Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 18:40
meissie-->yeah
meissie-->yeah is offline
Ik zit met een probleem. Ik heb nu bijna vier maanden een heel lieve vriend maar ik weet niet zeker of ik wel met m verder moet. Ik heb mn twijfels over de liefde van mijn kant. Ik lijk minder verliefd te worden maar weet niet zeker of dit overgaat in liefde of in niks. Ik wil hem geen pijn doen of onnodig laten wachten ofzo dus probeer een beetje uit te vinden wat ik nou wil. Maar het lukt nog niet echt. Heeft iemand een tip voor me om mn hoofd leeg te maken zodat ik écht na kan denken? Thanxxx.
Meissie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2002, 18:43
Loezzel
Loezzel is offline
Het is normaal dat je superverliefde gevoelens na een tijdje minder worden. Dat wil niet zeggen dat je nix meer voor hem voelt.
Je kunt jezelf wel een paar vragen stellen om erachter te komen of je verder met hem wilt of niet:
Wil ik nog graag bij hem zijn?
Hoe zou ik me voelen als het uitging, zou ik dan verdrietig zijn?
Zulke vragen moet je jezelf stellen. Misschien dat je zo dan tot goed nadenken komt.
Het is vrij normaal hoor, dat jouw gevoelens minder worden, ik denk dat de "vlinders-in-je-buik-tijd" voorbij aan het gaan is...
Veel succes!
Oud 08-10-2002, 18:46
Verwijderd
Probeer eens een paar dagen zonder hem door te brengen. Effectief
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:29
meissie-->yeah
Thanks, dat probeer ik nu ook. Meestal zie ik hem twee keer per week omdat ik het heel druk heb met school enzo. Nu probeer ik wat minder om te kijken hoe dat gaat en hoe ik me voel. Ik hoop dat ik binnenkort wat meer weet want dan weet hij ook waar ie aan toe is
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:47
logisch
logisch is offline
vervelende situatie...
uit het feit dat je twijfelt kan ik wel opmaken dat je nogsteeds heel veel om hem geeft en het niet zomaar op wil geven. Het 'elkaar tijdelijk minder zien' werkte bij mij alleen niet. de vlam is gewoon gedooft en die moet je weer aan zien te krijgen... eerst moet je duidleijk weten of je dat wil... en dan moet je ervoor zorgen dat je meer dingen samen gaat doen. dat hielp bij mij. samen naar de stad, nara de bioscoop, gewoon leuke dingen doen. bij mij was de oorzaak sleur... ik weet niet of dat bij jou ook is? mijn vriend en ik merkte het allebei, nu hebben we het al een tijdje weer heel leuk samen en ben gewoon stapelgek op hem. probeer er met je vriend over te praten! misschien heeft hij het ook.. en kun je samen een oplossing zoeken..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:47
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
doe een zogenaamde 'hoe groot zijn mijn gevoelens voor hem-check' zoals mijn trucje:

denk diegene in, zoenend/lol hebbend etc. (misschien wel sex hebben met) met iemand anders, en kijk of je jaloerse gevoelens krijgt van dit fantasiebeeld. zo ja, dan heb je in ieder geval gevoelens voor hem nog.

okee misschien een beetje onduidelijk gezegd maar als je snapt wat ik bedoel: het werkt!
Oud 10-10-2002, 00:25
Verwijderd
Of doe hem gewoon een plezier en blijf bij 'm

Verbeter de wereld, begin bij jezelf
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:35
marijn
marijn is offline
Citaat:
nare man schreef:
Of doe hem gewoon een plezier en blijf bij 'm

mag ik aannemen dat dit geen serieuze reactie is???
want daar heb ik pas nog een beetje ervaring mee gehad en da's niet zo leuk. word je niet vrolijk van als iemand uit medelijde bij je blijft.
Oud 10-10-2002, 15:20
Unexplained
Unexplained is offline
Tips om te ontspannen/ontstressen:

- Laat je horloge thuis liggen als je niet op tijd ergens hoeft te zijn
- Probeer zoveel mogelijk met één ding tegelijk bezig te zijn. Dus niet TV-kijken en telefoneren, bijvoorbeeld.
- Loop rustig, langzaam als het kan.
- Groet en glimlach tegen mensen
- Denk niet altijd aan wat je van plan bent en wat er mis is in je leven
- Zorg dat je genoeg tijd tussen afspraken plant, dat geeft rust
- Probeer elke dag wat tijd vrij te maken om lekker niets te doen.
- Geef iedere dag minimaal één persoon een complimentje over hoe hij/zij eruit ziet of wat hij/zij bereikt heeft
- Maak elke avond voordat je naar bed gaat een korte wandeling van 10 minuten.
Oud 10-10-2002, 16:59
meissie-->yeah
Citaat:
Unexplained schreef:
Tips om te ontspannen/ontstressen:

- Laat je horloge thuis liggen als je niet op tijd ergens hoeft te zijn
- Probeer zoveel mogelijk met één ding tegelijk bezig te zijn. Dus niet TV-kijken en telefoneren, bijvoorbeeld.
- Loop rustig, langzaam als het kan.
- Groet en glimlach tegen mensen
- Denk niet altijd aan wat je van plan bent en wat er mis is in je leven
- Zorg dat je genoeg tijd tussen afspraken plant, dat geeft rust
- Probeer elke dag wat tijd vrij te maken om lekker niets te doen.
- Geef iedere dag minimaal één persoon een complimentje over hoe hij/zij eruit ziet of wat hij/zij bereikt heeft
- Maak elke avond voordat je naar bed gaat een korte wandeling van 10 minuten.
Wow, jij bent vast een heel relaxed persoon.

In elk geval, hij was vandaag bij me en het ging wel erg goed. Alleen heb ik nog steeds het idee dat mijn gevoelens aan het 'afnemen' zijn. Beetje raar gevoel is het wel. Ik blijf nu bij hem omdat ik nog te veel voor hem voel. Maar ik weet niet hoe lang het allemaal zal duren...
Bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:20
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
meissie-->yeah schreef:
Wow, jij bent vast een heel relaxed persoon.
Klopt.
Oud 10-10-2002, 19:19
the_conquer
the_conquer is offline
Mag jij mij uitleggen hoe ik je kan helpen bepalen met wat je wilt? Simpel dat weet jij alleen, Maar ik zou gewoon voor je relatie gaan, en het gevoel komt vanzelf weer terug hoor

groeten

the conquer
Oud 10-10-2002, 19:34
PardonMe
PardonMe is offline
hey hey.

Ik zou zeggen, neem even een tijdje afstand van hem om erachter te komen hoe je je werkelijk voelt tegenover hem...
Mis je hem na een tijdje, dan voel je waarschijnlijk toch wat voor hem..
Doet het je eigenlijk niks, dan heb je inderdaad redenen om te twijfelen ja, je gevoel blijkt dan niet sterk genoeg te zijn, en het is eerlijker om er dan een punt achter te zetten..

Maar in een relatie lijkt het mij niet meer dan normaal dat na een tijdje het verliefde gevoel, de vlinders, plaats maakt voor iets anders, iets groters, iets meer, enz... Dat gevoel is dan dus liefde..
Maar het kan ook dat de verliefdheid wegebt, en dat er niets voor in de plaats komt.. Het bloedt een beetje dood zou je kunnen zeggen..

Je weet niet waarin je verliefde gevoel nu overgaat, dus afstand nemen lijkt me dan een goede methode om erachter te komen..
Vertel het je vriend gewoon eerlijk, hoe je erover denkt.. en ben achteraf ook eerlijk over je conclussies.. wil je met hem verder, of wil je er een punt achter zetten omdat je gevoelens gewoon weg zijn..

Sterkte en succes
Oud 11-10-2002, 19:04
undefined
undefined is offline
ik heb juist het zelfde probleem gehad en wil je echt helpen, k heb je in mijn msn-lijst gezet voor het geval je wel wat hulp wil..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:38
meissie-->yeah
Nou, ik heb het gisteren uitgemaakt. Ik heb wat afstand proberen te nemen maar dat voelde hij aan en kwam me daarom bijna iedere dag opzoeken. Ik heb veel met mensen gepraat en nagedacht, maar opeens was het duidelijk. Ik was vrijdagavond bij hem en er was gewoon geen verliefdheid of intimiteit meer. Het werd van mijn kant meer vriendschap. Ik heb het er wel erg moeilijk mee gehad omdat ik toch een heleboel van hem hou, maar niet op deze manier. Ik moest gewoon eerlijk zijn. Ik bedank jullie allemaal voor je advies, het heeft me echt geholpen om een kritisch naar ons te kijken en mn eigen gevoelens onder ogen te zien. Hij had het er erg moelijk mee maar het is gewoon beter zo...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 14:12
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
meissie-->yeah schreef:
Nou, ik heb het gisteren uitgemaakt. Ik heb wat afstand proberen te nemen maar dat voelde hij aan en kwam me daarom bijna iedere dag opzoeken. Ik heb veel met mensen gepraat en nagedacht, maar opeens was het duidelijk. Ik was vrijdagavond bij hem en er was gewoon geen verliefdheid of intimiteit meer. Het werd van mijn kant meer vriendschap. Ik heb het er wel erg moeilijk mee gehad omdat ik toch een heleboel van hem hou, maar niet op deze manier. Ik moest gewoon eerlijk zijn. Ik bedank jullie allemaal voor je advies, het heeft me echt geholpen om een kritisch naar ons te kijken en mn eigen gevoelens onder ogen te zien. Hij had het er erg moelijk mee maar het is gewoon beter zo...
Slet...
Oud 20-10-2002, 14:21
meissie-->yeah
Citaat:
Stainleszs schreef:
Slet...
Dank je, gelukkig ken je me goed dus kan je hierover oordelen...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 14:36
Verwijderd
Citaat:
meissie-->yeah schreef:
Dank je, gelukkig ken je me goed dus kan je hierover oordelen...
Hee meisje ga er toch niet serieus op in......
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 14:43
meissie-->yeah
ach, ik ben een btje pissed. Gisteren ook nog ruzie met vrienden en kut nieuws over een vriend van me. Ff zin om zo'n lompe reactie af te zeiken...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 17:05
Roos
Roos is offline
Hm ditzelfde maak ik ook wel eens mee...

Ik neem dan altijd ff afstand, dat zeg ik oo kgewoon tegen hem, ik wil ff wat afstand om wat na te denken. Dan merk je al snel of je hem mist of dat je het zo ook wel oke vindt
Reageren

Regels voor berichten