Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 18:10
angel_undercover
angel_undercover is offline
Je kent ze heus wel, stiltes op die momenten dat je ze NIET hebben wil...
Vandaag weer: ik zag mijn ex die ik allang niet meer had gezien, hoe gaat ie? jah, goed! en met jou? ook goed! en daar was stilte nr 1 al... we hebben niet echt lang verder gepraat, mar hebben wel afgesproken iets te gaan doen.. ik vind het super dat we iets gaan doen, maar ik weet zeker dat er dan ook weer stiltes komen.. ik haat dat zo! Mijn vraag: cursus geen-stiltes-in-gesprek? (tips dus)
Oud 15-10-2002, 18:12
Loezzel
Loezzel is offline
Oh jah, daar heb ik ook wel eens last van.
Zijn daar oplossingen voor?
Oud 15-10-2002, 18:16
Kismo
Kismo is offline
Ik begin altijd heel loos uit mijn nek te lullen
Oud 15-10-2002, 18:17
angel_undercover
angel_undercover is offline
Citaat:
Kismo schreef:
Dat moet je ook maar net kunnen.. Das een speciale gave
Oud 15-10-2002, 18:22
utopian me
utopian me is offline
tja, heef iedereen denk ik wel. is ook met een nieuwe klasgenoot waar ik vaak mee terugreis. op een gegeven moment heb je gewoon niet veel meer te zeggen.
vaak zit je dan ook echt te denken wat je kunt zeggen.
soms lekker oppervlakkig verder kletsen is ook wel oke.
maar stiltes zijn niet altijd erg. de kunst is om het niet erg te vinden denk ik dan komen de stiltes ook niet te geforceerd over. en het geeft je tijd reacties te bedenken of na te denken wat iemand vertelt .
echte oplossing weet ik ook niet... maar nooit een stilte is denk ik ook niet fijn. ik vind het tenminste soms best irritant van die mensen die aan een stuk door kletsen en waar je ook nog eens nauwelijks tussenkomt. dan liever een paar stiltes.
Oud 15-10-2002, 18:25
Kismo
Kismo is offline
Das een speciale gave

--> Dankje ^.^
Oud 15-10-2002, 18:27
ABrules
ABrules is offline
Gewoon beetje open vragen stellen enzo... je weet wel, en vooral over dingen praten waar je over iets over weet... zo houd je het gesprek wel redelijk gaande...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:00
Verwijderd
gewoon lollige dingen vertellen!
films die je gezien hebt, herinneringen zijn altijd in orde, dingen die je gedaan hebt in 't weekend, gewoon 'tgeen je zou vertellen tegen gewone vrienden hé... dat is wat ik doe

xxx
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:17
Roos
Roos is offline
Heel simpel!

vergelijk de volgende antoworden

vraag: hoeist met jou?

antwoord 1: ja goed, en met jou

antwoord1: Zeg niet alleen "ja goed", maar vertel er gelijk iets bij.., "ja goed, ik kom net uit de stad, heb even een kadootje gekocht voor een vriendin die vanavond d'r verjaardag viert.. alles op het laatste moment natuurlijk
maar hoeist met jou? leuk weekend gehad?"

En er was een gesprek
Oud 15-10-2002, 19:21
PardonMe
PardonMe is offline
Een stilte in een gesprek is niet altijd onprettig hoor...

Maar goed ik kan me voorstellen dat het in de situatie die jij beschrijft wel vervelend is.. Je wilt wel iets zeggen, maar je weet gewoon echt niet wat, en dan valt er zo'n pijnlijke stilte, waarin jullie allebei niet weten wat je moet zeggen..
Tja misschien proberen om van te voren iets te bedenken waar je over zou kunnen praten ofzo, t klinkt een beetje nep, maar misschien dat je zo kunt voorkomen dat het gesprek helemaal dood valt en dat er weer zo'n pijnlijke stilte valt..

Misschien dat het ook een beetje meespeelt dat jullie je niet helemaal op je gemak voelen nog...?
Oud 15-10-2002, 19:55
-Octavius-
-Octavius- is offline
Citaat:
Kismo schreef:
Oud 16-10-2002, 13:21
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
..
Tja misschien proberen om van te voren iets te bedenken waar je over zou kunnen praten ofzo, t klinkt een beetje nep, maar misschien dat je zo kunt voorkomen dat het gesprek helemaal dood valt en dat er weer zo'n pijnlijke stilte valt..
uugh, dat moet je volgens mij nooit doen, zo komt het gesprek veels te geforceerd over en dan raak je nog verder uit koers..

Je moet je dr gewoon niks van aantrekken! en vooral dr niet over na gaan denken, dus niet de hele tijd gaan denken van 'kut wat moet ik straks zeggen' maar gewoon goed luisteren wat de ander te zeggen heeft.. en daar dan op in gaan als je zo graag wil lullen..
of je gaat praten over wat je ziet, tegenkomt, wat er in het nieuws was, het weer, wat je vandaag gedaan hebt etc..
mensen praten meestal ook graag over zichzelf, dus als je gewoon je interesse toont en veel vragen stelt houd je een gesprek vaak wel op gang..
Oud 16-10-2002, 13:26
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
rosi schreef:
vraag: hoeist met jou?

antwoord 1: ja goed, en met jou

antwoord1: Zeg niet alleen "ja goed", maar vertel er gelijk iets bij.., "ja goed, ik kom net uit de stad, heb even een kadootje gekocht voor een vriendin die vanavond d'r verjaardag viert.. alles op het laatste moment natuurlijk
maar hoeist met jou? leuk weekend gehad?"

En er was een gesprek
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 14:58
Deftones16
Deftones16 is offline
ik zeg dan altijd waaaa niet die stiltes ik haaaaat die stiltes dan gaan ze lachen en dan kom je vanzelf op een gesrpek
Oud 16-10-2002, 15:28
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
TygerStyle2001 schreef:
uugh, dat moet je volgens mij nooit doen, zo komt het gesprek veels te geforceerd over en dan raak je nog verder uit koers..
Nee ik bedoel ook niet dat je echt allemaal gespreksonderwerpen moet gaan bedenken.. Maar gewoon ff een onderwerpje wat je kunt aansnijden ofzo, iets wat jullie bezig houdt, waar jullie over kunnen praten..
En ik denk dat als het eenmaal op gang is, dat er dan vanzelf wel dingen komen.
En mocht er dan toch een stilte vallen, tja dat zie je dan wel, maar daar kom je wel uit..
Oud 16-10-2002, 16:08
italianboy
italianboy is offline
stiltes hebben wel wat..

Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 20:49
snoopy
snoopy is offline
jullie hebben toch wel wat gemeen? Vraag gewoon iets over school/hobby's etc... ik weet ook dat ik makkelijk praten heb (heb zelf ook zat stiltes), maar ik vraag altijd dingen als: "hoe was je dag?" da's beter dan "hoe is het met jou?" omdat iemand dan daadwerkelijk iets te zeggen heeft. Ofzoiets....
Reageren

Regels voor berichten