Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 19:30
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
ben ik de enige die hier weleens last van heeft?
kheb soms bep. voorgevoelens waardoor ik ineens een paniek aanval krijg.
Vaak gebeurd daarna ook iets (ergs of groots om t zo te zegge)
ik krijg helemaal n black out dan en tis moeilijk om jezelf dan een beetje onder controle te houden.
Nu vroeg k me af of er meer mensen zijn die dat hebben of dak gek ben (bij wijze van spreke)
*knuvv*
Oud 16-10-2002, 19:49
de doornvogel
de doornvogel is offline
Je bent echt niet gek. Ik herken het helemaal. Die paniek aanvallen waren bij mij een reden om te gaan snijden. Ik kreeg ze soms zomaar, soms als ik ruzie had gehad of heel kwaad was. Ik denk dat je moet kijken naar wat je op dit moment (onderbewust) dwars zit. En vertel dat eens
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:44
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Een reden om te gaan snijden? Waar slaat dan op? Je kunt je toch wel ergens anders op afreageren? Waarom gaan mensen in zichzelf snijden? Als je nooit van snijden afwist had je het ook nooit gedaan. Ik vind die reden die jij geeft nogal krom.
Als je nooit van snijden afwist had je het nooit gedaan? Sorry hoor maar er zijn genoeg mensen die beginnen met snijden zonder te weten over anderen. (die staan daarna ook vaak heel vreemd te kijken hoeveel mensen het eigenlijk wel niet doen)
Ik deed het. Kwam erachter dat mijn beste vriendin het doet. En nu weet ik het al van een best wel grote groep mensen. Dus dat wat jij zegt klopt niet.

En probeer eens een elastiekje om je pols te doen en iedere keer als je zoiets hebt dat elastiekje tegen je pols aan te schieten. Vaak helpt dat doordat je vanwege de snelle pijnprikkel even je concentratie op 1 ding richt dat er niks mee te maken heeft. Daardoor kun je jezelf rustig weer richten op dat gevoel zonder het uit de hand te laten lopen.
Oud 17-10-2002, 10:26
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
mensen snijden om agressie en verdriet en pijn weg te krijge volges mij..ikzelf doe t niet ik ben meer iemand die alles opkropt wat natuurlijk ook slecht is
misschien daardoor die aanvallen.
maar de laatste tijd gaat t best redelijk met me dus ik zou nie weten wat dr dan in mn onder bewustzijn dwars zit

khoop wel daje een beetje van dat snijden afkomt
werkt heel erg verslavend (zie k bij andere mensen)
en das zowiezo niet goed

Kuzziejz
Oud 17-10-2002, 23:28
Beta-ark
Beta-ark is offline
ik weet niet precies of ik hetzelfde heb.Ik heb wel soms dat ik gewoon denk van het gaat fout ofzo en dan krijg ik een heel spacey gevoel, alsof ik zeg maar "van veraf alles meemaak" zoals een droom.Dat gebeurt heel plotseling en ik krijg dan meteen een rilling over me lijf en het voelt dan heel onwerkelijk aan.Als ik dan weer gewoon kalm doe gaat het weg.Ik weet niet of het hetzelfde is maar dat heb ik al vaker gehad.(vooral in combinatie met drugs maar ook zonder)
Oud 18-10-2002, 10:59
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
jaah dat is precies wat ik heb alleen t duurt een hele tijd voordat t weg gaat en ik gebruik geen drugs duzz..
super eng gevoel vind k t
Oud 18-10-2002, 11:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
QueenOfChaos schreef:
jaah dat is precies wat ik heb alleen t duurt een hele tijd voordat t weg gaat en ik gebruik geen drugs duzz..
super eng gevoel vind k t
Ik ken het ook. ALleen ik zie er niet echt iets bij. Ik krijg alleen heel vaak enge voorgevoelen bij sommige dingen. (dan weet ik alleen dat er IETS gaat gebeuren maar niet wat) Probeer jezelf er niet in te verliezen. Want dat gaat zeker niet goed.
Oud 18-10-2002, 17:12
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
neej doe ik niet
kweet niet wat t is
maar het is echt irritant op sommige mensen
Oud 18-10-2002, 19:00
zeep007
zeep007 is offline
er zijn zoveeel mensen met paniekaanvallen, das echt niet gek.
Ik zit nu in cognitieve gedragstherapie om de paniekaanvallen te verminderen of te laten verdwijnen en hoe ik ermee om moet gaan en wat mijn denkfouten zijn. Ik begon namelijk ook situaties te vermijden, nu ga ik ze tegemoet.

Ik weet niet of jij hetzelfde hebt maar dit was voor mij de juiste oplossing en over twee weken ben ik klaar met de therapie en heb in geen tijden meer een paniekaanval gehad.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 21:18
Andora
Andora is offline
mja, ik had er eerst veel last van, maar soms heb ik nu nog wel ut voorgevoel dat ik er eentjuh krijg, en dan net op ut laatste moment niej. Ik kreeg ut meestal door druk, of als er iets gebeurt*onverwachts*
Kheb er nu glukkig haast nooit meer last van.

*knuf*
Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:04
Beta-ark
Beta-ark is offline
Ja maar bij mij is het iets anders denk ik.Ik krijg soms gewoon een HEEL erg eng gevoel.Dan vraag ik me af waar alles op slaat.HEel raar, ik kan het niet uitleggen.Het is net alsof je dan in een droom zit.Ik kan het niet uitleggen.En dan MOET je gewoon iets doen, ik kan dan neit blijven zitten, dan moet ik door een gevoel gewoon IETS doen, naar buiten of even lopen ofzo.En dan wordt t meestal minder.Het is gewoon een gevoel dat je de controle kwijtraakt, dat is eng, terwijl dat helemaal zo is maar toch ben je er bang voor, ik vind het maar weird en vind het absoluut niet cool!
Oud 20-10-2002, 13:18
Quiana
Quiana is offline
Volgens mij ben je absoluut niet de enige hoor..
Ik heb dat zelf ook, vrij vaak weer de laatste tijd.
Steeds vaker heb ik een flashback naar
mijn verleden, krijg het benauwd, begin te trillen,
te huilen, om me heen te slaan,
ben weleens gaan gillen van paniek,
en 1x bijna flauwgevallen..
Vroeger had ik er ook last van,
maar in veel mindere mate,
nu lijkt t alleen maar erger te worden :\
Oud 20-10-2002, 15:02
Miss Helena
Miss Helena is offline
ik heb t n tijdje geleden heel erg gehad... Ik kreeg flashbacks en viel bijna flauw doordat ik zo in paniek raakte... Tis iig niet vreemd dat jij dat hebt oid. Blijkt wel dat r meerderen zijn... Ook had ik voorgevoelens, en die namen me in 1 x helemaal in beslag. Probeer er iets aan te doen... Weet dat dat heel erg moeilijk is, maar ga naar buiten, zoek n vriendin op ofzo, en zorg dat je weg bent bij mensen. Als er mensen in de buurt zijn wordt t alleen maar erger. Bij mij iig.
Oud 21-10-2002, 10:29
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
zowiets als beta heeft heb ik dus ook
maar uit de rest herken ik ook veel
ik denk niet dat therapie (goed geschreve?) werkt want daar heb k zowiezo geen goede ervaringen mee.

Misschin dat t komt omdat ik een hele tijd apatisch ben geweest in de buurt van mensen en mezelf er de laatste tijd een beetje tot dwing wat "levendiger" te zijn.

Bij mij is t wel zo dat ik op t moment van zo'n 'aanval' ook denk van waar ben ik mee bezig en dan zie ik allemaal dingen die Kunnen gaan gebeuren voorbij flitsen.
De andere keer gaat t weer heel anders en dan krijg ik gewoon een eng gevoel over me heen zonder daarbij behorende gedachten.

Ik ben wel al blij dat ik duz niet de enige ben

Knuvv
Oud 21-10-2002, 10:30
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
ik bedoelde dus beta-ark eignlk
Oud 21-10-2002, 12:35
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb vroeger veel paniekaanvallen gehad; had te maken met dat ik bang was om controle te verliezen en flauw te vallen. Ik durfde op een gegeven moment mijn bed niet meer uit. Ik werd angstig, flauwvallerig, wist niet meer of ik dood was of levend, dacht dat ik aan het doodgaan was, mijn hart ging tekeer, werd helemaal warm en trok wit weg, wou dat iemand constant mijn hand vasthield, en waterdrinken en spetteren hielp enigzins. Mijn advies is: Neem risico's en laat je niet kennen. Geef je over aan die paniekaanval, en raak er niet afhankelijk van. Op het moment zelf kun je het beste gaan liggen en een tijd blijven liggen, neem als je uit logeren gaat veel spullen mee waar je aan gehecht bent, ga naar de dokter; er bestaan pilletjes, serotonine wil ook helpen, ga eruit en doe aan lichaamsbeweging.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 12:39
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
QueenOfChaos schreef:
ik bedoelde dus beta-ark eignlk
Zijn naam lijkt veel te veel op de
mijne
Oud 21-10-2002, 21:52
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
eignlk was t voor allebei de beta's

Ik moet zowiezo altijd gaan liggen want er komt een heleboel duizeligheid bij

pillen neem ik liever niet
ook weer lechte ervaring mee

Misschien komt het door bep. dingen die int verleden gebeurd zijn

In ieder geval wil k iedereen bedanken die heeft gereageerd
Oud 21-10-2002, 22:39
Beta-ark
Beta-ark is offline
Ik heb vroeger veel paniekaanvallen gehad; had te maken met dat ik bang was om controle te verliezen en flauw te vallen. Ik durfde op een gegeven moment mijn bed niet meer uit. Ik werd angstig, flauwvallerig, wist niet meer of ik dood was of levend, dacht dat ik aan het doodgaan was, mijn hart ging tekeer, werd helemaal warm en trok wit weg, wou dat iemand constant mijn hand vasthield, en waterdrinken en spetteren hielp enigzins--------------> dit heb ik precies tzelfde, dan is alles gewoon heel erg NEP als ik t zo kan zeggen, en dat is gekomen nadat ik voor de eerste keer een schijf had geslikt (XTC) toen kreeg ik dat ook (was denk ik superonzeker) nu krijg ik het bijna niet meer.Ik doe die rotzooi ook niet meer(godzijdank, was nogal in een experimentele fase)En sindsdien heb ik ram vaak zon gevoel over dat ik zou gaan flauwvallen dat ik daar bang van werd en dan MOET je naar je vriendin ofzo of liggen maar het gaat gewoon niet weg.
Ik denk ook vaak aan hoe ONbelangrijk ik eigenlijk ben in de wereld omdat er zoveel mensen bestaan en zon dingen, dan ga je denken dat niks zin heeft en dat je helemaal niet leeft ofzo(best wazig en daarom ook zeer kut gevoel)
Oud 21-10-2002, 22:41
Beta-ark
Beta-ark is offline
weet niemand een site, of meer erover hoe dat ontstaat enzo en waar die uit voortkomen!?
Oud 22-10-2002, 15:09
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Beta-ark schreef:
weet niemand een site, of meer erover hoe dat ontstaat enzo en waar die uit voortkomen!?
http://www.google.nl/search?q=paniek...TF-8&hl=nl&lr=
Misn kan je hier ff kijken..
D'r zijn ook van die boekjes over,
moet je bij een JIP oid gaan kijken.
Oud 22-10-2002, 19:53
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
thanks
s wel handig zo
Reageren

Regels voor berichten