Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 08:50
pdebie
pdebie is offline
Hallo beste lezer,

ik heb laatst Cubase geinstalleerd op mijn computer om zo samples op te kunnen nemen vanaf mijn keyboard op mijn pc.

Maar wanneer ik een sample op neem krijg ik niet het geluid van het keyboard (bijv. viool geluid als ik dat heb ingesteld op mijn keyboard) maar het standaard piano geluid van Cubase.

Ik heb daarom bij de properties van de track die ik opneem gezegd dat hij vanaf MIDI op moet nemen, maar dan krijg ik alsnog het piano geluid en niet de violen die ik heb geselecteerd.

Ik heb helaas geen handleiding van het boek, want ik heb het programma via via gekregen als je begrijpt wat ik bedoel.

Weet iemand hoe ik het geluid van mijn keyboard in Cubase kan krijgen.

type keyboard: Yamaha PSR 9000.
Oud 23-10-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
pdebie schreef:
Hallo beste lezer,

ik heb laatst Cubase geinstalleerd op mijn computer om zo samples op te kunnen nemen vanaf mijn keyboard op mijn pc.

Maar wanneer ik een sample op neem krijg ik niet het geluid van het keyboard (bijv. viool geluid als ik dat heb ingesteld op mijn keyboard) maar het standaard piano geluid van Cubase.

Ik heb daarom bij de properties van de track die ik opneem gezegd dat hij vanaf MIDI op moet nemen, maar dan krijg ik alsnog het piano geluid en niet de violen die ik heb geselecteerd.

Ik heb helaas geen handleiding van het boek, want ik heb het programma via via gekregen als je begrijpt wat ik bedoel.

Weet iemand hoe ik het geluid van mijn keyboard in Cubase kan krijgen.

type keyboard: Yamaha PSR 9000.
Tsja, das duidelijk ...

Midi geeft geen geluid door, puur signalen. Dus als je keyboard (ik ken hem) verbind via een midi - soundblaster (gameboard) kabel dan is je keyboard alleen nog maar een toetsenbord en pakt hij de geluiden van je geluidskaart. Je kan dus niet een geluid instellen op je keyboard en dan ook direct gebruiken in cubase. Je zou dan alles moeten aansluiten via een midi interface (LPT poort, of USB) en dan alles gaan instellen. Je moet al je geluiden in Cubase een signaal geven (LSB of MSB banken) en die laten communiceren via je computer. Dit is best ingewikkeld en kost heel veel tijd.

Je kan het beste info bij een goede muziekhandel halen en is wat boeken van cubase lenen in de bieb (zijn er genoeg).

Dus, als je de geluiden wil gebruiken uit je yamaha psr 9000 is dat ingewikkeld, maar als het werkt (uiteindelijk) is het wel het mooiste. (let op: je moet elk geluid apart invoeren ) Makkelijker is een goede geluidskaart em dan je keyboard als puur keyboard te gebruiken.

BTW, je kan toch in de PSR 9000 alles al opnemen 16 sporen en componeren??

Dit is een beetje waar het opneer komt.

(in het heeeeeeeeeeeeeeeel erg kort )
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 13:40
pdebie
pdebie is offline
Mijn geluidskaart is een Creative Soundblaster Live 5.1

Als ik het keyboard nu eens op de line-in van mijn geluidskaart aansluit. Kan het dan wel?
Oud 23-10-2002, 13:55
Verwijderd
Citaat:
pdebie schreef:
Mijn geluidskaart is een Creative Soundblaster Live 5.1

Als ik het keyboard nu eens op de line-in van mijn geluidskaart aansluit. Kan het dan wel?
dan ben je niet meer aan het midi-en
Dan ben je audio aan het openen, dus kan je niet op noten bewerken, quantiseren etc.

Dsu is niet echt een optie.
Geluiden uit je geluidskaart nemen dan hé
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 13:59
pdebie
pdebie is offline
Is Cubase alleen maar voor MIDI dan?

Ik kan de geluiden wel voldoende bewerken met mijn keyboard, dat is geen probleem, dus daar heb ik cubase niet voor nodig.

Maar het is gewoon makkelijk om de verschillende samples d.m.v. click and place in een bepaalde volgorde te zetten en zo een nummer in elkaar te flansen.

alleen omdat bij al die commerciele free record shop zooi (bv magix music maker) het geluid gewoon bagger is wil ik met een professioneel pakket werken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
pdebie schreef:
Is Cubase alleen maar voor MIDI dan?

Ik kan de geluiden wel voldoende bewerken met mijn keyboard, dat is geen probleem, dus daar heb ik cubase niet voor nodig.

Maar het is gewoon makkelijk om de verschillende samples d.m.v. click and place in een bepaalde volgorde te zetten en zo een nummer in elkaar te flansen.

alleen omdat bij al die commerciele free record shop zooi (bv magix music maker) het geluid gewoon bagger is wil ik met een professioneel pakket werken.
ja, maar wat je nu zegt, daar is Cubase niet voor bedoeld, puur om zelf hele eigen nummers te maken, eerst bijv. piano, gitaar, drums, strings, basgitaar enz enz.

Maar niet om met samples te werken en met drag-en drop

Misschien de deluxe magix wat voor jou??
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 15:08
pdebie
pdebie is offline
Weet je wat?
ik probeer het volgende

ik sluit mijn keyboard op de line-in van mijn geluidskaart aan en kijk effe of ik kan opnemen met de recorder van het commerciele magix music maker.

als dat lukt dan bewerk ik de opgenomen waves met cool edit pro en die bewerkte bestanden zet ik in mijn nummer die ik maak met magix musix maker.

Lijkt jou dat ook geen goed idee?
Reageren

Regels voor berichten