisma, 'vlot' uiterlijk, beetje extravagant, snelle babbel en vooral niet bang zijn te zeggen wat je denkt.

Dat het in feite een overjarige yup zonder enige kennis van zaken is, laten we maar even achterwege.

Ik zou willen dat al die LPF-mensen gewoon verstandig waren en het voorbeeld van Hoogendijk zouden volgen (voor de n00bs: uit de politiek stappen). Het is gewoon voorbij nu. We krijgen in januari een kabinet van CDA en VVD en dan is het voorbij met het Fortunisme.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 14:13
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
En binnenkort wordt hij vermoord...? Waar heb ik dat nu toch eerder gehoord.... Qua uitstraling heeft hij best wel wat van Fortuyn weg, hij is alleen minder populair
Oud 22-10-2002, 15:08
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Hopelijk heeft Nederland hem nu door, maar ik moet nog zien wat ie gaat doen,. Volgens mij gaat ie zich heel erg op Fortuyn richten, gewoon zo veel mogelijk zijn naam noemen en wat van zijn gedachtes (zag je ook net na de val vh kabinet). Ookwel uitbuiten genoemd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:31
Sommetje
Sommetje is offline
Kijk, in dit land is iedereen boven de achttien jaar vrij om een eigen partij/lijst op te richten (en dat is maar goed ook) en dus Heinsbroek ook. Ik heb gelezen dat hij nog geen vijf zetels zou halen zoals het er nu voor staat en dat vind ik best veel. Zo zijn zijn idealen en programmapunten niet bekend.Hij doet maar wat hij niet kan laten, maar mij lijkt het in ieder geval niet veel soeps.
Oud 22-10-2002, 15:32
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef:
En binnenkort wordt hij vermoord...?
Ik zal er niet rouwig om zijn ( )
Oud 22-10-2002, 15:34
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Whaha, wat een grap zeg dat die man zijn eigen partij opricht en dan neemt ie die lul van een wijnschenk ook nog mee, straks volgt de rest ook, en beginnen de ruzzie's weer van voor af aan.
De soap wil zich kennelijk koste wat kost in stand houden.
Oud 22-10-2002, 16:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:

"Ik ga niet voor vijf of acht zeteltjes, dat vind ik veel te weinig, dat moeten er veel meer worden. Het moet wel substantie hebben, ik wil geen Rosenmöller worden. Die voert al jaren oppositie."
"Hallo! Ik ben arrogant en geil op macht!"

Please, die 2 gozers hebben meegeholpen aan de poppenkast. Laat ze aub lekker met hun bedrijfjes spelen ipv. in de politiek.
Oud 22-10-2002, 16:15
Locoboy
Locoboy is offline
de nederlandse politiek is nu 1 grote mop
Oud 22-10-2002, 16:46
the 6th gate
the 6th gate is offline
dit meen je toch niet he

sjees dit word echt dom
Oud 22-10-2002, 16:48
autodropje
autodropje is offline
Het was te verwachten...

10 zetels
Oud 22-10-2002, 17:45
REIE
REIE is offline
In Duitsland worden ééndagsvliegen bij de landsverkiezingen voorkomen door ze eerst een termijn te laten wachten na verkiezingen in de deelstaten.

REIE
Oud 22-10-2002, 18:47
NN
NN is offline
Ik hoop dat het Nederlandse volk in januari verstandiger stemt en er voor zorgt dat deze politieke onbenullen zich niet met ons landsbelang mogen bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:55
Main
Main is offline
Ik hoorde het vanmiddag ja...De mogelijke naam is LNP, Lijst nieuwe Politiek dus dat belooft al wat
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:28
blacky
blacky is offline
Laten we hopen dat er niemand zo stom is om op de partij van Heinsbroek te stemmen, want je hebt er helemaal niks aan. Zeker weer allemaal loze beloftes. Die gozer moet gewoon weg uit de politiek. Hij heeft er helemaal niets te zoeken.
Oud 22-10-2002, 19:54
de doornvogel
de doornvogel is offline
Heinsbroek weet natuurlijk hoe hij zichzelf moet presenteren, en het zou me niets verbazen als dat wederom het zwaarst telt in de verkiezingen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dit viel te verwachten. Ik vind het wel grappig. Sowieso, het was te verwachten, Heinsbroek is de gedoodverfde opvolger van Fortuin. Charisma, 'vlot' uiterlijk, beetje extravagant, snelle babbel en vooral niet bang zijn te zeggen wat je denkt.

Dat het in feite een overjarige yup zonder enige kennis van zaken is, laten we maar even achterwege.

Ik zou willen dat al die LPF-mensen gewoon verstandig waren en het voorbeeld van Hoogendijk zouden volgen (voor de n00bs: uit de politiek stappen). Het is gewoon voorbij nu. We krijgen in januari een kabinet van CDA en VVD en dan is het voorbij met het Fortunisme.
My thoughts exactly.
Hoeveel zetels de LNP gaat krijgen? Is moeilijk te zeggen. Ligt eraan hoe Heinsbroek zich gaat profileren, hoe de LPF zich 'herstelt', etc.
Benieuwd wat voor mensen Heisnbroek op z'n lijst gaat zetten. Het zal wel niet zo'n kansloos groepje als bij de LPF worden, maar aan de andere kant zal Heinsbroek wel de touwtjes stevig in handen willen houden. Hij lijkt me geen man van het poldermodel, zijn wil is wet, vooral binnen de partij. Hij heeft nooit anders gewerkt.
Het zal mij benieuwen.
Oud 22-10-2002, 20:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
REIE schreef:
In Duitsland worden ééndagsvliegen bij de landsverkiezingen voorkomen door ze eerst een termijn te laten wachten na verkiezingen in de deelstaten.
Dat gaat bij ons een beetje lastig want wij zijn geen federatie en hebben een representatief kiesstelsel.
Oud 22-10-2002, 21:51
Stainleszs
Stainleszs is offline
Ik ga de campagne ff goed aankijken, ik hoor ook al dingen over Ln en Heinsbroek, ik w8 af. En misschien stem ik wel op hem en anders op LN want ik ben wel voor die nieuwe politiek.
Oud 22-10-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Stainleszs schreef:
Ik ga de campagne ff goed aankijken, ik hoor ook al dingen over Ln en Heinsbroek, ik w8 af. En misschien stem ik wel op hem en anders op LN want ik ben wel voor die nieuwe politiek.
Welke 'nieuwe politiek' verwacht jij dat hij gaat voeren dan ?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:02
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Glow schreef:
Ja, zelfs constant ruzien is nu al oud tenslotte
Oud 22-10-2002, 22:43
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
Glow schreef:
Met nieuwe politiek bedoel ik niet de achterkamertjes politiek van paars. En het ellenlange oefenloze gelul van veel politici. Gewoon recht voor ze raap alles durven zeggen, alla Pim alla Heinsbroek alla Wouter Bos.
Oud 23-10-2002, 09:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
REIE schreef:

REIE
en een kiesdrempel van 5% wat buitengewoon bagger is :/

Maarre we hebben nu de
LPF
NLPF
LNP
en de LNN

wel veel he? Ik denk dat niet de mensen naar de politiek moeten stormen maar de politiek naar de mensen, als je wilt bereiken wat 'men' belooft.
Oud 23-10-2002, 09:41
MissCzechMeOut
ik vind het echt de grooooootste lul op aarde, want als hij niet minimaal 10 zetels haalt stopt hij er gelijk mee, wat doet hij dan in de politiek de lul.
Oud 23-10-2002, 10:52
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
Stainleszs schreef:
Met nieuwe politiek bedoel ik niet de achterkamertjes politiek van paars. En het ellenlange oefenloze gelul van veel politici. Gewoon recht voor ze raap alles durven zeggen, alla Pim alla Heinsbroek alla Wouter Bos.
'oeverloos'

Overigens is 'achterkamertjespolitiek' helemaal niet zo kwalijk als veel mensen zich door de media en Pim Fortuin hebben laten aanpraten. Het zogenaamde geregel van partijen is in ons land noodzakelijk, aangezien er nog nooit een partij de meerderheid in het parlement heeft gehad. Er zal dus altijd een compromis met andere partijen gesloten moeten worden om een voorstel door de kamer heen te krijgen. In de tijd van paars ging dat prima, maar sinds de opkomst van de nieuwe politiek is de besluitvorming in Nederland compleet lam komen te liggen, zoals de afgelopen maanden maar weer eens gebleken is.
De kiezers hebben op 15 mei een duidelijk signaal gegeven wat zij belangrijk vinden: veiligheid, zorg en een strengere immigratie-wetgeving. De zogenaamde nieuwe partijen hebben laten zien dat ze nog niet toe zijn aan regeren en nu is het aan de gevestigde partijen om de wensen van de kiezers op een goede, efficiente manier ten uitvoer te brengen.
Oud 23-10-2002, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:
en een kiesdrempel van 5% wat buitengewoon bagger is :/

Maarre we hebben nu de
LPF
NLPF
LNP
en de LNN

wel veel he? Ik denk dat niet de mensen naar de politiek moeten stormen maar de politiek naar de mensen, als je wilt bereiken wat 'men' belooft.
en Groep de Jong? Of zit die bij een van de bovenstaande partijen??
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
en Groep de Jong? Of zit die bij een van de bovenstaande partijen??
ging die niet bij de NLPF? kweet het ook niet meer
Oud 23-10-2002, 15:38
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik begin het vermoeden te krijgen dat veel mensen gewoon niet zullen stemmen omdat ze geen enkel idee meer hebben wie nou wat is en waar ze voor staan... Al die LNN, LNP, etcetera zijn nogal verwarrend
Oud 23-10-2002, 16:07
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
LN is er ook nog hoor
Oud 23-10-2002, 16:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
ik vind het echt de grooooootste lul op aarde, want als hij niet minimaal 10 zetels haalt stopt hij er gelijk mee, wat doet hij dan in de politiek de lul.
Daarmee probeert hij natuurlijk iets te winnen soort chantagemiddel. Stem op mij, anders zul je me nooit meer te zien krijgen!

Wens 'm veel sterkte... ik bedoel, die gozer is notabene 1 van de belangrijkste oorzaken geweest dat het kabinet is gevallen. En dan ga je daar op stemmen? Vind ik stupide.
Oud 23-10-2002, 21:00
MissCzechMeOut
Citaat:
dystopia schreef:
Daarmee probeert hij natuurlijk iets te winnen soort chantagemiddel. Stem op mij, anders zul je me nooit meer te zien krijgen!

Wens 'm veel sterkte... ik bedoel, die gozer is notabene 1 van de belangrijkste oorzaken geweest dat het kabinet is gevallen. En dan ga je daar op stemmen? Vind ik stupide.
Juh, maar de mensen die op de lpf hebben gestemd en/of het nog eens doen zijn volgens mij al stupide.
Oud 24-10-2002, 10:04
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Juh, maar de mensen die op de lpf hebben gestemd en/of het nog eens doen zijn volgens mij al stupide.
Zoals ik al zij zijn mensen die graag willen dat ons land naar de kloten gaat moet je es voorstellen Harry Wijnschenk als minister-president van dit land !!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 10:30
~De Hypospriet~
~De Hypospriet~ is offline
wowz zoveel partijen al *valt flauw* [serieus] idd ik denk niet dat er veel mensen gaan stemmen omdat er zoveel partijen zijn, sowieso dat de LdJ (lijst de Jong)en NLPF worden opgericht is al maar dat die n00b van een Wijnschenk met Heinsbroek meegaat is helemaal kun je voorstellen dat Bomhoff een LAHP opricht (LIJST ANTI HEINSBROEK POLITIEK)
Oud 24-10-2002, 14:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Hmm, allemaal?
Oud 24-10-2002, 14:55
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Ik begin het vermoeden te krijgen dat veel mensen gewoon niet zullen stemmen omdat ze geen enkel idee meer hebben wie nou wat is en waar ze voor staan... Al die LNN, LNP, etcetera zijn nogal verwarrend
Al die mensen die al aangaven voorheen totaal niet geinteresseerd te zijn in de politiek maar dankzij de komst van de LPF toch ineens besloten te stemmen zijn nu waarschijnlijk zodanig gedesillusioneerd dat ze weer teruggekropen zijn onder de stenen vanwaar ze kwamen.
Oud 24-10-2002, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Main schreef:
Ik hoorde het vanmiddag ja...De mogelijke naam is LNP, Lijst nieuwe Politiek dus dat belooft al wat
LNP

Lijst Na-aper Pim
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:41
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Locoboy schreef:
de nederlandse politiek is nu 1 grote mop
....en dat zou het niet moeten zijn. We hebben het hier wel over het landsbelang.
Oud 24-10-2002, 17:04
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Stainleszs schreef:
Ik vind t een stelletje egotrippers; recht voor zijn raap iets zeggen: prima, maar ten 1e is Heinsbroek volgensmij iemand die in teamverband helemaal niet kan werken, en daarom zijn eigen partij opricht, en daar weer net zo ten onder gaat omdat hij dan realiseert dat hij in Nederland geen absolute macht kan krijgen, en het is ook nog een enorme egotripper. Die hele LPF heeft veel te veel last van hun ego, eigenlijk willen ze het wel allemaal op hun eigen manier doen, en dat kan dus niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 20:00
Miess
Miess is offline
Het is gewoon een simpele patser, die Heinsbroek. Ze hadden hem gewoon al veel eerder uit de LPF moeten schoppen en naar Bomhoff moeten luisteren. Die heeft tenminste genoeg wetenschappelijke kennis.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 21:24
VanDerBroeck
VanDerBroeck is offline
Voor iemand die geen verstand van zaken heeft, is het toch knap dat die een huis van € 8 mln heeft
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 13:12
Verwijderd
''ik heb (nog) geen verkiezingsprogramma maar ik wel meer dan 8 zetels''

Ze zijn echt weer terug in de politiek he, de idealisten..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 10:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
VanDerBroeck schreef:
Voor iemand die geen verstand van zaken heeft, is het toch knap dat die een huis van € 8 mln heeft
Mar we hebben het hier dan ook over politiek. Kluivert heeft ook veel geld, maar daar zou je toch ook niet op stemmen?
Oud 31-10-2002, 11:08
nps
nps is offline
Tis gewoon een machtsgeil ventje, die wat van de macht geproefd heeft en dat nu niet meer los wil laten.

Het gaat hem volgens mij ook helemaal niet om Nederland, maar gewoon om zichzelf.
Oud 31-10-2002, 11:32
shiver inside
shiver inside is offline
Totaal kansloos, ik mag hopen dat niemand op die kerel gaat stemmen, net als op die andere impulsieve hoop emotie, die winnie.

LPF is ook verleden tijd, hoop alleen dat CDA en VVD is wat meer ballen gaan tonen door criminaliteit harder aan te gaan pakken en burgers is wat meer rechten te gaan geven om hun eigen zaken te beschermen (zonder aangeklaagd te worden).
Reageren

Regels voor berichten