Advertentie | |
|
![]() |
|
Ehm ja hier *steekt vinger op* ik heb (bijna) hetzelfde. Ik kan er ook absoluut niet tegen als mijn vriend het over exen heeft. Ik hoef er niks van te weten en het ongemakkelijke gevoel bekruipt me telkens weer alsl ie het woord "ex" laat vallen. T slaat helemaal nergens op weet ik ook, hij vindt t ook natuurlijk niet leuk. Als ik dan thuis kom en hij heeft net zoiets gezegd dan kan het de rest van de dag nog door mijn hoofd spoken. Ik snap t zelf ook niet want een ex is een ex, ik heb toch zelf ook exen.
Het ergste is nog: zelf heb ik t er ook wel eens over, en hij zit helemaal nergens mee. Wil hij ns wat vertellen, krijg ik dat jaloerse gevoel weer. |
![]() |
|
Het is bij mij niet zo specifiek dat ik me ongemakkelijk als hij het over zijn ex-en heeft, maar hij heeft vroeger ook dingen gedaan waar ik me wel ongemakkelijk over voel, en waar ik wel onzeker van word (vooral in het begin van onze relatie). Dit is nu eigenlijk wel redelijk over, maar het zal er waarschijnlijk altijd wel blijven zitten...tsja...
|
Je hoeft over zoiets helemaal niet jaloers te zijn. Wat gebeurd is gebeurd! Nu heeft ze inderdaad jou. Die jongen was vóór jou zeg maar en je vriendin heeft gezegd waarom het uiteindelijk toch allemaal niets werd en waarom ze nu bij jou is. Enzovoort.
Persoonlijk vind ik het erg fijn om met mijn vriendin (als ik die zou hebben dan) over ex'en te praten en vooral haar ook steun te geven als ze het moeilijk heeft met een ex. Toch een stukje persoonlijkheid. |
![]() |
|
He David
Ik heb hetzelfde 'probleem' En al helemaal omdat mijn vriend (waarmee ik nu meer dan 9 maanden iets mee heb) ook een lange tijd met een ex-vriendin van mij iets heeft gehad. Eerst was het een vriendin van mij, maar nu is het echt zo'n 'bitch' (sorry) geworden. Maar goed. Ik voelde me eerst super onzeker en ja, jaloers. Hij had het (gelukkig) nooit over haar of andere meiden en daar was ik dan wel blij mee. Maar ik voelde me heel onzeker op het gebied van sex. Ik dacht dat hij al helemaal ervaren was enzo, terwijl ik juist niet en dat hij van alles met z'n ex had gedaan. Ik heb het er gewoon met hem over gehad en nu is het minder geworden. Het scheelt ook dat wij het nooit over onze ex-en hebben (niet dat daar bij mij zoveel over te vertellen valt, maar goed). Ik heb de laatste tijd sowieso dat ik niet lekker in mijn vel zit en als ik dan alleen ben, ga ik altijd rare dingen over hem in mijn hoofd halen. Wanneer ik weet dat dat niet zo is. Maar toch. Het gaat gelukkig sinds kort beetje beter met me en ook met die rare gedachtes over hem enzo. Ik weet wat je bedoelt, maar als je ermee zit, moet je haar gewoon bellen, sms-en, vasthouden. Tenminste, dat helpt meestal wel bij mij. Of juist totaal niet ![]() Maar gewoon met haar praten en het heeft (denk ik) ook te maken met onzekerheid. Zelfvertrouwen hebben en praten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.... ![]() Groetjes
|
Ik heb het ook wel. Zat er best wel mee. Het is nu stukken minder aan het worden gelukkig, maar het is kut.
Maar het komt ook meer doordat ik iets heb meegemaakt wat gewoon vet veel pijn heeft gedaan. Ik ga nu nml voor de 2e keer met mijn vriend. De 1e keer had hij het uitgemaakt omdat hij weer op zijn ex was, en dus de dag na mij weer met haar ging ![]() DAt deed echt vet veel pijn, nu... denk ik soms nog zo van.. ai dadelijk is hij weer op haar... en gaat het weer zo lopen.. dat maakt met nogal onzeker en voel jeje gewoon kut door. Ook al weet ik dat hij blij met mij is... krijg je idd van die kronkels in je hoofd.. Je hebt het er met haar over gehad, maar misschien moet je het er gewoon nog een keer over hebben, en als je het gewoon niet kewl vind, aan haar vragen of ze niet meer zoveel over haar exen wil vertellen!! DAt helpt denk ik wel. Want zo´n verhalen over dat beffen, nou daar moet mijn vriend ech niet mee aankomen, dan zou ik nog onzekerder gaan voelen. ey als je alleen bent.. ga je idd kut naddenken.. fout.. Maar weet je! Dan moet je denken.. ey ze is bij mij! Ze zegt dat ze van mij houd, ik ben blij met haar!! JE moet echt vertrouwen erin krijgen!! ey succes ermee!!! kuzz ![]()
|
![]() |
dat heb ik ook bij een ex van mij gehad. Hij had al vijf vriendinnen gehad, dat was op zich niet erg maar die vriendinnen bleek hij drie maanden daarvoor te hebben gehad en we hadden viern maanden verkering, toen dacht ik wel even: een vervelend verleden zeg. Maar ja verleden=verleden toch. Tja.
|
![]() |
|
![]() |
hey david
ik ken dat gevoel ook heel goed, 'k zal er niet te veel over lullen (want dat heb je zelf al gedaan ![]() oplossing: je moet niet zo afdwalen, je moet die gedachtes niet in je hoofd laten schieten, iedere keer dat het in je kop komt moet je jezelf gewoon ff wakkerschudden, 't is maar stomme flauwekul die je zelf denkt en dan gewoon denken aan hoe het ECHT is, en hoe goed je het nu wel niet hebt met haar, na een tijdje gaat het vanzelf wel over, maar je moet bij de WERKELIJKHEID van NU blijven. succes er meer stefan |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien helpt het je als je jezelf op mindere momenten even 'oppept'. Iedereen is wel es onzeker, maar het moet natuurlijk niet zo erg worden dat het een hele druk op je legt. Succes ermee ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mijn vriend is er ook zo eentje, en het vreemde is dat hij me ook altijd over mijn verleden uithoort, tot in detail. Ik vind het niet erg om erover te praten, maar terwijl ik het vertel voel ik me niet echt prettig.
Je moet je niet te druk maken en die gedachten proberen te blokkeren. Meteen als je het voelt opkomen ga je aan iets anders denken, verbied jezelf om die beelden voor ogen te krijgen. Je weet toch niet hoe het allemaal is gebeurd, alleen van wat zij vertelt of wat jij erbij bedenkt. Hoe het daadwerkelijk is geweest, zul je nooit weten; je was er tenslotte niet bij. |
![]() |
|
Nee ik hoef ook niet echt zonodig die dingen te weten over zijn exen! Ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen ja..
Dat is allemaal voor jou gebeurt en daar heb je nu niks meer mee te maken, ik zou die dingen persoonlijk laten rusten eigenlijk.. Maar zij denkt daar misschien anders over, ik weet natuurlijk niet wat haar redenen zijn om dat aan jou te vertellen.. Maar goed.. Mijn vriend en ik hebben het niet over die dingen, we leven nu, en niet toen.. ![]() maar misschien dat zij juist wil voorkomen dat dingen hetzelfde gaan als toen, omdat het toen mis ging ofzo (ik weet het niet, maar misschien kun je er naar vragen?) mijn vriend en ik hebben het 1 keer over onze exen gehad, maar dat ging er meer over of we spijt hadden van bepaalde dingen enzo.. ![]() Maar goed, jullie hebben een goede relatie verder, dus vraag ernaar.. En misschien dat je kunt vertellen dat je sommige dingen gewoon liever niet weet van haar exen..?
|
Ik herken het ook hoor David. Ik heb zelf altijd, vooral als ik alleen ben, dat ik over allerlei dingen ga nadenken. En dan komt het er uiteindelijk op neer, na veel denken, dat ik denk dat mn vriend me niet meer leuk vindt en dat hij wel bij me weg zal gaan. Diep in mn hart weet ik dat dat nergens op slaat, want hij houdt superveel van me en vertelt me vaak dat ik nooit meer van hem afkom, haha... Maar toch blijf ik die rare gedachtes houden. Ik zit mezelf gewoon superonzeker te maken!!
Maar bij mij helpt het iig wel om erover te praten. Elke keer als ik mijn gedachtes weer zo laat lopen dat er zo iets uit komt van: ow, hij vindt me dus niet meer leuk, dan vertel ik dat tegen hem. Dat helpt wel...van je afpraten...
|
Ik heb er nog eens over nagedacht... Bij mij speelt grote onzekerheid ook een rol.
Als hij het over zijn exen heeft denk ik vaak aan hoe dat geweest zou zijn. Zou hij tegen hen hetzelfde gezegd hebben als tegen mij? Waren ze misschien wel liever dan ik, grappiger? Waarom is het eigenlijk uit gegaan? Wilde hij dat uberhaupt wel? Ook qua sex waren ze een stuk ervarener dan ik, doe ik t wel goed?Mist hij ze af en toe nog? Dit heeft waarschijnlijk niks met jouw gedachtes te maken, maar naar aanleiding van deze topic ben ik eens over de reden gaan nadenken. Hierboven staan een hoop vragen, dingen die ik me afvraag, en ik vraag ze niet aan hem doordat ik bang ben een verkeerd antwoord krijg. Mijn vriend zegt wel eens tegen mij, dat ik teveel nadenk, dat is ook zo. Ik denk veel door en trek (te) snel conclusies. Daar ga ik denk ik nu maar eens mee stoppen. Ik ben nu samen met hem en van die tijd wil ik ook genieten. Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 22:27. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Tja, als ik dat zo lees dan heb je inderdaad een rare kronkel
maar goed je komt er wel overheen hoor weet je waar het maybe door komt, omdat je heel veel om je vriendin geeft, en dan denk je alleen maar het is mijn vriendin, terwijl ze voor jou ofcourse een ander leven heeft geleden. maar dat is een kwestie van tijd en btw Jaloers zijn is geen nare eigenschap. je laat tenminste blijken aan je vriendin dat je veel om haar geeft dus... Good luck aaight
|
HEEL HERKENBAAR
eigenlijk moet je er gewoon NIET naar vragen het berust gewoon op het gegeven dat wij het verlden WILLEN WETEN omdat wij zo denken de persoon te kunnen definieren. maar veelal klopt dit niet, want na dat verleden kan deze persoon een ontwikkeling heben doorgemaakt, en daarom veranderd zijn. Vergeet niet dat HET HANDELEN VAN EEN PERSOON IN HET VERLEDEN, HEM NIET TOT EEN KWALIFICEERBAAR IETS MAAKT Mijn vriend heeft ooit na een dag al het bed ingedoken met een meisje. Als ik hem daarvoor altijd kwalijk zou nemen zou dat niet goed zijn. Ik heb gezegd dat ik dat niet kan begrijpen, en hij zei ook dat hij het nu niet meer kan. In onze relatie is het dan ook niet voorgekomen het was - de leeftijd - de omstandigheden maar deze maken de persoon niet voor eeuwig
|
ik vind het wel fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben met een kronkel in z,n hoofd
![]() optima ,, wat je zegt is idd waar ,, het liefst zou ik alles willen weten en iedereen willen kennen met wie ze intiem geweest is . maar net wat je zegt ,, je kunt het maar beter niet weten en ik moet me er ook niet druk om maken , maar ja ,, ondanks dat ik dit allemaal weet , blijf ik toch die rare gedachtes soms hebben ,, waarom is voor mij echt een vage vraag .. want ik hou echt met hart en ziel van dr ,, en het is wederzeids en de relatie die we hebben is gewoon ontzettend sterk , waarom denk ik dan toch onbewust zulke dingen ? is het gewoon gezonde jaloersie/bezitterige menselijke trekjes of ?? ... liefde is mooi , en het maakt je leven beter en gelukkiger , maar soms snap ik gewoon niet waarom het allemaal zo verdomt zwaar ligt op m,n gevoel en waarom je er ook zoveel verdriet van kan hebben . |
![]() |
||
Citaat:
Het is denk ik een teken dat je veel om haar geeft en haar niet kwijt wil...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Snel jaloers, of juist niet? [Testje] moenbase | 13 | 15-09-2002 12:21 | |
Seksualiteit |
Wat is uw seksuele IQ? slisje | 46 | 22-06-2002 02:15 |