Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2002, 20:28
Medea
Medea is offline
Volgens mijn vriendin ben ik dus lichtelijk tot halfzwaar depri
en thuis zijn er een aantal problemen met vader en grootouders enzo en ik heb soms neigingen om over te geven nadat ik gegeten heb, maar wel niet erg hoor, ik weeg echt wel genoeg (57 kg, 1.74), maar volgens haar zou ik dus niet genoeg eten
en complexen ontwikkelen enzo.
Dus is ze deze voormiddag bij de klastitularis (klasleraar) gegaan en heeft ze dat gezegd en ik moet dus morgenvoormiddag eens bij de titularis gaan, maar ik ben bang en weet niet goed hoe te beginnen en wat te zeggen (wil niet dat die van mij dat allemaal weet), is wel de tofste van al onze leerkrachten en diegene die ik het meest vertrouw maar ja
Zijn er mensen die me kunnen 'raadgeven' ofzo want ik ben echt wel bang voor morgen

xjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2002, 20:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Medea schreef:
Volgens mijn vriendin ben ik dus lichtelijk tot halfzwaar depri
en thuis zijn er een aantal problemen met vader en grootouders enzo en ik heb soms neigingen om over te geven nadat ik gegeten heb, maar wel niet erg hoor, ik weeg echt wel genoeg (57 kg, 1.74), maar volgens haar zou ik dus niet genoeg eten
en complexen ontwikkelen enzo.
Dus is ze deze voormiddag bij de klastitularis (klasleraar) gegaan en heeft ze dat gezegd en ik moet dus morgenvoormiddag eens bij de titularis gaan, maar ik ben bang en weet niet goed hoe te beginnen en wat te zeggen (wil niet dat die van mij dat allemaal weet), is wel de tofste van al onze leerkrachten en diegene die ik het meest vertrouw maar ja
Zijn er mensen die me kunnen 'raadgeven' ofzo want ik ben echt wel bang voor morgen

xjes
Laat ik je om te beginnen verzekeren dat je vriendin hooguit kan vermoeden dat je licht tot halfzwaar depressief bent, niet genoeg eet en complexen ontwikkelt, maar dat ze dat niet zeker kan weten. Alleen een arts of psycholoog kan dit vaststellen door middel van onderzoek. Als je niet goed weet hoe je tijdens dat gesprek moet beginnen of wat je moet zeggen is het misschien een idee om het een en ander op papier te zeten en dit door je klassenleraar te laten lezen om zo het gesprek op gang te kunnen brengen.
Oud 17-10-2002, 20:50
Medea
Medea is offline
misschien moet ik dat doen, maar ik ben ook bang als mijn moeder mijn boekentas controleert (keert die elke avond binnenstebuiten). Is nogal riskant.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 17:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Medea schreef:
misschien moet ik dat doen, maar ik ben ook bang als mijn moeder mijn boekentas controleert (keert die elke avond binnenstebuiten). Is nogal riskant.
Je kunt datgene wat je zelf op papier hebt gezet toch wel in je jaszak steken zodat je moeder het niet tegen komt? Overigens vraag ik me af waarom je moeder zo nodig iedere avond jouw boekentas moet controleren.
Oud 18-10-2002, 19:09
Medea
Medea is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Overigens vraag ik me af waarom je moeder zo nodig iedere avond jouw boekentas moet controleren.
Ze vind de pubertijd zo een gevaarlijke periode waarin je als meisje zoveel slechte mensen kan ontmoeten.
Trouwens, het ging redelijk deze ochtend, ze hebben me wel zowat binnen moeten trekken , maar het ging
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:27
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Medea schreef:
Ze vind de pubertijd zo een gevaarlijke periode waarin je als meisje zoveel slechte mensen kan ontmoeten.
Trouwens, het ging redelijk deze ochtend, ze hebben me wel zowat binnen moeten trekken , maar het ging
Je kunt ook buiten de puberteit slechte mensen ontmoeten als meisje zijnde, maar dat even terzijde. Heeft het gesprek trouwens nog iets voor je opgeleverd?
Oud 18-10-2002, 19:29
Medea
Medea is offline
Ik denk wel dat ik bij haar terecht kan. Ik vertrouw haar wel
Positief dus
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 03:21
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Als je je echt niet prettig voelt om met haar te praten, dan moet je dat misschien eerlijk tegen je klasleraar zeggen. Het is goed om over dingen te praten, maar alleen omdat je je daar zelf prettig bij voelt, niet omdat een ander dat van je wil.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:11
Medea
Medea is offline
Ik moet eigenlijk wel.
Ik kon kiezen: ofwel bij een psychologe en een vertrouwensleerkracht OF bij een psychiater.

Vond het eerste idee iets aanlokkelijker
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:14
Medea
Medea is offline
mijn moeder en schooldirectie zaten er ook achter
Mijn vriendin was de druppel om t zo te zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten