Advertentie | |
|
![]() |
|
http://8ball.fshosting.com
Wij geven om de zoveel tijd feestjes met (beginnende)bandjes. Maar ik moet wel zeggen dat er een hele waslijst met bands al wil spelen maar je kan het altijd proberen ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Je moet beginnen bij jeugdcentra en lokale kroegen en feestjes, als je daar vette optredens geeft komen d'r snel genoeg mensen die je willen 'boeken', zo werk je jezelf naar meer optredens toe en kom je vanzelf in vettere zaaltjes te staan...
|
Eerst het vooral proberen bij een zaal in de buurt,
zalen hebben meestal een beleid dat ze bij bands ook een locale act (jullie) zetten. Verder vooral op Jongere Centra en kroegen mikken (zalen kun je in dit stadium nog vergeten) Naamsbekendheid krijgen. Of probeer anders iets met andere bands te regelen een soort van package deal.
|
Verwijderd
|
in zoetermeer is een uitgaansiets dat heet Latenstaan (www.latenstaan.cjb.net en www.vrijwazig.org) en daar treden 1x per maand een aantal bands op...misschien is dat wat?
![]() |
![]() |
|
misschien is het makkelijk om erbij te vermelden waar je ergens woont ofzo, als je dat doet, maar daar ga ik even voor het gemak van uit.
Kijk er zijn in Nederland echt heel erg veel mogelijkheden, maar ik kan me voorstellen dat je nu niet echt zit te wachten op een optreden in een of ander boerengat in Groningen als je zelf ik Maastricht ofzo woont! Ik zeg het alleen maar, je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, maar het leuk me iets makkelijker! ![]() Nog even dit, ga door met underground muziek maken, ik heb in ieder geval al respect voor je, GA ZO DOOR!
|
Ik heb zelf tot voor kort ook in beginnend ska-punkbandje gespeeld. Wij hadden ons 1e en 2e optreden in het plaatselijke jongerencentrum, gewoon opbellen, vragen of je mag spelen. Veel jongerencentra organiseren ook wedstrijden voor beginnende bands, MEEDOEN!
Het helpt ook om aan iedereen te vertellen dat je in een bandje speelt en hoe het heet, zo krijg je a) veel fans b) meer optredens. áls je dan uiteindelijk optredens hebt: maak er een feest van! Het maakt niet uit of er nou 8 of 200 man publiek is, hou het leuk, dat helpt zeker in het krijgen van meer optredens. Succes!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Doe Bas maar bedanken voor de warsteiner ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
iig veel succes!
||
![]() |
Citaat:
maak 4 avonden met 10 bands, ook al zijn ze niet van topklasse, wordt het nog druk, wedden?
||
![]() |
Citaat:
maar ik heb die regeling niet bedacht ofzo. t zou kunnen dat meer podia zoiets hebben... dus vandaar dat ik waarschuwde van: stuur niet zomaar tig demo's in het rond, maar zoek wel contact met de mensen die erover gaan.
||
Citaat:
(ps, als je wa download...failing justice...de rest is te oud... ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jullie waren ook errug gaaf in het voorprogramma van DP in de goudvishal (enige keer da'k jullie heb gezien geloof ik..) *heb je toevallig msn? dit in topic gechat is ook nie alles ![]()
||
![]() |
Citaat:
maar nogmaals: ik heb dat niet bedacht.. d8 dat dat wel bij meer podia zo was. podia hebben toch altijd een beleid dat ze onbekende bands wel een kans willen geven etc...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
gigs/optredens/shows gezocht Verwijderd | 0 | 20-11-2008 10:43 | |
Muziek |
optredens regelen callingdrgonzo | 10 | 15-03-2007 11:34 | |
Muziek |