Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja. Bijvoorbeeld omdat mijn ouders en zussen vegetarisch zijn en ik niet. Ik ben zo opgevoed, en thuis krijg ik geen vlees. Maar als ik bij andere ben eet ik t wel gewoon. Mijn familie heeft dus wel degelijk invloed op mijn eetgewoonte. Ik heb thuis ook geleerd dat ik alles moet eten, ook als ik iets niet lust. Ik eet dus vaak dingen die ik niet lekker vind, maar daar wen je aan.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Euhmz, vroeger wel, ik at wat mijn ouders aten, of dat nou vlees, vis of iets was wat ik niet bepaald lekker vond, ik at het. Tegenwoordig.. Hmja, 'tis vaag. Ik mag nu opzich zelf bepalen wat ik eet, ik ben vegetarisch, zo'n 5 jaar ongeveer, ik eet op andere tijdstippen dan mijn ouders, kook voor mezelf omdat ik nu eenmaal anders eet, het zou totaal geen invloed op elkaar moeten hebben. Maar dat heeft 't soms wel. (Ga ik niet verder op in)
|
![]() |
|
![]() |
ja natuurlijk!!
Ik ben opgevoed met éten wat de pot schaft´en als je het niet lust moet je altijd een hapje nemen en de volgende keer 2. Ik probeer altijd alles en lust best veel dingen, ik houd van gevarieerd eten en ben altijd in voor ietes nieuws. Verder zijn tafelmanieren en echt in geramd en eet ik met mes en vork enzo. Ik heb echt een hekel aan mensen die niets lusten of bij iets nieuws zonder het te proeven een vies gezicht trekken en gaan zitten roeren. (ook van huis uit meegekregen) waar ik ook echt niet tegen kan is mensen die overal appelmoes of ketchup overheen gooien of alles prakken-----> verkrachting van het voedsel! Of mensen die altijd maar hetzelfde eten zoals bij mijn vriend thuis, daar eten ze altijd aardappels-vlees-groente en 2 keer per jaar rijst. of speklapjes, gadver! okay ik houd op, zoals u ziet is vooral de dingen waar ik een hekel aan heb goed gevormd van huis uit
||
Citaat:
je bent vegetarier geworden Linda. Vegetarisch betekent "zonder vlees", en dat ben je zeker niet, of je moet een wandelend geraamte zijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
nee ik word niet beinvloed met wat ik eet. Mijn vader eet liever iedere dag rijst bij het eten, ik liever aardappel. IK ben vegetarier mijn vader houdt veel van vlees. Mijn ene broer eet geen varkens vlees balabla. Verder heb ik wel vrienden die vegetarier zijn maar daaardoor ben ik dus helemaal neit beinvloed en vegetarier geworden. Eeen hele dikke nee dus ![]() *edit* wat wel zo is dat ik welles sneller snoep bij mensen die ook snoepen en ook als ik bij iemand logeer die niet zoveel eet, ook minder eet dan normaal. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroeger at ik gewoon zoals mn ouders eten.. en nu lust ik bepaalde dingen die zij niet lusten, maar mn moeder kookt dat dan wel soms voor mij.. en er zijn ook bepaalde dingen die we thuis nog nooit gegeten hebben, en die ga ik ook niet kopen nu ik op kamers zit.. ik koop bijna nooit wat nieuws daar, alleen dingen die ik zeker lekker vind. Maar als we thuis wat nieuws eten, probeer ik het meestal wel..
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heeft mijn omgeving wel invloed: ik eet vrij veel ongezond universiteitsvoedsel: kroketten, frikandellen, croissantjes ham-kaas en dergelijke. |
![]() |
|
Ik kook vrij vaak zelf dus dan doe ik gewoon wat ik zelf lekker vind, maar als ik iets voorgeschoteld krijg wat ik niet lekker vind eet ik het toch maar gewoon op.
En m'n moeder en zus zijn vegetarisch, dus als ik daar ben is de kans dat ik geen vlees krijg vrij hoog, maar dat komt weinig voor.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar vaak zie je dat als mensen nix lusten dat het komt omdat de ouders vroeger een IMHO verkeerde houding hadden mbt voeding. Bij mij werd alleen anders gekookt bij gerechten waarbij we letterlijk zaten te kokhalzen (mijn zusje bami en bij mij varkensrolade)
|
Wij gaan ook redelijk vaak uit eten, en dan vind ik het altijd wel leuk iets nieuws te proberen als dat kan. Mijn moeder kookt zelf best gevarieerd en gezond en als we eten laten komen wordt het ook niet snel friet o.i.d. Verder stopt mijn moeder me altijd op alle mogelijke manieren fruit toe en krijgen we elke ochtend een vitaminepil.. Het feit dat we in dit land wonen heeft op zich niet echt invloed op onze eetgewoontes, al lunch ik nu wel veel vaker ongezond.
|
![]() |
|
Ja, ik denk het wel. Ik heb altijd wel enigszins geleerd om mn bord leeg te eten van mn ouders. Ook lust mn moeder bijv geen zuuurkool en andijvie enzo en dat eet ik dan ook bijna nooit (evt bij andere mensen).
Mijn zus is op haar 5e vegetarier geworden, ik ben het toen ook geworden, maar mn vader eet nog wel veel vlees. Dus is sommige dingen wel en andere weer niet..
|
Verwijderd
|
Met vegetarisch zijn gedeeltelijk...ik had wel vriendinnen die het waren...maar ik denk niet dat dat de reden was dat ik het ook werd (mijn ouders en zusjes aten/eten wel vlees), ik vond het gewoon zielig ed.
Verder, tja, vooral mijn moeder is redelijk een 'gezondheidsfreak'. ![]() Mijn vader eet alles (naja, bijna alles ![]() ![]() ![]() Bord leeg eten hoefden wij nooit, vind ik btw ook onzin. Als ik bij iemand anders eet doe ik het uit beleefdheid wel, maar thuis niet, ik ga niet meer eten dan ik op kan en dingen die ik vies vind die eet ik niet (die schep ik ook gewoon niet op, dus m'n bord is wel altijd leeg als ik klaar ben met eten ![]() ![]() ![]() Owja, invloed van het student zijn (niet echt de omgeving, meer het geld en vooral gemakszucht): ik eet veel blikvoer (groente) en diepvriestroep (aardappels en poffertjes), pannenkoeken en wentelteefjes. ![]() Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 22:32. |
![]() |
|
ik heb van mijn ouders wel geleerd veel te eten, vind niet veel dingen echt vies... kvind ook nie veel dingen echt lekker... voor mij is eten op dit moment wel iets omdat het moet niet omdat ik dr plezier aan beleef... iig niet aan het eten zelf aan de situatie of de mensen om me heen zou ik het fijn kunnen vinden maar niet door het eten opzich... en dat terwijl het in onze familie wel het geval is.... vroeger heb ik ook nooit gesnoept, lustte ik nie pas toen ik bij vriendjes ging spelen enzow begon ik daarmee... nou snoep ik nog niet echt.... op mn elfde ben ik gestopt met vlees eten omdat ik het zielig vond en toen wou afdwingen dat ze alleen scharrelvlees kochten, mn moeder vond dat in die tijd nog te duur dus als antwoord gaf ik dat ik helemaal geen vlees meer zou eten dan... en dat hou ik nou al zeven jaar vol dus
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Psychologie |
Zelfvertrouwen gebaseerd op goede cijfers... Gothic | 12 | 28-05-2002 10:54 |