Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2001, 22:15
Verwijderd
Mijn moeder is van de week bij de dokter geweest om te vragen of ik en mijn zusje aanleg hebben voor borstkanker. Er zijn veel familieleden aan overleden aan mijn vaders kant. Ik ging er dus van uit dat mijn vader dat gen niet kon doorgeven. Wel dus.
Maar wat dus de vraag is als je kon testen waar je allemaal aanleg voor had zouden jullie dat dan willen weten???
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 23:43
PV
PV is offline
ik zou het van te voren niet willen weten denk ik, ga ik me alleen maar afvragen wanneer het zover is

pas als ik ergens last van begin te krijgen, zou k wel informeren wat het kan zijn, en hoe ik eraan kan zijn gekomen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 08:54
leintjuh
leintjuh is offline
al sik het van te voren zou weten zla ik elke dag mijn borsten controleren en zodra ik een bult of iets geks voelt gelijk naar de huisarts. als je er snel bij bent kunnen ze het nog weg halen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 10:45
shania
shania is offline

Ik zou het denk ik niet willen weten!!!!!
Maar ik zou het wel in de gaten ophouden en inderdaad als ik iets vreemds opmerk naar de huisarts gaan. Aan het andere kant is het ook niet leuk om in onzekerheid te zitten. Het heeft twee kanten!
Liefs Shania
Oud 20-12-2001, 12:16
ekki
ekki is offline
nee, ik hoef het niet te weten. ik zie wel wat ik krijg en wanneer ik dood ga, ik ben zo'n persoon die dan namelijk helemaal in angst gaat zitten ofzo. niks voor mij.
Oud 21-12-2001, 18:53
Joseph
Joseph is offline
Als ik zou weten dat ik misschien een ernstige ziekte zou hebben geërfd, dan wil ik eerst weten van die ziekte of hij te genezen is. (Beter nog: te voorkomen.) Als dat zo is, zal ik me laten testen. Als dat níet zo is, dan wil ik het niet weten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 12:38
just.a.girl
just.a.girl is offline
k zou ni willen weten of k er aanleg voor heb,dan denk je elke keer af te vragem of en wanneer je t krijgt enzo,maarre,ja,als je iets voelt,zou k wel naar de dokter gaan en laten onderoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 12:42
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Aan de ene kant wil ik wel weten wat ik allemaal wel of niet krijg, maar aan de andere kant ook weer niet. Het is wel fijn te weten dat je niks krijgt, maar dat weet je van tevoren niet.
Ik zou het dus uiteindelijk niet willen weten, verpest waarschijnlijk toch alleen maar je levensgeluk (als je iets blijkt te krijgen). Ik weet nu toch al redelijk zeker dat ik later iets krijg, omdat het er al generaties lang in zit..
Oud 22-12-2001, 15:25
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Ik zou me absoluut laten testen op borstkanker als het in de familie zat!
Je kunt er dan voor kiezen je borsten weg te laten halen, zodat je het niet krijgt.

Daarna kun je siliconen in te laten brengen en dan zie je er op een gegeven moment niets meer van.

xxx
Eefje

[Dit bericht is aangepast door Me_Myself_and_I (22-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 16:18
Verwijderd
Ik zou het zeer zeker wel willen weten. Hoe meer je weet over je eigen lichaam en gezondsheidstoestand, hoe sneller en beter je kunt reageren als dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 14:42
Courtney
Courtney is offline
Ik denk dat ik het toch wel zou willen weten, want als je er dan aanleg voor blijkt te hebben, kunnen ze je tenminste regelmatig checken. Het is dan misschien wel vervelend, maar wel het beste voor je gezondheid en daar gaat het om!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten