Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 11:18
pienie
of iets dergelijks...

ik en mijn moeder hadden een soort discussie erover...

Een aantal jaar geleden was er een schietpartij zo'n 10 meter verderop, ik was bezig met allerlei dingen en hoorde het tottaal niet, mijn moeder hoorde het wel...
Aangezien ik een beetje dovig ben en gecontreerd bezig was begrijp ikzelf wel waarom ik het niet hoorde...

Mijn moeder zegt dat als je vaak naar geweld op tv kijkt dat je die geluiden wel een beetje onder de knie krijgt, daar zit best wat in...ook met schietspelletjes...
Maar aan de andere kant, zo'n geluid kom je niet dagelijks tegen, dus denk ik bij mezelf dat je dan eerder denkt dat iemand een harde klapband heeft ofzo...
Ik bedoel als er in de wei een aap geluiden maakt, dan dringt dat toch ook niet meteen tot je door?!...

wat vinden jullie hier nou van?!...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 11:24
Verwijderd
Alles wat we vaak horen, daar wennen we aan.

Toen ik in Denemarken op vakantie was, schrok ik aanvankelijk ervan dat er om de 2 dagen schietoefeningen werden gedaan aan het strand (wel een heel eind verderop, maar toch). Je hoorde granaten en zelfs machinegeweren.

Na een paar dagen wende ik er echter aan en viel het me nog nauwelijks op.

Ik denk wel dat er een verschil is tussen wat je op TV ziet en hoort, en wat er in realiteit gebeurt. Als je TV kijkt, verwacht je de geluiden. Op straat niet.

Het paradoxale is dus aan de ene kant de gewenning aan het geluid zelf, aan de andere kant de situatie waarin het geluid voorkomt.

En euh, als je geconcentreerd met iets bezig bent, neem je invloeden van de omgeving sowieso minder goed op.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:08
pienie
Citaat:
******** schreef:
Alles wat we vaak horen, daar wennen we aan.

Toen ik in Denemarken op vakantie was, schrok ik aanvankelijk ervan dat er om de 2 dagen schietoefeningen werden gedaan aan het strand (wel een heel eind verderop, maar toch). Je hoorde granaten en zelfs machinegeweren.

Na een paar dagen wende ik er echter aan en viel het me nog nauwelijks op.

Ik denk wel dat er een verschil is tussen wat je op TV ziet en hoort, en wat er in realiteit gebeurt. Als je TV kijkt, verwacht je de geluiden. Op straat niet.

Het paradoxale is dus aan de ene kant de gewenning aan het geluid zelf, aan de andere kant de situatie waarin het geluid voorkomt.

En euh, als je geconcentreerd met iets bezig bent, neem je invloeden van de omgeving sowieso minder goed op.
dat wat jij uitlegt bedoelde ik dus...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 09:16
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
daarom is de jeugd van tegenwoordig ook zo agressief enigste verklaring ohja en slechte opvoeding (uiteraard)

heeyyyyyyyy twinnieee
Reageren

Regels voor berichten