Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik kan prima engels, irriteert me alleen mateloos als je dat doet in Nederlandse fora... in al het Nederlandse. Ik lees/schrijf zelf al zoveel Engels dat ik, als ik naar Nederlandse dingen surf, ook graag m'n eigen taal lees ![]() |
![]() |
|
![]() |
Je hebt een punt met je boodschap wat betreft dat we afhankelijker zijn geworden van electronica. Ik begrijp ook ergens wel je angst dat je bang bent dat dit te ernstig wordt of te hard van stapel loopt. We moeten m.i. waakzaam zijn dat er niet (groepen) mensen totalitaire macht bezitten. Als alternatief van electronica/computers: wat wil jij dan? Hou zou het volgens jou dan moeten gaan? Wat denk je dat de gevolgen zijn. Ik zie wel kritiek. Dat is mooi. Maar ik zie dan weer geen oplossing (dat ook aan mij kan liggen hoor). Ik zelf zou niet weten hoe ik de oplossing in dit plaatje zou kunnen verwerken. Overigens heeft het internet momenteel een tamelijk 'linkse' gewaarwording indie zin dat er momenteel, en in het verleden ook, een hoge mate van vrijheid is en er zijn mogelijkheden om je privacy tamelijk zeker te krijgen. Voorbeeld: iedere burger kan op internet een eigen site beginnen. Als je een internetverbinding hebt kun je dat. Kost niks. Zelfs iemand met een uitkering en een internetverbinding kan dat dus en dat vind ik geweldig. Probeer maar eens een eigen TV te beginnen, kost je handen vol met geld. Politici willen die vrijheid wel veranderen en meer sociale controle. Het is voor mij zaak daar de draak mee te steken. Bijvoorbeeld dat al het dataverkeer van 2 jaar geleden t/m nu dat over internet is verplaatst zoumoeten worden opgeslagen. Op zo'n moment heeft de burger geen privacy meer. Privacy heb je nu ook minder dankzij Echelon en Carnivore maar je kunt het wel met moeite en vereiste kennis/contacten kun je voor jezelf veilige verbindingen maken op en via het net. Wat betreft computers is Microsoft m.i. een bedrijf dat probeert totalitaire controle te krijgen waar de Amerikaanse overheid (te) weinig tegen doet. Aan de andere kant is er, zeker wat betreft de servermarkt, zat opositie. Opensource komt namelijk in de vorm van GNU: een vorm waarbij auteur verzekert blijft van vrijheid van hem en zijn product in die zin dat het product, of delen daarvan, nooit geld kunnen kost. Dat is een voordeel tov. de BSD licentie. Kan er nog dieper op ingaan maar ik weet niet of daar behoefte naar is. Greets.
||
Citaat:
Ik ben iig van mening dat het iets te hard loopt soms, de machine vervangt het mens, en de mens vergeet soms dat de machine van de mens is, niet andersom. Er is nu nog geen probleem mee, maar wat als we hier de controle over verliezen, en er bijv. een vorm van AI ons overneemt? Wij voelen ons geweldig, tot het uit de hand loopt. Maar het ging om de tekening, dus ik stop hier...
|
Verwijderd
|
"De eerste stap in het oplossen van een probleem is het erkennen van hetzelfde." Ik geloof dat het Jello Biafra was die dit zei, maar ik weet het niet zeker.
Ik wil er ook nog wat over zeggen. Angst hoef je mijns inziens niet te hebben voor computers. Computers die de wereld overnemen lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Computers zijn altijd nog duizenden malen dommer dan mensen. Het enige voordeel dat een computer heeft is dat het geheugen vrij goed is en dat het sneller kan rekenen dan een mens. Qua capiciteit van geheugen doet het (enorm) onder ten aanzien van het menselijke geheugen. Ook creativiteit is ver te zoeken. Emoties, als machtswaanzin of de dwang tot overheersen en onderdrukken zijn ook niet rap in een computer te vinden, tenzij de mens ze erin programmeerd. Computers zijn snel, maar ze hebben een voorliefde voor éénen en nullen. Ze zijn niet al te snugger. LUH-3417 - Ik zou het gevaar eerder zoeken in de regering die via de computer de burger in de gaten houdt en de macht van grote bedrijven als Microsoft. Geld en macht zijn de werkelijke politieke krachten in onze wereld. |
![]() |
|
Muisarm!
Leuke tekening. Het idee is leuk bedacht. De tekening zelf is aardig, de vormen van het lichaam zijn op sommige stukjes raar, zoals de "borsten". Naar mijn mening zitten ze te dicht bij elkaar en hebben ze teveel "volume". De muisarm is gaaf. Het idee van RSI komt weer naar boven. Over het algemeen: gaaf.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|