![]() |
|
Verwijderd
|
ik was vandaag naar een atelier geweest in de bloemstraat te amsterdam. En het ding was ingericht als swm-kelder. En er waren allemaal sm-marteltuigen. Ook werd er een video vertoont met poepseks. Ook waren er zeer expliciete schilderijen te zien van de daad. Wat vinden jullie nou hier van? Is dat nou een kunst of gewoon pure kinderachtige provocatie?
http://www.parool.nl/1035522039106.html ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ach, kga liever naar zo'n atelier dan dat ik in het Rijksmuseum rond moet waggelen. Lijkt me opzich wel interessante tentoonstelling. Op de vraag of het kunst is geef ik liever geen antwoord, sta nogal sceptisch tegenover kunst in het algemeen..
|
Verwijderd
|
Ik vind kunst een nogal ongelukkige term. Het lijkt me het beste om te bepalen of iets je aanspreekt of niet. Of je het mooi vindt of niet.
De meeste mensen vinden de dingen uit het artikel niet echt geweldig. Da's fijn, want dat is een persoonlijke mening. Over wat kunst is of over of iets nu kunst is, zegt dat nog niets. Kunst is een geconditioneerde canon. Van jongs af aan wordt ons geleerd wat we mooi moeten vinden omdat het kunst is. Dingen hangen in een museum, omdat ze kunst zijn. We hebben geen keuze meer om objectief naar iets te kijken, we worden gedwongen het als kunst te zien en het mooi te vinden, of om gezien te worden als iemand zonder smaak. Het begrip kunst is een hoop gebakken lucht. Het gaat over wat iemand er zelf van vind. Als er genoeg mensen zijn die iets mooi vinden, dan kan je er nog eens over denken om iets in een publieke ruimte op te hangen. Maar bestempel het alsjeblieft niet als 'kunst'. LUH-3417 |
![]() |
|
Tjsa, voor mij ligt het er aan welke gedachte er achter ligt. Als de gedachte van de 'kunstenaar' was "heej, laten we eens lekker geld gaan verdienen met totale nutteloosheid" dan is het geen kunst...
Had hij echter wel een abstracte gedachte, een boodschap, dan kan het imho wel als kunst beschouwd worden..
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe krijg ik de band weer terug? Different | 11 | 01-12-2013 17:52 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan? deel 18 Rohit | 500 | 29-12-2005 23:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Lifestyle |
laatste aanwinsten? merels | 500 | 08-09-2005 18:02 | |
Liefde & Relatie |
Help, ik weet het niet meer:'( relisys | 19 | 07-12-2004 06:21 | |
Liefde & Relatie |
Heb net te horen gekregen, dat hij geen gevoelens meer voor me heeft... serone | 14 | 05-06-2003 17:06 |