Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2002, 08:32
Quincy
Quincy is offline
Hoe zal deze generatie (wij dus) de rotzooi moeten opknappeen die onze ouders veroorzaakt hebben? Zij zijn straks dood en staan wij met onze handen in het haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2002, 13:36
lady_x
lady_x is offline
Denk je niet dat wijzelf die rotzooi veroorzaken? Onze ouders zijn niet de schuldigen, maar wij allemaal, we gaan mee in het systeem. De gehele maatschappij is schuldig.
Oud 23-09-2002, 14:29
notbonefish
notbonefish is offline
dit was vroeger ook al het geval. de jongere generaties zullen altijd de lasten moeten dragen van de oudere.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 14:46
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
bonefish schreef:
dit was vroeger ook al het geval. de jongere generaties zullen altijd de lasten moeten dragen van de oudere.
Ik wou net zeggen. Men verzucht dit al jaren.
Ook al vind ik wel dat de wereld er de laatste 200 jaar ernstig snel op is achteruit gegaan.
Oud 27-09-2002, 19:28
Verwijderd
deze generatie is net zo hard bezig met deze aarde vervuilen als alle generaties voor ons. We zeggen wel dat we alle troep van de generaties voor ons moeten opruimen maar WIJ zijn de grootste vervuilers. Wat denk je van die computer, de televisie, je mobiele telefoon en dat licht blijft ook maar branden?
Vergeleken met wat de komende generaties nog zullen produceren is de troep die onze voorouders achterlaten maar een boterhammenzakje vol.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:09
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik wou net zeggen. Men verzucht dit al jaren.
Ook al vind ik wel dat de wereld er de laatste 200 jaar ernstig snel op is achteruit gegaan.
Licht eraan hoe je het bekijkt. Vrouwenrechten zijn in veel landen verbeterd, dat was 100 jaar geleden wel minder. Dierenrechten beginnen op te komen. Mensen hebben in veel landen een veel hogere levensstandaard.

Aan de andere kant is er ook nog veel te doen: veel betere bescherming van het milieu, opheffen van protectionistische maatregelen van de EU en zo kan ik nog wel even een uur door gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:41
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Jadie schreef:
deze generatie is net zo hard bezig met deze aarde vervuilen als alle generaties voor ons. We zeggen wel dat we alle troep van de generaties voor ons moeten opruimen maar WIJ zijn de grootste vervuilers. Wat denk je van die computer, de televisie, je mobiele telefoon en dat licht blijft ook maar branden?
Vergeleken met wat de komende generaties nog zullen produceren is de troep die onze voorouders achterlaten maar een boterhammenzakje vol.
Helemaal juist, je neemt me de woorden uit de mond.
Oud 07-10-2002, 13:42
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
De volgende generatie en die daarna nog komen zullen ook nog die troep moeten opruimen. Kernafval is trouwens over 10000 jaar nog gevaarlijk. Blij dat ik niet zo oud word en maar een klein deeltje hoef op te ruimen.
Oud 07-10-2002, 13:48
PimpDude86
PimpDude86 is offline
We hebben nooit in zoverre zicht op de toekomst gehad...dus het zal allemaal wel meevallen.
Oud 10-10-2002, 11:54
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Quincy schreef:
Hoe zal deze generatie (wij dus) de rotzooi moeten opknappeen die onze ouders veroorzaakt hebben? Zij zijn straks dood en staan wij met onze handen in het haar.
is dit niet altijd al geweest? vanaf het begin van de mensheid/wereld/levend bestaan?? Het is gewoon een soort visieuze (hoe schrijf je dat) cirkel.. net recycling.. wij lossen op en maken nieuwe troep volgende generatie doet hetzelfde en daarna gebeurt weer hetzelfde enz.enz.
Oud 10-10-2002, 12:40
Verwijderd
Ach, het komt allemaal nog wel op zijn pootjes terecht. In het ergste geval sterven we allemaal uit en herstelt de aarde zich vanzelf weer Geef het een beetje tijd
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:12
de doornvogel
de doornvogel is offline
Tja als wij ipv te zeuren nu eens beginnen met opruimen? Begint er iig één generatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten