Zoals ik zoveel dingen van plan ben, ben ik al enige tijd van plan om allerlei gegevens van personen die ik ken te ordenen. Zeker nu ik vrij snel steeds meer mensen leer kennen en ik merk dat ik bepaalde dingen lastig terug kan vinden is het wel handig.
Ik heb eens een beetje naar het adresboek 6.0 in OutlookExpress/Windows gekeken. Dit is op zich een vrij uitgebreide manier van persoonsgegevens beheren. Ik mis echter aan aantal belangrijke functies.
Het uitprinten/exporteren van bepaalde gegevens is wel enigzins aan te passen, maar dit het is niet mogelijk op te geven welke gegevens je precies wilt uitprinten/exporteren.
Ook mis ik een optie om zelf velden toe te voegen. Er bestaat wel een optie 'overige', maar deze kan verder neit goed geordend worden.
Heeft iemand misschien enig idee welk adresboek beter aan mijn wensen voldoet?
Ik heb er ook aan lopen denken om de gegevens in Excel te zetten. Nadeel hieraan is echter dat je dan een sheet/blad krijgt (of meerdere als je de gegevens ook opdeelt naar groepen personen) wat niet zo netjes eruit ziet (bij het adresboek 6.0 in OutlookExpress/Windows zijn de gegevens geordend per groep, persoon, soort gegevens van die persoon (tablbladen)). In Excel zijn dit ruwe kollommen en rijen. Is er misschien een mogelijkheid in Excel om er een mooie 'look' aan te geven?
|