Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 13:06
Hukkie
Hukkie is offline
Ik heb al een poosje dat ik heel snel moe ben. Ik kan niet lang of soms überhaupt niet uitgaan als ik dat wil, omdat ik er zo'n rekening mee moet houden dat ik de dag erop dan uitgepijgerd ben. Heel vervelend, maar ik heb geen idee waar dat nou zo ineens vandaan komt.

Een jaar of 1, anderhalf geleden had ik dit ook en toen heb ik bloed laten prikken om te kijken of ik misschien bloedarmoede heb, dit bleek niet het geval. Zou ik nu wel bloedarmoede kunnen hebben (mijn leefpatroon is verder niet veranderd), of zijn er nog meer ziekten oid waar ik rekening mee moet houden?
Oud 17-09-2002, 13:49
Verwijderd
pfeiffer misschien?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 14:30
Verwijderd
juh, dat wilde ik ook zeggen... maar moe kan altijd vele oorzaken hebben, tis wel moeilijk te zeggen.

Ben vroeger ook vaak geprikt omdat ik moe was en pas vorig jaar kwam er eens wat uit: de ziekte van Pfeiffer.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 16:48
someone
someone is offline
hey
ik heb het wel een beetje anders als jou want ik ben al een hele tijd moe al vanaf mn 6 ofzo en ben nu bijna 17.
maar goed ben overal geweest en ze kunne nog steeds niks vinden.
moet nu praten met een psygoloog , ze denken dat er iets is wat ik ver heb weg gestopt en niet verwerkt heb vroeger. en dat ik daardoor zo moe ben. maar das dan ook meer geestelijk hoor.
misschien is dit wel niet helemaal voor jou bedoeld maar wou het er toch even in zetten omdat ik het veel vaker hoor dat mensen moe zijn.
maar ik wil een ding nog kwijt, niet opgeven overal is een reden voor. toch??
kussie
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 17:06
Verwijderd
Jeej, join the club..
Ben ook bijna altijd moe..
Al slaap ik 10 uur achter elkaar door, ik ben dan nog moe..

Ja, jullie kunnen nu wel zeggen: pfeiffer, maar ik vind dat die diagnose zo makkelijk gesteld wordt tegenwoordig..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 17:15
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Karliene schreef:
Jeej, join the club..
Ben ook bijna altijd moe..
Al slaap ik 10 uur achter elkaar door, ik ben dan nog moe..

Ja, jullie kunnen nu wel zeggen: pfeiffer, maar ik vind dat die diagnose zo makkelijk gesteld wordt tegenwoordig..
laat je eens testen...

Ik ben al 3 jaar MOE.. ik heb pfeiffer gehad (?)
Ik heb toen dat over was met psygoloogen moeten praten omdat ik nog steeds moe was.. Toen bleek dat ik een lichte depressie had .. Nu zijn we weer 2 jaar verder en ik ben nog steeds moe!
Ook ik moet als ik uitga rekening houden dat ik die week erna dood moe kan zijn..

Binnekort ga ik weer testen of ik bloedarmoede heb (dat was een jaar geleden wel het geval.. en ik heb er toen eigenlijk niks aan gedaan) dus misschien is dat de reden dat ik altijd zo moe ben.

moe zijn = klote
Oud 17-09-2002, 17:27
nl2suzy
nl2suzy is offline
Moe zijn is echt ontzettend klote, maar ik heb wel gemerkt dat als je er tegen verzet en er niet aan toe geeft (door op bed te gaan liggen etc), je wel moe blijft maar je er aan "went" ik weet niet of dat het juiste woord is, maar dat lijkt iig zo...

Iig erg vervelend vooral omdat het je vaak belemmerd in je prestaties enzo..
Oud 17-09-2002, 17:36
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Moe zijn is echt ontzettend klote, maar ik heb wel gemerkt dat als je er tegen verzet en er niet aan toe geeft (door op bed te gaan liggen etc), je wel moe blijft maar je er aan "went" ik weet niet of dat het juiste woord is, maar dat lijkt iig zo...

Iig erg vervelend vooral omdat het je vaak belemmerd in je prestaties enzo..
zeker weten.. als je na zo'n schooldag thuis komt.. kan je NIKS meer.. alleen op bed liggen of zitten ofzow..

Ik weet nog dat ik voordat ik wist dat ik pfeiffer had gym had...en ik bakte er NIKS van ik was zooo erg moe..
Toen zei de gym leraar tegen mij in gang wat is er toch met je?
Ik moest echt me tranen bedwingen.. ik ben gewoon zooo erg moe he..
Toen ik me liet testen bleek het dus pfeiffer te zijn.
Oud 18-09-2002, 11:46
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
someone schreef:
hey
ik heb het wel een beetje anders als jou want ik ben al een hele tijd moe al vanaf mn 6 ofzo en ben nu bijna 17.
maar goed ben overal geweest en ze kunne nog steeds niks vinden.
moet nu praten met een psygoloog , ze denken dat er iets is wat ik ver heb weg gestopt en niet verwerkt heb vroeger. en dat ik daardoor zo moe ben. maar das dan ook meer geestelijk hoor.
misschien is dit wel niet helemaal voor jou bedoeld maar wou het er toch even in zetten omdat ik het veel vaker hoor dat mensen moe zijn.
maar ik wil een ding nog kwijt, niet opgeven overal is een reden voor. toch??
kussie
Zou het echt? Ik bedoel, er zijn wel wat nare dingen gebeurt toen ik wat jonger was die ik me ook niet meer kan herinneren (terwijl ik al wel 8 was ofzo) maar hebben die echt zo'n groot effect op je lichaam zelf, ook al weet je er bij je volle verstand weinig tot niks meer van?
Oud 18-09-2002, 12:20
eztah
eztah is offline
Het kan bloedarmoede zijn, je peil kan in een maand veranderen hoor.
Ik heb er ook veel last van, en slik om de zoveel tijd ijzerpillen. Ook heb ik een B12 tekort, en aangezien jij ook vegetarisch bent kan dat het misschien zijn.
Maar ik weet eigenlijk niet zeker of je daar ook zo moe van wordt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 12:24
STP
STP is offline
Citaat:
eztah schreef:
en aangezien jij ook vegetarisch bent kan dat het misschien zijn
A-HA! Dus toch maar weer vlees eten Marije! Je weet dat je er veel mensen blij mee maakt
Oud 18-09-2002, 21:03
Martin
Martin is offline
OK, het is misschien geen pfeiffer maar misschien komen er toch nog wel symptomen overeen:
ForumFAQ: Lichaam & Gezondheid
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 21:09
Gothic
Gothic is offline
Ik herken je verhaal. Ik heb ook meerdere keren bloed laten prikken, waar niets uitkwam. Ik schijn een lage bloeddruk te hebben en m'n moeder zeurt over evt ijzertekort. Ik ben ook altijd moe, ik slaap 10 uur per dag, nog steeds moe. Dit heb ik sinds ik op de middelbare school zit. Ik weet niet of evt problemen/depressie een reden kan zijn, zoja, dan kan dat het bij mij zijn. Ik ben in de 1e naar heleboel dokters geweest, huisartsen, kinderartsen, alternatieve genezers, maar niets hielp.
De kinderarts had het over een psycholoog, toen op dat moment wilde ik daar niets van weten, en nog steeds denk ik niet dat ik het nodig heb... maar ja, ik heb geen idee hoe ik minder moe wordt...

Gezond eten, genoeg sporten, vroeg naar bed... de bekende dingen sowieso, maar ja als je alles al doet...
Oud 18-09-2002, 21:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
STP schreef:
A-HA! Dus toch maar weer vlees eten Marije! Je weet dat je er veel mensen blij mee maakt
Nee dat is onzin. In vervangend vlees, zitten de voedingstoffen die je nodig hebt, dat je vlees nodig hebt, is een fabeltje van mensen die niet snappen dat sommige mensen geen vlees eten...
Oud 18-09-2002, 21:42
STP
STP is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Nee dat is onzin. In vervangend vlees, zitten de voedingstoffen die je nodig hebt, dat je vlees nodig hebt, is een fabeltje van mensen die niet snappen dat sommige mensen geen vlees eten...
He poep, poging mislukt
Oud 19-09-2002, 10:34
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
STP schreef:
He poep, poging mislukt
Idd, denk jij maar niet dat ik HIEROM weer vlees ga eten, trut!

@ Eztah & Gothic: Ja op zich zou het dat wel kunnen zijn, aangezien ik ook veel te weinig vleesvervangers eet (ja dom, ik weet het maar ik heb er het budget gewoon niet voor)
Oud 19-09-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Karliene schreef:
Net zo makkelijk als vroeger. D'r wordt bloed geprikt en dan heb je het of je hebt het niet, dat is altijd al zo geweest.

Ik ben ook altijd moe, bijmij is het geen pfeiffer, maar heeft het te maken met fibromyalgie. Zoals Milk al zei, er zijn zoveel oorzaken waardoor je altijd moe kunt zijn, zowel psychisch als lichamelijk. Ga eens langs de dokter.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
@ Eztah & Gothic: Ja op zich zou het dat wel kunnen zijn, aangezien ik ook veel te weinig vleesvervangers eet (ja dom, ik weet het maar ik heb er het budget gewoon niet voor)
Vleesvervangers zijn niet veel duurder dan vlees. En je hoeft niet perse vleesvervangers te eten, in peulvruchten zitten ook veel voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft (helemaal als je geen vlees eet). En peulvruchten zijn niet duur. Koop (en eet) die dan. En/of neem multi-vitamine pillen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 16:34
euro
euro is offline
Heb ik ook de laatste tijd erge last van! Ik kan gewoon zo veel slapen als ik wil, maar ik ben de hele dag moe. Ik heb me dus 2 weekjes geleden laten testen op pfeifer, maar daar kwam niks uit..tsja...ik weet het zelf ook niet hoor... Maar als je je nog niet heb laten testen, zou ik dat eerst even laten doen !
Oud 19-09-2002, 18:43
Roos
Roos is offline
Moe zijn kan heeel veel oorzaken hebben. Pfeiffer is er eentje van, bloedarmoede nog een.

Het beste is om even langs de dokter te gaan. Die kan je wat vragen stellen. Daarna kan hij je testen op een aantal kwaaltjes (algemeen bloedbeeld, pfeiffer, en misschien nog wat andere dingen waarvan hij denkt dat je het zou kunnen hebben).
Oud 19-09-2002, 20:01
Breg
Breg is offline
Het kan ook heel goed zijn dat het niks is. Ik ben al 2x bij de dokter geweest omdat ik zo moe was, en er is 2x niks gevonden. De huisarts zij ook dat meer dan de helft van de ´tiener meisjes` (zijn woorden) last heeft van moeheid en dat het bij 70-80% niks bijzonder is. Maar het is wel frustrerend, want er valt dus niet veel aan te doen.
Oud 19-09-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Net zo makkelijk als vroeger. D'r wordt bloed geprikt en dan heb je het of je hebt het niet, dat is altijd al zo geweest.
Nee, zo bedoel ik het niet..
Als je zegt dat je altijd moe bent en dat je bij wijze van spreken al in slaap valt als je een minuutje je ogen dicht hebt zeggen ze al dat je Pfeiffer hebt..Maar dat je het alleen nog even moet laten controleren d.m.v. een bloedtest (wat jij al zei )..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 09:03
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Vleesvervangers zijn niet veel duurder dan vlees. En je hoeft niet perse vleesvervangers te eten, in peulvruchten zitten ook veel voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft (helemaal als je geen vlees eet). En peulvruchten zijn niet duur. Koop (en eet) die dan. En/of neem multi-vitamine pillen.
Ik weet het, maar ik heb er echt het geld niet voor omdat ik geen inkomen heb. Drenthe staat niet bekend om zn werkgelegenheid, ik sta bij 5 uitzendbureaus in geschreven!

Ik ga binnenkort maar even een afspraak maken met de dokter. Bedankt iedereen
Oud 20-09-2002, 11:16
punkyfish
punkyfish is offline
Ik heb ook al heel vaak bloed geprikt voor Pfeiffer en/of bloedarmoede, maar heb nog maar 1x bloedarmoede gehad, de andere keren (iets van 5 of 6 keer) was er helemaal niks aan de hand, terwijl ik dus wel hartstikke moe was en ik had ook nog andere symptomen van Pfeiffer (keelpijn enzo), dus ja... Ik weet het ook niet meer.
Oud 25-09-2002, 09:20
gna
gna is offline
het probleem is dat er ontzettend veel oorzaken kunnen zijn voor vermoeidheid...
vaak heeft het een psychische oorzaak,

maar ik wil toch weer even kwijt:
gebruik je toevallig veel light-producten? (suikervrij)
chronische vermoeidheid hoort bij de (92!) ziekteverschijnselen die de zoetstof aspartaam kan veroorzaken

zie www.aspartaam.nl
Oud 25-09-2002, 10:38
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
inderdaad, die zoetstof is slecht voor de hersenen. Een beetje suiker is niet eens zo heel slecht, je moet niet overdrijven natuurlijk.
Oud 25-09-2002, 13:10
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
gna schreef:

gebruik je toevallig veel light-producten? (suikervrij)
Nee, dat niet echt. Ik heb een hekel aan taarten en zo, maar ik eet chocola bij het leven dus ik kan me haast niet voorstellen dat het daaraan zou liggen

Ik ben op het moment een schema'tje aan het bijhouden op welke perioden van de dag ik nou precies moe ben. Over een week of twee zet ik de uitkomst hier wel neer, misschien dat er wel een patroon in zit
Oud 25-09-2002, 20:36
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
aha, ja ik was een jaar of 3 geleden ook altijd zwaar moe, maar ik heb mezelf nooit laten testen ofzo. Ik heb nooit xzin om naar de doktor te gaan, wachten enzo........

UIteindelijk is het heeeeeeeeeeel langzaam steeds minder geworden. Zeer vaag, echt, ik heb nu veel meer energie als toendertijd, echt vaag.
Oud 25-09-2002, 21:32
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik ben tegenwoordig ook erg moe, kan sochtens nooit mijn bed uitkomen ben de hele dag aan het gapen en heb nergens zin in door die vermoeidheid, begin me er nu toch best wel aan te irriteren want ik wil wel weer eens fit zijn. Erg lastig. ga binnenkort toch naar de dokter dus dan hoor ik wel wat het is.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:04
Hukkie
Hukkie is offline
Om de een of andere onbekende reden ben ik vooral tijdens biologie erg moe
Oud 03-10-2002, 16:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rosi schreef:
Moe zijn kan heeel veel oorzaken hebben. Pfeiffer is er eentje van, bloedarmoede nog een.

Het beste is om even langs de dokter te gaan. Die kan je wat vragen stellen. Daarna kan hij je testen op een aantal kwaaltjes (algemeen bloedbeeld, pfeiffer, en misschien nog wat andere dingen waarvan hij denkt dat je het zou kunnen hebben).
Heeft weinig nut, dokters vinden nooit iets... ik heb echt al 100x bloedgeprikt...
Oud 03-10-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Heeft weinig nut, dokters vinden nooit iets... ik heb echt al 100x bloedgeprikt...
Dat ze bij jou niks vinden betekend niet automatisch dat ze nooit iets vinden. Bij veel mensen vinden ze wel wat. En moe zijn kan ook psychisch zijn en nee, dan vinden ze niks met bloedprikken (zeg niet dat dat bij jou zo is, ik zeg dat het kan).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:49
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Om de een of andere onbekende reden ben ik vooral tijdens biologie erg moe
Kan het misschien zijn dat je vóór dat biologieuur, of misschien wel tijdens dat uur, veel/goed oplet? Vorig jaar lette ik nl helemaal niet op op school, helemaal niks gedaan e.d. en dit jaar doe ik goed mee in de klas en ben ik supermoe als ik uit school kom. Ik merk ook dat als ik bijv. een uurtje heb zitten leren, ik het lesuur daarna weinig op kan brengen.

Als je dan nog na school gaat werken en 's avonds nog je vriend gaat zien, gaat het al helemaal slecht, merk ik...
Oud 07-10-2002, 20:53
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Vorig jaar lette ik nl helemaal niet op op school, helemaal niks gedaan e.d. en dit jaar doe ik goed mee in de klas en ben ik supermoe als ik uit school kom.
Kan ook omgekeerd zijn; ik doe nog steeds niets op school maar ben ik moe als ik uit school kom. Verveling heet zoiets dan.
Oud 07-10-2002, 21:08
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Kan ook omgekeerd zijn; ik doe nog steeds niets op school maar ben ik moe als ik uit school kom. Verveling heet zoiets dan.
Ja, dat had ik vorig jaar
Oud 12-10-2002, 10:31
emmy1985
emmy1985 is offline
ik had dat ook, nu al weer 1.5 jaar geleden. Heb je toevallig een soort bult in je nek, die heen en weer gaat als je slikt ( en dan niet je adamsappel bedoel ik. Dit is breder)
dan zou het wel eens je schildklier kunnen zijn.
Je moet iedergeval weer naar je huisarts gaan en weer laten prikken. En misschien eens een week of twee weken abnormaal vroeg naar bed gaan, als je het dan nog hebt, ligt het tneminste niet daar aan.
succes hoor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten