Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 13:47
Cinamon
Cinamon is offline
Hoi
Ik vroeg me dus zwaar af, wat kun je later met dit profiel gaan doen? En wie doet het hier? Is het leuk?
Ik wilde het namelijk gaan doen... Omdat ik erg tegen de andere profielen opzie... Duz, vertel me aub?
Oud 13-10-2002, 14:09
ssjpan
ssjpan is offline
jaa dat doe ik, want ik denk dat dat het makkelijkst is en het is in vergelijking met andere profielen wel leuk, want ik hou niet zo van natuurkunde en scheikunde en economie.
Volgens mij kun je daarmee veel kanten op en dan vooral toerisme (maar daar ben ik niet helmaal zeker van)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 14:25
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik doe dat ook... ten eerste omdat ik niet goed ben in exacte vakken en wel in talen enzo. Die vakken spreken mij ook meer aan. In mn vrije deel heb ik wel biologie erbij, want dat is gewoon een oppermachtig vak
Maar ehm, je kan er best veel mee, heel veel 'sociale' studies (psychologie, sociologie, pedagogische wetenschappen (ga ik doen), onderwijskunde etc.). Alleen kan je geen exacte studies enzo. Maar bedoel, als je die vakken niet leuk vindt, ga je dat sowieso toch niet doen.
Oud 13-10-2002, 21:39
Balance
Balance is offline
ik doe ook cultuur en maatschappij, maar puur doordat ik heb weggestreept wat ik absoluut niet wilde in m'n pakket en tja, toen bleef c en m dus over...

je kan er heel veel mee, want er zijn maar weinig studies die echt een bepaald profiel eisen.
maar ja, alleen voor de hand liggende dingen zul je niet kunnen doen, zoals alles met techniek en de beroepen in de verzorgende sector.

oh ja, wel zo handig om economie (deelvak/totaal) te kiezen in je vrije deel, want dat wordt wel in heel veel studies verplicht gesteld!
Oud 13-10-2002, 21:42
Balance
Balance is offline
oh ja, c & m is niet makkelijker of moeilijker als andere profielen, ookal denken veel mensen dat.

't enige is dat 't voor JOU mss makkelijker kan zijn, doordat je goed bent in talen ofzo.
maar dat is het zelfde als dat n & t makkelijker kan zijn voor iemand die goed is in natuur- en scheikunde...

dus voor de makkelijk/moeilijkheid moet je het niet kiezen
Oud 13-10-2002, 21:46
alpha
alpha is offline
ik doe ook C&M waarom? omdat het me ligt en ik met dit profiel alles kan doen wat ik misschien wil (buiten piloot om maar dat kan ik zowiezo niet door mijn ogen)

C&M is inderdaad niet makkelijker dan de andere profielen, het ligt je of het ligt je niet. Lijkt je beide profiel-kanten wel wat moet ik zeggen dat je met de M-profielen meer thuis kunt werken, zelf uitzoeken, en met de N-profielen is het wel zo dat je echt in de les aanwezig moet zijn om uitleg enzo te volgen.
Oud 14-10-2002, 10:15
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
K doe N&T (enige uit 4vwo btw ), met in m vrije deel economie. Ik heb dus in feite 2 profielen want ik wil of informatice of iets in die richting of iets met economie. De reden dat ik geen E&M heb genomen is dat ik een hekel heb om dingen uit je hoofd te stampen (geschiedenis aardrijkskunde) En ik haat talen leren en ik haat ook biologie dus er blijt maar 1 profiel over.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:29
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Als je nog niet weet welke richting je qua werk later op wil zou ik aanraden om een zo breed mogelijk profiel kiezen, ik doe zelf nu n&g met economie zodat ik vrijwel alle kanten nog op kan. C&M lijkt me qua werk idd het toerisme in maar met een voor veel studies heb je helemaal geen bepaald profiel nodig (denk aan psychologie, rechten etc.)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 22:11
ducky
ducky is offline
Citaat:
ssjpan schreef:
jaa dat doe ik, want ik denk dat dat het makkelijkst is en het is in vergelijking met andere profielen wel leuk, want ik hou niet zo van natuurkunde en scheikunde en economie.
Volgens mij kun je daarmee veel kanten op en dan vooral toerisme (maar daar ben ik niet helmaal zeker van)
ben ik het absoluut niet mee eens! het is zeker niet het makkelijkste profiel. Leuk, tekenen, maar er zit wel kunsgeschiedenis bij, tja, het moet je liggen. Maar asl exacte vakken je beter liggen...
Ik heb ook C&M gedaan en ben nu een technische studie gaan doen. Ik ben niet zo voor profielen, ik vind te veel dingen leuk en kon dus niet doen wat echt bij mij aan sloot.
Ik had wa1,2 maar wilde best wb1... en dat (en wb2 hwb ik dus in een zomercursus gehaald, om aan mijn studie mogen te beginnen).
Eigenlijk was ik helemaal niet goed in talen, maar had niet zo zin in economie, en ook geen zin in scheikunde. Natuurkunde had ik er al wel bijgekozen en aardrijkskunde ( want dat is geen C&M-vak!). Maar bio had me ook echt boeiend geleken, alleen de scheikunde van de middelbare school leek me niks. Ik vind reacties van materialen en materiaaleigenschappen wel leuk en boeiend, maar al die vage proefjes vond ik maar niks.

Achteraf zou ik een ander profiel hebben gekozen, N&G met tekenen engeschiedenis en filosofie. als je veel vakken boeiend vind moet je denk ik geen C&M kiezen, maar N&G met een aantal alpha-vakken erbij.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:34
Ilsch
Ilsch is offline
k moet dit jaar ook kiezen.. cultuur en maatschappij lijkt me wel tof...

enige vak waar ik echt een schijthekel aan heb, is frans. Ik kan dat gewoon ECHT niet... maar daar zit ik geloof ik sowieso aan vats heh?

ben beetje slecht geinformeerd
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:00
Main
Main is offline
Op onze school is het zo: Als je VWO doet heb je Frans EN Duits, als je Havo doet moet je OF Frans OF Duits
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 17:00
Ilsch
Ilsch is offline
k doe vwo..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 23:02
Verwijderd
Ik heb afgelopen vaak gekeken naar vervolgstudies en zo heb ik een een boekje bestudeerd met alle universitaire opleidingen en je kunt er eigenlijk alleen iets mee bij de letteren faculteit, vaak heb je anders nog extra wiskunde of economie nodig.
Dat 'veel' valt dus best erg tegen
C&M is meer een profiel voor cultuureel georienteerde mensen
het is leuk, vind ik en met een of twee klassieke talen erbij nog boeiender
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 11:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
k doe vwo..
op 't vwo heb je dus altijd fa1 en du1.
maar fa2 en du2 heb je NIET altijd, alleen bij C&M

Dat moet je dan dus iig niet nemen
Oud 21-10-2002, 11:31
FireCracker
FireCracker is offline
ik doe 't ook, ik word wel oudheidkundige of archeoloog ofzow dr mee
Oud 21-10-2002, 16:57
martijn1985
martijn1985 is offline
mja..als een van de weinige jongens heb ik ook CM (bij ons op school ben ik de enige )

Realiseer je wel dat CM het profiel is waarmee je de meeste vervolgopleidingen uitsluit. Veel studies vragen wi b, na, sk, bi. Er zijn echter geen opleidingen die bijvoorbeeld ckv2 of fa2 verplicht stellen.
Oud 22-10-2002, 11:36
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
linda85 schreef:
op 't vwo heb je dus altijd fa1 en du1.
maar fa2 en du2 heb je NIET altijd, alleen bij C&M

Dat moet je dan dus iig niet nemen
mjah nou ja.. heb nog een jaar.. laat ik eerst maar de derde proberen te halen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren