Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 12:01
Verwijderd
sinds een paar maanden heb ik een baantje waarbij de hele tijd yorin-fm opstaat en het viel me op dat meer dan de helft van de 'nieuwe'nummers covers zijn.
ik zal eens zo'n charts blaadje halen om ze 's allemaal op te noemen. de meest ergerlijke van het moment vind ik wel de atomic k*ttens met the tide is high, vooral omdat het orgineel van blondie tien kerr zo goed is.
maargoed, beste mensen, lucht uw hart....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 12:02
Rhinus
Rhinus is offline
Covers zijn gaaf .
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:08
strafcorner
strafcorner is offline
als het maar verkoopt he...

en wat is er nou makkenlijker dan een paar oude liedjes in een nieuw jasje te stoppen...?

geld poen centen en cheques daar draait het om...
Oud 10-10-2002, 12:09
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Covers zijn gaaf .
Correctie: Sommige covers zijn gaaf
Oud 10-10-2002, 12:10
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef:

geld poen centen en cheques daar draait het om...
het verkoopt wel, maar als je covert dan gaan er veel centen van je opbrengst naar de originele schrijver en composer..

kan je beter zelf zo'n catchy song maken en alle winst zelf houden
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:12
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
danique2 schreef:
het verkoopt wel, maar als je covert dan gaan er veel centen van je opbrengst naar de originele schrijver en composer..

kan je beter zelf zo'n catchy song maken en alle winst zelf houden
ach dat verschil halen ze wel weer binnen door dat het veel sneller gemaakt kan worden... dat ze geen text/muziek schrijvers meer nodig hebben etc...
Oud 10-10-2002, 12:22
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Thutshui schreef:
Correctie: Sommige covers zijn gaaf
Uiteraard. En als ik zeg dat PowerMetal en PunkRock gaaf is bedoel ik ook sommige.

Ach, die top 40 covers zijn vaak K*T, maar minder K*T als een ander top 40 nummer. Want als 't covers zijn kun je tenminste mee zingen. Dat maakt 't al leuker.

En je moet niet vergeten dat veel mensen in NL die muziek luisteren houden van simpele muziek. En waarom zou je als muziekant niet aan die wens voldoen? NL is een kapitalistisch land. Waar vraag is ontstaat vanzelf aanbod. Ik zie 't probleem niet.

O wel, als je werkt en je moet de hele dag naar die muziek luisteren en je vind dat K*T, dan is dat wel K*T ja .
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:45
TheMANhimselve
TheMANhimselve is offline
Maar ja ik heb liever dat 3 lekker ewijven van Atomic kitten een redelijke cover maken dan een lelijke vatsige snol zoals Corry Konings die het voor elkaar heeft gekregen om van een irritant klote lied nog een erger nummer te maken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:59
Verwijderd
dit is ongeveer al 1004928193 keer geweest ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:35
Rhinus
Rhinus is offline
Da's al best veel vind ik eigelijk. Vind je ook niet Ufke?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:23
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 15:17
a new noise
a new noise is offline
napalm death - nazi punks fuck off

met megastip op 3
Oud 10-10-2002, 15:28
tappy
tappy is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
ach dat verschil halen ze wel weer binnen door dat het veel sneller gemaakt kan worden... dat ze geen text/muziek schrijvers meer nodig hebben etc...
psies in plaats van 1 maken ze er nu 2 of 3....en hoppaaa binnen heb je de poen alweer
Oud 10-10-2002, 15:52
qghp
qghp is offline
Citaat:
a new noise schreef:

met megastip op 3
oja die staat ook wel in de top 40
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:25
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=covers
Oud 10-10-2002, 16:51
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
Tja.. ik luister nooit naar de radio.. en kijk alleen heel soms naar rockzone op tv.. dus zoveel kom ik die top-40 liedjes niet tegen..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:

met megastip op 3
ik hoor die erik de zwart al: en hier zijn die lekkere britse (?) jongens van napalm death weer, met zo een lekker covertje van de punkband Dead Kennedy's: Nazi Punks Fuck Off!

of een van die vele amerikaanse death metal covers van Slayer- Raining Blood, zijn er toch minstens 50 van.

sorry voor deze totaal nutteloze reply
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 19:49
Verwijderd
joh, echt? goh..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:03
qghp
qghp is offline
Citaat:
Milk schreef:
joh, echt? goh..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:17
Bram
Bram is offline
ik dacht dat ik enkele weken geleden al een topic had geopend over de talloze covers in de hitparade??Nu ja whatever...
Oud 11-10-2002, 14:19
FireCracker
FireCracker is offline
sommige covers zijn echt fuck, en anderen vinnik beter... naja.. ten errst.. DOOD aan madhouse... god zeg... maar die van atomic kitten vink beter dan die van blondie (debbie harry heb een kutstem) en die trancedoos dan? met time after time? je mag van mij alle s gaan coveren, maar vna cyndi moet je aflbijven! stom kalf!
Oud 11-10-2002, 15:10
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
boycotten die troep.
Oud 11-10-2002, 21:07
Noínden
Noínden is offline
Oeh, madhouse nog maar 1 keer genoemd. Das nog best goed voor ze. Zal ik ze eens gi-gan-tisch afkraken? Niet dak dat kan ofzo, maar ik kan t wel proberen...
Die Buse is echt een reusachtige doos met dr gecoverde liedjes. Ik ben niet superfan van Madonna, maar ik vind dat ze op zn minst gerespecteerd kan worden. Ze is nog lang niet dood ofzo. En dan Holiday! Madonnas grote doorbraak! Daar blijf je toch vanaf! Net als like a prayer/virgin trouwens. Beide superliedjes, maar nu gewoon totaal verkloot. Als je dan iets covert, doe het dan goed (denk: Kelly Osbourne)! En in de hitkrant zei die achterlijke theemuts ook nog dat ze zelfgeschreven liedjes beter vind! Denk eens na, dat is ook leuk voor dr baby (of heeft ze die nog niet? Wel toch?). Probeer dan tenminste zelf iets te schrijven. Ik vind het gewoon belachelijk dat iemand hits kan scoren met liedjes van een zangeres die nog niet eens gestopt is met zingen. En dan weet ze ook nog eens niks over Madonna. Djiezus, woorden schieten te kort, maar ik heb typekramp want ik heb dit in zo'n 3 minuten getypt dus ik ga maar eens kappen. Ik denk dat mijn mening wel duidelijk is. Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten