Wel, m'n titel zegt wel al genoeg denk ik!
Ik zit in m'n laatste jaar(enigste in m'n afdeling), en deel nu enkele lessen met 2 andere klassen!Met 6LW(bestaat uit 4personen) en met 6EMT(bestaat uit 2personen, beide bissers en dus ook ouder dan al de rest). Deze 2 zitten al een tijdje samen in de klas! Ik had in het begin van het jaar een beetje schrik om met die 2 samen les te hebben ,maar al bij al viel het heel goed mee!
We hebben samen veel plezier enzo! Maar na een paar dagen had ik door dat ze na de middag beide zich anders gingen gedragen!
Ze roken regelmatig een joint!(5 per dag) maar 's morgens( ik weet niet hoe het komt) hebben ze er meestal nog geen op, of valt het gewoon helemaal niet op!
Maar ze reageren beide anders op die joint!
Bij Y. is het echt het opvallendst, hij ziet eruit alsof hij in al een week niet geslapen heeft, die oogjes staan heeeel klein! En hij kan zich maar niet bij de les houden! Staat altijd vragen te stellen, van die hele domme! Waarvan ik weet dat hij die niet zou stellen als hij niet stoned was! Maar hij is telkens zoooo grappig, ik kan da gewoon niet uitleggen... dat is echt plezier dan!
Maar bij J. ben ik soms echt wel bang! Den ene keer gedraagt hij zich heel lief en maakt hij gewoon plezier voor 20 man! Maar hij is dan ook een pleziermaker!
Maar den andere keer is hij heel agressief tov de leerkrachten en tov de andere klas(6LW, maar dan alleen tegen die jongens) Ik heb hem nog nooit agressief of onbeschoft weten doen tegen mij, Y. of het meisje van 6LW!
Maar ik weet vaak gewoon niet hoe ik moet reageren als hij agressief doet!
Telkens hij zich zo weer gedraagt, kijkt hij eens naar mij...(maar ik kan nooit aflezen of indenken wat die blik wil zeggen)!
Hij heeft in een weekend al eens een raam ingeslagen omdat iemand z'n jas niet wou teruggeven! En de dag daarna heeft een vriend hem moeten komen uitleggen hoe hij aan al die schrammen en wonden in z'n hand kwam!
M'n vraag is nu; Hoe kan ik het best reageren op zijn agressieve houding?
Alvast bedankt,
Lieve,xxx