![]() |
|
dank je wel voor jullie reactie maar dit vind ik ervan: ik zelf ben ook niet te dun! zeg maar dik. er zijn mensen die niet zo als mij dik maar juist te dun zijn die wel wat aan willen komen die moeten er ook voor boeten voor de mensen die het wel lekker vinden.ik zelf kan er ook wel wat aan doen dat ik te dik ben. want (dit is ervaring) asl ik met probelemen zat kropte ik ze op en vrat me zelf vol met alles wat los en vast zat maar nooit met friet. dat werd ik zat. dus nee ik vind niet dat ze er accijnse op moeten doen. groetjes chretienne
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dan zien we wel of er accijns op ademhalen komen of niet ![]()
||
Citaat:
Ik ben zelf ook dik. En dat ligt niet aan de junkfood. Maar aan het feit dat ik een stofwisselings afwijking heb. Als ik ooit mijn gewicht onder de 80 krijg mag dat rustig een wonder genoemd worden. *en dat ik het nu al onder de 90 weet te houden is al een stunt* Ik lust inderdaad soms wel eens mijn big mac ofzo. Maar mijn ontbijt bestaat toch uit de oer-hollandse volkoren boterham met kaas en een beker gesterileseerde magere melk. Heb altijd standaard een 2 liter fles Water of aanmaak Ranja naast mijn PC staan die altijd iedere dag leeg gaat (en de 2e fles vaak ook half). Lunchen doe ik ook normaal. (oke, in vakanties wil ik mijn lunch/ontbijt idee nog wel eens vergeten maar dan kom ik ook pas rond half1 uit bed) En mijn avondeten staat nog steeds gewoon 's avonds op mij te wachten. Dus verwacht daar ook maar gewoon de rooie kool met een stukje vlees en aardappelen. (of andere groentes) Dus dikke mensen meer beslag op gezondheidszorg is lichte onzin. Want ik denk dat ik minder daarvan gebruik heb gemaakt dan jij. (oke, toen met mijn longontsteking. Maar dat heeft niks met eten te maken)
|
![]() |
ik vind het niks. ze kunnen idd beter combineren door gezondere dingen dan goedkoper maken of campagnes voeren om meer te sporten. junkfood is maar eten en je valt er ook geen andere mensen mee lastig (hooguit met frietbakjes ofzo, maar dat niet meegeteld). ook vind ik het niet zo netjes dat rijke mensen dan dus meer kunnen eten dan minder rijke mensen (krijg je weer beeld van vroeger: hoe dikker, hoe rijker/welgestelder). maargoed, zo'n vaart zal het niet lopen
![]()
|
|