Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
is het weer niet goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dit begint nu echt op hetzelfde probleem te lijken waarvan Belcampo het bestaan kent. Te lezen in zijn verhaal ' De dingen de baas.' Best mooi verhaal overigens, het gaat over de dingen die de wereld overnemen. Wanneer ze de wereld hebben, krijgen de dingen (stoelen, tafels e.d.) ruzie met hun eigen dingen (schroefjes en andere delen). Mooi ![]()
|
![]() |
Er zijn mensen die alles, maar dan ook alles zien als iets met gevoel. Je kent ze vast wel, mensen die het zielig vinden voor een tafel, dat wij deze zo misbruiken en ze nooit bedanken voor hun goede werk en steun.
Nou weet je wie er dan pas zielig zijn? Stoelen. Kijk nou niet zo verbaasd, ik meen dit. Stoelen zijn echt zielig. Denk even na over de dingen die wij stoelen aandoen. We plaatsen ons volle gewicht erop, gaan erop staan als we ergens niet bij kunnen, schuiven ze over de grond en ga zo maar door. En dan zijn stoelen met bekleding en kussens nog het zieligst. Helemaal als degene die gebruikt maakt van de stoel last heeft van overmatige flatulentie. Bij een gewonen gladde, houten, of stoel van plastic gaat de geur er meteen weer vandoor en verdwijnt, helaas voor de omringende stoelgebruikers, in de lucht. Maar bij een gestoffeerde stoel, u raadt het al, blijft de geur dus in de kussens hangen. En u kunt mij niet doen geloven dat er een geur bestaat die aangenaam is, helemaal niet als het van desbetreffende bestemming blijkt te komen. Maar goed stoelen dus, ook zij zouden wel eens een bedankje kunnen gebruikenJ
|
ach, tafels, stoelen.. denk eens aan die arme toiletpot. Staat in de meest kille ruimte van het huis, en waar 'ie goed voor is .. hmmm naja jullie snappen het wel.
Er zijn zoveel zielige voorwerpen, teveel om verhaaltjes over te schrijven! (maar...dat verhaal daarboven zette me stiekem wel aan het denken)
||
Citaat:
![]() Het hele verhaal was een mijmering. Ik moet jullie allemaal schaamtevol bekennen dat ik zelf ook op tafels zit. Ik mishandel hen ook. Maar het is Belcampo-stijl.
||
Citaat:
![]() En niet alles meen ik. Maar soms, misschien zelfs vaak, laat je de angst voor de "mannen in witte pakken" achterwege en schrijf je vrijuit. Daar komen dan wel eens rare dingen uit ![]() Zoals "tafels".
||
Citaat:
|
|