Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2002, 22:24
Droyd
Droyd is offline
Naar het schijnt zou dit mogelijk zijn. Via een netwerkkaart 2 computers schakelen en op die manier één sterkere cpu met nogal wat ram al het werk laten doen voor 1 andere tragere computer en zichzelf.

Het komt erop neer dat ik op een p4 1500 meerdere (twee) sessies wil hebben. We doen beiden verschillende dingen op verschillende computers (de ene snel, de andere traag) maar maken van de snelste computer gebruik (zijn cpu, zijn ram etc...)
In principe is het mogelijk om met xp te werken op een pentium 1 aangezien de p4 al het werk doet.

Nu, welke hardware en programma's heb ik hiervoor nodig?
Oud 12-10-2002, 00:32
Verwijderd
Ik weet er totaal niks vanaf, maar bij mijn weten is zelfs het snelste netwerk nog te traag om een kracht van een CPU te vervoeren. Pak bv. een 622-mbit ATM-verbinding (als je die zomaar tussen 2 PC's zou kunnen leggen): zelfs een Pentium-60 heeft een hogere interne verwerkingssnelheid dan die 622 megabit.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 08:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik weet er totaal niks vanaf, maar bij mijn weten is zelfs het snelste netwerk nog te traag om een kracht van een CPU te vervoeren.
http://www.distributed.net/

En clusters bestaan ook al eeuwen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 13:12
McMotion
McMotion is offline
of RMI

de snelheid van je netwerk is niet van zulke grote invloed aangezien niet alle informatie die over je bussen loopt dan ook over je netwerk moet gaan... je kunt bijvoorbeeld een 3D plaatje (200 kb) naar een server sturen met veel meer rekencapaciteit, die server dan je plaatje laten renderen, en alleen het resultaat terugsturen (1 mb) dus dat houdt je netwerk wel bij in vergelijking met alle tijd die die server er over doet om het plaatje te renderen (1 uur)
't zou wel wat anders zijn als alle bijvoorbeeld geheugenbewerkingen ook via het netwerk zouden gaan
Oud 12-10-2002, 18:06
Droyd
Droyd is offline
Help?

Wat moet ik precies downloaden? Ik heb niet veel ervaring van netwerken maar het bovenstaande idee leek precies mijn ding...Meestal is het enkel om te hosten, of programeermatriaal...

Ik wil gewoon straightforward gebruik kunnen maken van kracht van me p4 op de p1
Oud 12-10-2002, 22:19
McMotion
McMotion is offline
dat wordt dus vrij moeilijk via een netwerk denk ik
Oud 13-10-2002, 08:53
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citrix Metaframe XP?

http://www.citrix.com/products/metaframexp.asp voor meer informatie...
Reageren

Regels voor berichten