Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 13:38
Vejito
Vejito is offline
Een 38-jarige Belgische man heeft 10 jaar gevangenisstraf gekregen voor het verkrachten van zijn drie dochters. Daarbij is de man, Philippe C. ook nog eens seropositief. De leeftijden van de dochters zijn 6, 8 en 14 jaar.

Tijdens het proces probeerde de man, die alcohol verslaafd is, zijn dochters af te schilderen als leugenaars. De Antwerpse rechter vond het verhaal van de dochters geloofwaardiger. De oudste dochter had de aanklacht ingediend nadat ze een paar mensen in haar omgeving in vertrouwen vertelde wat haar vader haar en haar zusjes aan deed. De openbare aanklager had 7 jaar geeist maar daar deed de rechter nog eens 3 jaar bovenop. "U bent een tiran, die denkt zich alles te kunnen permitteren. U misbruikte op schandalige wijze uw drie dochters zonder rekening te houden met de gevolgen op fysiek en emotioneel vlak", sprak de rechter de man toe. De verdediging gaat in hoger beroep omdat de rechter er van uit gaat dat de vader, net als de dochters, seropositief is, maar in het dossier staat dat niet zwart op wit.

Enkele maanden voor de verkrachtingen waarschuwde de moeder, die aan aids leed, op haar sterfbed nog een vriendin dat haar man van plan was "hun dochters te ontmaagden".

Bron:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 13:54
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Oud 07-10-2002, 13:56
zjempoow
zjempoow is offline
10 jaar? 10 fockin jaar omdat je drie onschuldige meisjes die nog niet eens aan hun leven begonnen zijn verpest, traumatiseerd en waarschijnlijk ook nog eens infecteerd met eendodelijk virus?
ik kan hier niet bij en stel dan ook voor deze gast meteen naar albanië ofzo te sturen en hem daar het gevang in te kankeren. 10 jaar vol van martelingen verwens ik deze man.

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:16
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Dat is niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Dat is niet zo mooi.
Mooi gezegd.

Understatements rule
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
zjempoow schreef:
10 jaar? 10 fockin jaar omdat je drie onschuldige meisjes die nog niet eens aan hun leven begonnen zijn verpest, traumatiseerd en waarschijnlijk ook nog eens infecteerd met eendodelijk virus?
ik kan hier niet bij en stel dan ook voor deze gast meteen naar albanië ofzo te sturen en hem daar het gevang in te kankeren. 10 jaar vol van martelingen verwens ik deze man.
ideetje: doodstraf invoeren voor extreme zaken waarbij de dader zo klaar als een klontje aan te wijzen is?

edit: lees de forumregels en dan vooral die over krenkend, haatdragend, dreigend en respectloosheid.

Laatst gewijzigd op 11-10-2002 om 08:45.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:24
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Levenslange eenzame opsluiting lijkt me wel lollig

Offtopic: Kun je je avatar aanpassen, nare man? Ik krijg er nachtmerries van...
Oud 07-10-2002, 19:49
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Enkele maanden voor de verkrachtingen waarschuwde de moeder, die aan aids leed, op haar sterfbed nog een vriendin dat haar man van plan was "hun dochters te ontmaagden".
nou ... van je vriend[inn]en moet je het hebben ...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:52
tacidvs
tacidvs is offline
Ik hou niet zo van FOK als bron
Oud 07-10-2002, 19:55
Joostje
Joostje is offline
wat een vuilak
Oud 07-10-2002, 19:58
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik hou niet zo van FOK als bron
ik houd van geen enkele bron, hoe betrouwbaar ze ook zijn.

Voor een tijd terug heeft wegener [eigenaar van een aantal nieuws sites] het al geflikt om overlijdensberichten van Claus te plaatsen [toen hield men hem nog kunstmatig in leven], die is enkele minuten later offline gehaald [tja, was een foutje] ... heb ik denk ik nog wel ergens op m'n HD staan. Hier is ook gezeik over geweest nadat funeral at home het bericht op z'n pagina gemirrord had [zonder toestemming].

ah well ...

Ik ga nergens meer van uit dat het waar is ... vooral op internet niet
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:08
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Fledderpoep schreef:
ik houd van geen enkele bron, hoe betrouwbaar ze ook zijn.

Voor een tijd terug heeft wegener [eigenaar van een aantal nieuws sites] het al geflikt om overlijdensberichten van Claus te plaatsen [toen hield men hem nog kunstmatig in leven], die is enkele minuten later offline gehaald [tja, was een foutje] ... heb ik denk ik nog wel ergens op m'n HD staan. Hier is ook gezeik over geweest nadat funeral at home het bericht op z'n pagina gemirrord had [zonder toestemming].

ah well ...

Ik ga nergens meer van uit dat het waar is ... vooral op internet niet
Het stond nochtans ook in De Morgen, toch één van België's grootste kranten en niet onmiddellijk een sensatiekrant...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:12
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Het stond nochtans ook in De Morgen, toch één van België's grootste kranten en niet onmiddellijk een sensatiekrant...
kun je nagaan hoe schaapachtig mensen elkaar al volgen ...

triest
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:20
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
10 jaar??? 10 jaar is niks!!!!! Voor zulke mensen moet de doodstraf bestaan.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:27
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
geen doodstraf ... ik zou um 10 jaar in de cel gooien bij zo'n zwoele, zweterige neger, net als die reclame van Bavaria ...

dat moet dat getaped worden en in gay cinemas afgespeeld worden ...

dan wil zo'n gast niet eens meer vrij komen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:30
Vejito
Vejito is offline
Citaat:
dude-w-m-c schreef:
10 jaar??? 10 jaar is niks!!!!! Voor zulke mensen moet de doodstraf bestaan.
idd 10 jaar is niks doodstraf word hier niet snel gegeven in nederland voor dit soort zaken , kzou wel 20 jaar geven....
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:34
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Vejito schreef:
idd 10 jaar is niks doodstraf word hier niet snel gegeven in nederland voor dit soort zaken , kzou wel 20 jaar geven....
20 jaar? doe eens normaal ... dit is amerika niet ...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:35
UnknoWn EntiTy
10 jaar niks?

probeer het maar eens uit.....
Oud 07-10-2002, 20:41
Vejito
Vejito is offline
Citaat:
Fledderpoep schreef:
20 jaar? doe eens normaal ... dit is amerika niet ...
welke vader gaat nou z'n eigen 3 dochters verkrachten? is toch niet normaal als je ook niet normaal bent krijg je ook geen normale straf vind ik

hopelijk leren mensen ooit wat ze misdaan hebben
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:46
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Vejito schreef:
welke vader gaat nou z'n eigen 3 dochters verkrachten? is toch niet normaal als je ook niet normaal bent krijg je ook geen normale straf vind ik

hopelijk leren mensen ooit wat ze misdaan hebben
je geeft zelf al aan dat die vent niet normaal is ... dan hoort ie:

1. Al niet in de gevangenis, en
2. ook geen doodstraf te krijgen [zoals menig mens hier WEL zou uitdelen]

Als puntje bij paaltje komt wordt meneer gek verklaard en zit ie in een jaar of anderhalf in hawaii ...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 02:04
dystopia
dystopia is offline
Tjongejonge, de wannabe-rechters zijn ook aanwezig hoor! Wat heeft dat nou voor zin om hier een ongenuanceerde uitspraak over te doen?

Citaat:
Fledderpoep schreef:
nou ... van je vriend[inn]en moet je het hebben ...
Tja, tja. Dat weet je niet heh. Je weet niet wat er precies is gebeurd, behalve wat de media je voorschoteld. En dat hoeft ook niet altijd waar te zijn. Van zo'n groot belang is dit m.i. ook niet voor de maatschappij: eerder negatieve sensatie.

Maar goed voor zover ik het heb kunnen lezen missen wij als luisteraars toch behoorlijk wat feitenkennis om over die vriendin te oordelen: op wat voor manier de moeder het aan die vriendin heeft verteld. Wat de verhouding was tussen de moeder en de vader. Zo te horen waren er wel conflicten; hoe en wat kon ik niet uit dit nieuwsbericht opmaken.

Wat zou die vriendin dan gedaan moeten hebben om dit te voorkomen? Naar de politie gaan dan zouden ze hem op heterdaad moeten betrappen op het moment dat hij de misdaad zou begaan. Dat lijkt me niet praktisch. Bewijsvoering dat hij dit zou gaan doen lijkt me niet makkelijk te vinden, zo niet onmogelijk.

Wat heeft het trouwens voor nut dat die vader 20 jaar krijgt. Na 20 jaar is-ie wel aan aids gestorven, lijkt me. Hele gezien sterft nu aan die ziekte, daar kun je donder op zeggen... spijtig voor hen en de nabestaanden..
Oud 09-10-2002, 10:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ideetje: doodstraf invoeren voor extreme zaken waarbij de dader zo klaar als een klontje aan te wijzen is?
in dit gevol stem ik hem voor te vijfendelen (ja ook zn leuter eraf), zn wonden dan disch te schroeien met een gloeiend zwaard om hem vervolgens nog te stenigen, te beginnen met watjes tot een steeds groter kaliber met uiteindelijk... de dood uiteraard (na een paar uur ofzo)

In dat topic over doodstraf schreef je toch alleen voor gevallen te zijn waar het 100% "zeker" is?
Oud 09-10-2002, 14:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vejito schreef:
Tijdens het proces probeerde de man, die alcohol verslaafd is, zijn dochters af te schilderen als leugenaars. De Antwerpse rechter vond het verhaal van de dochters geloofwaardiger.
Dit vind ik zo raar... Bij een dergelijke aanklacht moet toch altijd onderzoek worden gedaan? En iig bij een 6 jarig kind moeten dan toch sporen zijn te vinden van verkrachting...

Oke, ben een leek op dat gebied, dus zeg het maar als ik het fout heb, maar kvind zo raar dat er staat 'hij vond het verhaal van de dochters geloofwaardiger.
Net of er geen bewijs is, dat hij puur op de verhalen afgaat en dan maar kiest voor de dochters omdat hij hen het meest geloofd..
Oud 09-10-2002, 16:24
Blisz
Blisz is offline
ik kan hier een ding over zeggen:.......

10 jaar is echt veel te weinig ik ben tegen de doodstraf maar deze man mogen ze van mij afschieten!!!!!!!!!
sorry hoor!

KuzZzZz.......
Oud 09-10-2002, 16:45
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Crazybitch schreef:
ik ben tegen de doodstraf maar deze man mogen ze van mij afschieten!!!!!!!!!
Hmm.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 19:04
jbj
jbj is offline
voor sommige mensen zou je zonder problemen de doodstraf weer in willen voeren
Oud 09-10-2002, 20:13
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
jbj schreef:
voor sommige mensen zou je zonder problemen de doodstraf weer in willen voeren
idd

KuzZzZz.......
Oud 09-10-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:

In dat topic over doodstraf schreef je toch alleen voor gevallen te zijn waar het 100% "zeker" is?
D N A
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:08
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
D N A
dat is geen 100% bewijs en als ik me niet vergis is DNA als enige bewijs voor de rechtbank ook niet genoeg
Oud 09-10-2002, 22:11
UnknoWn EntiTy
Citaat:
autodropje schreef:
dat is geen 100% bewijs en als ik me niet vergis is DNA als enige bewijs voor de rechtbank ook niet genoeg
Sinds kort wel volgens mij.

rechtenstudentjes? (nare man? )
Oud 09-10-2002, 22:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
D N A

Citaat:
Tijdens het proces probeerde de man, die alcohol verslaafd is, zijn dochters af te schilderen als leugenaars. De Antwerpse rechter vond het verhaal van de dochters geloofwaardiger.
Ontzettend hard bewijs natuurlijk

Bovendien zegt dat leuke DNA lang niet altijd alles...
Oud 09-10-2002, 22:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Sinds kort wel volgens mij.

rechtenstudentjes? (nare man? )
Voor zover ik weet niet

Maar goed, zal m'n wettenbundel er morgen eens op naslaan.
Oud 09-10-2002, 23:36
Joostje
Joostje is offline
inderdaad, vierendelen die hap

KuzZzzzZZZzzzZZz

lang leve de breezercultuur
Oud 10-10-2002, 07:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Bovendien zegt dat leuke DNA lang niet altijd alles...
Als sperma in de vagina van het meisje gevonden wordt, en dat sperma blijkt met een onzekerheid van 1 op 100000000 van pappa te zijn, dan zegt DNA min of meer 'alles'. Verder zijn er ook nog de getuigenverklaringen van de meisjes en de moeder.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 07:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Hmm.
Wat is daar vreemd aan? Ik ben ook tegen de doodstraf, maar ik zal d'r bepaald niet om treuren als die gozer morgen op een brute manier aan z'n einde komt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Als sperma in de vagina van het meisje gevonden wordt, en dat sperma blijkt met een onzekerheid van 1 op 100000000 van pappa te zijn, dan zegt DNA min of meer 'alles'. Verder zijn er ook nog de getuigenverklaringen van de meisjes en de moeder.
Ik zeg ook niet dát het niet als bewijs kan dienen, ik zeg alleen dat het ook niet ontzettend hard is. Weet jij veel, misschien heeft z'n vrouw geprobeerd van hem af te komen... Bovendien staat in het artikel niet dat er sprake is van DNA bewijs, maar dat de rechter het verhaal van zijn dochters geloofwaardiger vind... Lijkt me niet echt ontzettend super zeker bewijs wel?
Oud 10-10-2002, 11:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Wat is daar vreemd aan? Ik ben ook tegen de doodstraf, maar ik zal d'r bepaald niet om treuren als die gozer morgen op een brute manier aan z'n einde komt.
Ligt het aan mij of vind je de dood als straf dan helemaal zo gek nog niet
Oud 10-10-2002, 11:37
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ik zeg ook niet dát het niet als bewijs kan dienen, ik zeg alleen dat het ook niet ontzettend hard is. Weet jij veel, misschien heeft z'n vrouw geprobeerd van hem af te komen... Bovendien staat in het artikel niet dat er sprake is van DNA bewijs, maar dat de rechter het verhaal van zijn dochters geloofwaardiger vind... Lijkt me niet echt ontzettend super zeker bewijs wel?
je kan zo sporen van verkrachting vinden, als een meisje van zes geen maagdenvlies meer heeft lijkt me dat bewijs genoeg
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:53
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
je kan zo sporen van verkrachting vinden, als een meisje van zes geen maagdenvlies meer heeft lijkt me dat bewijs genoeg

Jij hebt duidelijk niet vooraan gezeten met biologie les, lang niet elke vrouw heeft überhaupt een maagdenvlies gehad. Aan de andere kant lijkt het me inderdaad wel dat er iets van terug te vinden zou moeten zijn. Daarom vind ik dat geloofwaardiger ook zo raar staan...
Oud 11-10-2002, 08:13
Verwijderd
Nou ja zeg, je zou zown vader maar hebbe he...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 08:49
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
wist je dat je maagdenvlies ook kan scheuren door normale dingen als bijvoorbeeld veel sporten?
Reageren

Regels voor berichten