Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 18:17
Kastanje
Kastanje is offline
Ik heb een tijdje met een meisje Gesmst en toen begon ze opeens met ik hou van je...
Ik weet niet hoe dat met jullie zit maar k vond het meteen een afknapper!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2002, 18:19
Loezzel
Loezzel is offline
Kan ik me voorstellen. Ik vind het verschrikkelijk als mensen dat meteen zeggen. Mijn vriendin is verliefd op een jongen en hij ook op haar. Maar die jongen heeft nog een vriendin waarmee hij het eerst moet uitmaken. Ze hebben helemaal niet zo veel contact, maar als die jongen mijn vriendin een mailtje stuurt staat het vol met: "Ik hou van jou"
Dat vind ik ook een afknapper. Je zegt zo iets alleen als je het meent. Dat kan gewoon nog niet na 3 weken ofzo, dat komt pas na maanden, soms zelfs na jaren pas...
Oud 18-10-2002, 18:25
Onlyme
Onlyme is offline
Na een dag of 3.
Oud 18-10-2002, 18:26
angel_undercover
angel_undercover is offline
Sommige weten het verschil tussen verliefd zijn en houden van niet helemaal..
Maar je weet zelf het beste wanneer je "ik hou van je" zegt..
Oud 18-10-2002, 18:27
Gothic
Gothic is offline
Wanneer je je er goed bij voelt? Wanneer het telkens in je op komt?
Oud 18-10-2002, 18:29
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ik hou van je zeg ik eigenlijk nooit. Als andere mensen zouden zeggen: ik hou van je, zeg ik: ik geef om je. Dat klinkt liever en wat minder standaard
Oud 18-10-2002, 18:50
AtHell
AtHell is offline
k denk dat ik het in totaal 4 of 5 keer heb gezegt als je t zo rondstrooit heeft het ook geen waarde meer.

'sms ik hou van je' ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen dit misschien?:

"piep piep"
"tik tik tik tik" *zend*
(ergens anders op een mobiel adres) "piep piep"
"Oooh hij houd van me, ik voel me nu zo verlieft"

.. wokeej.
Oud 18-10-2002, 19:09
Verwijderd
Ik heb een ontzettende hekel aan mensen die naar mijn idee veeeeel te vroeg "ik hou van je" zeggen. Ik vind dat verliefd zijn absoluut niet hetzelfde is als houden van.
Het zou ontzettend veel voor me betekenen als iemand écht van me zou houden, daarom doet het gewoon pijn als iemand even makkelijk "ik hou van je" zegt omdat ie toevallig verliefd denkt te zijn..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:22
Druppel
Druppel is offline
je moet het zeggen als je het meent
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:30
GRRR
GRRR is offline
na de sex
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ja inderdaad, das wel erg vreemd en waarschijnlijk niet gemeend...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik vind dat verliefd zijn absoluut niet hetzelfde is als houden van.
Eens

Ik zeg het nauwelijks, heb het tot nu toe tegen 1 iemand 'gezegd' (op MSN :/). Ik versta onder houden van dat ik erg veel om diegene geef en ook veel aan diegene denk.

Verliefdheid is iets vaags waarover ik nog niet helemaal uit ben.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 23:00
ABrules
ABrules is offline
als je van iemand houd...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 06:33
sas_andrea
sas_andrea is offline
wanneer naar mijn gevoel mn gevoelend dieper zijn dan alleen maar verliefd zijn. Dat heb ik tot nu toe alleen maar tegen mn huidige vriend gezegd. De vriendjes daarvoor kregen alleen maar te horen: ow, wat vind ik je lief.... Maar dat krijgt mijn vriendje natuurlijk ook wel te horen, maar tegen hem zeg ik ook dat ik van m hou, wel 100 keer op een dag. (hij vindt dat geeen afknapper, zijn al 1,5 jaar bij elkaar)
Oud 19-10-2002, 09:00
lady_x
lady_x is offline
Hangt van persoon af, maar ik heb het nog nooit (gemeend) gezegd..
(het kan idd wel een afknapper zijn)
Oud 19-10-2002, 09:08
miro
miro is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Wanneer je je er goed bij voelt? Wanneer het telkens in je op komt?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 09:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind dat je dat zegt als je mekaar al lang kent en gewoon niet meer zonder mekaar kan.. Gewoon wanneer het goed voelt en je het echt meent..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 10:48
PardonMe
PardonMe is offline
Ik kan niet gelijk zeggen dat ik van iemand houd, want na een week houd ik gewoon nog niet van iemand, dan ben ik verliefd..
Dat gaat langzaam aan over in houden van..

Ik zou het ook best een afknapper vinden als iemand gelijk gaat beginnen met "ohh ik hou van je!!!"
Mijn vriend en ik zeggen dat eigenlijk nog niet tegen elkaar, we zeggen dat we nog steeds gek op elkaar zijn, en nog steeds verliefd... We weten vanzelf wanneer het tijd is om er houden van van te maken
Oud 19-10-2002, 17:47
Piccola
Piccola is offline
Ik vind het verschrikkelijk als iemand al meteen met "ik hou van je" begint. Je houdt niet zomaar even van iemand. Zoals al gezegd is: verliefd zijn en houden van is absoluut niet hetzelfde. Verliefd zijn kan over gaan in houden van, maar niet al na een week ofzo. Dat duurt bij mij toch echt wel heel wat langer. Met de zin "ik hou van je" kan niet zomaar rond gestrooid worden, daar is zo'n zin veel te waardevol en speciaal voor. Ik heb tegen 2 jongens gezegd dat ik van ze hou. En dat meende/meen ik ook echt!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 19:39
Black Reina
Black Reina is offline
bij hele goeie vrienden en vriendinnen zeg k wel "ik hou van je" maar dan dat k gewoon heel veel om ze geef.
en "ik hou van je" in de vorm van liefde/relatie, zeg k pas als k er echt zeker van ben dat k ook echt van die persoon hou en heel lang van 'm zal houden.
toen k me eerste vriendje had, zei die na 3 dagen "ik hou van je" ksloeg stijl achter over, hoe kun je dat nouw zeggen???
een week later was t ook al weer uit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 19:49
Toscane
Toscane is offline
je zegt da als je da voelt, maar ik geloof nie da de dag da je met n persoon zoent gelijk al kan zeggen dat je van diegene houdt. Zelfs als diegene da egt wel meent, t komt toch n beetje onwaarschijnlijk (zo van ik zeg da omdat ik je gezoend heb/ je vriend ben==> dus dat t egt zo'n zinnetje wordt van oh moet ik ook nog ff zeggen) over. Wat ik me dan afvraag als iemand da tegen me zou zeggen, wa zeg je dan trug, als je diegene wel kei leuk vind maar nog nie egt houden van voelt. Is wel lullig als je dan nix trug zegt, maar aan de andere kant anders lieg je, is ook zoiets.
Oud 19-10-2002, 20:07
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Let's Party schreef:
Wat ik me dan afvraag als iemand da tegen me zou zeggen, wa zeg je dan trug, als je diegene wel kei leuk vind maar nog nie egt houden van voelt. Is wel lullig als je dan nix trug zegt, maar aan de andere kant anders lieg je, is ook zoiets.
gewoon niks zegge of iets zow van "je ben lief" heb k ooit gedaan, kvon t wel lullig maja als je niet van iemand houdt dan kun je t niet maken om te zeggen vin k
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 22:02
romytjuh
romytjuh is offline
Als ik zeker weet dat ik het meen..
Oud 21-10-2002, 12:54
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik vind het ook een afknapper als iemand te snel 'ik hou van je' zegt. Hoe kun je nou van iemand houden die je geeneens kent? Je kunt iemand lief vinden, of leuk, of knap, of gewoon aangenaam gezelschap, en dat kun je natuurlijk wel al snel kenbaar maken. Maar 'ik hou van je' vind ik erg groots.
Ik heb het dan ook nooit tegen iemand gezegd, alleen tegen mijn huidige vriend.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 12:56
Verwijderd
Ik vind niet dat dit van tijd afhankelijk is, maar je moet het natuurlijk niet na 1 dag zeggen, zonder dat je er zeker over bent. Tegen goede vrienden zeg ik dit wel, maar op 't moment dat ik het te vaak ga zeggen ben ik al bang dat het niet meer geloofwaardig overkomt, dus ik zeg het alleen op momenten dat ik het belangrijk vind. En in relaties.. Als ik vind dat de relatie daar klaar voor is en ik me echt zo voel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2002, 13:02
Tactic
Tactic is offline
Bij mij heeft het 3,5 maand geduurd voordat ik het zei.

Maar het was 100% gemeend.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:52
Verwijderd
Ik zeg het wanneer ik het meen, en dat hoeft niet per se tijdsgebonden te zijn. Het is hypocriet om te zeggen dat mensen die er 'snel' mee zijn, het niet menen, want je kunt meerdere betekenissen aan die uitdrukking geven. Er is geen handleiding bij de mens geleverd waarin staat dat je pas na een x aantal dagen van iemand 'echt' kunt zijn gaan houden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:05
Verwijderd
als hij in m'n armen ligt te slapen fluister ik het in zijn oor...

ik vind uiteraard ook dat je het pas mag zeggen als je het écht meent, en als je ook echt van die persoon houdt, maar ik vind niet dat je elkaar daarvoor al een bepaalde periode moet kennen, of al x aantal maanden samen moet zijn... de eerste keer dat mijn vriend tegen me zei dat ie van me hield, was de dag voordat we een koppel werden, ondertussen 1 jaar, 7 maanden en 28 dagen geleden
we kenden elkaar toen nog maar een week (in real life dan, op msn "al" drie weken ), maar ik weet heel zeker dat het uit het diepst van zijn hart kwam, en bij mij was dat net hetzelfde...
soms wéét je gewoon dat hij/zij de ware is...

xxx
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:07
Marcade
Marcade is offline
Wanneer zeg je "Ik hou van je"??

Als je van je houd.

simpel.

niet moeilijk doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:29
vakje27
vakje27 is offline
Zeggen ik hou van je na een paar keer sms´en? Das wel errug snel!

Ik vind het voor mezelf nogal moeilijk : Aan de ene kant probeer je aan de ander aan te geven dat je erg op diegene gesteld bent, maar houden van vind ik wel erg zwaar.

Ik heb het zelf nog nooit in die bewoording tegen een meisje durven zeggen, omdat ik vond dat ik daarmee de betekenis "houden van" verloochende of tekort zou doen.
Wat heeft zeggen "ik hou van je" nog voor waarde als je dat na 2 weken al tegen je vriend/vriendin zegt? Voor mij weinig.

Op het moment dat ik dat tegen iemand zeg wil ik dat ik het vanuit de grond van mijn hart meen, en en voor 1000% achterstaan.

En dat is voor mij niet na één maand ofzo, laat staan na een paar keer sms-en
Oud 21-10-2002, 20:11
moenbase
moenbase is offline
(Waarschijnlijk) nooit (weer)
Oud 21-10-2002, 20:16
Verwijderd
ik denk eh.. als eh.... je het egt meent en als je vriend(in) iets liefs doet...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
vakje27 schreef:
Wat heeft zeggen "ik hou van je" nog voor waarde als je dat na 2 weken al tegen je vriend/vriendin zegt? Voor mij weinig.
als je al zo snel gewoon wéét dat het waar is wat je zegt, vind ik dat het juist érg veel betekent... (ik heb dat dan ook niet tegen al m'n vriendjes gezegd, alleen tegen jan... daarom betekent het juist zoveel! hij was de eerste en de enige tegen wie ik dat ooit echt gezégd heb [en zal zeggen], en ook de enige bij wie ik weet dat het ook echt zo is)

xxx
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 21:14
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
als je al zo snel gewoon wéét dat het waar is wat je zegt, vind ik dat het juist érg veel betekent... (ik heb dat dan ook niet tegen al m'n vriendjes gezegd, alleen tegen jan... daarom betekent het juist zoveel! hij was de eerste en de enige tegen wie ik dat ooit echt gezégd heb [en zal zeggen], en ook de enige bij wie ik weet dat het ook echt zo is)

xxx
Ja, als je het gewoon "weet", is wat anders.
Ik kan voor mezelf alleen niet na 2 weken al bepalen dat iemand de "ware" is! Op dat punt denk ik dat ik de andere persoon, evenals de relatie met diegene nog niet goed genoeg kan beoordelen.
Ik ben meestal als ik een meisje leuk vind héél hevig verliefd, maar houden van is meer dan dat (denk ik)

Komt ook bij dat ik houden van maar een moeilijk begrip vind, ik wil eerst voor mezelf bepalen wat "houden van" nu echt inhoudt
Oud 21-10-2002, 21:14
Scandinavia
Scandinavia is offline
"Ik hou van jou" hoeft je helemaal niet te zeggen/horen. Je zou alles al moeten merken aan haar/zijn gedrag.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:34
Iduna
Iduna is offline
Het liefst nooit...
Nee, alleen zeggen als je het meent.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 10:24
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Als je van JE houD.
Hoogbegaafdheid noemt ie dat dan..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 10:51
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
*is dat van toepassing op dit topic?*
Oud 22-10-2002, 11:08
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef:
als je al zo snel gewoon wéét dat het waar is wat je zegt, vind ik dat het juist érg veel betekent...
Het probleem is alleen dat sommige mensen dénken dat ze weten dat het écht zo is....
En daar kan je iemand zooo mee kwetsen.

Ik heb nog nooit "ik hou van je" tegen iemand gezegd en het daarna uitgemaakt of daarna moeten zeggen "ja het was toch niet zo, ik dacht op dat moment ook dat het zo was".
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef:
Hij had het nooit zo met taal
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:14
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Het probleem is alleen dat sommige mensen dénken dat ze weten dat het écht zo is....
En daar kan je iemand zooo mee kwetsen.

Ik heb nog nooit "ik hou van je" tegen iemand gezegd en het daarna uitgemaakt of daarna moeten zeggen "ja het was toch niet zo, ik dacht op dat moment ook dat het zo was".
ben ik het helemaal mee eens. Niets is zo veranderlijk als de mens (buiten het weer in Nederland dan ), en wat op het ene moment voor 100% waar is, kan toch al vrij snel veranderen.
Ook bij dit, naarmate je elkaar beter leert kennen kom je ook meer negatieve eigenschappen van de ander tegen, of gaat de relatie zelf tegenstaan.
Of je zou al moeten zeggen "op dit moment houd ik van je" .. klinkt ook raar
Oud 22-10-2002, 11:41
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
vakje27 schreef:
*is dat van toepassing op dit topic?*
Nee, maar ik vond het erg leuk om dat even op te merken, mijn nederige excuses.

Citaat:
******** schreef:
Hij had het nooit zo met taal
Dat is duidelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten