Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In de therapie word vaak vrij veel gepraat, daar kan je ook letterlijk moe van zijn.. Ik denk dat je gewoon moet wachten totdat ze er zelf mee naar je toe komen..
|
Ten eerste: wees blij dat jij wel altijd lekker vrolijk bent.
Daar schiet je meer mee op dan de hele tijd depri zijn. Hm, 4 vriendinnen tegelijk is inderdaad best veel ja... Klinkt misschien een beetje stom, maar zou het niet kunnen dat ze elkaar hebben 'aangestoken'? Hm, wat je zelf zou kunnen doen is een mooi gedicht of een mooie tekst op een kaartje aan hun kunnen geven (wat op hun slaat, niet allemaal hetzelfde gedicht natuurlijk ![]()
|
Verwijderd
|
Even uit welgemeend interesse: zijn ze misschien een beetje alternatief? Ik bedoel hier verder niets mee, maar ik vraag het me gewoon af.
Overigens ken ik mensen die zelfmoord zouden plegen bij bepaalde gebeurtenissen, terwijl ze helemaal niet depressief zijn :/ Ik zou het alleen doen als ik weet dat het er toch aankomt. Stel ik krijg te horen dat ik nog maar een jaartje te leven heb en ik steeds erger wordende pijn zal krijgen enzovoorts .. dan ga ik op vakantie en kom nooit meer terug ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat mensen tegenwoordig veel te snel t woord 'depressief' in de mond nemen. Neem mij nou. Gaat de laatste tijd niet goed, dat weet ik zelf ook wel, maar nou denkt iedereen meteen dat k depri ben. Ik zit gwoon in dip, dat wil toch niet zeggen dat k meteen zo depressief als iets ben? Ik word dalijk nog gwoon depressief gepraat!
Ik weet niet of die 4 vriendinnen van jou allemaal heel goed met elkaar bevriend zijn, maar ik denk dat de kans groot is dat ze elkaar 'aansteken.' Weet dat t vreemd klinkt, maar heb t zelf ook in mn omgeving meegemaakt dat in 1 x iedereen zich beroerd voelde. Tis erg als t uitgaat met n vriendje, zoals bij een vriendin van jou, maar om daar nou meteen 'depressief' van te zijn.... Het leven houdt echt wel iets meer in dan 1 bepaald vriendje. Zal misschien wel aan mij liggen, heb iets meer meegemaakt dan alleen n vriendje verliezen, maar t leven houd zoveel meer in dan alleen verkering...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ken een jongen die niet depressief was maar om de reden dat zn vriendin het had uitgemaakt zelfmoord heeft gepleegd, en daar ook daadwerkelijk in is geslaagd.. |
![]() |
||
Citaat:
|
depressief zijn is een ziekte, dus altijd eerst uitzoeken en nagaan of iemand wel depressief is.
niet iedereen is zomaar depressief hoor, gelukkig niet. @ wasteland, ik heb msn
|
Ik denk dat het de maken het met ons leven. Het gaat tegenwoordig bijna alleen om presteren. Mensen hebben ook een druk leven. Jongeren gaan naar school, krijgen veel huiswerk en meestal ook nog een bijbaantje. Ze hebben dus gewoon weinig tijd om te rusten.
Zwakke mensen kunnen daardoor behoorlijk "down" voelen. Het is hier gelukkig nog niet zo erg als in Japan. Daar gaan jongeren zelfmoord plegen als ze paar keer een onvoldoende hebben gehaald. Ik weet niet of het hier mee te maken heeft. ![]()
|
depressiviteit is in geloof ik ja... maar ik denk dat dat er veeeeeeeeeeeeel minder mensen zijn die ECHT depressief zijn met medicijnen en pshychologen (eh da is fout geschreven volgens mij of toch nie?). Volgens mij wordt het heeeel vaak overdreven.
Maar dat is mijn mening maar, en die is niet gebaseerd op feiten
||
Citaat:
||
Citaat:
|
okeej.. ik ben hier ff een tijdje niet geweest, maar ik heb alles gelezen en dus...
1) ja nou ja... één ervan is echt goth 2 van hun zijn nou ja, een beetje altenatief, en de 4e is een beetje uhm.... en butch (als iemand weet wat dat is), en het kan zijn dat ze lesbisch is, maar dat weet ik niet zeker (zij zelf volgens mij ook niet) 2) ik weet heeel zeker dat ze wle depressief zijn, het snijden enzow, en één vna hun vroeg pas aan me :"heb jij ook weleens het gevoel dat je dood bent?" en ze meenden het, ik weet het zeker, kijk op zulk momenten sta ik wel ff met mn bek vol tanden... 3)ze hebben elkaar niet aangestoken, want ze kennen elkaar niet, of niet zo goed. nou ja 2 ervan zijn wel vriendinnen, maar 1 van hen (ze is 1 vna mij beste vriendinnen) die is ongeveer een jaar geleden aangerand, en dat ik de reden waarom ze depressief werd, tegenwoordig heeft ze vrij vele problemen met haar ouders (vooral haar moeder) en haar ene broer. Ze voelt zich erg aangetrokken naar het hele gothic gedoe, en ze is Pagan. maar haar ouders zijn errug christelijk, ze mag op internet niet meer naar sites over gothic en pagan dingen. toen ze pas naar de kerk waren geweest had ze gezegd dat de kerkdienst zo lang duurde (3 uur! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
3) Om te snijden hoef je niet depressief te zijn, t kan een manier zijn van uiten, zonder dat je depressief bent. (ok, t licht wel dicht bij elkaar, maar snap je?) Nou ja, ik kan niet zeggen of iemand depressief is, ben geen psych oid. Als ze echt depressief zijn, er zelf niet uit kunnen komen, stel ze dan een keer voor om hulp oid te zoeken.. (als ze dat al niet hebben) Ik bedoel, een professioneel iemand kan ut beter zeggen dan bijv. jij.. 4) Oef, dat is idd wel moeilijk ja.. Ik denk dat je haar moet proberen te steunen, laten zien dat je niet denkt dat ze bezeten oid is, met haar praten -als ze dat wil- over die aanranding.. Vooral praten is belangrijk denk ik, hoe moeilijk dat soms ook is.. suc6 iig ![]()
|
![]() |
ach, ik voel me op het moment ook best wel kut, om alles bijna....... maar depressief? Ik weet niet of ik dat ben. Ik heb wel eens dat ik weg uit deze wereld en maatschappij wil. Gewoon weggaan en nooit meer terugkomen. Maar als het er echt op aan komt, doe ik het niet. Dunno why.......... misschien zo`n fase ofzo.... maar is wel klote....... altijd gezeur en gezeik en zorgen enz.... bleh....
|
![]() |
|
|