Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 23:12
Verwijderd
Eigenlijk wilde ik hier een heel verhaal houden. Maar aangezien mensen dan toch alleen maar een discussie gaan houden over de definitie van 'mooi' hou ik het bij deze boodschap:
Ik voel me lelijk en daarom ben ik lelijk en zal niemand mij ooit mooi vinden.
Vrienden en familie zeggen alleen maar dat ze me mooi vinden omdat bijv mijn moeder toch moeilijk kan zeggen: "kind, ik heb er spijt van dat ik je op deze planeet heb gezet."

hopelijk is dit gebrek aan zelfvertrouwen tijdelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 23:20
Verwijderd
Waarom zou je je lelijker voelen dan anders? Is je uiterlijk dan zo ingrijpend veranderd?

En het is een beetje voorbarig om andersmans smaak te voorspellen. Kijk maar eens naar die Goth's. Velen ervan kijken op foto's alsof hun kat net weggelopen is en toch krijgen ze positieve reacties.

Mensen zitten nou eenmaal vreemd in elkaar. Dat heeft zijn nadelen, maar ook ongetwijfeld voordelen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 01:11
Unexplained
Unexplained is offline
Wat je je moet afvragen is of je gevoelens realistisch zijn.

Meningen van anderen kun je duidelijk niet op vertrouwen, want ze spreken zelden de waarheid omdat ze je niet willen kwetsen.

Wat vind je specifiek niet mooi aan jezelf? Ben je dik? Heb je het hoofd van een mislukte Picasso? Vertel het ons!
Oud 16-10-2002, 20:22
mizzz_miztery
mizzz_miztery is offline
eej k weet precies wat je memaakt...k heb een tijdje geleden het zelfde gehad erg kut.ik probeerde mezelf inelk opzicht te veranderen en k werd alleen maar meer ontevreden..en door die ontevredenheid kwetsbaar..en voor andere een makkelijk mikpunt duz..begon net als bij zoveel andere t krassen. laat het niet zover komen en probeer es naar je zelf te kijken en zeg dan waarom je nou eigenlijk zo lelijk bent.t valt t mee...echt.Ik groeide dr ook langzaam over heen probeer steun te zoeken bij een beste vriend(in) helpt... en let niet te veel op wat andere zeggen...probeer ook iets te vinden waar je goed in bent geeft je zelf vertrouwen om es echt naar je zelf te kijken suc6 moi
Oud 16-10-2002, 22:37
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Eigenlijk wilde ik hier een heel verhaal houden. Maar aangezien mensen dan toch alleen maar een discussie gaan houden over de definitie van 'mooi' hou ik het bij deze boodschap:
Ik voel me lelijk en daarom ben ik lelijk en zal niemand mij ooit mooi vinden.
Vrienden en familie zeggen alleen maar dat ze me mooi vinden omdat bijv mijn moeder toch moeilijk kan zeggen: "kind, ik heb er spijt van dat ik je op deze planeet heb gezet."

hopelijk is dit gebrek aan zelfvertrouwen tijdelijk
Ik ken iemand die heeft eenzelfde soort probleem. Met het verschil dat zij zichzelf lelijk vind. En ermee gepest is terwijl ik haar juist weer niet lelijk vind. Het is overgens weer wel waar dat een instelling van 'ik ben lelijk' zo'n soort uitstraling geeft. Maar daar moet je doorheen zien te prikken.
Oud 16-10-2002, 22:40
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Damn meid.....

maak je niet zo druk om je uiterlijk...das allemaal bijzaak

Je moet gewoon schijt hebben aan wat anderen van jouw vinden qua uiterlijk...wees gewoon jezelf
Oud 16-10-2002, 22:52
Verwijderd
Je kan het uitleggen als minder tevreden zijn dan anders. Zo ongeveer veel minder tevreden. geef jezelf een cijfer in de schaal van 1 tot 10. -100.

m'n ogen staat scheef. ik heb overal littekens (lang leve de kat! rotbeest) m'n haar is pluizig, ik heb dikke bovenbenen en ik heb gewoon een rotkop.

Zijn mijn gevoelens realistisch? ik twijfel.
een Picasso? misschien wel.

foto's op het internet, daar begin ik niet aan.
1) iemand kan je wel heel lelijk vinden en je op uglypeople.com zetten.
2) je weet nooit wat er met die foto's gebeurd. *ben er pas geleden achter gekomen wat vriendjes doen met foto's *
3) ik heb geen scanner. dus al zou ik in een vlaag van verstandsverbijstering besluiten om een foto hier neer te zetten, het gebrek aan apparatuur zal dit verhinderen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:59
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Je kan het uitleggen als minder tevreden zijn dan anders. Zo ongeveer veel minder tevreden. geef jezelf een cijfer in de schaal van 1 tot 10. -100.

m'n ogen staat scheef. ik heb overal littekens (lang leve de kat! rotbeest) m'n haar is pluizig, ik heb dikke bovenbenen en ik heb gewoon een rotkop.

Zijn mijn gevoelens realistisch? ik twijfel.
een Picasso? misschien wel.

foto's op het internet, daar begin ik niet aan.
1) iemand kan je wel heel lelijk vinden en je op uglypeople.com zetten.
2) je weet nooit wat er met die foto's gebeurd. *ben er pas geleden achter gekomen wat vriendjes doen met foto's *
3) ik heb geen scanner. dus al zou ik in een vlaag van verstandsverbijstering besluiten om een foto hier neer te zetten, het gebrek aan apparatuur zal dit verhinderen.
Foto's op internet maakt mij niet uit.
Ik schijn er op de een of andere manier niemand mee te kunnen overtuigen van mijn eigenbeeld. (eerder bewijzen dat ik zelf ongelijk heb als ik alle reacties hoor)
Oud 17-10-2002, 10:47
Starfish
Starfish is offline
Ik heb ook zon periode gehad van ik-ben-lelijk-en-dat-vindt-de-rest-van-de-wereld-ook.
Misschien helpt t om eens naar de kapper te gaan, jezelf lekker te verwennen in de stad (leuke kleren kopen) en vanaf dat mometn gewoon tegen jezelf te zeggen: IK BEN MOOI. Iedere ochtend als je in de spiegel kijkt: IK BEN MOOI. je zult zien dat je dat uit gaat stralen, en dan niet egoistisch maar gewoon natuurlijk en oprecht. Jij bent het net zoveel waard als iemand anders, en wat je uitstraalt krijg je terug!
Mensen letten op je uitstraling, een enkeling op je uiterlijk en diegenen zijn het ook niet waard om met jou om te gaan, daar heb je geen bal aan.
Succes ermee!!
Oud 17-10-2002, 16:24
Verwijderd
ik heb ook een lange tijd gehad dat ik me echt lelijk vond.. en niet zo'n klein beetje..
als ik er aan terug denk, dacht ik dat iedereen dat vond. ik had geen zelfvertrouwen meer, ik vond me te dik, ik had een te bolle kop (voor mijn gevoel) en was gewoon oerlyk (dagt ik zelf maar iedereen sprak tegen)
1,5 jaar geleden ofzow ben ik goth geworden, langzaam aan met zwarte kleren dragen naar jurken toe. mensen keken tegen me op, ze vonden me afschuwelijk. toen kwam er nog eens bij dat ik me haren zwart verfde..
nu heb ik oranje/ blond haar (gebleekt zwart haar) ik zit weer lekker in mn vel, en heb weer voldoende zelfvertrouwen en een heleboel vrienden. ik zeg niet dat ik me nu wel knap voel, maar alang niet meer zo lelyk als eerst..

ik zou zeggen.. doe iets wat je wilt, en wat je leuk vind, probeer het van je weg te zetten dat je je lelyk vind en zorg dat je een genoeg zelfvertrouwen hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten