Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 21:40
Verwijderd
Topic says it all.. zou jij schade aan je hersenen of lichaam accepteren bij een bepaalde drug? Van alcohol is bekend dat het dat effect heeft en nog wat andere drugs.. maar mensen relativeren altijd een beetje als ze iets leuk vinden natuurlijk. Ook van xtc is bekend dat het bij overvloeden bepaalde receptoren sluit (weet niet of dat permanent is eerlijk gezegd maar zie www.dancesafe.com your brain on ecstacy) maar toch vind ik dat af en toe niet zo erg om te doen. In hoeverre is het plezier de schade waard?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2003, 21:42
Mir-idiotA
bij alcohol sta ik er sowieso nooit bij stil (te normaal)
bij aardig wat andere drugs neem ik ook alles voor lief, omdat ik er wederom gewoon niet bij stil sta. voordat ik het gebruikte echter wel, en was daarom van plan het niet te nemen.
de woorden zwak mens
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 21:46
Verwijderd
ik sta er niet bij stil, heeft geen zin.
ben gewoon niet van plan om een alcohol en drugs-vrij leven te gaan leiden, dan maar een beetje schade denk ik

je wil ons een schuldgevoel bezorgen he?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 21:47
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik kan me er niet druk over maken
Oud 15-12-2003, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 15-12-2003 @ 22:46:
je wil ons een schuldgevoel bezorgen he?
Nee hoor

ik denk niet dat ik zelf spul zou nemen dat echt erg beschadigend zou zijn.. in ieder geval niet meer dan 1 keer om toch te weten hoe 't is. XTC is dan wel niet echt goed voor je maar zolang ik niet weet of die schade permanent is ga ik wel door. Verder zijn de drugs die ik neem volgens mij niet echt blijvend schadelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 21:58
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Katje schreef op 15-12-2003 @ 22:46:
ik sta er niet bij stil, heeft geen zin.
ben gewoon niet van plan om een alcohol en drugs-vrij leven te gaan leiden, dan maar een beetje schade denk ik
Oud 15-12-2003, 22:03
machtigespa
machtigespa is offline
waar krijgen we geen schade van, al die c02 uitlaatgassen etc etc

dus tja neem t wel voor lief.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 22:16
Nanaki
Nanaki is offline
Ligt er een beetje aan hoe ernstig het is. In ieder geval geen buitensporige hoeveelheden.

Eigenlijk maakt het voor jezelf sowieso niet zo heel veel uit

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 22:20
Blenderhead
Blenderhead is offline
alcohol......tsjah... ik minder nu wat omdat ik er geen verslaving aan over wil houden.... en wat meer geld is ook niet verkeerd.

maar hersenschade? weinig last van

wel met harddrugs overigens.....daarom beperk ik dat behoorlijk
Oud 16-12-2003, 00:08
Verwijderd
Je moet aan iets dood gaan. Lekker, veel en vet eten zorgt ook voor overgewicht, obesitas en cholesterol en ga ik het daarvoor laten? Sigaretten idem, alcohol idem, er is nog weinig dat je geenn schade toebrengt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 16-12-2003 @ 01:08:
Je moet aan iets dood gaan. Lekker, veel en vet eten zorgt ook voor overgewicht, obesitas en cholesterol en ga ik het daarvoor laten?
Je weet zelf wel dat je dat ook voor jezelf nuanceert. Want natuurlijk ga je dood van overgewicht en dichtgeslibte aderen als je teveel drinkt en vet eet, toch prop je jezelf niet elke dag vol met hamburgers en friet. Want je weet wel dat het slecht is, en je zegt wel heel stoer dat je toch érgens aan dood moet gaan, maar dat is iets anders dan actief je eigen dood bespoedigen.

Een hamburgertje happen is lekker, en je doet het omdat het lekker is. Maar toch hou je er instinctief al mee op als je vol zit, je gaat niet elke dag frituren, en je drinkt niet elke dag zoveel bier dat je helemaal dronken bent. Er zit een natuurlijke rem op. Zoniet, spoor je niet.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 00:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2003 @ 01:16:
Je weet zelf wel dat je dat ook voor jezelf nuanceert. Want natuurlijk ga je dood van overgewicht en dichtgeslibte aderen als je teveel drinkt en vet eet, toch prop je jezelf niet elke dag vol met hamburgers en friet. Want je weet wel dat het slecht is, en je zegt wel heel stoer dat je toch érgens aan dood moet gaan, maar dat is iets anders dan actief je eigen dood bespoedigen.

Een hamburgertje happen is lekker, en je doet het omdat het lekker is. Maar toch hou je er instinctief al mee op als je vol zit, je gaat niet elke dag frituren, en je drinkt niet elke dag zoveel bier dat je helemaal dronken bent. Er zit een natuurlijke rem op. Zoniet, spoor je niet.
Klopt, maar moet ik me er dan daarom druk over gaan maken? Drugs is slecht, maar bepaalde voedingsstoffen en levensgewoonten zijn ook slecht en daar maken we ons ook niet druk over, waarom dan wel over dat genieten dat we doen van een bepaalde drug?
Ik maak mij trouwens meer zorgen over mijn eetgewoonten dan over mijn druggebruik, als aanvulling van de nogal beperktheid van voedingsstoffen die ik binnenkrijg, slik ik vitaminen, maar ik zal geen alcohol laten staan omdat dat beter voor me zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 00:58
Verwijderd
Nope, liever niet.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 11:23
crenshaw
crenshaw is offline
ik zal denk ik niet zo gauw ether gaan snuiven, omdat get in een klap relatief veel hersencellen doodt.
dus.
Oud 16-12-2003, 12:46
Verwijderd
Ik ben me er wel altijd bewust van dat ik mezelf naar de klote help, maar ik zeg bijna nooit nee tegen drugs en alcohol.
IK bedoel ik ben nou weer ziek door het gebruik en het weinige slaap van het weekend, maar volgend weekend weet ik toch al dat ik weer net zo hard doorga.
En ik merk ook duidelijk de schade die drugs en alcohol me geven, damnz en nog ga ik door
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 13:59
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
********** schreef op 15-12-2003 @ 22:52:
XTC is dan wel niet echt goed voor je maar zolang ik niet weet of die schade permanent is ga ik wel door.
Mmm, moet zeggen dat ik dat persoonlijk wel een apparte filosofie vind... Ben toch meer van het tegenovergestelde: als dingen te onzeker zijn, dan maar liever niet...
Maar ja, ik ben dan ook relatief braaf op dit forum, met alleen maar wiet en alcohol
Oud 16-12-2003, 14:01
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-12-2003 @ 01:31:
Drugs is slecht, maar bepaalde voedingsstoffen en levensgewoonten zijn ook slecht en daar maken we ons ook niet druk over, waarom dan wel over dat genieten dat we doen van een bepaalde drug?
Je zou ook kunnen zeggen dat dat een reden is om je om allebei zorgen te gaan maken en met allebei voorzichtig te zijn... Maar ik snap dat dat natuurlijk net niet het gene is wat je wilt
Oud 16-12-2003, 14:14
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2003 @ 23:03:

beetje loze opmerking, co2 uitlaatgassen daar kun je niet echt voor kiezen. dat gebeurt gewoon, drugsgebruik kun je daarintegen wel zelf voor kiezen.
uitlaatgassen zijn slecht voor je gezondheid, drugs zijn slecht voor je gezondheid. maar allebij is natuurlijk nog slechter.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:16
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 16-12-2003 @ 15:14:
beetje loze opmerking, co2 uitlaatgassen daar kun je niet echt voor kiezen. dat gebeurt gewoon, drugsgebruik kun je daarintegen wel zelf voor kiezen.
uitlaatgassen zijn slecht voor je gezondheid, drugs zijn slecht voor je gezondheid. maar allebij is natuurlijk nog slechter.
Oud 16-12-2003, 14:18
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:

Ik maak mij trouwens meer zorgen over mijn eetgewoonten dan over mijn druggebruik

owh....deze is makkelijk:

"dat zou ik ook doen als ik jou was"

Oud 16-12-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2003 @ 23:03:

dat is dus niet echt een goede vergelijking. Probleem is dat je voor drugs kan kiezen en voor de CO2 uitstoot van auto's niet.
Je kan simpelweg niet zeggen: Ow dan stop ik maar met ademen want dan krijg ik geen uitlaatgassen binnen. En CO2 is niet zo heel schadelijk, het gaat vooral om de nevenprodukten. CO2 is voornamelijk schadelijk op het gebied van het creëeren van een broeikas effect.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar moet ik me er dan daarom druk over gaan maken? Drugs is slecht, maar bepaalde voedingsstoffen en levensgewoonten zijn ook slecht en daar maken we ons ook niet druk over, waarom dan wel over dat genieten dat we doen van een bepaalde drug?
Ik maak mij trouwens meer zorgen over mijn eetgewoonten dan over mijn druggebruik, als aanvulling van de nogal beperktheid van voedingsstoffen die ik binnenkrijg, slik ik vitaminen, maar ik zal geen alcohol laten staan omdat dat beter voor me zou zijn.
dat is naar mijn mening ook omdat drugs sociaal minder geaccepteerd zijn dan veel en vet eten.
Ik maak mij voornamelijk zorgen over mijn alcoholconsumptie. Vorige week meer dan 60 glazen(minimaal). Dat is té veel. Ik zit nu al op één biertje in twee dagen dus ik kán er wel afblijven .
Mijn eetgedrag maak ik me niet veel zorgen over maar ik eet wel x-treem slecht. Over het algemeen eet ik goed als ik bij Katje of mijn moeder ben. De laatste tijd begin ik meer soepen te eten(ook zelf te maken) zoals groentesoep en snert. Soms een salade erbij, maar over het algemeen is het pizza en patat en pannekoeken (de 3 p's).
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:54
Footprint
Footprint is offline
alleen schrijf je patat eigenlijk met een f
Oud 16-12-2003, 14:55
De Veroorzaker
Citaat:
Footprint schreef op 16-12-2003 @ 15:54:
alleen schrijf je patat eigenlijk met een f
Oud 16-12-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 16-12-2003 @ 15:18:
owh....deze is makkelijk:

"dat zou ik ook doen als ik jou was"

... (geen janksmiley ).

Ach jaaaa... alsof ik wel gezond at toen ik maatje 36 had .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 15:42
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-12-2003 @ 16:06:
... (geen janksmiley ).

Ach jaaaa... alsof ik wel gezond at toen ik maatje 36 had .

ja, sorry hoor. Maar je maakt het me te makkelijk

edit: laat ook maar.
Oud 16-12-2003, 15:43
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
het boeit me echt geen flikker eigenlijk..
Oud 16-12-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
C r Y p S schreef op 16-12-2003 @ 14:59:
Mmm, moet zeggen dat ik dat persoonlijk wel een apparte filosofie vind... Ben toch meer van het tegenovergestelde: als dingen te onzeker zijn, dan maar liever niet...
Maar ja, ik ben dan ook relatief braaf op dit forum, met alleen maar wiet en alcohol
Is ook wel zo, maar een beetje vind ik dan nog geen mega ramp, het is ook niet dat het extreem veel schade op zou leveren zelfs al zou het permanent zijn. Maar argumenten als 'je gaat toch wel dood' vind ik totaal onzinnig persoonlijk, je moet wel een beetje nadenken bij waar je voor kiest en wat je niet kan vermijden.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 17:18
coffee_mug
coffee_mug is offline
nah "ik neem het voor lief", want ik stop niet met blowen etc.
maar ik ben het me wel bewust.
Oud 16-12-2003, 17:25
My Info
My Info is offline
Ik heb tot nu toe geen last gehad van eventuele klachten. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me ook niet verder bewust ben van de gevolgen die zouden kunnen optreden bij mijn drugsgebruik maarja, zolang ze er niet zijn maak ik mij er geen zorgen over.
Oud 16-12-2003, 18:42
zeehond23
zeehond23 is offline
sommige neem ik niet voor lief, zoals een psychose, daar kijk ik echt wel voor uit (zover als dat kan). Voor de rest vink het allemaal wel voor lief te nemen tot nu toe... voor zover ik weet.
Oud 16-12-2003, 19:57
bruud
bruud is offline
Softdrugs bijverschijnselen vinnik wel acceptabel (voor zover ze waar zijn), ben toch al vaag, dus jah

En aan de andere kant leef je mischien ook niet zolang, dus om te gaan sparen voor je gezondheid op hoge leeftijd vind ik vrij zinloos.
En om maar gelijk met de deur in huis binnen te vallen, volgend jaar mei zijn we allemaal uitgestorven.

Dus doe maar beetje waar je zin in hebt maar ken uiteraard je grenzen (dit is namelijk makkelijk om te weten hoeveel je nog nodig hebt om eroverheen te gaan).

en last but not least:

WEAR SUNSCREEN !!!
Oud 16-12-2003, 19:59
Verwijderd
mei, ah maar ruud, dan is het feest nog niet geweest
kan het niet wachten tot 5 juni?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:01
De Veroorzaker
Citaat:
bruud schreef op 16-12-2003 @ 20:57:

WEAR SUNSCREEN !!!
hmmm was daar niet eens een liedje over.....een of andere buz of baz of weet ik wat
hmm *denkt heel hard*

k weet het niet meer
Oud 16-12-2003, 20:06
Footprint
Footprint is offline
buz - baz wear sunscreen
?
Oud 16-12-2003, 20:07
Verwijderd
nee das: wear sunglasses at night

of bedoelde je die niet?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:10
Verwijderd
nee er is idd een liedje met WEAR SUNSCREEN
maar ik kome r niet op
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 21:03
apekop123
apekop123 is offline
Baz Luhrman - Always Wear Sunscreen
Oud 16-12-2003, 21:12
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
********** schreef op 16-12-2003 @ 17:40:
Maar argumenten als 'je gaat toch wel dood' vind ik totaal onzinnig persoonlijk, je moet wel een beetje nadenken bij waar je voor kiest en wat je niet kan vermijden.
Ja precies, dat is ook wel zo'n beetje m'n belangrijkste punt
Oud 16-12-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 16-12-2003 @ 17:40:
Maar argumenten als 'je gaat toch wel dood' vind ik totaal onzinnig persoonlijk, je moet wel een beetje nadenken bij waar je voor kiest en wat je niet kan vermijden.
misschien onzinnig maar 100% waar. Daar kan je veel bij stilstaan, dat heeft geen nut.
En ik leef persoonlijk liever een leuk en prettig leven met drugs, alcohol, sex, rock & roll en Nelly The Ellyphant (), dan een lang leven waarin ik iedere dag precies gebalanceerd eet. Dan wordt ik op een gegeven moment dement en zit ik 20 jaar in een bejaardentehuis waarin in die tijd 1 medewerker 5 minuten tijd heeft voor 100 bejaarden. Nee dankje. Dan liever ten onder in vollen glorie

</rant>
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 16-12-2003 @ 22:42:
misschien onzinnig maar 100% waar. Daar kan je veel bij stilstaan, dat heeft geen nut.
En ik leef persoonlijk liever een leuk en prettig leven met drugs, alcohol, sex, rock & roll en Nelly The Ellyphant (), dan een lang leven waarin ik iedere dag precies gebalanceerd eet. Dan wordt ik op een gegeven moment dement en zit ik 20 jaar in een bejaardentehuis waarin in die tijd 1 medewerker 5 minuten tijd heeft voor 100 bejaarden. Nee dankje. Dan liever ten onder in vollen glorie

</rant>
Het probleem is nou juist dat je juist met sommige drugs meer kans hebt om een demente bejaarde te worden, of op andere manieren beschadigd terwijl je ook gewoon een normale bejaarde kan zijn. Maar vroeg dood ga je volgens mij bijna nooit aan drugs zelf, tenzij je OD'd natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 22:48
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
********** schreef op 16-12-2003 @ 23:01:
Het probleem is nou juist dat je juist met sommige drugs meer kans hebt om een demente bejaarde te worden, of op andere manieren beschadigd terwijl je ook gewoon een normale bejaarde kan zijn. Maar vroeg dood ga je volgens mij bijna nooit aan drugs zelf, tenzij je OD'd natuurlijk.
Juist juist juist! Met jou kan ik praten
Oud 17-12-2003, 08:13
Blenderhead
Blenderhead is offline
dus over pak em beet 60 jaar pleegt het D&A forum tijdens een meeting zelfmoord d.m.v. een geprepareerde shot van needlefreak met te veel smack oid...????

hehe, wedden dat we het nieuws halen
Oud 17-12-2003, 10:58
Verwijderd
hehe, vette D & A sekte
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 12:32
Mir-idiotA
over 60 jaar? denk dat ik dat sowieso niet haal
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 12:43
zeehond23
zeehond23 is offline
dan benk 78... kheb voorspeld dak op me 68 dood ga
Oud 17-12-2003, 12:44
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
dus over pak em beet 60 jaar pleegt het D&A forum tijdens een meeting zelfmoord d.m.v. een geprepareerde shot van needlefreak met te veel smack oid...????
daar doe ik niet aan mee hoor.

ontopic: vroeger kon het me geen reet schelen dat ik mijn lichaam en geest kapot maakte met drugs. nu is dat toch een beetje veranderd. ik sta nu soms stil bij de gevolgen van druggebruik. wat het niet allemaal doet met je. drugs hebben zo'n sterke impact op een mens. als je veel gebruikt veranderd het een mens en het bezorgd meer problemen dan het je goed doet. dat poeder in je neus, dat vergif in je aders,... ik vind het nu soms eng als ik daar bij stilsta en dat had ik vroeger nooit. maar het blijft zo lekker en verleidelijk...zucht
Oud 17-12-2003, 12:45
zeehond23
zeehond23 is offline
hoi needlefreak, long time no see
Oud 17-12-2003, 15:33
needlefreak
needlefreak is offline
hi-gh zeehond.
Oud 17-12-2003, 16:44
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
oh well, echt leuk om te zien hoe mensen hier hun gebruik proberen te relativeren ...waarom zijn er maar enkele die gewoon zeggen dat het ze niet boeit dat ze naar de kanker gaan??
Reageren

Regels voor berichten