![]() |
||
Misschien heb je hier wat aan?:
http://www.health.nl/Ziektebeelden/Me/ Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
"Hoewel de ziekte nu klinisch bewezen is, wordt de diagnose moeilijk gesteld. Dat komt doordat patiënten vaak ‘vage klachten’ hebben: moeheid, depressiviteit, pijnen en kwaaltjes. Veel mensen met ME voelen zich ‘een dweil’, alsof het de ochtend is nadat ze twee flessen slechte wijn hebben gedronken op een lege maag."
Huh. ![]() Dat is precies wat ik heb... Afgelopen twee jaar wel drie keer naar de huisarts geweest, en drie keer doorverwezen naar het priklab. Drie keer bloed geprikt, laatste keer op zowat alles onderzocht (zelfs diabetes mellitus)... uitslag wéér negatief op alles. Maar de klachten blijven... Ik heb het altijd in aanvallen. Ik kan rustig 12 uur slapen per dag, de hele dag zitten/liggen, doodmoe zijn, het huis niet uit komen, en 's avonds weer helemaal doodop m'n bed in. Krijg zelfs hoofdpijn en duizeligheid van de vermoeidheid, kost moeite om wakker te blijven. Daarbij heb ik regelmatig syncopes (flauwvallen) van een paar minuten: dan ga ik opeens koud zweten, rillen, ga wazig zien, raak het besef van wat er om me heen gebeurt kwijt. Vaak heb ik nog net genoeg tijd om ergens te gaan liggen, en dan verdwijn ik gewoon een paar minuten. ![]() En die huisarts maar volhouden dat het niets is! |
![]() |
||
Citaat:
Angstaanvallen kunnen zweten, rillingen, gebrek aan tijdsbesef etc. veroorzaken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet daar verder niet veel van...maar kan wat jij hebt daar niet mee samen hangen? Angst, stress, enz...? En anders misschien nog eens naar de dokter met de vraag 'heb ik misschien me?' Zo is fm (fibromyalgie) bij mij ook vast gesteld, ze konden nooit iets vinden bij me, toen las ik op inet iets over fm en ben ik naar de huisarts gegaan. Hij heeft me toen daarop 'getest' en dat was dus positief. Soms weten artsen ook niet alles en hebben ze wat hulp nodig van de patient zelf. |
![]() |
|
Is het ook niet zo, dat als artsen vermoeden dat je ME hebt, ze je vaak laten onderzoeken door een psycholoog, om vast te stellen dat het geen depressiviteit is? Hoewel, depressieve mensen hebben vaak een heel laag HB, wat dan weer in verband staat met die moeheid. Kan ME dan niet worden verholpen met een simpel ijzerkuurtje? Is hier niet meer onderzoek naar gedaan?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
een vriendin van mij heeft ook al deze symptonen voorzover ze mij heeft verteld en ze heeft ook pfeifer gehad..
moet ik haar nu vertellen over dit me, en hoe? ik denk niet dat ze het graag wil horen en weet ook niet of ze het zal geloven... kan het natuurlijk ook aan haar vriend vertellen, die kan het misschien wel brengen.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, mensen denken vaak al snel dat het iets heel ergs is.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vind ze me niet meer leuk? Riechedly | 14 | 16-04-2016 10:15 | |
Verhalen & Gedichten |
leer me... sweetangel19 | 6 | 30-11-2002 08:45 | |
Psychologie |
Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen..... HelpMePlease | 12 | 07-10-2002 17:35 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me" star9 | 3 | 03-02-2002 19:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Laat me niet gaan... Eend | 0 | 11-09-2001 10:50 |