Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2002, 10:45
Verwijderd
ik houd, samen met iemand anders, een spreekbeurtje over autisme. Nou is 't de bedoeling dat we wat interessant materiaal erbij gebruiken, en ik dacht bv. een film.

Zou rainman geschikt zijn? (die heb ik dus nog niet gezien) En dan bedoel ik dus gewoon enkele (korte) fragmenten

dit vraag ik zodat ik weet of 't de moeite waard is om 'm ergens te gaan downloaden ofzo (jaja, weet wel dat dat niet mag )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2002, 14:01
Verwijderd
Ja, ik denk dat je 'm goed kunt gebruiken. Paar weken geleden stond er trouwens in 't AD-magazine een heel stuk over Autisme, waar ook in stond dat de film gebaseerd is op een echt-bestaand autistisch persoon.. Ik zal 'm ff zoeken.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef:
Ja, ik denk dat je 'm goed kunt gebruiken. Paar weken geleden stond er trouwens in 't AD-magazine een heel stuk over Autisme, waar ook in stond dat de film gebaseerd is op een echt-bestaand autistisch persoon.. Ik zal 'm ff zoeken.
Gevonden, je moet denk ik maar proberen om aan 't AD-magazine van 12 oktober te komen, want om dat allemaal in te typen.. Dan ben ik UUUUREN verder. :/

(Desnoods mail je mij maar en stuur ik 'm wel naar je op..)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 14:48
Verwijderd
http://www2.omroep.nl/bnn/jezalhetma...fl3/index.html
hier staat ook nog wat over het syndroom van asperger (2e stukje), en dat is ook een soort van autisme
bovenaan links kan je klikken op "kijk hier naar de uitzending", en dan kan je ook een stukje zien over een jongen met het syndroom van asperger

(als je die gaat kijken, moet je dus naar het 2e stukje, de 2e persoon zeg maar, kijken, en kijk dan ook ff naar het 3e meisje..., (is mijn zus ))

is het toevallig voor anw?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 16:12
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Autisme kent vele vormen, en Rainman geeft een ernstige vorm weer, maar echt niet alle autisten zijn zo, dus dat zou een vertekend beeld kunnen geven.
Oud 21-10-2002, 19:47
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ja, zeker geschikt. Dustin Hoffman speelt die rol echt meesterlijk goed.
Oud 23-10-2002, 09:15
Verwijderd
bedankt allemaal! ik denk dat ik hem maar eens ergens ga opzoeken

Citaat:
Jewel schreef:
Gevonden, je moet denk ik maar proberen om aan 't AD-magazine van 12 oktober te komen, want om dat allemaal in te typen.. Dan ben ik UUUUREN verder. :/

(Desnoods mail je mij maar en stuur ik 'm wel naar je op..)
bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken of 'k 'm nog ergens kan vinden. Anders is 't ook niet erg want we hebben in principe al informatie genoeg maar bedankt voor 't aanbod
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
http://www2.omroep.nl/bnn/jezalhetma...fl3/index.html
hier staat ook nog wat over het syndroom van asperger (2e stukje), en dat is ook een soort van autisme
bovenaan links kan je klikken op "kijk hier naar de uitzending", en dan kan je ook een stukje zien over een jongen met het syndroom van asperger

(als je die gaat kijken, moet je dus naar het 2e stukje, de 2e persoon zeg maar, kijken, en kijk dan ook ff naar het 3e meisje..., (is mijn zus ))

is het toevallig voor anw?

Thnx ik had 'm al gezien, maar maakt niet uit
jammer dat de kwaliteit van dat filmpje zo slechts is :/
ik heb 't uitgeprobeerd met fullscreen op mijn pc, = vaag, maar nog zichtbaar. Maar als 't nog groter moet? we zullen wel zien

je zus heb ik ook gezien, ja jullie lijken op elkaar zeg!
was leuk om te zien, of hoe je dat zegt
sterkte iig, bloempjuh

en dat was idd voor anw

Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Autisme kent vele vormen, en Rainman geeft een ernstige vorm weer, maar echt niet alle autisten zijn zo, dus dat zou een vertekend beeld kunnen geven.
ik denk dat ik ze daar gewoon op wijs, en misschien toch het filmpje dat vleermuissie noemde laat zien, daarin "speelt"
iemand met 't asperger syndroom = dus weer lichte vorm

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 09:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten