Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 13:21
Joostje
Joostje is offline
Was eergister op tv, geloof bij 2 vandaag, en zei iets in de richting van ministers kunnen slechts beoordeeld worden door andere ministers ( het ging ove rval kabinet)

Vraag is, wil hij de tweede kamer hiermee disqualificeren? Wil hij de trias politica, die elke goedwerkende democratie heeft, afschaffen? Lijkt me nogal een totaal idiote uitspraak.
Oud 18-10-2002, 13:31
Verwijderd
zover ik weet heeft alleen Amerika een trias politica of zeg ik dan iets heel raars??
En zoiezow stel t is iets duidelijker..........dit is echt te vaag.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 13:43
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Tria Politica hebben we hier toch ook? Wetgevende, uitvoerende en de rechterlijke macht (had geloof ik een andere naam)...
Oud 18-10-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Tria Politica hebben we hier toch ook? Wetgevende, uitvoerende en de rechterlijke macht (had geloof ik een andere naam)...
ja zal wel hoor, ik wist t ook niet zeker....
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 13:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
De trias is niet een soort absolute waarheid waarnaar wij in Nederland allemaal proberen te streven, tenminste dat is nergens vastgelegd. In Nederland zijn er genoeg voorbeelden van een onzuivere triasvoering.
Oud 18-10-2002, 14:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
De trias is niet een soort absolute waarheid waarnaar wij in Nederland allemaal proberen te streven, tenminste dat is nergens vastgelegd. In Nederland zijn er genoeg voorbeelden van een onzuivere triasvoering.
Wat niet betekend dat het ergens op slaat dat alleen ministers andere ministers mogen beoordelen...
Oud 18-10-2002, 19:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Wat niet betekend dat het ergens op slaat dat alleen ministers andere ministers mogen beoordelen...
inderdaad. dat zou namelijk betekenen dat slechts mensen die op de partijen hebben gestemd die in het kabinet zijn gaan zitten (dit hoeven niet eens mensen te zijn die op een kieslijst staan). Erg ondemocratisch.
Dit betekent dat er mijns inziens te veel macht komt te liggen bij een beperkt aantal personen.
Oud 19-10-2002, 20:37
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joostje schreef:
inderdaad. dat zou namelijk betekenen dat slechts mensen die op de partijen hebben gestemd die in het kabinet zijn gaan zitten (dit hoeven niet eens mensen te zijn die op een kieslijst staan). Erg ondemocratisch.
Dit betekent dat er mijns inziens te veel macht komt te liggen bij een beperkt aantal personen.
Dat is staatsrechtelijk dan ook niet zo Dus is het gewoon dom om zoiets te zeggen, aangezien het nergens op slaat.
Reageren

Regels voor berichten