Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 22:54
Moonspell
Moonspell is offline
Aangezien ik niet echt op de hoogte ben rond om het gedeelte van DVD, heb ik een aantal vragen. Deze vragen gaan rond interne DVD spelers / DVD RW .

Hoe zit het nou met DVD RW:

- Zijn er DVD RW ( DVD branders) die ook normale cd's branden? (CDRW dus)

( heb al een CDRW ) maar die is nogal verouderd.

- Zo niet ok, maar stel dat ik dan een DVD RW koop, heb ik dan ook een normale DVD speler ( lezer ) nodig?
( standaard DVD speler?)
of kan ik dan ook in combinatie met een normale cdrom speler
een DVDtje gaan branden?

Het lijkt me dat als ik een DVDtje wil gaan branden ik een DVD RW nodig heb plus een DVD speler ( lezer ) ,
omdat hij het orginele DVDtje moet kunnen lezen.

En waar zou ik op moeten letten wil ik een goede DVD (eventueel DVD RW) gaan kopen?

Alvast bedankt,

Moonspell

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 23:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 23:32
ChuCky16_:-)
ChuCky16_:-) is offline
hmm zoveel weet ik er ook neit van maar volgens mij kun je wel gewoon dvd op je dvd-writer afspelen..maar als je egt een dvd-dvd wil kopieren dan meot je er wel een dvd speler bij hebben...

ennuh wat betreft dat cd-rw....volgens mij niet...
je kunt ze wel afspelen maar niet branden...

nog 1 x het kan zijn dat ik het mis heb maar dat hoor je dat dan wel van iemadn anders...
Oud 14-10-2002, 23:35
ChuCky16_:-)
ChuCky16_:-) is offline
nee als je een dvd wil branden die van een andere dvd komt wil dat niet...oftewel je cd-rom speler in combinatie met je dvd-writer kun je dan niet gebruiken...

maarja zal hett wel weer fout hebbe

kmoet nog veel leren
Oud 15-10-2002, 08:11
Dwarfie
Dwarfie is offline
Klopt wel wat je zegt hoor.

DVD naar DVD branden heb je een DVD-speler en een DVD-brander nodig. Alleen afspelen kan ook prima met een DVD-brander.

Een DVD-brander kan echter óók gewoon cdr's branden hoor! Dat gedeelte klopte niet

Ik vraag me alleen af of het verstandig is om nu een DVD-brander te kopen. Er zijn nogal wat onduidelijkheden over de standaard(DVD+RW of DVD-RW). Verder zijn ze ook nog behoorlijk prijzig. Een cdbrander koop je tegenwoordig al voor 50 á 60 euro (Lite-on).
Tegen de tijd dat de standaard voor DVD-branders is gezet zullen de prijzen ook wel in zoverre gedaald zijn dat je goedkoper uit bent door nu een cdbrander te kopen en over een tijdje een DVD-brander.
DVD-branders hebben ook nogal wat kinderziektes en echt snel zijn ze nog niet... Máár! je bent natuurlijk wél de één van de eersten met een DVD-brander, dat is natuurlijk ook leuk
Oud 15-10-2002, 13:08
Dutchian
Dutchian is offline
Ik dacht dat je geen cd-r's kan branden met een dvd brander
maar ik zal het wel mis hebben
Oud 15-10-2002, 21:13
Moonspell
Moonspell is offline
Dus het is niet verkeerd om alvast eens een dvd speler aan te schaffen voor je pc?
Oud 16-10-2002, 07:23
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Moonspell schreef:
Dus het is niet verkeerd om alvast eens een dvd speler aan te schaffen voor je pc?
Dat zeker niet, de prijsverschillen met een cdromspeler zijn zo verschrikkelijk klein...

Ik heb nu een cdrom in m'n pc, omdat ik toch geen dvd's kijk, ga ik natuurlijk geen dvdspeler kopen. Maar als ik nu een nieuwe pc zou kopen, zou ik daar wel een dvdspeler in zetten. Prijsverschil is zó klein en in de toekomst heeft het alleen maar voordelen. (Software gaat bijvoorbeeld ook op dvd komen. (Suse Linux ís zelfs al op dvd verkrijgbaar (en op 6 cdroms))).
Reageren

Regels voor berichten