Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 03:37
Verwijderd
Heeft 1 van jullie ooit daadwerkelijk KI in man to man combat gebruikt ?

Wat was het effect hiervan op je vijand en hoe is het je gelukt/wat ging er toen door je geest.

Thanks
Advertentie
Oud 14-10-2002, 13:15
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
Heeft 1 van jullie ooit daadwerkelijk KI in man to man combat gebruikt ?

Wat was het effect hiervan op je vijand en hoe is het je gelukt/wat ging er toen door je geest.

Thanks
Ik heb één keer (heb er wel spijt van) iemand vol tegen z'n neus gemept, omdat ie de hele tijd zat te klooten. Ik heb wel later m'n excuses aangeboden.
Oud 15-10-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik heb één keer (heb er wel spijt van) iemand vol tegen z'n neus gemept, omdat ie de hele tijd zat te klooten. Ik heb wel later m'n excuses aangeboden.
En gebruikte je extra kracht ofzo ?
Oud 15-10-2002, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
(ff offtopic) Hey Ki Fighter lang nie gesien

(weer ontopic)

Wel ik doe Taekwondo en ik heb wel eens in een gevecht verzeild geraakt, dat was wel grappig. ik charge dat maakte de tegenstander al wat banger. daarna heb ik ki in vuist gestopt en een mep gegeven. hij lag plat en is weggegaan maar het helpt dus wel!!

~Gokubjorn alias mr. Ki
Oud 16-10-2002, 06:59
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
interessant. Dit maakt mijn verklaring waarschijnlijk compleet.
Jullie geïnteresseerd in wat die is?
Oud 16-10-2002, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
interessant. Dit maakt mijn verklaring waarschijnlijk compleet.
Jullie geïnteresseerd in wat die is?
Hmm, ja dat wil ik wel weten(ow ff offtopic, ik reageer nu niet meer terug ik moet naar school
ik reageer vanmiddag wel weer.)
Oud 16-10-2002, 16:46
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
En gebruikte je extra kracht ofzo ?
Nou ik doe ook aan taekwondo net als gokubjorn, dus ik ben lichamelijk al wat sterker. Maar ik liet mijn ki z'n gang gaan, zo weing mogelijk spierkracht gebruiken en de ki deed de rest in m'n arm.
Oud 16-10-2002, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Nou ik doe ook aan taekwondo net als gokubjorn, dus ik ben lichamelijk al wat sterker. Maar ik liet mijn ki z'n gang gaan, zo weing mogelijk spierkracht gebruiken en de ki deed de rest in m'n arm.
Hey Ki fighter(was jij nu mr.vox of nie) ik wist niet dat je Taekwondo deed(srry da was offtopic)

~Gokubjorn
Oud 16-10-2002, 19:40
Rerisen Phoenix
Alhier:

Ki is gewoon een soort zelfinprentingstechniek. Je stelt het je voor als ki, en je gelooft zo hard dat het je sterker maakt dat dat ook echt gebeurt. Normalitair draait je lichaam namelijk niet op 100%, spieren meestal rond 40% dacht ik, misschien zelfs 20%. Dit kan dus hoger. Als je jaren hebt geoefend op dat doen met ki dat je dan sterker zou maken gebeurt dat ook, je spieren werken dan op een hogere capaciteit.
Verder heeft het geen herkenbare effecten. Jullie beweren dat jullie ballen kunnen gooien, licht kunnen maken, enz... maar daar is geen enkel bewijs van. Enige verschil wat duidelijk blijkt is dat als jullie je vuist 'met ki laden' jullie harder slaan. Daar zijn dan twee verklaringen voor:
1) Wat ik eerder zei
2) ki bestaat

regel is is dat je de eenvoudigste beschikbare verklaring neemt. Nu ff kijken welke simpeler is.
1) simpele psychologie, en beetje menselijke biologie. Niet geavanceerd
2) simpel gezegd zou 1000 jaar wetenschap TOCH niet waar zijn, de wetenschap lijkt echter helemaal te kloppen. -> zéér onwaarschijnlijk. En ik heb het niet eens over hoe het fysisch zou werken.

Dus het is wat ik zei
Oud 16-10-2002, 21:02
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Echt weer typisch geblaat van onze phoenix. Bla bla bla, fijn als je er niet in gelooft, maar dan ook niet zeggen dat het niet bestaat want dat kun je evenmin net als ons bewijzen. Voor ons bestaat ki, voor jou niet. En je moet niet denken dat ki je sterker maakt, dan krijg je denk ik wel een placebo-effect. Ki werkt heel anders.
Oud 16-10-2002, 22:20
Die Taube
Die Taube is offline
Hai,

Ik doe zelf karate en het lijkt me sterk dat mensen van onze cultuur Ki hebben leren uitvoeren.

Je leert hier in Nederland een deel van een sport, maar een oosterse sport gaat veel verder. Het is meer een levenswijze die de sport maakt. Wij hebben niet dezelfde levenswijze als de vroegere beoefenaars of als die van Boeda, dus kunnen wij ook niet hun krahcten bezitten.

Ik kan het mis hebben, maar wat de Phoenix zegt lijkt me logischer...
Oud 17-10-2002, 01:12
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ki werkt heel anders.
Het bouwt volgens jouw op visualisatie.

Doet me denken aan die 'tip' van jouw om mijn innerlijke (ki) krachten te gebruiken. Door harder te kunnen rennen moest ik een extra paar benen visualiseren waarna ik harder zou gaan. Ik stelde voor een leeuw te visualiseren zodat ik helemaal als een speer zou gaan.

Het komt dus neer op psychologie. Geloof in jezelf en visualiseer dat je sterk bent en je zult een rake klap kunnen uitdelen.

Visualiseer nou eens dat Mike Tyson een ballonnetje is in een gevecht met hem, en sla hem dan. Volgens mij kun je dan beginnen met jezelf onzichtbaar te visualiseren.
Oud 17-10-2002, 11:09
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Voor Benchmarc.

Ki is in iedereen aanwezig, het is een energie die ervoor zorgt dat je bestaat. Je kunt deze energie gebruiken voor eigen doeleinden, je moet hem leren voelen en hem kunnen besturen met je yi (yi = wilskracht, denkvermogen). Nou komt de ki voor uit de Dantian, de dantian is een chakra's waar deze energie zit. Door te sporten word je conditie beter, maar ook krijg je meer energie binnen ookal voel je het niet, of weet je het niet. Je kunt ook met energie oefenen om deze beter te krijgen. Hoe meer je oefent hoe meer energie er in de Dantian komt, dus hoe groter je resovoir. Het beste waar je Ki leert vind ik zelf bij: Chi Kung, Aikido, en Tai Chi (ik kies zelf liever voor Tai Chi, en dan met name de stijl: "Staan als een boom"). Je krijgt bij deze stijlen perfecte controle over je energie en leert deze goed te gebruiken. Nu leer je bij Karate, Taekwondo en andere vechtsporten ook wel ki te gebruiken (als je geluk hebt), alleen word er daar meestal maar weinig aandacht aan besteed.

P.S. Dit stukje tekst van mij is dus bedoeld voor mensen die erin geloven.
Oud 17-10-2002, 15:00
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Als je er niet in gelooft, kom dat niet me de reden dat de "wetenschap van de afgelopen 1000 jaar anders helemaal fout zat"
Misschien hebben ze Ki gewoon nog niet ondekt..??

Het zou natuurlijk psychologisch kunnen zijn, maar dan weer... bewijs maar eens dat Ki niet gewoon een entiteit/element is.

Ik denk dat Ki wordt gevormd doordat je er in geloofd. Het is iets psychologisch maar niet puur pscychologisch. Het is de wilkracht in je lichaam die een bepaalde kracht opwekt die we allemaal hebben. (Maar hier is de wetenschap nog niet achter)
Oud 17-10-2002, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Alhier:

Ki is gewoon een soort zelfinprentingstechniek. Je stelt het je voor als ki, en je gelooft zo hard dat het je sterker maakt dat dat ook echt gebeurt. Normalitair draait je lichaam namelijk niet op 100%, spieren meestal rond 40% dacht ik, misschien zelfs 20%. Dit kan dus hoger. Als je jaren hebt geoefend op dat doen met ki dat je dan sterker zou maken gebeurt dat ook, je spieren werken dan op een hogere capaciteit.
Verder heeft het geen herkenbare effecten. Jullie beweren dat jullie ballen kunnen gooien, licht kunnen maken, enz... maar daar is geen enkel bewijs van. Enige verschil wat duidelijk blijkt is dat als jullie je vuist 'met ki laden' jullie harder slaan. Daar zijn dan twee verklaringen voor:
1) Wat ik eerder zei
2) ki bestaat

regel is is dat je de eenvoudigste beschikbare verklaring neemt. Nu ff kijken welke simpeler is.
1) simpele psychologie, en beetje menselijke biologie. Niet geavanceerd
2) simpel gezegd zou 1000 jaar wetenschap TOCH niet waar zijn, de wetenschap lijkt echter helemaal te kloppen. -> zéér onwaarschijnlijk. En ik heb het niet eens over hoe het fysisch zou werken.

Dus het is wat ik zei
Hm, vooropgesteld dat ik ook meer voel voor deze theorie dan hetgeen kifighter weet te melden, Phoenix, máár.. Hoe zit 't dan met Reiki? -- Ik heb in mijn directe omgeving van te voren sceptische mensen 'geholpen' zien worden door Reiki. Rei-ki. Chakra's. Energie. Als Reiki weldegelijk helpt -zelfs aantoonbaar-, zou hier dan ook niet een kern van waarheid in zitten?
Oud 17-10-2002, 19:40
Rerisen Phoenix
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Als je er niet in gelooft, kom dat niet me de reden dat de "wetenschap van de afgelopen 1000 jaar anders helemaal fout zat"
Misschien hebben ze Ki gewoon nog niet ondekt..??

Het zou natuurlijk psychologisch kunnen zijn, maar dan weer... bewijs maar eens dat Ki niet gewoon een entiteit/element is.
Realiseer je je de implicaties wel van een eindeloos groot energieveld dat overal is en niet op raakt? - En dan hadden we daar ook wel wat van gezien.

En nu ik eraan denk, "oh grote Ki Fighter" zou u mij kunnen verlichten op het gebied van de evolutionaire ontwikkeling van de chakra's?

Je draait de zaken om.
FOUT: Iets is waar totdat bewezen is dat het niet bestaat
GOED: Iets is pas waar zodra dat bewezen is in een herhaalbaar experiment

En ik wil wel een beetje iets doen om dat psychologie te bestuderen. Ik kan mezelf redelijk agressief krijgen.
Dan doen we het volgende:

Morgen om 1000 drukken we elk zovaak op als we kunnen, zonder ki of agressie
Overmorgen om 1000 drukken we weer zovaak op als we kunnen, jij energized of whatever jezelf met ki om je te boosten. En ik boost mezelf met agressie.
Dan komen we hier allebei met de resultaten, dan delen we de "boosted"-score door de normale score en dan zien we effect.
Oud 17-10-2002, 20:22
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Realiseer je je de implicaties wel van een eindeloos groot energieveld dat overal is en niet op raakt? - En dan hadden we daar ook wel wat van gezien.

En nu ik eraan denk, "oh grote Ki Fighter" zou u mij kunnen verlichten op het gebied van de evolutionaire ontwikkeling van de chakra's?

Je draait de zaken om.
FOUT: Iets is waar totdat bewezen is dat het niet bestaat
GOED: Iets is pas waar zodra dat bewezen is in een herhaalbaar experiment

En ik wil wel een beetje iets doen om dat psychologie te bestuderen. Ik kan mezelf redelijk agressief krijgen.
Dan doen we het volgende:

Morgen om 1000 drukken we elk zovaak op als we kunnen, zonder ki of agressie
Overmorgen om 1000 drukken we weer zovaak op als we kunnen, jij energized of whatever jezelf met ki om je te boosten. En ik boost mezelf met agressie.
Dan komen we hier allebei met de resultaten, dan delen we de "boosted"-score door de normale score en dan zien we effect.

OMG
1) "fout is blablabla etc"
Oh meneer phoenix, wat jij zegt: Alles wat niet kan worden bewezen is niet waar. Soms bestaan er dingen die we nu nog niet kunnen bewijzen maar van we wel zeker weten dat ze bestaan -> Waarom? Omdat we het nog niet kunnen aantonen. Op jou manier kun je alles verdraaien:

Ik weet wel honderprocnet zeker dat er buitenaards leven is, maar ik heb daar nu geen bewijzen voor dus het is niet waar.

1) Je durft met zekerheid te zeggen dat Ki iswat jij denkt zonder dat je eigenlijk weet wat het is. Niemand weet dat nog. En dat ook nog zonder een goede beredenerng. Alle regels die een discussie mogelijk maken over een onderwerp dat nog niet "vast" staat, gooi je overboord.

2) bij mijn stukje hoorde nog: Ki kan misschien worden opgewekt door de invloed van ons brein. Daarom is het niet puur psychologisch maar is het een soort kracht die onstaat door wilskracht. Maar dan weer.... bewijs maar eens dat Ki niet gewoon een entiteit/element is die we altijd hebben.

Laatst gewijzigd op 17-10-2002 om 20:31.
Oud 17-10-2002, 20:36
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Hoe kun je jezelf dan sterk maken? Hoe werkt dat? Welke handelingen moet je verrichten? Kun je bijv jezelf sterker maken en sterker zijn in handje/armpje drukken bijv?
Het belangrijkste zelf is gewoon conditie, hoe betere uithoudingsvermogen hoe beter je energie. Anders ga je bij Tai Chi, daar leer je het allemaal.
Oud 17-10-2002, 22:12
Rerisen Phoenix
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
OMG
1) "fout is blablabla etc"
Oh meneer phoenix, wat jij zegt: Alles wat niet kan worden bewezen is niet waar. Soms bestaan er dingen die we nu nog niet kunnen bewijzen maar van we wel zeker weten dat ze bestaan -> Waarom? Omdat we het nog niet kunnen aantonen. Op jou manier kun je alles verdraaien:

Ik weet wel honderprocnet zeker dat er buitenaards leven is, maar ik heb daar nu geen bewijzen voor dus het is niet waar.

Ok, dat niet waar was inderdaad fout.
Maar... als je zo zeker weet dat het bestaat dan moet je er dus bewijs voor hebben gezien anders is het op wil gebaseerd en die zekerheid kan je niks mee. Je denkt dat het bestaat omdat je wilt dat het bestaat. - kan je niks mee. Als je zeker weet dat het bestaat omdat je telkens van die lichtgevende ballen gooit dan liggen de zaken anders.

Citaat:
1) Je durft met zekerheid te zeggen dat Ki iswat jij denkt zonder dat je eigenlijk weet wat het is. Niemand weet dat nog. En dat ook nog zonder een goede beredenerng. Alle regels die een discussie mogelijk maken over een onderwerp dat nog niet "vast" staat, gooi je overboord.
Ik heb hier zo lang op mystiek 'gediscuseerd' (ik bekeek de zaak rationeel, zij flamende mij, en ik flamede nu en dan terug ).
Ik heb geen enkel teken gehad van dat het iets anders zou zijn, bijna alles suggereerde dit zelfs. Dus ik kan het met grote zekerheid zeggen. Bovendien, als het wel zo zou zijn als jullie beweren dat het is. Dan zouden jullie het toch heel makkelijk kunnen aantonen?

Citaat:
2) bij mijn stukje hoorde nog: Ki kan misschien worden opgewekt door de invloed van ons brein. Daarom is het niet puur psychologisch maar is het een soort kracht die onstaat door wilskracht. Maar dan weer.... bewijs maar eens dat Ki niet gewoon een entiteit/element is die we altijd hebben.
Dit kan ik evolutie-biologisch tegenspreken.
De mens ontwikkeld dus. Bepaalde mutaties treden zo nu en dan op en als die mutatie veel voordeel oplevert (in aantal nakomelingen) dan wordt deze zo verspreid en krijgt iedereen het. Overduidelijke voorwaarde daarvoor is dus dat dit per direct beschikbaar is en snel en effectief een duidelijk voordeel oplevert. Als je nu kijkt naar wat met ki zou kunnen, dan levert dat erg veel voordeel op. Maar waarom kan iedereen het dan niet? En waarom denken juist de mensen die niet kritisch kijken het wel te kunnen?

En het kan dus ook geen 'slapende' gave zijn die sommige mensen weten te activeren. Dan zou het immers geen voordeel hebben opgeleverd.
Oud 17-10-2002, 23:56
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik gebruik het als ik het koud heb of ziek ben en meer van dat soort dingen. Maar ja ik vecht nou eenmaal nooit dus nooit gebruikt in een gevecht.
Oud 18-10-2002, 10:29
Rerisen Phoenix
Citaat:
Black Sugar schreef:
Ik gebruik het als ik het koud heb of ziek ben en meer van dat soort dingen. Maar ja ik vecht nou eenmaal nooit dus nooit gebruikt in een gevecht.
Je kunt jezelf gewoon opwarmen hoor. Als je je voorstelt dat je het warm krijgt (dat visualiseer gedoe van ki dus ook) dan gebeuren er 2 dingen:
1) Je VOELT je warmer
2) Je wordt wat warmer

is zeer basic psycho/biologie. Niet paranormaal.
Oud 18-10-2002, 12:52
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Zal hier wel niet in de buurt zijn Ik woon in een dorp in brabant, wij hebben niet dichtbij al die dingen zitten geloof ik. Binnen een straal van 25km wil ik er nog wel heen gaan met de fiets. Moet toch iedere dag 34km in totaal fietsen (heen en terug school -> huis), dus conditie zit er ook al wel bij
Heej ik woon ook in een dorp in Brabant, welk dorp zit jij?
Oud 18-10-2002, 14:21
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Dit kan ik evolutie-biologisch tegenspreken.
De mens ontwikkeld dus. Bepaalde mutaties treden zo nu en dan op en als die mutatie veel voordeel oplevert (in aantal nakomelingen) dan wordt deze zo verspreid en krijgt iedereen het. Overduidelijke voorwaarde daarvoor is dus dat dit per direct beschikbaar is en snel en effectief een duidelijk voordeel oplevert. Als je nu kijkt naar wat met ki zou kunnen, dan levert dat erg veel voordeel op. Maar waarom kan iedereen het dan niet? En waarom denken juist de mensen die niet kritisch kijken het wel te kunnen?

En het kan dus ook geen 'slapende' gave zijn die sommige mensen weten te activeren. Dan zou het immers geen voordeel hebben opgeleverd.
1) Niet alles kan worden weerlegt met de evolutie theorie. Jij spreekt hier over mutaties, maar hoe weet jij dat eigenlijk? Als het geen mutatie is en Ki ontstaat niet volgens de evolutie theorie is jou hele uitleg ongegrond.

Dit is precies mijn punt wat ik al eerder maakte. Je mag niet zomaar zeggen dat Ki ontstaat volgens een bepaalde theorie zonder hele goeie uitleg. Wat je zelf zei over dat iets niet bestaat zonder harde bewijzen, pas je nu nota bene niet eens toe bij je eigen uitleg.
Oud 18-10-2002, 15:17
Rerisen Phoenix
Omdat ik niet zo gauw aan cybernetica en genetische manipulatie dacht begon ik inderdaad meteen over evolutie. Excuses daarvoor.

Ik nam voor het gemak aan dat dat op normale wijze ontstaan zou zijn.

Nu jij, hoe is Ki dan wel ooit ontstaan?
Oud 18-10-2002, 17:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Omdat ik niet zo gauw aan cybernetica en genetische manipulatie dacht begon ik inderdaad meteen over evolutie. Excuses daarvoor.

Ik nam voor het gemak aan dat dat op normale wijze ontstaan zou zijn.

Nu jij, hoe is Ki dan wel ooit ontstaan?
Nee Rerisen Phoenix, ki is het oudste wat er bestaat, snap dat nou eens. Ki maakte het leven dat je nu ziet, maar hoe ki ontstaan is zullen we mischien nooit weten. Ki was eerst, daarna kwam de materie pas.
Oud 18-10-2002, 18:40
snotikjuh
snotikjuh is offline
allo daar!
je Ki gebruikt in een gevecht? hmm tja volgens mij kan dat niet echt, je kunt wel energie opwekken uit je innerlijke self om betere beheersing en kracht op te wekken maar echt een kistoot bestaat volgens mij niet.
tenminste ik heb het nog nooit gehad, heb wel ki gebruikt als een rustpunt voor het sporten, (ik zit op Pencak cilat taekwondo en karate).

kus Malou

Hoe ki ontstaan is.. hihi moeilijke vraag, ki is de kracht van binnen, ligt er aan of je er in geloofd of niet.
het is geloof ik ontdekt door oude oosterse monniken die in hun meditatie een innerlijke rust vonden en dat uitbreidden naar al hun ledematen. soms word ki gebruikt om bijvoorbeeld toe te passen bij de reiki, ik denk niet dat het gebruikt kan worden op een geweldadige manier.
t word opgewekt uit al je geestenlijke kracht samen te brengen op 1 punt en het dan uit te breiden naar andere delen van je lichaam.
weet er niet zo heel veel van, heb t ooit eens gelezen maar ik geloof dat het zo in elkaar zat
Oud 18-10-2002, 19:29
Die Taube
Die Taube is offline
We kunnen hier net zo goed gaan discussieren over het wel/niet bestaan van god.
Degene die erin geloven denken/beweren dat het ze helpt (net als Ki). Degene die er niet in geloven verklaard het wetenschappelijk.
Oud 18-10-2002, 19:31
Rerisen Phoenix
maar snotikjuh.
Op basis van wat jij zegt wat je er mee kunt. Zou je dan niet kunnen zeggen dat ki een denktechniek is voor het 'opwekken' van mentale kracht (= o.a. doorzettingsvermogen, wilskracht) en dat het verder niks te maken heeft met echte energie?
Dat het gewoon een psychologische techniek is?

en Ki Fighter.
dus ki was er eerst en toen wij pas. En ki is een energieveld? of wat? - en hoe kan een dom energieveld leven opbouwen? - en waarom zou leven niet 'wegevolueren' van ki als het toch geen voordeel oplevert?
Maar ik ga nog nergens tegenin. Ik zet de vragen over wat jij stelt ff op een rijtje.
1) Is ki een energieveld?
2) Hoe kan een energieveld levensvormen opbouwen?
3) Was ki er voor of na de oerknal?
4) Waar komt de energie voor dat energieveld vandaan?
5) Hoe kan het op het lichaam worden ontvangen op niet-gespecialiseerde cellen. En als alle cellen het zouden kunnen opnemen, waarom zijn er dan specifieke plaatsen (chakra's)?

Ik zeg er nog wel ff bij dat ik weinig zinnigs verwacht maar ok.
Oud 18-10-2002, 19:35
Die Taube
Die Taube is offline
Citaat:
Nee Rerisen Phoenix, ki is het oudste wat er bestaat, snap dat nou eens. Ki maakte het leven dat je nu ziet, maar hoe ki ontstaan is zullen we mischien nooit weten. Ki was eerst, daarna kwam de materie pas.
Dus wat Ki fighter eigenlijk wil zeggen: Ki heeft de mensheid en alle materie geschapen, dus Ki is een god...

Het hele Ki gedoe heeft puur en alleen met geloof te maken, het bestaat dus niet tenzij je er in geloofd.....

vreemd...
Oud 18-10-2002, 19:49
snotikjuh
snotikjuh is offline
ik denk dat je Ki geestenlijk kunt opwekken, je kunt het zien als doorzettingsvermogen maar eigenlijk ik ki niets meer dan je energie naar je wil te verplaatsen, zoals bijvoorbeeld bij reiki.
het heeft wel met je mentale staat te maken, wie niet stevig in zijn schoenen staat zou de ki energie niet kunnen opwekken. door geestenlijke onrust.

Kus Malou
Oud 18-10-2002, 21:44
Rerisen Phoenix
Citaat:
Die Taube schreef:
Dus wat Ki fighter eigenlijk wil zeggen: Ki heeft de mensheid en alle materie geschapen, dus Ki is een god...

Het hele Ki gedoe heeft puur en alleen met geloof te maken, het bestaat dus niet tenzij je er in geloofd.....

vreemd...
Grappig... ik had het nog niet als religie bekeken.

ik denk dat het zolangzamerhand eens tijd wordt om de geloven eens te gaan beoordelen zodat de onwetende beginner in menszijn weet wat de voordelen en nadelen per geloof zijn en welke de uiteindelijk beste is .
Oud 18-10-2002, 22:16
Die Taube
Die Taube is offline
Naar mijn idee is een geloof overbodig als we de wetenschap al hebben. En al het onverklaarbare zal in de toekomst met geavenceerdere wetenschap verklaarbaar worden.
Oud 19-10-2002, 07:58
Rerisen Phoenix
Citaat:
Die Taube schreef:
Naar mijn idee is een geloof overbodig als we de wetenschap al hebben. En al het onverklaarbare zal in de toekomst met geavenceerdere wetenschap verklaarbaar worden.
Ik ga daar nog wat verder in... ik vind geloof altijd al overbodig. Je kunt altijd zeggen 'dat snap ik nu nog niet' en dan zoeken naar echte verklaringen.

Ik denk dat het enige wat 'tegen geloof werkt' de basisbeginselen van de wetenschap zijn. Als je die had uitgelegd aan bijvoorbeeld de eerste oude Grieken dan hadden ze wellicht geen goden bedacht.

Maar helemaal overbodig is het niet. Kijk maar naar de voordelen van alle geloven.
Christelijke geloven (+joden) -> hoop + mensen werken veel + doen in theorie alleen goede dingen
Islam -> hoop - mensen hebben weinig in te brengen tegen religieuze leiders - e.d.
ki -> er zijn technieken meegeleverd om je lichaam te boosten. Dit is echter ook anders te doen
Oud 19-10-2002, 09:50
snotikjuh
snotikjuh is offline
ik denk niet dat geloof overbodig is, de redenen die je geeft kloppen inderdaad, maar is geloof niet om troost te vinden? en een lichtpuntje in de situatie te vinden.
de mens heeft het niet voor niets uitgevonden. sommigen hebben het nodig om alles op een rijtje te kunnen zetten.

kus Malou
Oud 19-10-2002, 10:56
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ergens dicht bij Helmond in de buurt, jij zeker niet?
Jawel, ik woon vlakbij Veghel, zeker nooit van gehoord?
Oud 19-10-2002, 17:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
snotikjuh schreef:
allo daar!
je Ki gebruikt in een gevecht? hmm tja volgens mij kan dat niet echt, je kunt wel energie opwekken uit je innerlijke self om betere beheersing en kracht op te wekken maar echt een kistoot bestaat volgens mij niet.
tenminste ik heb het nog nooit gehad, heb wel ki gebruikt als een rustpunt voor het sporten, (ik zit op Pencak cilat taekwondo en karate).

kus Malou

Hoe ki ontstaan is.. hihi moeilijke vraag, ki is de kracht van binnen, ligt er aan of je er in geloofd of niet.
het is geloof ik ontdekt door oude oosterse monniken die in hun meditatie een innerlijke rust vonden en dat uitbreidden naar al hun ledematen. soms word ki gebruikt om bijvoorbeeld toe te passen bij de reiki, ik denk niet dat het gebruikt kan worden op een geweldadige manier.
t word opgewekt uit al je geestenlijke kracht samen te brengen op 1 punt en het dan uit te breiden naar andere delen van je lichaam.
weet er niet zo heel veel van, heb t ooit eens gelezen maar ik geloof dat het zo in elkaar zat
Okee hoe doe je dat dan? Hoe moet je Ki gebruiken om betere beheersing en concentratie te krijgen?
Oud 19-10-2002, 19:29
Rerisen Phoenix
Citaat:
snotikjuh schreef:
ik denk niet dat geloof overbodig is, de redenen die je geeft kloppen inderdaad, maar is geloof niet om troost te vinden? en een lichtpuntje in de situatie te vinden.
de mens heeft het niet voor niets uitgevonden. sommigen hebben het nodig om alles op een rijtje te kunnen zetten.

kus Malou
Ergens wel ja.
Maar je kunt in plaats van mensen vanalles in te doctrineren mensen ook leren om sterk te zijn zodat ze zich er zelf uit kunnen werken. Veel paniek enzo ontstaat doordat iedereen het doet en iedereen is geleerd om mee te doen met de massa.

Maar dit is off-topic.
Oud 19-10-2002, 19:30
Rerisen Phoenix
Ik wacht nog geduldig op jouw antwoorden op de vragen van me, Ki Fighter.
Oud 20-10-2002, 12:28
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Als je andere topics over ki naleest, dan zie je onze oude gesprekken, daar vind je ook mijn antwoorden die ik volgens jou nu weer voor de 100ste keer moet geven. Dus nie he.
Oud 22-10-2002, 19:09
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Als je andere topics over ki naleest, dan zie je onze oude gesprekken, daar vind je ook mijn antwoorden die ik volgens jou nu weer voor de 100ste keer moet geven. Dus nie he.
Je hebt nooit iets gezegd over universum door ki gemaakt ofzo.
En ik heb jullie dingen ook zoooo vaaak dubbel uitgelegd dat als je het werkelijk had gezegd je het wel ff kunt opzoeken.

Ow w8, ik gebruik de zoekfunctie wel

nee niks

Laatst gewijzigd op 22-10-2002 om 19:13.
Oud 22-10-2002, 19:12
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Je hebt nooit iets gezegd over universum door ki gemaakt ofzo.
En ik heb jullie dingen ook zoooo vaaak dubbel uitgelegd dat als je het werkelijk had gezegd je het wel ff kunt opzoeken.

Ow w8, ik gebruik de zoekfunctie wel
Ik ben al veel langer op mystiek dan jou, voor jou nederige komst heb ik dat al uitgelegd en zo. Zoek maar op in oudere topics zou ik zeggen. ZOEK EN GIJ ZULT VINDEN
Oud 22-10-2002, 19:14
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik ben al veel langer op mystiek dan jou, voor jou nederige komst heb ik dat al uitgelegd en zo. Zoek maar op in oudere topics zou ik zeggen. ZOEK EN GIJ ZULT VINDEN
ik heb gezocht op oerknal.

dat zou ik zeker hebben gevraagd als je begon over ki bestond voor ruimtetijd.
Oud 22-10-2002, 19:20
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik heb gezocht op oerknal.

dat zou ik zeker hebben gevraagd als je begon over ki bestond voor ruimtetijd.
Nein, ik zal het je uitleggen wat ik geloof. Ik weet niet hoe Yin en Yang tevoorschijn zijn gekomen, maar jah zeg nou zelf der moet iets zijn toch? Yin en Yang de positieve en negatieve energie, ze schepte leven. Kijk energie word altijd bestuurd door Yi. Yi = wilskracht en Ki = energie, wilskracht commandeert wat de energie moet doen. Dus ik geloof dat er een hogere kracht moet zijn (of geweest zijn) die de Yin en Yang de opdracht heeft gegeven om leven te scheppen wat we nu kennen, kijk het is allemaal zo ingewikkeld, en ik wil daar ook niet te diep over nadenken. Mischien dat je op Google iets beters kunt vinden.
Oud 22-10-2002, 19:38
GeZaA
GeZaA is offline
ik denk dat ki een kracht is die in iedereen zit...maar je moet er gewoon op trainen om ze completer te maken
Oud 22-10-2002, 20:08
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Nein, ik zal het je uitleggen wat ik geloof. Ik weet niet hoe Yin en Yang tevoorschijn zijn gekomen, maar jah zeg nou zelf der moet iets zijn toch? Yin en Yang de positieve en negatieve energie, ze schepte leven. Kijk energie word altijd bestuurd door Yi. Yi = wilskracht en Ki = energie, wilskracht commandeert wat de energie moet doen. Dus ik geloof dat er een hogere kracht moet zijn (of geweest zijn) die de Yin en Yang de opdracht heeft gegeven om leven te scheppen wat we nu kennen, kijk het is allemaal zo ingewikkeld, en ik wil daar ook niet te diep over nadenken. Mischien dat je op Google iets beters kunt vinden.
ok, bedankt.
Oud 27-10-2002, 21:59
Verwijderd
Wie meer over ki wil weten moet eens wat vaker naar National geographic channel kijken.

Dan zie je wat je allemaal met ki kunt doen, laast gooide zo'n monink op afstand een naald door een raam.

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 22:02.
Oud 28-10-2002, 07:04
Rerisen Phoenix
als het gooien is dan dacht hij alleen dat hij die naald een ki-boost gaf. Maar het denken daarvan is voldoende om die extra kracht te geven
Oud 31-10-2002, 19:16
shaya
shaya is offline
ik doe verschillende martial arts
ik heb maar 1 keer ki gebruikt tijdens een gevecht.
ik was toen aan het vechten met(tegen) 1 van de gozers die me beste vriend hebben vermoord. toen sloeg ik zo hard dat ik 3 ribben en zijn neus brak met 2 slagen
Oud 31-10-2002, 19:45
Rerisen Phoenix
Citaat:
shaya schreef:
ik doe verschillende martial arts
ik heb maar 1 keer ki gebruikt tijdens een gevecht.
ik was toen aan het vechten met(tegen) 1 van de gozers die me beste vriend hebben vermoord. toen sloeg ik zo hard dat ik 3 ribben en zijn neus brak met 2 slagen
zeker dat dat ki is?

ik ken iemand die hetzelfde heeft gedaan met een agressie-boost.
Die boost zou ik ook verwachten als je tegenover de mensen staat die je beste vriend hebben vermoord.

Regels voor berichten