Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 15:35
Verwijderd
Ik heb laatst cd-rw schijfjes ingeslagen en bij iemand met een brander een backup op één van die schijfjes opgeslagen. Echter, als ik op mijn eigen PC van het schijfje wil lezen, krijg ik een cyclische redundantiecontrole-fout. Ik krijg de inhoud van directories te zien, eigenschappen van bestanden, en sommige kan ik openen (een .jpg en een .txt deden het bv wel).
.exe bestanden wil ie nix van weten. Niet kopiëren, niet openen, alleen de standaardgegevens (attributes, grootte, etc) kan ik zien.

HOE KOMT DIT EN WAT KAN IK ERAAN DOEN??

Aanvullend: een ander cd-rw-schijfje, met muziek dit keer, doet het wel gewoon, dus dat is het niet. Daarbij, op de computer waar ie is gebrand kan ik er gewoon van lezen en ernaar wegschrijven (ik heb de cd daar gemaakt met een programma dat bij Roxio Easy CD Creator Lite zat, daarmee kan je vanuit de Verkenner en andere programma's naar je RW wegschrijven).

Alvast bedankt voor hulp

~JOOST
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 16:19
Chimera
Chimera is offline
Een CRC error betekend gewoon dat de data niet klopt, en de oorzaak zijn vaak krassen of een slechte brander.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Een CRC error betekend gewoon dat de data niet klopt, en de oorzaak zijn vaak krassen of een slechte brander.
de brander is definitely goed, nooit kuren mee (gehad).
het schijfje is gloednieuw, schoon, en leest wel in de drive die m heeft gebrand

any others?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 18:25
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
de brander is definitely goed, nooit kuren mee (gehad).
het schijfje is gloednieuw, schoon, en leest wel in de drive die m heeft gebrand

any others?
brand em dan nog eens
en test of die het wel doet
Oud 08-10-2002, 16:17
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ik heb altijd al iets gehad tegen producten van roxio, als je directCD gebruikt heb moet je dat er is helemaal afgooien, het is handig, maar zorgt er vaak wel voor dat de cd alleen op die computer te lezen is. Probeer het is met Nero oid.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef:
ik heb altijd al iets gehad tegen producten van roxio, als je directCD gebruikt heb moet je dat er is helemaal afgooien, het is handig, maar zorgt er vaak wel voor dat de cd alleen op die computer te lezen is. Probeer het is met Nero oid.
Ik denk idd dat ik een volgende cd gewoon als één gegevensopdracht ga branden... Nero crasht mn pc. Geen optie.
MAAR: ik kon vandaag het schijfje wel lezen op een andere computer (die van mn vriendin om precies te zijn): autorun wilde Roxio huppeldepup installeren en ik kon foutloos van de cd lezen. Zonder vertraging of CRC-errors.
Ik gebruik Windows 2000 Pro. Iemand enig idee waarom die de Roxio-troep niet wilde installeren..? (ik heb er geen brander aan hangen dus ook geen roxio oid)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten