![]() |
|
Een 38-jarige Belgische man heeft 10 jaar gevangenisstraf gekregen voor het verkrachten van zijn drie dochters. Daarbij is de man, Philippe C. ook nog eens seropositief. De leeftijden van de dochters zijn 6, 8 en 14 jaar.
Tijdens het proces probeerde de man, die alcohol verslaafd is, zijn dochters af te schilderen als leugenaars. De Antwerpse rechter vond het verhaal van de dochters geloofwaardiger. De oudste dochter had de aanklacht ingediend nadat ze een paar mensen in haar omgeving in vertrouwen vertelde wat haar vader haar en haar zusjes aan deed. De openbare aanklager had 7 jaar geeist maar daar deed de rechter nog eens 3 jaar bovenop. "U bent een tiran, die denkt zich alles te kunnen permitteren. U misbruikte op schandalige wijze uw drie dochters zonder rekening te houden met de gevolgen op fysiek en emotioneel vlak", sprak de rechter de man toe. De verdediging gaat in hoger beroep omdat de rechter er van uit gaat dat de vader, net als de dochters, seropositief is, maar in het dossier staat dat niet zwart op wit. Enkele maanden voor de verkrachtingen waarschuwde de moeder, die aan aids leed, op haar sterfbed nog een vriendin dat haar man van plan was "hun dochters te ontmaagden". Bron: |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor een tijd terug heeft wegener [eigenaar van een aantal nieuws sites] het al geflikt om overlijdensberichten van Claus te plaatsen [toen hield men hem nog kunstmatig in leven], die is enkele minuten later offline gehaald [tja, was een foutje] ... heb ik denk ik nog wel ergens op m'n HD staan. Hier is ook gezeik over geweest nadat funeral at home het bericht op z'n pagina gemirrord had [zonder toestemming]. ah well ... Ik ga nergens meer van uit dat het waar is ... vooral op internet niet |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. Al niet in de gevangenis, en 2. ook geen doodstraf te krijgen [zoals menig mens hier WEL zou uitdelen] Als puntje bij paaltje komt wordt meneer gek verklaard en zit ie in een jaar of anderhalf in hawaii ... |
![]() |
||
![]() |
Tjongejonge, de wannabe-rechters zijn ook aanwezig hoor! Wat heeft dat nou voor zin om hier een ongenuanceerde uitspraak over te doen?
Citaat:
Maar goed voor zover ik het heb kunnen lezen missen wij als luisteraars toch behoorlijk wat feitenkennis om over die vriendin te oordelen: op wat voor manier de moeder het aan die vriendin heeft verteld. Wat de verhouding was tussen de moeder en de vader. Zo te horen waren er wel conflicten; hoe en wat kon ik niet uit dit nieuwsbericht opmaken. Wat zou die vriendin dan gedaan moeten hebben om dit te voorkomen? Naar de politie gaan dan zouden ze hem op heterdaad moeten betrappen op het moment dat hij de misdaad zou begaan. Dat lijkt me niet praktisch. Bewijsvoering dat hij dit zou gaan doen lijkt me niet makkelijk te vinden, zo niet onmogelijk. Wat heeft het trouwens voor nut dat die vader 20 jaar krijgt. Na 20 jaar is-ie wel aan aids gestorven, lijkt me. Hele gezien sterft nu aan die ziekte, daar kun je donder op zeggen... spijtig voor hen en de nabestaanden..
||
![]() |
Citaat:
![]() In dat topic over doodstraf schreef je toch alleen voor gevallen te zijn waar het 100% "zeker" is?
||
Citaat:
Oke, ben een leek op dat gebied, dus zeg het maar als ik het fout heb, maar kvind zo raar dat er staat 'hij vond het verhaal van de dochters geloofwaardiger. Net of er geen bewijs is, dat hij puur op de verhalen afgaat en dan maar kiest voor de dochters omdat hij hen het meest geloofd..
||
Citaat:
||
Citaat:
rechtenstudentjes? (nare man? ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Bovendien zegt dat leuke DNA lang niet altijd alles...
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Jij hebt duidelijk niet vooraan gezeten met biologie les, lang niet elke vrouw heeft überhaupt een maagdenvlies gehad. Aan de andere kant lijkt het me inderdaad wel dat er iets van terug te vinden zou moeten zijn. Daarom vind ik dat geloofwaardiger ook zo raar staan...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|