Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 19:22
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik voel me al weken down. Begon net, na 3 jaar, een beetje uit een depressie te komen. Heb hulp afgebroken omdat ik verhuisd ben en zie het eigenlijk niet meer zo zitten (hulp) omdat ik er niet geweldige ervaringen mee heb.

Ik heb een lieve vriend, ben 100km. verderop gaan wonen met hem en uit een klote thuissituatie gehaald.
Beide dachten we dat het me wel goed zou doen maar langzaam voel ik me weer terug zakken.

Eerlijk gezegd weet ik me er geen raad mee. Ik weet namelijk niet hoe het komt en kan er op deze manier weinig aan doen.
Zou het er graag met mn vriend over hebben (wie mij gedeeltelijk uit die depressie heeft gehald en weet dat het opnieuw niet goed gaat).

Ik ben bang, bang voor mezelf, bang voor de toekomst. Ga ik opnieuw zover wegzakken of zal ik er op tijd wat aan kunnen doen?

Kent iemand dit, je kut voelen maar niet weten waarom?
Oud 14-10-2002, 19:27
Verwijderd
Heb je wel eens een bloedonderzoek gedaan?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 20:02
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
somebody special schreef:

Ik ben bang, bang voor mezelf, bang voor de toekomst. Ga ik opnieuw zover wegzakken of zal ik er op tijd wat aan kunnen doen?

Dit heb ik precies. k HEb gisteravond uren voor me uit zitten staren. k Was bij mijn vriendje en hij snapte er helemaal niks van. Nou ik dus ook niet en ik heb zulke dingen wel vaker. Dat ik zomaar ineens omsla en me vreselijk rot voel zonder een echte oorzaak...
Weet echt niet hoe het komt of wat ik eraan kan doen

Oud 14-10-2002, 20:09
Quiana
Quiana is offline
Citaat:

Die angst heb ik nu ook, heel erg zelfs.
Nou ja.. ik 'zwem' heen en weer tussen
'goed' en 'slecht' , en doordat ik heel langzaam weer mn wereld aan het opbouwen ben, gaat het beter.

Kut voelen zonder te weten waarom?
Ja, heel vaak heb ik dat.
Soms komt dat doordat ik het wil, omdat het mijn ik-gevoel is.
En soms, soms is het er gewoon, weet ik ook
niet wat ik ermee aanmoet..
Heb daar heel erg kort pillen voor gekregen,
omdat ik een stof zou missn in mn hersens.
(ben ermee gestopt, werd alleen maar erger :\)

Nou ja.. op zich weet ik dus wel hoe het komt,
maar niet wat ik eraan kan doen..
Suc6 iig
Oud 14-10-2002, 20:32
mood indigow
mood indigow is offline
*herkent*

dan ben ik ineens helemaal omgeslagen envoel ik me zwaar klote.. ineens...

ik weet dan ook niet waarom en daardoorga ik menog kutter voelen..

het ergste vinik nog dat ik niet aan de mensen uit kan leggen waarom ik me kut voel.. dat komt best vreemd en nep overeigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:50
lady*jessica
lady*jessica is offline
ik heb dit gevoel ook heel vaak dat is echt irritant als je bijvoorbeeld niet kan uitleggen waarom je zo moe bent. Ik heb ook vaak dat ik heel emotioneel ben. en dat ik om de kleinste dingen kan gaan huilen. ik heb ook een lieve vriend maar op de een of andere manier word ik elke ochtend toch weer droevig wakker.........
Oud 14-10-2002, 22:54
Somebody Special
Citaat:
******** schreef:
Heb je wel eens een bloedonderzoek gedaan?
Jah heb ik, voor Pfeiffer en bloedarmoede, hoezo ?
Oud 14-10-2002, 22:55
Somebody Special
Citaat:
miekmuis schreef:
Dit heb ik precies. k HEb gisteravond uren voor me uit zitten staren. k Was bij mijn vriendje en hij snapte er helemaal niks van. Nou ik dus ook niet en ik heb zulke dingen wel vaker. Dat ik zomaar ineens omsla en me vreselijk rot voel zonder een echte oorzaak...

Kut is dat jah. Ben je leuke dingen aan het doen, ga je je ineens kut voelen..
Oud 14-10-2002, 22:57
Somebody Special
Citaat:
Betamethason schreef:
Die angst heb ik nu ook, heel erg zelfs.
Nou ja.. ik 'zwem' heen en weer tussen
'goed' en 'slecht' , en doordat ik heel langzaam weer mn wereld aan het opbouwen ben, gaat het beter.
Precies mijn gevoel. Weken, wat zeg ik, maanden ging het beter en beter en dan ineens, zonder duidelijke oorzaak *boem* stort je (ik) terug
Oud 14-10-2002, 22:58
marlies
marlies is offline
Citaat:
miekmuis schreef:

same here!
Oud 14-10-2002, 22:58
Somebody Special
Citaat:
mood indigow schreef:
het ergste vinik nog dat ik niet aan de mensen uit kan leggen waarom ik me kut voel.. dat komt best vreemd en nep overeigenlijk..
Juist! Mensen zien of nix aan me of vragen me of er iets is. Jah dat is er, maar wat?? Als ik dat eens wist. Het komt op deze manier idd erg ongeloofwaardig over, ik kan niet uitleggen wat ik voel, alleen dát ik voel!
Oud 14-10-2002, 23:00
Somebody Special
Citaat:
lady*jessica schreef:
ik heb dit gevoel ook heel vaak dat is echt irritant als je bijvoorbeeld niet kan uitleggen waarom je zo moe bent. Ik heb ook vaak dat ik heel emotioneel ben. en dat ik om de kleinste dingen kan gaan huilen. ik heb ook een lieve vriend maar op de een of andere manier word ik elke ochtend toch weer droevig wakker.........
Ik word niet elke ochtend droevig wakker, bij mij komt het vaak in de loop van de dag. Of dagen niet en dan ineens voel ik me weer klote. Ik ben ook erg emotioneell en huil vrij regelmatig, ook om de kleinste dingen.
Oud 14-10-2002, 23:01
Somebody Special
Eigenlijk hoop ik op deze manier te kunnen ontdekken wat er eigenlijk aan de hand is, wat er in mn koppie speelt.

Ik weet dat mijn vriend dit leest en hoop hem hierdoor ook een beetje duidelijkheid te kunnen geven.
Hij kan nu lezen hoe ik over bepaalde dingen denk. Dingen waar ik zelf niet op kom maar waarvan als ik ze lees ik opeens denk 'juist, dat voel/denk ik zo ook!'
Oud 15-10-2002, 16:41
miekmuis
miekmuis is offline
k Voelde me net of er iets vreselijks was gebeurt ofzo en het nog niet helemaal doordrong.. verdoofd zeg maar. Ik typte een e-mai naar een meisje en kreeg mijn hand amper omhoog om het uit te typen en opweg naar de computer kon ik amper evenwicht bewaren

Nieliev!
Oud 15-10-2002, 19:16
Somebody Special
Citaat:
miekmuis schreef:
k Voelde me net of er iets vreselijks was gebeurt ofzo en het nog niet helemaal doordrong.. verdoofd zeg maar. Ik typte een e-mai naar een meisje en kreeg mijn hand amper omhoog om het uit te typen en opweg naar de computer kon ik amper evenwicht bewaren

Nieliev!
Kut is dat zeg Dat heb ik opzich niet. Voel me wel slap ofzo maar niet zo erg.
Oud 15-10-2002, 21:33
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
lady*jessica schreef:
Ik heb ook vaak dat ik heel emotioneel ben. en dat ik om de kleinste dingen kan gaan huilen.
jaw kheb precies hetzelfde! er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en de tanen springen in me ogen..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 23:14
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik ken dit maar al te goed. En het engste is nog. Mijn beste vriendin heeft het ook net zo vaak.
Van het ene op het andere moment is gewoon alles kut! Echt gewoon grandioos, finaal kut. En hoe het komt? GEEN IDEE. Maar het is wel zo.

We hebben er maar van gemaakt dat je het alleen kunt begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt. (en zelfs dan begrijp je het nog niet helemaal)
Oud 17-10-2002, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Jah heb ik, voor Pfeiffer en bloedarmoede, hoezo ?
Je kan je ook laten testen op depressie. Heeft met bepaalde stoffen in je lichaam te maken. Als die uit balans zijn, kun je je rot voelen zonder verder aantoonbare reden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 10:06
Somebody Special
Citaat:
MazeMouse schreef:
We hebben er maar van gemaakt dat je het alleen kunt begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt. (en zelfs dan begrijp je het nog niet helemaal)
Maar ik zou het zo graag aan andere uitleggen, wat ik voel, wat ik denk en hoe het komt..
Oud 17-10-2002, 10:07
Somebody Special
Citaat:
******** schreef:
Je kan je ook laten testen op depressie. Heeft met bepaalde stoffen in je lichaam te maken. Als die uit balans zijn, kun je je rot voelen zonder verder aantoonbare reden.
Nee heb ik nooit gedaan. Ik denk dat ik zelf weet wat ik voel, ik ben op dit moment niet depressief maar gewoon down. Ben 3 jaar depri geweest en weet heel goed hoe dat voelt!
Oud 17-10-2002, 19:13
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Maar ik zou het zo graag aan andere uitleggen, wat ik voel, wat ik denk en hoe het komt..
Ik heb mezelf er bij neergelegd dat ik dat niet altijd kan. En als jij het niet uit kunt leggen zul je dat ook moeten doen. (en zullen anderen zich daar ook bij neer moeten leggen)
Oud 18-10-2002, 09:52
Somebody Special
Citaat:
MazeMouse schreef:
En als jij het niet uit kunt leggen zul je dat ook moeten doen. (en zullen anderen zich daar ook bij neer moeten leggen)
Dat moeten ze ook maar ik blijf het vervelend vinden, het komt op deze manier zo ongeloofwaardig over
Oud 18-10-2002, 10:53
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Dat moeten ze ook maar ik blijf het vervelend vinden, het komt op deze manier zo ongeloofwaardig over
Ik weet er alles van. Maar ik zo doe ik het maar. Ze hoeven me niet te geloven. Want zolang je niet weet hoe het voelt en hoe het is zul je het nooit 100% begrijpen. (maar goed, ik ben ook een einzelganger)
Reageren

Regels voor berichten