Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2002, 13:36
Optima
Optima is offline
Wanneer beschuw je je vriend(in) als ' de ware' ?

ik ken mijn vriend nu ongeveer 2 jaar, en eigenlijk zie ik naast hem niemand in mijn leven. Ik wil niet verder zoeken naar partners...

misschien is ' de ware' diegene waar je in berust.....
Oud 27-09-2002, 13:46
Verwijderd
'de ware'

Ik geloof niet in sprookjes als ik nuchter ben. Het is wel zo dat ik iemand erg leuk kan vinden, zelfs verliefdheid heeft me al te grazen genomen, maar 'de ware' in de zin van 'voor altijd' .. nah, ik ga er eigenlijk vanuit dat het vroeg of laat toch stukloopt en probeer ervan te genieten zolang het duurt.

Zal wel mijn pessimistische aard zijn
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 13:57
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik geloof ook niet in de "ware".

De ware zou iemand moeten zijn die perfect op je aansluit, dat je nooit ruzie hebt, over alles eens bent, de "ware" is perfectie, en zoiets als perfectie bestaat niet.
Oud 27-09-2002, 14:18
PardonMe
PardonMe is offline
hmzz ik geloof er niet echt in, maar ik denk wel dat je goed iemand tegenkunt komen waar je echt de rest van je leven bij blijft, en de rest van je leven van houdt (dus dat je niet bij elkaar blijft uit "verplichting"), maar ik denk niet dat het voor iedereen is weg gelegd en je per definitie de ware tegenkomt..

hmzjah, ik weet het dus niet precies. Ik zie dat dan wel weer
maar ik ben op het moment nog steeds heel blij met mijn vriend en ook nog zeker niet aan het uitkijken naar een ander ofzo.. Maar goed, of hij de ware is dat weet je dus niet.. op dit moment iig wel

Voor iedereen is het wat anders, of juist niet (of je er wel of niet in gelooft) Maar dat is dus wat ik denk of 'geloof'

Laatst gewijzigd op 27-09-2002 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:21
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik denk wel dat er (meerdere) mensen op aarde zijn waar je heel goed mee op kan schieten en een hele (lange) tijd leuk mee om kan gaan. Maar een echte ware.... Ja dat geloof je alleen als je verliefd ben denk ik, maar ik ben nu niet verliefd

Kuzzje IK
Oud 27-09-2002, 14:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik geloof ook niet in de "ware".

De ware zou iemand moeten zijn die perfect op je aansluit, dat je nooit ruzie hebt, over alles eens bent, de "ware" is perfectie, en zoiets als perfectie bestaat niet.
Ware zien als perfectie, dat is jouw visie en opvatting van het woord. Ik zie de ware als ieman die 'perfect' bij mij past, en als iemand zelf perfect is, past hij dus niet goed bij mij...

Het ligt gewoon aan je defenitie van de 'ware'...

Ik denk er wel eens overna, van goh die jongen zou eigenlijk best een 'ware' kunnen zijn, omdat ik denk dat het goed zou kunnen gaan tussen hem en mij, maar in relaties, nee
Oud 27-09-2002, 14:51
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
De ware is voor mij de persoon met wie ik gelukkig oud wil worden....
Oud 27-09-2002, 17:41
Verwijderd
Ik geloof ook niet in de ware..

Ik geloof dat er meerdere personen zijn met wie een relatie mogelijk is en goed kan werken, maar dat niet alleen de persoon telt. Het moment waarop je diegene ontmoet (leeftijd, of je dan vrijgezel bent) heeft er namelijk ook mee te maken of het werkt.

En zelfs als je iemand hebt gevonden met wie je jezelf oud ziet worden, met wie je trouwt, kinderen hebt, en waarin je je berust.. Is er altijd nog de mogelijkheid dat het toch nog stukloopt.. Een ware valt dus niet te benoemen, omdat je dit nooit van te voren, maar pas aan het einde van je leven kunt weten zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 17:56
highlight
highlight is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ik geloof dat er meerdere personen zijn met wie een relatie mogelijk is en goed kan werken, maar dat niet alleen de persoon telt. Het moment waarop je diegene ontmoet (leeftijd, of je dan vrijgezel bent) heeft er namelijk ook mee te maken of het werkt.

En zelfs als je iemand hebt gevonden met wie je jezelf oud ziet worden, met wie je trouwt, kinderen hebt, en waarin je je berust.. Is er altijd nog de mogelijkheid dat het toch nog stukloopt.. Een ware valt dus niet te benoemen, omdat je dit nooit van te voren, maar pas aan het einde van je leven kunt weten zeg maar..
Totaal mee eens
Oud 27-09-2002, 18:42
hopefully
hopefully is offline
nou ik denk wel dat 'de ware' bestaat, maar voor mij is het dan ook iemand met wie je de rest van je leven deelt, en het is niet zo dat de ware voor mij iemand is die perfect is en met wie ik nooit ruzie of onenigheid heb, want dat heb je denk ik met iedereen wel. Wat dat betreft heb ik zoiets van ik wacht wel gewoon af, de dingen die moeten gebeuren gebeuren wel...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 18:59
Verwijderd
ik geloof wel dat de ware bestaat...

ten eerste, de ware is voor mij dan.. niet degene waarmee je het altijd gezellig hebt en nooit ruzie.. nee dat is het absoluut niet. de ware is iemand die dingen doet voor je die je zelf niet kunt. de ware is iemand die om je geeft, en alles zal doen voor jou. de ware zal altijd voor jou bestaan, en bij je zijn om je te steunen, en te helpen in deze moeilijke wereld... en daar hoort wel eens een ruzietje bij, vanwege de meningsverschillen... maar doordat jullie zo verschillend zijn, kom je er uit, en wordt je overtuigt door de ware, vanwege zijn goede argumenten.. en dan is alles weer goed...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik geloof wel dat de ware bestaat...

ten eerste, de ware is voor mij dan.. niet degene waarmee je het altijd gezellig hebt en nooit ruzie.. nee dat is het absoluut niet. de ware is iemand die dingen doet voor je die je zelf niet kunt. de ware is iemand die om je geeft, en alles zal doen voor jou. de ware zal altijd voor jou bestaan, en bij je zijn om je te steunen, en te helpen in deze moeilijke wereld... en daar hoort wel eens een ruzietje bij, vanwege de meningsverschillen... maar doordat jullie zo verschillend zijn, kom je er uit, en wordt je overtuigt door de ware, vanwege zijn goede argumenten.. en dan is alles weer goed...
wat jij beschrijft zou ik ware liefde noemen, maar de persoon met wie ik dat heb, zou ik niet 'de ware' noemen.

Zie jij het dan ook zo als dat er maar 1 mogelijke persoon die ware is? dat 'de ware' dus ergens rondloopt op aarde.. want bij de ware, door het woordje de.. lijkt het daar wel naar te verwijzen..

Laat ik het dus zo zeggen. Ik geloof niet in 'de ware' maar wel in ware liefde..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
wat jij beschrijft zou ik ware liefde noemen, maar de persoon met wie ik dat heb, zou ik niet 'de ware' noemen.

Zie jij het dan ook zo als dat er maar 1 mogelijke persoon die ware is? dat 'de ware' dus ergens rondloopt op aarde.. want bij de ware, door het woordje de.. lijkt het daar wel naar te verwijzen..

Laat ik het dus zo zeggen. Ik geloof niet in 'de ware' maar wel in ware liefde..
ja tot nu toe geloof ik in De ware, maar misschien komt dat omdat stefan tot nu toe de enigste is die zo bij mij past, verder ben ik nog niemand tegengekomen die zo goed bij me past..
en je kunt me gek vinden of niet
maar ik ga niet verder zoeken, ik blijf bij stefan, en als stefan mij niet meer wilt, dan moet hij dat zelf weten.. maar ik wil geen ander....
zo zijn mijn gevoelens... misschien zeg ik iets anders over 6 jaar.. misschien niet...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 19:48
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
verder ben ik nog niemand tegengekomen die zo goed bij me past..
DOH je bent 15
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:03
Cinamon
Cinamon is offline
???
En leeftijd heeft te maken met...

Ik bedoel jij bent 3 jaar ouder dan stefanlovertje hier, dusjcrib...
Nu snap ik de bedoeling een beetje... Maar ik vind het behoorlijk raar als je nou probeert te wijzen dat leeftijd daar DE grote rol in
speelt... Misschien is dat wel zo... Heeft dat te maken met (in jouw geval) 4 jaar meer levenservaring dan ik... Of 3 tegenover stefanlovertje...
Leg uit aub.! (voordat ik mezelf nog belachelijker maak)
Oud 27-09-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
drinks@myplace schreef:
???
En leeftijd heeft te maken met...

Ik bedoel jij bent 3 jaar ouder dan stefanlovertje hier, dusjcrib...
Nu snap ik de bedoeling een beetje... Maar ik vind het behoorlijk raar als je nou probeert te wijzen dat leeftijd daar DE grote rol in
speelt... Misschien is dat wel zo... Heeft dat te maken met (in jouw geval) 4 jaar meer levenservaring dan ik... Of 3 tegenover stefanlovertje...
Leg uit aub.! (voordat ik mezelf nog belachelijker maak)
Ik bedoelde het alleen op de opmerking dat ze nog niemand tegen was gekomen die zo bij haar past. Ik ben ook nog niemand tegen gekomen die bij me past, uberhaupt niet. Ik bedoel meer, dat het nogal logisch is dat je op je 15e nog niet 3 geschikte partners tegen het lijf bent gelopen. Ten eerste begin je dan pas net een beetje toe te zijn aan echt serieuze relaties, speelt dat pas een paar jaar zeg maar. En ten tweede Past lang niet iedereen goed bij je.

Ik denk dat het juist heel bijzonder is op je 15e al iemand te hebben ontmoet die zo goed bij je past. Ik bedoel dus puur dat dat hij de eerste is die zo goed bij haar past, niet betekent dat hij de enige is, aangezien ze nog een heel leven voor zich heeft en dus ook nog heel erg veel mensen gaat ontmoeten..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik bedoelde het alleen op de opmerking dat ze nog niemand tegen was gekomen die zo bij haar past. Ik ben ook nog niemand tegen gekomen die bij me past, uberhaupt niet. Ik bedoel meer, dat het nogal logisch is dat je op je 15e nog niet 3 geschikte partners tegen het lijf bent gelopen. Ten eerste begin je dan pas net een beetje toe te zijn aan echt serieuze relaties, speelt dat pas een paar jaar zeg maar. En ten tweede Past lang niet iedereen goed bij je.
ik was op mijn 14e blijkbaar al toe aan een serieuse relatie.. want een half jaar na mijn 14everjaardag begon ik een relatie met hem.. en nu (2 maanden voordat ik 16 ben) heb ik nog steeds met hem.... ik denk ook dat ik niet snel een ander zal vinden.. want ik ga nl nooit uit, en op school is ook niet veel boeiends... dus waar zou ik de ware moeten vinden, als ik geen nieuwe vrienden maak.. dus ik denk niet dat ik snel een ander zal vinden die zo erg op stefan lijkt..
okee.. er zijn er altijd.. maar precies zoals stefan kan niet, want iedereen is uniek.. en stefan is precies goed voor mij.. heb ik ondertussen gemerkt...
Ik denk dat het juist heel bijzonder is op je 15e al iemand te hebben ontmoet die zo goed bij je past. Ik bedoel dus puur dat dat hij de eerste is die zo goed bij haar past, niet betekent dat hij de enige is, aangezien ze nog een heel leven voor zich heeft en dus ook nog heel erg veel mensen gaat ontmoeten..
ik vind het leuk van je dat je zegt dat je het knap vind dat hoor ik namelijk maar zelden, want iedereen heeft het altijd maar over mijn leeftijd...en ik heb in het vorige stukje al gezet dat ik niet veel mensen meer tegen zal komen.. misschien later als ik werk.. maar dan ben ik al een stukje ouder en wil ik niet eens een ander meer.. (denk ik, zeker weten doe je het nooit) ik weet gewoon nu voor mezelf, dat ik een gevoel heb.. en mijn gevoel liegt niet tegen me... dat stefan alles voor mij is en dat ik bereid ben om alles voor hem te doen..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:38
Cinamon
Cinamon is offline
afgelopen januari/februari/maart
heb ik mijn 'soulmate' gevonden... in mijn ogen dus 'de ware'
Maar indertijd was ik 13??? Hoe kan dat?
Of ga je nu proberen te claimen dat dat dan toch misschien niet helemaal 'de ware' kan zijn...
K ben benieuwd...
Oud 27-09-2002, 20:47
GRRR
GRRR is offline
I am The One
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:51
Verwijderd
Citaat:
drinks@myplace schreef:
Of ga je nu proberen te claimen dat dat dan toch misschien niet helemaal 'de ware' kan zijn...
K ben benieuwd...
ik ga niet zeggen dat het niet de ware is..

ik vind het hardstikke leuk voor je, en ik hoop dat het lang door mag gaan en dat je gelijk hebt...

wij zullen mensen wel eens laten zien wat trouw betekend door op jonge leeftijd verkering te hebben en dat je hele leven te behoude
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
drinks@myplace schreef:
K ben benieuwd...
je mist mn punt echt volledig..

Ten eerste geloof ik niet dat je de ware hebt gevonden, want hoe kan ik dat geloven als ik niet in de ware geloof??

Ten tweede zit dat niet vast aan leeftijd... Dat bedoel ik echt helemaal niet. Ik bedoel slechts, dat wanneer je nog jong bent je nog niet veel kans hebt gehad mensen te ontmoeten met wie een relatie zou werken. Je bent er namelijk nog niet lang mee bezig.. Het is dus heel erg logisch, dat je op je 15e nog niet 3 mensen tegen het lijf bent gelopen met wie een relatie zou werken. Je hebt namelijk nog niet veel tijd gehad daarvoor. Loop je op die leeftijd wel al iemand tegen het lijf, jij zelfs al op je 13e, heb je geluk dat je zo snel al iemand hebt gevonden.

Maar wanneer je 13 bent, heb je nog een heel lang leven, en in dat hele lange leven heb je nog heel veel kansen anderen te ontmoeten met wie een relatie ook goed werkt..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:58
Verwijderd
@stefanlovertje:

Ik kan het niet met je eens zijn aangezien ik niet geloof in een ware. Mensen kun je overal ontmoeten.. je kan op straat tegen iemand opbotsen, je kan in een winkel met iemand in gesprek raken enz. Jij bent nu gelukkig met Stefan, maar dat is geen enkele garantie. Hij is op dit moment juist voor jou, maar dat is geen enkele garantie.

Mn ouders zijn 18 jaar gelukkig geweest samen, een goede relatie gehad.. Slechts sinds 2 jaar werkt het niet goed meer.. en nu gaan ze uit elkaar..

Ik geloof gewoon niet in 1 juist persoon. Stefan is de juiste voor jou op dit moment.. Maar anderen kunnen ook juist zijn, op een andere manier, op een ander moment..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
@stefanlovertje:

Ik kan het niet met je eens zijn aangezien ik niet geloof in een ware. Mensen kun je overal ontmoeten.. je kan op straat tegen iemand opbotsen, je kan in een winkel met iemand in gesprek raken enz. Jij bent nu gelukkig met Stefan, maar dat is geen enkele garantie. Hij is op dit moment juist voor jou, maar dat is geen enkele garantie.

Mn ouders zijn 18 jaar gelukkig geweest samen, een goede relatie gehad.. Slechts sinds 2 jaar werkt het niet goed meer.. en nu gaan ze uit elkaar..

Ik geloof gewoon niet in 1 juist persoon. Stefan is de juiste voor jou op dit moment.. Maar anderen kunnen ook juist zijn, op een andere manier, op een ander moment..
ik begrijp jouw punt nu ook, ivm jou ouders ben jij dat vertrouwen in de ware liefde misschien kwijtgeraakt.. maar mijn ouders waren al jong bij elkaar en nu nog steeds en ze kunnen echt niet zonder elkaar....
en ik ga niet zomaar met jongens om, ik ga liever met meisjes om, en wat jij zei iemand in een winkel aanspreken... ben ik veel te verlegen voor joh..

en dit moment is stefan juist ja... maar dit moment is al 16 maanden zo (sinds vandaag joeppie sorry dat ik het zei) dus waarom zou dit moment niet nog een heleboel jaar zo doorgaan tot de dood ons scheidt..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 22:29
ABrules
ABrules is offline
ik was zo 'waar' dat ze er van schrok
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 01:05
Verwijderd
Er zijn gewoon meerdere 'waren'. Het gaat hier om personen met wie je zo goed kunt opschieten, zoveel overeenkomsten hebt, dat je hem of haar als 'ware' kunt beschouwen. Maar om eerlijk te zijn, weet ik zelf niet eens welke criteria ik hanteer. Ik ken wel een meisje waarvan ik het gevoel heb dat zij de Ware is, maar het grappige is nou juist dat het waarschijnlijk in een relatie helemaal niet zou werken, of althans niet lang. Maar tóch heb ik dat gevoel. Vaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2002, 10:29
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ik ben het met je eens, Kim.

Kijk bijvoorbeeld naar mensen die 20+ jaar getrouwd zijn en dan scheiden. Op het moment dat ze trouwden waren ze 'the one' voor elkaar, maar mensen veranderen waardoor ze niet meer 'the one' hoeven te zijn voor de ander. Het is niet reëel om te verwachten dat de ontwikkeling van beide dezelfde richting ingaat.
Oud 28-09-2002, 10:50
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ik begrijp jouw punt nu ook, ivm jou ouders ben jij dat vertrouwen in de ware liefde misschien kwijtgeraakt.. maar mijn ouders waren al jong bij elkaar en nu nog steeds en ze kunnen echt niet zonder elkaar....
en ik ga niet zomaar met jongens om, ik ga liever met meisjes om, en wat jij zei iemand in een winkel aanspreken... ben ik veel te verlegen voor joh..

en dit moment is stefan juist ja... maar dit moment is al 16 maanden zo (sinds vandaag joeppie sorry dat ik het zei) dus waarom zou dit moment niet nog een heleboel jaar zo doorgaan tot de dood ons scheidt..
16 maanden op een leven is niet lang.. Tuurlijk is het mogelijk dat het zo doorgaat tot de dood jullie scheidt.. maar je bent 15, wat betekent dat je nog heel veel leven en veranderingen voor de boeg hebt. Je zal nog veel leren en ervaren, en zelf misschien veranderen, zoals Unexplained al zegt. Je behoeftes kunnen veranderen. Toen ik wat met mn ex kreeg, was hij wat ik nodig had op dat moment. Na 20 maanden maakte ik het uit.. het was 19 maanden goed gegaan. Na die 20 maanden was hij niet meer wat ik nodig had. Ik was volwassen geworden in die tijd en werd me bewuster van mn behoeftes op de lange termijn etc.

Ik geloof zeker dat Stefan op dit moment helemaal de ware is voor jou, en de mogelijkheid bestaat ook dat dat altijd zo zal blijven. Maar daar tegenover bestaat ook de mogelijkheid dat dat niet zo is..

En ik geloofde al niet in 'de ware' voor mn ouders uit elkaar gingen. Nogmaals, ik geloof in ware liefde.. gekoppeld aan het moment, niet aan de persoon
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 11:17
Cinamon
Cinamon is offline
De juiste partner op het juiste moment....

(I rest my case)
Oud 28-09-2002, 11:30
miro
miro is offline
De ware is iemand waarvan je nooit zal weten dat hij/zij het is.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 11:37
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
De ware is iemand waarvan je nooit zal weten dat hij/zij het is.
die poëzie springt van deze regel af !

Prachtige zin !
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 11:40
miro
miro is offline
Citaat:
telief.com schreef:
die poëzie springt van deze regel af !

Prachtige zin !
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 11:46
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
en ik ben dan ook gewoon een flierefluiter die dat rustig opsomt waar iedereen bij staat

in de kroeg zou ik het ook toch gewoon zeggen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 20:05
Verwijderd
om ook maar iets te zeggen over dat leeftijdsgedoe ( )...
volgens mij slagen maar zelden relaties die starten op je dertiende of veertiende. je zit dan juist in je puberteit, en in je puberteit verander je *zooooo* hard... dat is nu eenmaal een feit. als je op je veertien perfect voor elkaar bent, kan het goed zijn dat je elkaar op je zestien totaal niet meer begrijpt, misschien zelfs elkaar niet meer kan uitstaan. enkel de relaties bij degenen die zich ongeveer hetzelfde "ontwikkelen" hebben kans op slagen. (als ik terugkijk op de liefjes die ik de voorbije jaren heb gehad, amaai... )

denk ik ...

xxx
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef:
om ook maar iets te zeggen over dat leeftijdsgedoe ( )...
volgens mij slagen maar zelden relaties die starten op je dertiende of veertiende. je zit dan juist in je puberteit, en in je puberteit verander je *zooooo* hard... dat is nu eenmaal een feit. als je op je veertien perfect voor elkaar bent, kan het goed zijn dat je elkaar op je zestien totaal niet meer begrijpt, misschien zelfs elkaar niet meer kan uitstaan. enkel de relaties bij degenen die zich ongeveer hetzelfde "ontwikkelen" hebben kans op slagen. (als ik terugkijk op de liefjes die ik de voorbije jaren heb gehad, amaai... )

denk ik ...

xxx
Ik denk dat je best wel gelijk hebt. In die puberteit kun je je zo een andere kant op ontwikkelen beiden, dat je gewoon zonder het te willen of er iets aan te kunnen doen uit elkaar groeit.. Dat gebeurt nu eenmaal..

Uitzonderingen zijn er altijd, maar dat zijn inderdaad de mensen die zich ongeveer hetzelfde ontwikkelen..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Uitzonderingen zijn er altijd
*hoopt dat wij een van die uitzonderingen zijn*

want op mijn 14e was ik geloof ik al een heel endje uit pubertijd..
of nee beter gezecht zoals mijn ouders en hele familie zo'n beetje zegt, heb ik nooit een pubertijd gehad...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 20:43
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:

of nee beter gezecht zoals mijn ouders en hele familie zo'n beetje zegt, heb ik nooit een pubertijd gehad...
Ja.. geen pubertijd als in opstandig zijn ms, heb ik ook niet gehad..

Maar wat dacht je van je persoonlijkheid verder ontwikkelen, zelfstandig worden, je eigen mening nog meer gaan vormen... volwassen worden..?? Dat komt nog hoor..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 20:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

Was jouw lichaam volgroeit op je 14e? Ik geloof er geen zak van dat jij toen al uit de pubertijd was, je zit er nu nog steeds in... Want je bent niet volwassen...

gezeGD
Oud 29-09-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Was jouw lichaam volgroeit op je 14e?
hmm ff denken.. vorig jaar 24 november... ja toen zag ik er hetzelfde uit als nu... zelfde lichaamsrondingen... zelfde brede heupen.. zelfde dikke kont... zelfde borsten...

Ik geloof er geen zak van dat jij toen al uit de pubertijd was, je zit er nu nog steeds in... Want je bent niet volwassen...

dan geloof je het niet... ik beweer het ook niet, ik denk het... en ik zeg de mening van mijn ouders enz..
misschien zit ik er nog in.. zou best kunne.. 'k zou het niet weten wanneer dat precies afgelopen is..
als dat om lichaamsveranderingen/groei gaat... ben ik er uit...
als het om wijsheid gaat zit ik er nog in (leer nog steeds nieuwe dingen op school..
als het er om gaat dat ik moet leren met andere mensen omgaan..
ben ik er uit.. want dat kan ik...
hmm nee ik zie mezelf toch wel als adolescent, ik leer zelfstandig worden, met behulp van mijn vriend...
dus nee ik ben niet volwassen.. want ik kan nog geen kind opvoeden, ik kan niet alleen in een huis wonen zonder hulp..
maar de puberteit is 'n heel endje voorbij..
gezeGD
ben nog steeds bezig mijn spelling te verbeteren.. alleen let ik er hier niet zo op..

Laatst gewijzigd op 29-09-2002 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 21:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
Hoeveel kinderen hebben jouw ouders?
Oud 29-09-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Hoeveel kinderen hebben jouw ouders?
3

(komen allebei zelf uit een gezin van 11)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 22:07
Pletterprater
Pletterprater is offline
Stefanlover... je vermelde, dat jij en die andere van 13 (geen zin om op te zoeken) de wereld wel zouden tonen wat "trouw" zijn betekend. Dit geloof ik best, maar weet dat trouw zijn niets te maken heeft met verliefdheid. Trouw betekend, dat je bij iemand blijft, niet om die persoon maar vanwege loyaliteit jegens anderen.

Overigens beweerde tevens niemand, dat puberteit te maken had met:

uitgeleerd zijn... anders blijven bijna alle mensen gedurende hun hele leven puber... je bent namelijk nooit uitgeleerd.

Leren omgaan met anderen... dit heeft hier niets mee te maken, sommige mensen kunnen alleen met een bepaalde groep mensen overweg... misschien wel dezelfde groep als waarmee ze voor hun puberteit ook al mee overweg konden. En sommige mensen kunnen echt met niemand overweg... maar dit betekend niet dat deze mensen hun gehele leven in puberteit zitten, heeft er dus totaal niets mee te maken.

Maar zoals je zelf al aangaf, weet je niet precies wat puberteit inhoud... ik zou zeggen, raadpleeg het woordenboek of de encyclopedie (laatste geeft uitgebreidere informatie waarschijnlijk)

Wel kan ik vermelden, dat volgroeïng van je lichaam, ook niet met puberteit te maken heeft, want ook je lichaam veranderd door de jaren heen, het hele leven door... wel gaat puberteit vaak gepaard met de snelle groei tijdens de puberjaren, omdat hormonen zich dan meester kunnen maken over je lichaam en geest. Hiermee zat Gothic met zijn redenering dus volgens mijns inziens verkeerd.

Maar om nu te zeggen dat je lover op dit moment ook je ware is, lijkt me ook stug. Pas aan het einde van je leven, heb je kans te weten wie de liefde van je leven is geweest.

En... puberteit overslaan zou juist betekenen, dat je minder snel geÏnteresseerd bent in relaties, al was het maar, omdat je hormonen niet op hebben gespeeld. Ik zelf zie mijzelf (net als mijn ouders eigenlijk wel) als iemand die waarschijnlijk zijn puberteit heeft overgeslagen. Dit is eigenlijk een proces, wat ervoor heeft gezorgt, dat ik pas op dit moment wat meer aandacht besteed aan anderen. (van het vrouwelijke geslacht) Maar dit niet zozeer vanwege sexuele gevoelens maar meer vanwege vraag naar gelegenheid en affectie, iemand om alles mee te delen en dergelijke.
Zoals ik het op dit moment lees, heb je inderdaad iemand gevonden, van wie je houd onder de huidige omstandigheden, waarschijnlijk nog de puberale omstandigheden die vragen om verkenning. Ik zeg niet dat dit verkeerd is, ik zeg alleen dat je niet te snel moet zeggen, dat je niet aan het puberen bent en dat je niet te snel moet zeggen, dat je de "ware" hebt gevonden.

Want... hoe kan het anders, dat zovelen denken de "ware" zo dicht bij huis te hebben gevonden, terwijl de wereld zo groot is. (en de "ware" verwijst naar 1 enkel persoon)
Nee, dan ik, ik heb een vriendin in Italië... of ze de ware is? Kom ik misschien nog wel achter... de laatste dag
Oud 29-09-2002, 22:09
Genesis
Genesis is offline
'De Ware' bestaat domweg niet. Er lopen een paar miljard mensen op deze aarde, verspreid over weet ik hoeveel landen, provincies en dorpen/steden. En de ware woont 2 straten verderop?

dream on

Er bestaat wel zoiets als liefde, daar geloof ik wel in, maar niet in 'de ware'

Genesis
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 22:21
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Genesis schreef:
'De Ware' bestaat domweg niet. Er lopen een paar miljard mensen op deze aarde, verspreid over weet ik hoeveel landen, provincies en dorpen/steden. En de ware woont 2 straten verderop?

dream on

Er bestaat wel zoiets als liefde, daar geloof ik wel in, maar niet in 'de ware'

Genesis
Een feit als de "ware" zou volgens bepaalde theoriën wel kunnen bestaan. Het zou zelfs kunnen zijn, dat het lot (standpunt van theorie) ervoor zorgt, dat de "ware" zich dichtbij je bevind. Wat in ieder geval zeker is, is dat het lot je op mysterieuse wijze tot je partner kan brengen. Waarom anders denk je dat het gezegde "je vind niemand als je zoekt en vind hem/haar als je even niet oplet" toch vaak schijnt te kloppen.
Het lot wilt niet voorspellend optreden, je kunt het lot ook niet altijd naar je hand zetten, vooral niet in gevallen van ware liefde, dat overkomt je gewoon...

Weet dat dit een theorie achter de gedachte kan zijn, net als dat de bijbel een theorie is over dat er een geheeloverziende Godheid is die alles heeft gecreëerd. Misschien zou je zelfs het verband willen leggen tussen God en het lot... God als lotschepper, of wil je liever het verband leggen met het lot en een andere Godsdienst. Het geloof in de ware is... een geloof. Je kunt niet zeggen dat het bestaat of niet bestaat, je kunt wel zeggen dat je er wel of niet in gelooft.

Dit is pletterprater, wederom plaat ik mensen te pretter
Oud 29-09-2002, 23:03
Verwijderd
dus als t uit is ben je alleen op de wereld?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 23:12
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
dus als t uit is ben je alleen op de wereld?
Naar wiens bericht verwijs je met deze redenatie? Uit mijn redenaties mag blijken, dat als het uitgaat tussen jou en je lover... hij misschien niet de ware was... maar zoals ook al vermeld, is de ware pas bekend aan het eind van je leven, mocht je deze zijn tegengekomen. En mocht je geloven in de ware.
Oud 30-09-2002, 09:51
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, ik denk dat 'de ware' idd degene is waar je op berust. Op het moment dat je al maaaanden -of zelfs jaren- zoiets hebt van: 'Ik hoef nooit meer een ander', dan denk ik dat je goed zit.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 13:34
love_forever
love_forever is offline
De ware is iemand waarmee je oud wordt!!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef:
*verhaal*
ja nou wat jij dus zegt is dat jij de puberteit heb overgeslagen...
dat probeerd ik dus ook een beetje uit te leggen... 'k weet niet of je dat ook begrepen hebt...
maar mijn interesses gaan vaak naar vriendinnen enzo, niet naar het mannelijke geslacht, behalve bij mijn vriend dan..
ik niet puberig met mijn vriend om, daar versta ik dan onder (gegiechel over zijn lichaam, durven zoenen waar anderen bij zijn, hij is verliefd, dus ik ben ook verliefd)
nee die tijd heb ik niet gehad, ik wist meteen wat ik verwachtte van hem en wat ik wilde...
en dat is allemaal goed gegaan..
ik zeg ook niet dat ik de ware heb gevonden ik hoop het alleen,
want ik heb geen zin om nog een andere relatie te gaan krijgen..
ben ik veel te gevoelig voor, ik kan geen afscheid van mensen nemen.. dat is niets voor mij..

ach ik kan het ook niet uitleggen.. laat maar doen...
ik weet waar ik mee bezig ben, en wat ik wil..
en over 40 jaar ofzo vertel ik jullie wel of het inderdaad de ware was
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:18
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
love_forever schreef:
De ware is iemand waarmee je oud wordt!!
Precies. Waar je mee gaat trouwen, ofzo. Die ware zal je wel vinden op je 25ste.., ofzo...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:33
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Precies. Waar je mee gaat trouwen, ofzo. Die ware zal je wel vinden op je 25ste.., ofzo...
Volgens mijn theorie, hoeft deze persoon, waarmee je gaat trouwen nog niet perse de ware te zijn... anders waren er niet zoveel echtscheidingen.

En Stefanlover... ik ken jou niet, ik ken je alleen van de verhalen van dit en waarschijnlijk ok nog andere topics. Uit deze topics kan ik niet geheel naar voren halen of je puber bent of niet, of je volwassen bent of niet. Dit kan ik niet halen uit je taalgebruik (heeft niets te maken met volwassenheid maar met leren taal gebruiken) en ook niet in je manier van doen. Ik ga er nu maar even dan ook vanuit dat je gelijk hebt, dan vind ik het toch knap dat je een persoon hebt kunnen vinden die dezelfde kenmerken vertoonde.
Ik wens je hier uiteraard dan sterkte mee en wens ook voor je, dat hij daadwerkelijk de ware is... alhoewel wensen dat iemand de ware is een beetje vreemd op mij overkomt . Wel kan ik je vertellen, dat een neef en een nicht van mij, beiden iemand op niet al te oude leeftijd hadden gevonden, waar ze nu nog steeds bij zitten (nog steeds hun eerste liefde)... eentje is er nu zelfs getrouwt. Dus... de kans is er dat het goed wel degelijk goed kan gaan. Geeft weer hoop, is het niet?

Maar het geen afscheid kunnen nemen van mensen, dit zinnetje bezorgt mij een naar gevoel van binnen. Als je bij iemand blijft, omdat je te gevoelig bent het uit te maken, dan hoeft deze relatie niet perse op liefde te zijn gebaseerd... is hij dan wel de "ware"??? (lees goed, ik zeg "hoeft", de relatie kan dus nog steeds op liefde gebaseerd zijn)
Reageren

Regels voor berichten