Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2001, 22:28
DarkCat
DarkCat is offline
Nooit gedacht dat ik nog eens op mn eigen ex-forum zou posten

Maar goed, ik heb ff een vraagje... hoe kan het komen dat ik opeens heel weinig drink? Ik let er normaal gesproken niet op hoeveel ik drink, maar t begint nu op te vallen. Heb geen dorst meer, als ik niet uitkijk drink ik maar twee glazen water of cola light per dag... hoef ook bijna nooit meer naar de wc
Tot voor kort dronk ik egt liters water per dag... dus iemand misschien n verklaring?

Cat
Oud 25-12-2001, 08:32
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Misschien eet je juist meer??? In veel soorten eten zit al water waardoor je dorst afneemt. Als je veel fruit drink je sowieso minder, omdat daar al veel water in zit. Misschien ligt het dus aan je eetpatroon.
Oud 25-12-2001, 08:38
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
als ik niet uitkijk drink ik maar twee glazen water of cola light per dag... hoef ook bijna nooit meer naar de wc
Die twee dingen hangen samen, maar dat zul je zelf ook wel weten.
Als je weinig drinkt valt er ook weinig naar de wc te gaan, als je veel drinkt zul je dus ook veel naar de wc moeten.
Waar het aan zou kunnen liggen dat je minder drinkt weet ik niet, misschien aan het weer, dat je minder drinkt als het koud is? Of misschien dat je idd wat meer of anders eet. Misschien warme dingen als thee enzo drinken met koud weer? 'k weenie... Er iig opletten dat je genoeg drinkt, dat helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 10:33
Snufje
Snufje is offline
Ik drink ook vrijwel nies.
als ik nadenk heb ik gister alleen 1 kopje thee gedronken..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 10:57
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Waar het aan zou kunnen liggen dat je minder drinkt weet ik niet, misschien aan het weer, dat je minder drinkt als het koud is? Of misschien dat je idd wat meer of anders eet.
Ik had er ook al aan gedacht dat het kouder is en dat het daaraan zou kunnen liggen.. ik ben niet meer gaan eten de afgelopen weken..
Afgelopen zomer at ik bijna helemaal niets en toen dronk ik idd nog veel meer om de honger te verdrijven..
Maarjaw dit is echt pas sinds twee weken ofzo.. dat ik sochtends school heb, ben vergeten drinken mee te nemen en er niks van merk... dan trek ik het tot 4 uur smiddags op een glas melk da'k om half 8 sochtends gedronken heb

Dus nu ga ik mezelf maar aanleren steeds glazen water te pakken
Oud 25-12-2001, 13:55
beestje
beestje is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Misschien eet je juist meer??? In veel soorten eten zit al water waardoor je dorst afneemt. Als je veel fruit drink je sowieso minder, omdat daar al veel water in zit. Misschien ligt het dus aan je eetpatroon.

neej dit klopt niet want als je meer eet, wordt er dus ook meer verteerd en bij de vertering van voedsel is vocht nodig, dus daar zal het zeker niet aan liggen
Oud 25-12-2001, 21:50
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Ik heb dat ook dat ik als ik er niet op let hoeveel ik drink bijna niets drink. Maar het is wel slecht als je zo weinig drinkt, dan kun je blaasontsteking en dat soort dingen krijgen.
Hoeveel moet je per dag eigelijk drinken?

-x-Lorelei!
Oud 26-12-2001, 11:15
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Lorelei schreef:
Ik heb dat ook dat ik als ik er niet op let hoeveel ik drink bijna niets drink. Maar het is wel slecht als je zo weinig drinkt, dan kun je blaasontsteking en dat soort dingen krijgen.
Hoeveel moet je per dag eigelijk drinken?

-x-Lorelei!
je moet 2 liter drinken.
Ik dronk ook nooit veel, maar als je gewoon een flesje water bij je in de buurt houdt, is het wel te doen.. gewoon af en toe een slok; ook al heb je gheen dorst
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten