Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2001, 18:23
badtothebone
badtothebone is offline
Klopt het dat wanneer je met iemand zoent die pfeiffer gehad heeft dat je het dan ook krijgt dus dat ze eigenlijk nooit de ziekte kwijtraken??
Oud 03-09-2001, 18:29
sproetekop
sproetekop is offline
Volgens mij kan dat wel ja, ik weet het niet helemaal zeker maar het kan volgens mij wel ja. Als je met iemand zoent die pfeiffer heeft of heeft gehad dan hoef jij dat niet persee te krijgen want mijn vriendje heeft ook pfeiffer gehad en ik heb gewoon met hem gezoend maar ik heb nergens last van gehad.
Oud 03-09-2001, 18:54
Snufje
Snufje is offline
Tijdens de periode dat iemand pfeifer heeft, moet je niet met hem zoenen. dan is de kans groot dat je ook besmet raakt. Als de pfeifer 100% zeker genezen is, is er op die manier volgens mij geen risico meer.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 19:03
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Tijdens de periode dat iemand pfeifer heeft, moet je niet met hem zoenen. dan is de kans groot dat je ook besmet raakt. Als de pfeifer 100% zeker genezen is, is er op die manier volgens mij geen risico meer.
Wel als je zelf nooit pfeiffer gehad hebt. Pfeiffer blijft altijd hangen zeg maar. Ook al ben je er neit meer ziek van. Dus als je dan iemand zoent, is er een kans dat die persoon pfeiffer krijgt.

Trouwens, als jij iemand gezoent heeft die feiffer heeft/had, betekend het niet dat jij het ook krijgt; heel veel kinderen hebben op jongere leeftijd al pfeiffer gehat zonder er last van te hebben..

Maaruh; check dit http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/000546.html
Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 18:45
Miss_Disaffection
Miss_Disaffection is offline
het ligt er ook wel aan of je er snel vatbaar voor bent.. hoe je weerstand is enzo.. wantuh als je met iemand zoent die pfeiffer heeft heb jij het ook niet meteen

tja..

Oud 01-01-2002, 15:05
niekske17
niekske17 is offline
als je al pfeiffer heb gehad dan ben je er immuun voor.....
Oud 01-01-2002, 15:07
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Er is een bepaalde incubatietijd aan verbonden. Als je twijfelt of je Pfeiffer heb moet je zeker contact opnemen met je dokter die je door kan verwijzen naar het ziekenhuis voor een bloedtest.
Oud 02-01-2002, 16:08
brittje
brittje is offline
Als je Pfeiffer gehad hebt en je bent niet ziek meer, kun je ook niemand meer aansteken.
(ik heb 't zelf ook gehad dus ik kan het wel een beetje weten!)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 17:04
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
brittje schreef:
Als je Pfeiffer gehad hebt en je bent niet ziek meer, kun je ook niemand meer aansteken.
pfeiffer blijkt bij je.. dus als jij het hebt gehad, en je zoent met iemand, kan die persoon het ook krijgen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:56
niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Citaat:
brittje schreef:
pfeiffer blijkt bij je.. dus als jij het hebt gehad, en je zoent met iemand, kan die persoon het ook krijgen
das nie helemaal waar want als je een bloedtest doet en ze zeggen dat je pfeiffer heb dan kunnen ze steeds weer bloedtesten en dan kunnen ze zien hoe ver de pfeiffer zich vordert en op een gegeven moment is de pfeiffer(met de bloedtest te zien) uit je lichaam en dan ben je er immuun voor dus kun je het niet meer krijgen of over brengen....
Oud 02-01-2002, 21:26
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
niekske17 schreef:
das nie helemaal waar want als je een bloedtest doet en ze zeggen dat je pfeiffer heb dan kunnen ze steeds weer bloedtesten en dan kunnen ze zien hoe ver de pfeiffer zich vordert en op een gegeven moment is de pfeiffer(met de bloedtest te zien) uit je lichaam en dan ben je er immuun voor dus kun je het niet meer krijgen of over brengen....
Hoe besmettelijk is de ziekte?

De kans dat men met het virus besmet wordt is groot. Bij mensen die de infectie hebben doorgemaakt endaardoor beschermd zijn tegen de ziekte, wordt het viruslevenslang aangetroffen in de keel. Zij zijn besmettelijk voormensen die de ziekte nog niet hebben doorgemaakt. Er zijn geenmaatregelen voorhanden om verspreiding van de infectie tevoorkomen.

(bron:medischevraagbaak)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 22:33
niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Hoe besmettelijk is de ziekte?

De kans dat men met het virus besmet wordt is groot. Bij mensen die de infectie hebben doorgemaakt endaardoor beschermd zijn tegen de ziekte, wordt het viruslevenslang aangetroffen in de keel. Zij zijn besmettelijk voormensen die de ziekte nog niet hebben doorgemaakt. Er zijn geenmaatregelen voorhanden om verspreiding van de infectie tevoorkomen.

(bron:medischevraagbaak)
juist voor de mensen die de ziekte nog niet hebben meegemaakt!!! dus die de ziekte al hebben gehad zijn er immuun voor,
Oud 03-01-2002, 11:42
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
niekske17 schreef:
juist voor de mensen die de ziekte nog niet hebben meegemaakt!!! dus die de ziekte al hebben gehad zijn er immuun voor,
jah, maar je kunt het nog wel overdragen aan een ander.... dat was the point.

Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 16:49
niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Citaat:
niekske17 schreef:
jah, maar je kunt het nog wel overdragen aan een ander.... dat was the point.

ja je kan m wel overdragen!!
Oud 03-01-2002, 18:23
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
nah ik hoop nie dat je de ziekte voor altijd blijft houden, of in ieder geval er altijd iemand mee kan besmetten ook al is het over...maar volgens mij is dat ook nie zo, heb het zelf ook gehad, en toen het over was heeft de dokter daar nix over gezegt in ieder geval..
Oud 04-01-2002, 12:18
xxtupacskexx
xxtupacskexx is offline
wat is pfeiffer eigenlijk??? Heb er wel eens vna gehoord maar weet nie juist wat t inhoud!
-XxXxX-
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:09
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
niekske17 schreef:
ja je kan m wel overdragen!!
Nou dan.. jij zei van niet...

"das nie helemaal waar want als je een bloedtest doet en ze zeggen dat je pfeiffer heb dan kunnen ze steeds weer bloedtesten en dan kunnen ze zien hoe ver de pfeiffer zich vordert en op een gegeven moment is de pfeiffer(met de bloedtest te zien) uit je lichaam en dan ben je er immuun voor dus kun je het niet meer krijgen of over brengen...."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 21:38
niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Nou dan.. jij zei van niet...

"das nie helemaal waar want als je een bloedtest doet en ze zeggen dat je pfeiffer heb dan kunnen ze steeds weer bloedtesten en dan kunnen ze zien hoe ver de pfeiffer zich vordert en op een gegeven moment is de pfeiffer(met de bloedtest te zien) uit je lichaam en dan ben je er immuun voor dus kun je het niet meer krijgen of over brengen...."
en toch is mij geleerd dat je m niet meer kan overbrengen zegt mijn juffrouw dus ik snap er de ballen ook nie meer van.....
Oud 05-01-2002, 13:40
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Citaat:
xxtupacskexx schreef:
wat is pfeiffer eigenlijk??? Heb er wel eens vna gehoord maar weet nie juist wat t inhoud!
-XxXxX-

jah, wil ook eigenlijk nog eens zien wat de symptomen zijn...
Oud 09-01-2002, 16:35
flurry
flurry is offline
Je kunt pfeiffer overbrengen zolang je het virus draagt. Wanneer het uit je lichaam verdwenen is kan je het niet meer overdragen. Je hebt dan zelf antistoffen tegen de ziekte dus kun je het nooit meer krijgen, maar het is dus niet zo dat je wanneer je het eenmaal gehad hebt, het virus je hele leven in je lichaam blijft en je dus de ziekte je hele leven kunt blijven overdragen. De dokter heeft tegen mij gezegd dat ik voor de zekerheid (toen de ziekte bij mij over was) een half jaar met niemand mocht zoenen en dat soort dingen, om zeker te zijn dat ik het echt aan niemand overbracht.

Je krijgt trouwens alleen pfeiffer als je met met iemand zoent die pfeiffer heeft en je zelf fysiek niet helemaal in orde bent. Wanneer je weerstand 100% ok is, krijg je normaal gesproken geen pfeiffer.

Er schijnt ook zoiets te zijn als een nasleep van de ziekte ofzo, maar daar weet ik verder niks van, hebbik nooit last van gehad..
Oud 09-01-2002, 18:19
halve gare
halve gare is offline
voor de mensen die niet weten wat pfeiffer is zal ik dat even vertellen:

het is een ziekte die je dus kan krijgen als je een zwakke weerstand hebt en met iemand zoent die het heeft. je bent dan moe en lusteloos. ik kon uren slapen en nog moe zijn. vaak komt er ook een keelontsteking bij, als je pfeiffer hebt mag je geen peniciline dus dat moet je dan zo uit zieken. de ene heeft het 2 weken de andere een jaar is heel verschillend. sommige blijven naar school gaan andere komen het bed niet meer uit. heel verschillend dus.

even over dat zoenen ik hoop na 11 weken dat pfeiffer is geconstateerd en je het toen al 6 weken had je het niet meer kan over brengen anders heb ik medelijden met mijn vriend!
Oud 09-01-2002, 20:22
Witch Lover
Witch Lover is offline
dusss...
ik heb geoend met een meisje dat net een maand van pfeiffer af was...
dat is nu ruim een half jaar gelee
heb ik dan kanss dat:
1-ik het nog krijg?
2-mijn vriendin het krijgt?
Oud 09-01-2002, 20:40
Roos16
Roos16 is offline
Citaat:
Witch Lover schreef:
dusss...
heb ik dan kanss dat:
1-ik het nog krijg?
2-mijn vriendin het krijgt?
Nou, het lijkt me sterk dat je dan na zo'n lange tijd nog Pfeiffer ervan krijgt, dan zou dat allang tevoorschijn zijn gekomen. Maar als jij het blijkt te hebben, kan ook je vriendin het krijgen.
Pfeiffer raak je nooit kwijt...shit he

Oud 09-01-2002, 20:50
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Witch Lover schreef:
[B]dusss...
heb ik dan kanss dat:
1-ik het nog krijg?
[B]
lijkt me niet. meestal merk je het al snel dat je moe word etc. (maar dan is het pas een heel tijd later in je bloed te zien :/) het kan zijn dat je al pfeiffer hebt gehad, tot je 10e ofzo kun je pfeiffer hebben zonder er opvallend last van te hebben. (dus dan ben je al immuun)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 07:21
ekki
ekki is offline
heel veel mensen krijgen ook pfeiffer zonder dat ze het merken.

Regels voor berichten