Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 15:52
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Nu gaat het hier vaak over gebeurtenissen/schoolgebonden zaken. Maar hoe zit het met het gebouw waar jullie een groot gedeelte van jullie jeugd doorbrengen? Is het nieuw, stijlvol en mooi, of is het een vies, oud, lelijk gebouw? (Of iets daartussen?).

Wat vind jij van jullie schoolgebouw en hoe ziet het eruit?
Oud 08-10-2002, 15:54
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ikke: Onze school is erg oud, maar pas gerenoveerd. Eerst was het een heel mooi gebouw, wel oud, maar oud kan ook heel mooi zijn. Door die renovatie hebben ze het verpest, maar goed.. Ik heb een beetje een hekel aan moderne schoolgebouwen, echt mooi (vernieuwend) zijn ze nooit. Nee, geef mij maar een mooit oud schoolgebouw...
Oud 08-10-2002, 16:17
Popputjuh
Popputjuh is offline
Ons gebouw is nogal oud (600 jaar )
Vind het lelijk, gammel, op een kerk lijken..
Op zich heeft t wel wat, maar toch..
Oud 08-10-2002, 16:44
Verwijderd
wij hebben 2 schoolgebouwen.
1 is voor de onderbouw, en zeer lelijk, blokkendoos, gevangenis...
nog wel vrij nieuw geloof ik
zo ziet ie er uit:

ow, en met gevangenis bedoel ik dat je er echt helemaal niks mag... als je een tussenuur hebt moet je naar de aula huiswerk maken, daar zitten aulatoeschouwers, en je moet ook aan hun vragen of je naar de wc mag enz.
ow, en de foto is van de mooiste kant van het gebouw gemaakt...

en 'mijn' gebouw.
is nieuw, ik geloof nu zon 3/4 jaar oud, is wel mooie vorm enzo, en je mag echt heel erg veel meer als op het andere gebouw.
en zo ziet ie eruit:
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:48
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
http://www.kwc-culemborg.nl/

Onze school is wel ok. Niet supermodern, maar gewoon ok.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:54
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
http://www.kwc-culemborg.nl/

Onze school is wel ok. Niet supermodern, maar gewoon ok.
heem jou school ziet eruit als de school waar ik 2 jaar geleden een dagje ben geweest met een uitwisseling in duitsland...
maar ik neem aan dat je niet in duitsland naar school gaat, en dat het dus niet hetzelfde gebouw is
Maar ziet er wel leuk uit
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 17:04
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik vind de gebouwen van mijn 'school' niet echt mooi, i.t.t. tot bij andere universiteiten heb je in Nijmegen eigenlijk geen historische universiteitsgebouwen. Daar staat dan wel weer tegenover dat alles op een plek geconcentreerd is wat wel weer zijn voordelen heeft.

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 17:09
Boogie
Boogie is offline
Mijn 'universiteit' is een of ander stom flatgebouw
Erg lelijk...

Het hoofdgebouw is daarentegen wel mooi:

Oud 08-10-2002, 18:27
Verwijderd

Mijn school

Lelijk gebouw, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:37
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Dat oude gebouw van vleermuissie is inderdaad ontzettend lelijk, nieuwe gebouw ziet er wel grappig uit, alleen glimt het op die foto..en ik haat glimmende dingen (als het niet hoort te glimmen).
Oud 08-10-2002, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Sikamikanico schreef:
Dat oude gebouw van vleermuissie is inderdaad ontzettend lelijk, nieuwe gebouw ziet er wel grappig uit, alleen glimt het op die foto..en ik haat glimmende dingen (als het niet hoort te glimmen).
in het echt glimt ie niet hoor...
en weet je wat ook grappig is... het gebouw is dus een beete rond, en dat hwb je in de klassen niet zo in de gaten, maar in de gymzalen staan allemaal van die rechte lijnen, en in een normale gymzaal zit er tussen de muur en de buitenste lijn dus overal een gelijke afstand, maar in onze gymzaal dus niet, omdat het gebouw een beetje rond is
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:16
Ieke
Ieke is offline
Hoofdgebouw: (hal is net gerenoveert) (er zijn een aantal mooie nieuwe lokalen en een nog een aantal oude) Er is een heel bijzonder lokaal. Het loopt trapsgewijs omhoog en op elke tree staat 1 rij banken.

Deze zijn op de eerste dag van het nieuwe schooljaar gemaakt, toen de nieuwe hal werd geopent. Er is ook nog een bijgebouw op een andere plaats in de stad, maar daar heb ik geen goede foto's van.
Oud 08-10-2002, 20:25
Verwijderd
Kijk es op www.jfc.nl
Daar kun je rechtsbovenin een plaatje van het gebouw zien, en
hier de webcam van de hal tegenover de hoofdingang
Daar zie je het nieuwe gedeelte, voor de bovenbouw bedoeld. dat is net 2 jaar geleden gebouwd. dan heb je ook nog een oud muf hok voor de onderbouw (maar die blijven daar helaas niet altijd)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 21:21
Verwijderd
Het gebouw (lees: het oude gedeelte) is best mooi. Het oude gedeelte is vroeger een klooster geweest, en heeft een beetje de vorm van een kerk. De nieuwe gedeelten zijn lelijk, alleen maar fantasieloos baksteen in rechthoekige vormen, en nog slecht geisoleerd ook. Het nieuwste gedeelte dat nu in aanbouw is, is volgend jaar klaar. Wij leerlingen (leraren ook soms) ondervinden daar veel nadeel (denk aan geluidsoverlast) aan, vooral bij proefwerken en overhoringen. Ook kunnen we elkaar nauwelijks verstaan. Alleen in het oude gedeelte kun je je normaal verstaanbaar maken. De toiletten stinken allemaal, en van een garberobe is geen sprake. Wel hebben we kluisjes, in onze vochtige, tochtige, in de winter regelmatig tot 10 centimeter onderlopende kelder. De trappen in het oude gedeelte zijn veeeel te smal, zoals ook veel gangen in de andere gedeelten dat zijn (in de A-vleugel zijn speciale maatregelen genomen; de leerlingen daar mogen eerder uit de les, zodat de toestroom van de andere leerlingen naar de andere vleugels door de nauwe doorgang zoveel mogelijk ruimte krijgt). De informatica-lokalen zijn gelukkig net vernieuwd.
Kortom, er moet nog veel veranderen, en daarom zitten we in de herrie voor 3 jaar (sic!). En als het allemaal klaar is, is een groot deel van de school nog niet goed geisoleerd (geen dubbel glas etc.) wat mijns inziens de stookkosten flink omhoog kickt.

Oh ja, en de kantine is veel te klein, wordt ook uitgebreid, zeggen ze.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 16:36
Balance
Balance is offline
dit is de locatie waar ik 2 jaar terug zat:

kvind 't niet echt mooi ofzo, maar ook niet lelijk. 't is gewoon een school, niet bijzonder.
Oud 09-10-2002, 18:16
the tourist
the tourist is offline
Het gebouw van mijn school is iets van 20 jaar oud, maar vorig jaar is er een nieuw gedeelte bij gekomen. Het oude deel is nogal lelijk (saaie vorm, grijs met gele zonneschermen). Het nieuwe gedeelte is wel wat mooier (ronde vormen, een beetje bruine stenen en wat meer kleur)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:24
the tourist
the tourist is offline
Ik ben er net achter gekomen dat mijn school een site heeft , het enige plaatje dat ik kon vinden was deze:

Dit is ingang van de school (van het oude gedeelte dus)

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 18:30
Denise84
Denise84 is offline
best mooi Volgens mij ook wel nieuw. www.nhtv.nl
Oud 09-10-2002, 18:47
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Nah, mijn school staat gewoon in culemborg (dat ligt weer in de buurt van Utrecht )

Het valt op da ik alleen maar lelijke oude gebouwen zie of een paar nieuwere gebouwen die er zo suf uitzien.

Allemaal zo conventioneel gebouwd.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:06
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Het valt op da ik alleen maar lelijke oude gebouwen zie of een paar nieuwere gebouwen die er zo suf uitzien.
Hier dan even een luchtfoto van mijn school, icm met de ingang van het oude gedeelte (voormalig klooster). Het oude gedeelte vind ik zelf wel mooi.

Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 00:42
Eva*
Eva* is offline
De school waar ik nu op zit is volgensmij vrij oud en absoluut niet stijlvol. 't Heeft iets weg van een dependance of een basisschool.
Ik vind 'm wel gezellig, niet zo massaal.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 10:52
Razzle
Razzle is offline
Oud 10-10-2002, 13:30
Verwijderd
Gebouw is net een jaar gebouwd ofzow....ik vind t wel mooi, alleen een paar stomme details, maar verder wel mooi...

Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:41
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef:
wij kunnen die foto alleen zien door een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen...
is er misschien een andere manier zodat ik jou schoolgebouw toch kan zien? want ik heb namleijk geen gebruikersnaam en wachtwoord van jou school gekeregen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:38
OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
Sikamikanico schreef:
Ikke: Onze school is erg oud, maar pas gerenoveerd. Eerst was het een heel mooi gebouw, wel oud, maar oud kan ook heel mooi zijn. Door die renovatie hebben ze het verpest, maar goed.. Ik heb een beetje een hekel aan moderne schoolgebouwen, echt mooi (vernieuwend) zijn ze nooit. Nee, geef mij maar een mooit oud schoolgebouw...
Ik vind onze school wel cool hoor!! Of in ieder geval, het gedeelte van de hal enzo.. Niet dat stuk met de bio- en scheikundelokalen enzo, dat is echt lelijk.
maargoed

Kuzz Yf
Oud 19-10-2002, 17:36
alpha
alpha is offline
Ons gebouw is niet zo oud, het heeft een U-vorm en best redelijk groot. Begane grond, eerste en tweede verdieping. Het staat voor een deel op poten in het water.
Ik vind het wel een mooi gebouw, niet super mooi, maar ook niet lelijk. Ik vind dat er wel genoeg trappen enzo zijn dus dat zit ook wel goed. De gangen zijn breed genoeg en veel lokalen hebben twee deuren. Nee, ik vind dat onze school wel okay is!
Oud 20-10-2002, 16:03
Main
Main is offline
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 15:28
ZHAzha
ZHAzha is offline

onwijs grote school.. net nieuw .
Oud 22-10-2002, 12:20
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb een heeeeeeeeeele mooie school, heb er op vele gezeten, maar deze is t leukst want ze hebben glas in lood raampjes en er wordt minder rotzooi rondgesmeten dan op mijn vorige en mooie schilderijtjes aan de wand. We hebben 2 gebouwen en de 2e is wat minder bijzonder, maar daar zit ik dan ook niet zo veel. Ben heel trots op gebouw, is echt mooi!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:11
Verwijderd

ik ging naar dit deprimerende gebouw...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten