![]() |
|
Verwijderd
|
Meis, je bent niet dik, eerder mager. 'k weet dat je dat zelf niet zult zien, maar het is wel zo. Je bmi is te laag, dat weet ik zonder het uit te hoeven rekenen. Ga es kijken op www.sabn.nl , misschien heb je er iets aan. En zoek alsjeblieft hulp. Als je op de 45kg zit dan is het echt super ongezond en hulp zoeken wordt steeds moeilijker, probeer het dus NU te doen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Boven de 18 zit je nog goed. Dus als we zeggen een minimale BMI van 18, leidt dit tot het volgende: L = Lengte in meter G = Gewicht BMI = G / L^2 Gegeven zijn lengte en BMI, dus: G = BMI * L^2 Ofwel: G = 18 * (1.75)^2 = 55.125 Ergo: Ze mag minimaal 55kg wegen, maar dat is dan ook echt het minimale. Zeker geen 45kg ![]() [edit] Een BMI tussen de 18 en 25 is gezond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onder de 20 heb je ondergewicht. En ik neem aan dat die wel weten waar ze het over hebben. Ik zuig dat ook niet uit m'n duim, hoor. Dank je. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
BTW: De internist waar ik 2 jaar geleden bij was in het ziekenhuis, zal het denk ik ook wel goed weten, vind je niet? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zie mijn eerste post, 't is dat jij er gelijk op springt. Ik zei dat een BMI vanaf 18 'nog' gezond is. Ja, het is ondergewicht, maar niet gevaarlijk (een BMI tussen 18 en 20)... Ik was 2 jaar geleden in het ziekenhuis voor onderzoek, omdat ik me continu misselijk voelde. De internist onderzocht me van top tot teen. Mijn BMI = 65 / 1.88^2 = 18.4 ![]() Hij vond me wel aan de magere kant, maar voor de rest was het niet gevaarlijk. Je gaat me nu niet vertellen dat ze bij het ziekenhuis zelf niet weten wat er aan de hand is... Dus nogmaals: Haar minimale gewicht is 55kg. Haar streefgewicht (BMI=20) is 61kg. Meer valt daarover niet te zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bij jou is het een ander verhaal, das gewoon van zelf, bij haar niet, dat kun je hier toch wel lezen, lijkt me? Als je een vriendin met anorexia hebt dan zie je dat wel in iig... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Heb je dus wel gezegd. Citaat:
"Ze mag minimaal 55kg wegen, maar dat is dan ook echt het minimale. Zeker geen 45kg!" Wie leest hier nou niet goed? Deze hele discussie is onnodig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zomer 1998 woog ik 76kg. Toen ik bij de internist was 67kg. April vorig jaar woog ik 58kg. Nu weer met veel moeite 65kg. Niet 'vanzelf'... je verliest geen 18 kilo 'vanzelf' ![]() [edit] Shit, 't is al 2002 ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nogmaals: L E Z E N Citaat:
En anorexia is iets heel anders dan stress... [Dit bericht is aangepast door Leonoor (03-01-2002).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marc, we zijn het er over eens dat ze iig niet meer af moet vallen. Onder wat ze nu weegt is het wel slecht, dat kun ook jij niet ontkennen. Verder zijn we het er denk ik ook over eens dat ze hulp moet zoeken, ze wil meer afvallen, ze eet bewust niet of weinig, ze vindt zichzelf dik, terwijl het tegendeel waar is, dat is dus niet goed. Discussies over de overige dingen kunnen we, mocht dat nodig zijn, misschien beter over mail voortzetten ipv in deze topic.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*LoveyOne*: Zoek hulp! |
![]() |
|
kben het zeker eens met alles wat gezegd is (naast de onnodige discussie)
meis, zoek alsjeblieft hulp!!! kijk eens naar jezelf... ben je nou zo veel gelukkiger nu je 11 kilo lichter bent? nee, je wilt alleen nog maar meer afvallen, bent alleen nog maar met eten bezig en voelt je ongelukkig!! dat is toch niet wat je wil? als je bij die 45 kilo bent gekomen wordt het alleen nog maar erger hoor! je zal zien dat je jezelf alleen maar slechter gaat voelen, wordt ongelukkig... dat wil je toch niet??? kijk eens om je heen... hoeveel mooie meiden zie je wel niet! die zijn waarschijnlijk allemaal zwaarder dan jou en hartstikke gelukkig! geluk heeft dus niets met gewicht te maken! zoek vrienden/vriendinnen op... ga leuke dingen doen en probeer wat minder dingen te doen die je niet leuk vindt, probeer jezelf te vermaken, je zal zien dat je je gelijk een heel stuk beter voelt! beter als toen je zag dat je zo veel afgevallen was! ik herken best veel en weet ook hoe het is om zo erg te willen afvallen, ik ben heel erg blij dat het bij mij niet zo ver is gegaan, want ik ben nou veel blijer als toen! het heeft dus absoluut niks met eten en gewicht te maken of je nou gelukkig bent of niet! probeer dat te onthouden!!! ik weet dat het weinig uitmaakt of iemand zegt 'ga weer eten' want dat wil je niet... daarom probeer ik je zo duidelijk te maken dat je zo weinig bereikt als je als maar afvalt, dat je daar alleen maar ongelukkiger van wordt en als je hulp zoekt, dan zetten ze je echt niet gelijk achter een vol bord eten... ze hebben ervaring met meiden met anorexia en weten hoe verschrikkelijk moeilijk het voor ze is om weer te gaan eten! heel veel succes!!
|
in twee weken 11 kilo afvallen en je vind dat niet genoeg... je wilt tot 45 kilo afvallen... sorry, het klink toch echt als anorexia!
maar hoe je het ook wilt noemen, je hebt wel door dat het fout gaat (anders had je dit topic niet geopend) dus probeer er wat aan te helpen! sites over anorexia (als sabn) kunnen je een heel eind helpen (ook om te voorkomen dat je het krijgt...!)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ga je al naar een psycholoog??
verder die alles es. Dat helpt waarschijnelijk meer dan 1000x te horen krijgen dat je dun bent, en 45 ECHT NIET GEZOND IS. Los met een psycholoog of zo de problemen op en val niet af! dat is veeeeel beter dan achteraf te moeten concluderen dat je toen je op die 45 kilo zat gewoon graatmager... dat is ook niet mooi--->zo is 't goed ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() X-je
|
![]() |
Mag ik ff: &^$*&$
Kom zeg, je bent 1m75 en 57 kilo: volgens mij heb jij een heeeeeeeeel slecht beeld van jezelf!!! 45 kilo is veel te licht voor iemand van jou lengte hoor, en hoe kan het dat je zo snel afvalt: eet je helemaal niks ofzo. BAD BAD BAD. En voor alle anderen: dit is geen forum om ruzie te maken, hoor!
|
![]() |
you're totaly NOT fat!!! Ik bne 1.65 en weeg 49 kilo! ik wil ook wel afvallen tot 45, maar in uw plaats zou 'k da zeker nie doen!!! ge zijt al 10cm groter dan mij, en da is bij nu al vel over been! Maar, ik heb dat ook hoor, als ik in de douche sta, dan zie ik ook alleen maar een brok vlees, ik heb dan zo van die buien van ik ben veeeeel te dik!!! Dan wil ik afvallen, en da lukt da nie, en dan eet ik nog meer! Als ik u was zou ik stoppen me afvallen! Veel suc6!!!
-XxXxX- iemand die u begrijpt |
![]() |
|
![]() |
Als je kijkt naar de gemiddelde gewicht/lengte verhouding van mensen ben je echt niet te dik..
ik ben zelf even lang en weeg evenveel als jij, en ben best tevreden met mn figuur, krijg er zelfs weleens complimenten mee.. Volges mij ben je niet dik, maar zie je jezelf wel zo.. Volges mij is er nikz aan de hand als je gewoon gezond blijf eten.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
je bent echt totaal niet dik!!!!!!!!!!!!
Geloof me!!!!!!!!!! (sorry hier heb jij natuurlijk nix aan) Maar je moet wat om vast te pakken hebben? Strax is het alleen nog maar bot.......... Ik weet niet door wie of wat je op dit idee bent gekomen, maar trek je dan ook nix aan van oppervlakkige mensen....... Als ik van die fotomodellen zie die vel over been zijn denk ik echt niet: "wat mooi" ofzow.....dit is niet lullig bedoeld maar t is gewoon zo. En de meeste jongens denken daar volgens mij ook zo over. Eet gewoon lekker koekjes en chips en taart, en zorg dat je af en toe gaat sporten. Dan behoud je een mooi gewicht en kun je tenminste gewoon lekker leven! Probeer aan iets anders te denken, lekker uitgaan enzow. Please probeer het! Denk niet: als ik hulp ga zoeken dan moet ik eten. Als je hulp gaat zoeken krijg je de kans om te praten over dingen waar je mee zit.....dit kan ontzettend helpen. Of praat met iemand die je kent en 100% vertrouwt. En niet over je gewicht, maar over alle dingen waar je mee zit. suc6 heel veel liefs, Alicia |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik kan je vertellen dat jongens (ikzelf, iig) een meisje van 45 kg ECHT niet mooi vinden hoor! Liever 60 kg ofzo, dat is beter. Bij 45 is er echt iets mis hoor! |
![]() |
|
![]() ![]() 45 kilo is echt niet goed hoor, maar dat zegt iedereen hier dus das eigenlijk een beetje een nutteloze toevoeging. zelf ben ik 172, en weeg ik 57/58 ofzo, soms denk ik ook dat ik te dik ben, maar dan zeggen ze ook dat ik gek ben. dus ik zou echt hulp zoeken als ik jou was
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hey, ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jij.. Alleen denk ik niet zo erg. Ik ben zelf 1.74 en weeg 51 kg. Dat schijnt dus TE dun te zijn.. Dat weet ik dus zelf wel maar TOCH voel ik me ook te dik! Het lijkt wel alsof iedereen dunner is dan mij! Ik bedoel; als ik in de douche naar beneden kijk dan lijk ik nie echt dun..ook eerder te dik zoals jij zegt! Maarjah, dat is dan een gevoel.. Ik word namelijk heeeel blij als mensen zeggen dat ik te dun ben ofzo! Dan kan ik het weer niet uitstaan dat me ma zegt dat ik "precies goed" ben.. En dan ga ik proberen minder te eten enzO.. Maarjah, dat was dan MIJN verhaal.. Eigenlijk gaat het hier om *Loveyone*! Nou ja, ik wil je er dus op wijzen dat je dus ook te dun bent.. EN dat dat dus helemaal niet goed is! (ik geef je nu advies terwijl ik er zelf niks aan doe
![]() ![]() ~xXx~ M. |
![]() |
|
![]() |
ik ga nu niet zeggen dat het goed is wat je doet, maar snap ook dat als je in 2 weken 11 kilo bent afgevallen niet zo maar meer kan stoppen of nu opeens tevreden kan zijn over je lichaam en niet meer wil afvallen.
en zoals ieder een zegt hulp zoeken is het beste wat je kan doen, als je daar voor de moed kan verzamelen zou ik het maar zo snel mogelijk doen. ik weet dit is moeilijk en dat doe je niet zomaar. misschien heb je wel helemaal geen eetstoornis en dan zit je je voor niets zorgen te maken... want als je zoveel bent afvallen door andere redenen kan het ook weer vanzelf goed komen. maar kijk uit want 45 is inderdaad veel te weinig!
|
![]() |
probeer het er met een goede vriendin of je moeder over te hebben, dit is echt niet gezond. Je zelfbeeld is gewoon helemaal verkeerd professionele hulp kan je hier echt overheen helpen, gelukkig zie je geloof ik zelf wel een beetje in dat het niet echt normaal is anders had je hier nooit dit gepost, dus ben je al wel een beetje op de goede weg. Maar praat er met iemand over en ga dan samen professionele hulp zoeken. Als je zelfbeeld positiever wordt dan zal je waarschijnlijk ook niet meer zo snel aan zelfmoord denken!
heel erg veel sterkte en suc-6!
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
ben jij tevreden met je lichaam? Cookie | 96 | 11-01-2005 21:56 | |
Psychologie |