Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn relatie met mijn zus (20) is opzich wel goed, we gaan goed met elkaar om enzo, maar vertrouwen kan ik haar niet. Alles wat ik haar vertel gaat door naar mijn ouders en dat vind ik zo irritant. Ik vind het ook niet leuk als ze mee uitgaat want heb dan niet het idee dat ik kan doen waar ik zin in heb omdat zij in de buurt is. Heel irritant! Misschien dat ze het ooit nog eens gaat leren als er iets is wat ik doorlul ofzo... Maar zo ben ik gewoon niet. Nouja het komt waarschijnlijk wel goed.
Dan mijn broertje nog, die is 12. Ik kan wel met hem lachen maar we hebben ook vaak ruzie, hij is brugpieper en vind zichzelf de men Hij is ook heel druk en luistert slecht...adhd ja, maargoed ik kan daar niet zo goed mee omgaan. ![]() Maar de conclusie is dat ik ze ondanks alles allebei niet zou willen missen ![]() Kuzzje IK ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Heb zusje van 14, aan de ene kant best volwassen en aan de andere kant weer superkinderachtig voor haar leeftijd. Ze is enorm actief en druk, heeft grote mond, echt beetje attitude. Dit lijkt op mij toen ik jonger was, en ik ben heel erg bijgetrokken, dus ik denk eigenlijk dat dat bij haar ook nog wel gaat komen. We kunnen op zich goed met elkaar overweg, maar omdat we allebei nogal 'sterke' persoonlijkheden hebben wil het ook regelmatig wel eens botsen en dan lopen we echt uren te klieren (op een irritante manier). Maar voor de rest, ach we lijken gewoon heel erg op elkaar, als ze wat ouder is denk ik dat we wel meer met elkaar zullen optrekken.
|
Verwijderd
|
Ik ga de laatste tijd best goed om met mijn zusje. We praten over van alles
![]() ![]() ![]() Ben wel blij dat we zo goed met elkaar praten de laatste tijd. Soms helpt het echt als ik me weer eens rot voel. Meestal trekt ze me dan een beetje uit mijn dip, ook al gaat het over hele andere onderwerpen ![]() Ik weet niet, is wel fijn.. |
![]() |
|
![]() |
'k heb een broertje van bijna 14, enik kan zo af en toe wel goed met 'm opschietne maar over 't algemeen is 't ruzie, hij luistert nooit ergens naar, en denkt dat alles wat hij vind dat dat goed is, terwijl dat helemaal niet altijd zo is, gewono verschrikkelijk irritant. 'k hoop dat 't nog anders wordt, en anders.............
en dan nog 2 jongere zusjes, daar kan ik wel goed mee opschieten. we verlullen elkaar eigenlijk bijna nooit. |
![]() |
|
Met m'n broers van 19 kan ik 't beter vinden dan met m'n broertje van 13. Maar dat ligt 'm aan zijn leeftijd en mijn manier van handelen met hem.
![]() Broers van 19 met autorijbewijs zijn stoer! ![]()
|
Ik heb een zus van 21 en een zusje van 12.
Met mijn zus kan ik het op zich wel goed vinden. Ik keek vroeger altijd enorm tegen haar op: wauw een grote zus met "volwassen" vriendinnen, daar wilde ik bij horen. Nu kijk ik niet meer tegen haar op. Ik kan goed met haar praten, maar ik vind dat ze altijd te veel blijft doorzeiken op een onderwerp. Daarnaast is het al 3 x uitgweest met haar vriend, omdat ze van elke mug een olifant maakte. Gelukkig heeft ze daar nu van geleerd. Mijn zus en haar vriend zijn voor de 4e keer bij elkaar en ze wil hem echt niet kwijt. Maar af en toe heeft ze nog haar kuren dat ze weer ff moet zeiken. Op zulke momenten heb ik zo iets van: Ow god, hou je kop, maak je niet druk! Maar verder is ze wel heel lief hoor! Met mijn kleine zusje is het wat anders. Ik speelde vroeger altijd met haar. Door haar kon ik "klein" blijven. Ik speelde altijd met haar mee. Ik had nooit gedacht dat ik me aan haar zou gaan ergeren. Maar nu is ze 12 en ze is verschrikkelijk!!! Ze is zo'n puber!!! Ze is nu een brugger en haar imago is zo verschrikkelijk belangrijk. Ze loopt nu met dit koude weer in t-shirtjes omdat ze haar wintertruien niet mooi vindt, daarmee "loopt ze voor gek" bij haar vriendinnen. Daarnaast wordt ze overal boos om. Je hoeft maar iets te zeggen en je krijgt een zucht naar je toegeworpen. Hier thuis is iedereen ook altijd "tegen haar" en "niemand" houdt van haar, en zij wordt achtergesteld en mijn zus en ik mogen alles.... Zusjes....af en toe... maar ik zou echt niet zonder ze willen hoor!
|
![]() |
Ik heb een oudere zus (20), daar kan ik het echt heel erg goed mee vinden. Zij is eigenlijk een hele goede vriendin, maar dan veeeel vertrouwder dan een vriendin omdat we gewoon familie zijn ofzo. Tegen haar kan ik echt altijd alles kwijt, ze weet dan ook echt (bijna) alles van mij, en ik weet veel van haar. Echt een coole zus
![]() Verder heb ik een zusje (14), met haar kan ik niet zo goed overweg, das ookaltijd al zo geweest, we hebben ook vrij veel ruzie. De laatste tijd gaat het wel wat beter, misschien omdat we allebei ouder worden... Dan heb ik nog een broertje (12), hij is echt irritant, maar wel schattig. Het is echt een jongste kind met 3 zussen boven zich, dus behoorlijk verwend, maar ja. Nooit ruzie met hem eigenlijk, nou ja soms als hij echt TE irritant aan het doen is. Dan heb ik nog pleegbroertjes/zusjes. Maar wij zjin een crisisopvanggezin dus die kinderen blijven altijd maar 3 maanden. Ze zijn in de leeftijd van 12-16 en hebben meestal (erge) problemen. Met hun kan ik het nooit echt goed vinden, maar ja heb ook niet echt een band met hun natuurlijk, daar wonen ze te kort voor bij ons... Wat een gezin zeg...poeh ![]()
||
Citaat:
Het gaat er niet om dat hij een eigen mening heeft (die heeft hij lang niet altijd) maar hij heeft gewoon lak aan gezag zeg maar.. Hij weet niet wanneer het tijd is dat hij wèl een keer moet luisteren, er valt niet fatsoenlijk met hem te praten, wordt om niks ontzettend kwaad.. Dat noem ik geen eigen mening......
|
![]() |
kheb een zusje van 17 en een broertje van 13, met mijn zusje kan ik véél beter opschieten als mijn broertje, maja dat komt waarschijnlijk gewoon omdat we maar 1,5 jaar schelen, en omdat ik ook nog 's ben blijven zitten in de 2e hadden we sommige lessen saampies, en we gaan ook wel 's samen uit (nie zo heel vaak maar of we gaan toevallig naar dezelfde plek uit)
en ja,....dan mijn broertje,..die kan me echt af en toe het bloed onder de nagels vandaan halen, hij is zóóó verschrikkelijk aan het puberen, en als het kan lult hij gewoon echt àlles door of er moet een soort van 'tegenprestatie' tegenover staan (bijv. als wij dit mogen, moet hij dat ofzo) maja soms is die wel lief maar kzal blij zijn als die nie meer zo pubert hoor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
3 broers, allemaal ouder. Als jongste zijnde kan ik met alledrie goed over weg. Eentje spreek ik niet vaak omdat hij getrouwd is. Me andere 2 broers wonen thuis, dus die zie ik bijna elke dag. Met 1 van die 2 werk ik samen, hij is me chef. En dat gaat bijna altijd goed. Tis alleen zo dat we elkaar eerder de waarheid durven te zeggen als we het niet eens zijn over t werk en dan winden we er geen doekjes om. Met de andere broer is de band niet goed te beschrijven. Hij heeft borderline en daardoor is hij slecht te peilen. Mensen zeggen altijd dat ik veel op hem lijk, maar zelf zie ik dat nu niet meer, miss vroeger. Kortom, kan met al me broers vinden, en met diegene met wie ik werk wel t best denk ik. Gaan wel es samen op stap en op vakantie enzo. Maar niet dat ik met 1 van de 3 heel close ben wat betreft gevoelens en emoties tonen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk wel dat ie dan veranderd hoor. Hij wordt volwassen enzo. Dat draait wel bij denk ik. Bij mijn broer is die militaire opleiding ook in z'n voordeel. Daar word je gewoon heel wat respect, dicipline, etc bij gebracht. Mijn broer was heel druk, agressief en hoe hij met mijn ouders omging.. Pff! Hij dacht echt dat ie hier de baas was. Nou, bij de mariniers moet je absoluut niet de baas gaan spelen want dan ben je de lul. Daar heeft ie dus heel wat van geleerd! Ik weet niej precies hoe erg jouw broertje is, maar ik hoop dat hij ook zo veranderd. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb een oudere broer van 20. Hij is best wel ok. Tot een jaar of 15 maakten we altijd ruzie, we konden elkaar wel achter het behang plakken, en dan het liefst nog met cement en tegels er overheen
![]() Maar ik ga praktisch nooit uit, en als ik al ga dan nooit samen met mijn broer, tenzij we elkaar gewoon tegenkomen. Verder hebben die jongere niets te zeuren, want die moeten gewoon naar mij luisteren ![]() Al met al wil ik ze soms allemaal wel eens een keer een schop verkopen, maar zonder ze zou echt niet lukken ![]() ~Silverwolf~
|
Ik heb 1 broer (24), 1 zus (22), en 1 zusje (13)
Met m'n broer kan ik niet omgaan, door een aantal gebeurtenissen van vroeger. T komt eropneer dat ik hem haat, en dat hij mij zoveel mogelijk negeert. Met mijn zus heb ik ook niet zon goede band, doordat ik haar een jaar niet echt gezien heb. Vroeger kon ik redelijk goed met haar omgaan, maar ik 'verloor' haar steeds meer.. Nu zoeken we elkaar weer een beetje, hoewel ik haar meer zoek dan zij mij.. Met m'n zusje heb ik nu een vrij goede band, ook al ken ik haar pas een halfjaartje. Het komt nogal vaak voor dat ik telaat thuiskom, en ze verraad me meestal niet ![]() ![]() Ze is lief, echt lief ![]() Ik vind het leuk om haar te helpen met dingetjes, met haar te praten enzow.. Ze is 13, en toch begrijpt ze meer dingen dan een gemiddelede 13jarige denk ik.. Ik deel ook m'n kamer met haar, en echte ruzie hebben we nog niet gehad ![]()
|
![]() |
kheb een zus van 20, en we hebben bijna nooit ruzie! we kunnen over een hoop dingen praten, en als een van ons een vriend(in) heeft hebben we het daar met elkaar ook over enzow, ik kan bijna alles aan dr vertellen, perfecte band dus......
|
![]() |
Ik heb een broer van 23 en een tweelingbroer, verder heb ik ook nog 2 zusjes eentje van 18 en eentje van 16. Dus we zijn met zn 5en thuis.
Met mijn broer van 23 kan ik beter opschieten dan met me tweelingbroer, hij is gewoon zwaar irritant. Met me zusjes heb ik altijd al goed kunnen opschieten, dus dat zit wel goed. |
![]() |
|
Vroeger kon ik nooit zo goed opschieten met mijn zus. Ze is ook 6 jaar ouder dan mij en zag mij steeds als het kleine domme zusje. Toen ze uit huis ging en ik naar de 1e ging, ging het al wat beter maar nog steeds niet juh van het. Pas sinds ze is gaan samenwonen met haar vriend in November gaat het beter. En nadat ze van februari tot augustus in australie is geweest gaat het eigenlijk toppie! Maar toch dat verschil van 6 jaar blijft en een band opbouwen gaat dan best moeilijk. Zeker als haar vriend dan nog eens 11 jaar ouder is dan mij!
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik heb een oudere broer van 22 en een jonger broertje van 18.
Ik heb nooit echt goed met mijn familie op kunnen schieten. Ik lijk dan ook niet (veel) op ze. Ik zeg dan ook altijd dat ik van de melkboer ben ![]() Vroeger kon ik nog wel goed opschieten met mijn oudere broer en deden we soms wel dingen samen (paar keer samen uitgeweest, over dingen praten etc). En ik kon het ook wel goed met zijn vrienden vinden (zelfs een keer samen met 'zijn' vrienden uitgeweest toen hij er niet bijwas). Hij is ook wel vaag en naief, maar niet zo erg als mijn kleine broertje. Maar nu hij sinds 2 jaar een vriendin heeft is het allemaal slechter geworden. Zijn vrouw (2 weken geleden getrouwd) is erg dominant dus als ik eens vraag "Zullen we vanavond wat gaan doen?" is het altijd "Even vragen aan Karin hoor.... nee nee, zij had toch andere plannen" :-S. Mijn kleine broertje is helemaal erg... kan nooit echt goed met hem opschieten. Erg naief en vaag persoon. Mensen die ons alledrie kennen vinden mij het normaalst van de drie, en daar ben ik eigenlijk best blij mee.. Want familie kies je niet, maar vrienden wel.
||
Citaat:
maar ik denk dat dat wel zo is naarmate hij ouder zal worden.. ![]() Maar goed, op het moment is het gewoon erg irritant.. hij denkt dat hij alles maar kan maken en dat hij thuis wel eens even de baas kan gaan spelen.... Zo'n militaire opleiding zou voor mijn broertje ook best goed zijn denk ik, de discipline en gewoon de mentaliteit die je daar bijgebracht wordt enzo... Maar daar issie nog een beetje jong voor ![]() Wat jij vertelt over je broer, klinkt in ieder geval al erg positief en ik hoop dat het met mijn broertje ook zo zal gaan en dat we uiteindelijk een stuk beter met elkaar op kunnen schieten. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb een broertje van 15.
Ik heb nooit echt diepzinnige gesprekken met hem ofzo, maar ik kan vaak wel heel erg met hem lachen. Soms hebben we ook wel ruzie enzo, maar niet speciaal heel erg. Ik vind het wel lullig dat hij de dingen waar ik jarenlang voor heb moeten vechten (mbt uitgaan enzo) nu zomaar mag. Over dat soort dingen heb ik echt zoooo veel ruzies gehad met m'n ouders...echt HEEL erge ruzies zelfs. Dat vind ik echt oneerlijk maarjah ![]() En hij heeft op z'n cu2 staan bij broers/zusjes "zusje, is meestal wel liev" . Dus t zal wel goed zijn ![]() |
![]() |
|
blaat
ik iz bijna 17, me zus 19 gaat nu wel goed ![]() eerder niet... toen we jonger waren hadden we heel vaak ruzie mjaah niet meer... maar elkaar verlullen deden we gloof ik nie zo aan... als ik dan nl iets van mn zus wist, en ik zou dat tegen haar gebruiken, wist ik gewoon dat ze ook wel iets kon verzinnen waar ze mij mee terug zou pakken... EN DAT WAS NIET DE BEDOELING.... ![]() blaat
|
Verwijderd
|
da ligt bij mij dus maar net aant moment... soms gaat et super goed met mun zusjes (14 en 10) en soms gaat het egt super fout en verlullen we elkaar ook... maar het is niet zo dat ik tege hun alles vertel... of als ik een feeest heb gehad dat ik dan de details vertel... gewoon een normale relatie volgens mij
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat mn relatie met hem heel goed is. Hij is lief voor me als ik dat nodig heb en andersom en we doen ook leuke dingen met elkaar, maar maken ook echt wel eens ruzie enz. maar maken dat altijd weer goed etc. Het is wel zo dat als ik bijvoorbeeld op hem pas ofzo dat ie iets later naar bed mag dan normaal en dat soort dingen. Voorbeeld is een keer dat mn vader even weg was en mn broertje stiekum de tv had aangezet, ik hem toen waarschuwde toen ik mn vader aan zag komen. Mn broertje zette toen snel de tv weer uit. Niet dat het veel uitmaakte want vervolgens moest ie heel erg giechelen, dus mn vader vraagt waarom ie zo moet lachen, waarop ie fluisterend en samenzwerend tegen mn vader zegt dat ie stiekum de tv had aangezet ![]() ![]() Mja.. de band is gewoon heel goed en heel sterk, god do i love him.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik heb een broer van net 20, schelen 2,5 jaar. op de basisschool waren we altijd heel lief tegen elkaar schijnt. toen hij net in de pubertijd zat hadden we juist supervaak ruzie. altijd vechten en omdat hij sterker was (hij zat ook op judo wat hij dan weer uit moest proberen) sloeg ik hem dan altijd in z'n gezicht want dat deed ie dan weer niet bij mij. maar toen ik zo 12/13 werd ging ik vaak mee skaten en werden we weer bevriend. televisie kijken, gewoon wat kletsen.. toen ik 15 was hem tegenkomen met uitgaan (keek altijd best wel tegen hem op en vond het altijd leuk hem met uitgaan of op school tegen te komen) en af en toe ging ik wel eens met hem mee uit. en nu, tja... af en toe erger ik me kapot aan hem maar ook vaak genoeg is het wel gezellig. we zien elkaar niet zoveel maar ik kan wel alles aan hem vertellen. (we verlinken elkaar alleen wanneer we in een kutbui zijn en elkaar willen afzeiken). en, ook hij heeft rijbewijs ![]() ik ben wel tevreden zo... ![]()
|
Verwijderd
|
m'n relatie met m'n oudste broer is de laatste tijd wel tiptop (soms strubbelingen, maar dat heb je nu eenmaal met oudere broers...)
m'n jonste broertje is nu dertien en een half, en da's zo'n beetje de leeftijd waarop je een hekel gaat krijgen aan broers/zussen. je weet wel, het ettertje uithangen hé, niet willen luisteren, fucking irritant doen etc... dus dat gaat over 't algemeen niet zooooooooo geweldig goed, maar hij weet wel dat hij bij mij altijd terecht kan enzo, en nja... 't is m'n broertje hé, 'k zie 'm graag... xxx |
![]() |
|
ik heb een lief broertje (15 jaar) vind ik, we kunnen het over het algemeen goed met elkaar vinden. Soms gaan we samen winkelen, erg leuk
![]() Hij is alleen af en toe wat puberaal en dan moet hij het laatste woord hebben en dat is nogal irritant ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Seksualiteit |
Moet ik me nu doodschamen of wat??......... DarkMoontje | 104 | 22-09-2012 17:10 | |
Psychologie |
te lieve broer, verlatingsangst vleesstreepje40 | 6 | 12-10-2011 20:53 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Reïntroductie Miekje* | 26 | 28-01-2009 15:09 | |
Liefde & Relatie |
relatie tussen ouders en broertje en zusje skaapie | 4 | 14-06-2005 20:38 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |