Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 15:55
ichbines
ichbines is offline
Mensjes, ik weet eventjes niet meer wat k moet doen...

Ik heb een hele lieve vriendin, met wie ik heel gelukkig ben en van wie ik heel veel hou, maar ik begin te vermoeden dat ik bi ben...

Nu heb ik een half jaar geleden, toen ik haar nog niet kende, een jongen afgetrokken en hij mij. En die jongen heeft me nu gevraagd of ik dat nog een keer zou willen doen...

Aan de ene kant wil ik dat, maar aan de andere kant: is dat geen verraad aan mijn vriendin???

Wat moet ik doen???

Bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:58
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Vertellen aan je vriendin;
zeggen dat het je eigenlijk wel lekker geil lijkt;
en zeggen dat je het nodig hebt als dat zo is;
kijken hoe ze reageert;
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:00
Winner
Winner is offline
Ik denk dat het wal handig is als je aan je vriendin vertelt dat je denkt dat je bi bent. Lijkt mij ten minste horen bij een goede relatie als je over dat soort dingen met elkaar kunt praten.

Hoe denk je dat je vriendin erop zou reageren als je zou zeggen dat je bi bent?
Oud 13-04-2002, 16:27
Verwijderd
Wil je het alleen maar omdat het lekker was of omdat je echt wat voor die jongen voelt?

In het eerste geval - niet doen. Dat zal je vriendin vast en zeker beschouwen als vreemdgaan en dat is niet eerlijk voor haar en voor die jongen.

In het tweede geval zou ik maar ernstig gaan nadenken wie je liever hebt, je vriendin of die jongen. Zou ze in ieder geval geen van beiden aan het lijntje proberen te houden, dat komt toch altijd uit...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:16
Verwijderd
het klinkt een beetje als vreemdgaan.. als je dat soort dingen doet en laat doen doo en met iemand anders dan je vriendin... dnek daar even goed over na... want als je van hhaar houd, dan wil je haar tog niet kwetsen.. uiteindelijk komt ze er denk ik tog wel achter....

dys gaf me net ook al dit advies: openheid... en hij heeft helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 18:40
ichbines
ichbines is offline
Jullie begrijpen me verkeerd...

Ik wil niets met die jongen en die jongen niets met mij, het is gewoon om uit te proberen.

En ik ben niet bi, ik begin het te vermoeden, maar ik ben er nog niet uit...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 19:18
rabecca
rabecca is offline
Vertel je vriendin dat je twijfelt of je nu bi bent of hetero.
Zal misschien ff schrikken voor dr zijn maar je ben in iedergeval wel eerlijk.
Als je een goede relatie heb zul je dit onderwerp vast wel met haar kunnen bespreken.
Als ik jou was zou ik niets met die jongen doen voordat ik het aan mijn vriendin verteld had.
Gewoon kijken hoe ze erop reageert enzo.
Oud 13-04-2002, 20:55
Pletterprater
Pletterprater is offline
Hmmm, je twijfelt er dus over of je bi bent... je twijfelt er niet over of je homo bent of niet (hiermee dus bedoelend, dat je geen homo bent)
Dan weet ik niet helemaal of het wel verstandig, laat staan nuttig is om op dit moment uit te testen of je bi bent of niet.

Ik bedoel, je hebt een vriendin, je houd van haar (hoop ik tenminste voor je) en als het goed is, zorgt zij er ook voor dat je je 'goed' voelt.

Oftewel, zit deze relatie eerst uit joh, je hebt er op dit moment nog weinig aan om te weten of je bi bent of niet, je hebt immers al een ( fantastische ) vriendin.

Kijk, als je nu niet in een relatie zat, dan zou ik zeggen, test wat je testen wilt, maar op dit moment is het niet nodig, als je toch niet van plan bent iets met een ander te nemen.

Wel zou ik haar vertellen dat je er over twijfelt, dit is immers iets wat ze zou mogen weten, maar geef dan ook meteen aan dat je nog absoluut van haar houd en niet van plan bent ( zonder haar toestemming ) uit te proberen of je bi wel of niet bent... laat staan dat je vreemd gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:26
ConnX
ConnX is offline
ALs je in n relatie zit zal je moeten kiezen.
Vrijen met n jongen terwijl je met n meisje hebt is net zogoed vreemdgaan als vrijen met n meid.
Bi zijn betekent niet meteen dat je partner vreemdgaan goed vind, of zelf maar dat het acceptabel is.
Zelf als je vriendin het ermee eens is is het nog een gevaarlijke actie, want stel je voor je word verliefd op die jongen, of hij op jou. Hoe los je dat dan op? Driehoeksverhouding?

Levert altijd problemen op.

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 22:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ichbines schreef:

Aan de ene kant wil ik dat, maar aan de andere kant: is dat geen verraad aan mijn vriendin???
Tja. Da's vrij persoonlijk. Ik zou het niet erg vinden als m'n vriendin 't met een andere meid zou doen (integendeel ) maar ik zou het wel erg op prijs stellen als ze me dat van te voren zou vertellen.

Peil eerst haar mening over het onderwerp. Sommige meisjes vinden het gewoon een ranzig idee dat je het met iemand van je eigen geslacht doet (dat recht heeft ze), en dus zou het voor problemen kunnen zorgen in je relatie als je dat zondermeer door zou zetten.

Welke weg je uiteindelijk inslaat is compleet van jezelf afhankelijk, en ik denk niet dat iemand anders die keuze voor je kan maken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 08:13
Verwijderd
Wanneer je het achter haar rug om zou doen is het verraad tegenover je vriendin ja, dat maak je het door het haar niet te vertellen.. Ik vind dat je het haar moet vertellen, dat je ms bi bent en ook wat je al eens met die jongen hebt gedaan.. Kijk wat haar reactie is hierop, is die goed dan kun je een stap verder gaan en vertellen dat die jongen nog een keer wil.. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat eigenlijk liever niet wil, het is toch iets intiems tussen jou en een ander terwijl je wat met haar hebt. Raar voorstel ms, maar wie weet wil ze wel meedoen zeg maar.. Dan delen jullie het.. Het kan ook zijn dat ze er totaal geen problemen mee heeft..

Maar als ze dit wel heeft, hoe dan ook.. doe het dan niet, als je haar echt niet kwijt wil..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 10:46
Tha Bomb 2002
Tha Bomb 2002 is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Vertellen aan je vriendin;
zeggen dat het je eigenlijk wel lekker geil lijkt;
en zeggen dat je het nodig hebt als dat zo is;
kijken hoe ze reageert;
Ja helemaal mee eens je moet het gewoon voorzichtig proberen te vertellen, misschien vind ze het juist wel leuk ja
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten