Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 21:01
Joli
Joli is offline
Wie van jullie hebben er eens gedoken en wat vonden jullie ervan?

Ik heb op vakantie op tenerife gedoken en vind het echt helemaal geweldig. Alleen is het jammer dat het zo duur is om je padi (brevet) te halen.

Vertel jullie ervaring met scuba-diving.......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 21:22
Verwijderd
Ik ben zelf nu sinds 2 jaar en een paar maanden duiker.

Ik heb in Kreta 3 jaar geleden voor het eerst gedoken, wat me erg goed beviel.
Een jaar later heb ik in Corsica mijn CMAS 1* gehaald (gelijk met PADI advanced diver).
In Nederland ben ik toen lid geworden van een duikvereniging.
In Florida heb ik vorig een aantal duiken gedaan, wat zo stoer was daar.
In de zomervakantie vorig jaar ben ik een week op duikkamp geweest bij Nautilus in Kerkdriel, daar heb ik mijn IDD-Open water diver gedaan (PADI open water diver, dus eerst advanced, toen open water ).
Dit jaar ben ik weer gaan duiken in Florida, en mijn broer die mee was is divemaster dus zijn we samen met een aantal bootduiken meegegaan.
En mijn broer en ik gaan deze vakantie zeker ook samen duiken, in het Grevelinge Meer waarschijnlijk. Wat duikspullen huren en dan kunnen we.

Ik ben nu ook bezig met mijn CMAS 2* (PADI Rescue Diver).

Je kan je misschien hier in Nederland aanmelden bij een duikvereniging. Ik weet niet hoe het met de kosten zit voor een cursus, maar de kwaliteit is wel veel beter. Je wordt beter opgeleid, veel meer theorie en praktijk.

Je zou eens op deze site moeten kijken, dat is de site van de NOB (Nederlandse Onderwatersport Bond), waarbij ik ook ben aangesloten.

En tja, mijn duikervaringen:

De eerste keren erg spannend, het ademen is erg cool en het zweven is ook zo gaaf. En dat blijft leuk, hoeveel je het ook doet!
Ik heb heel veel baraccuda's en andere mooie vissen gezien. Hele grote murene's en heeel grote pijlstaartroggen. Ook hele mooie riffen.
Op Kreta heb ik ook nog een inktvis gezien die inkt spoot.
In Florida heb ik mijn eerste bootduik gedaan tot 30 meter! Dat was erg cool, en dat ga ik zeker vaker doen.
Daarom ben ik ook met mijn 2* (rescue diver) bezig, zodat ik meer ervaring en kennis heb, zodat ik wat ingewikkeldere duiken kan doen. Ik ben ook van plan om een cursus nachtduiken te gaan doen, want dat wil ik erg graag! En ook de cursus 'getijden water' zodat ik zelfstandig duiken kan plannen in getijde water (zoals de Oosterschelde, hier vlakbij).

En onthoud:
DUIKEN IS LEKKERRRRRRRRRRR!!!!!

[edit] Ik ben trouwens aangesloten bij Duikteam "Zeeland"

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:27
jeffry
jeffry is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 27-06-2003 @ 22:22:
En onthoud:
DUIKEN IS LEKKERRRRRRRRRRR!!!!!
duiken is niet lekker.
Oud 27-06-2003, 21:33
cyber ian
cyber ian is offline
duiken is heel erg tof ik ben ook lid van een duikveringing maar omdat ik te jong ben mag ik nog niet alles doen ik ben met perslucht opleidingen bezig bijna klaar daarmee moet alles er dan van weten van flessen apperatuur en hoe het moet gebruiken en daarna 1 jaar sportduiken en dan kan ik aan de sterren beginnen
Oud 28-06-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
cyber ian schreef op 27-06-2003 @ 22:33:
duiken is heel erg tof ik ben ook lid van een duikveringing maar omdat ik te jong ben mag ik nog niet alles doen ik ben met perslucht opleidingen bezig bijna klaar daarmee moet alles er dan van weten van flessen apperatuur en hoe het moet gebruiken en daarna 1 jaar sportduiken en dan kan ik aan de sterren beginnen
Wat raar. Ik heb het even in mijn cursusboek van de NOB (Nederlandse Onderwatersport Bond) opgezocht, wat de richtlijnen van het CMAS aanhoudt en daarin staat dat je voor sportduiker minimaal 14 jaar moet zijn, je hoeft er maar 3 praktijkduiken goed voor af te sluiten en vrij weinig theorie.

Om aan je 1* (advanced diver) te beginnen hoef je niet eens open water diver te zijn (heb ik ook niet gedaan), moet je ook minimaal 14 jaar zijn.

Ik snap dus niet waarom jij niet meteen aan je ster mag beginnen. :/
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:35
DiepzeeKabouter
DiepzeeKabouter is offline
hey , ik duik ook sinds een paar maanden, dat komt voornamelijk door mijn vader, hij is ee duikinstructeur! ik heb het dan ook van hem geleerd. ik zou zegge: GA DUIKE!!! HET IS FANTASTISCH!!! GA DUIKE!!! HET IS FANTASTISCH!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:38
DiepzeeKabouter
DiepzeeKabouter is offline
Citaat:
DiepzeeKabouter schreef op 01-07-2003 @ 20:35:
hey , ik duik ook sinds een paar maanden, dat komt voornamelijk door mijn vader, hij is ee duikinstructeur! ik heb het dan ook van hem geleerd. ik zou zegge: GA DUIKE!!! HET IS FANTASTISCH!!! GA DUIKE!!! HET IS FANTASTISCH!!!
Citaat:
Roses are red, Violets are blue, god make me sexy, but what the Hell happend to you?!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
DiepzeeKabouter schreef op 01-07-2003 @ 20:38:
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 12:40
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Wat een verhalen van Lafjuh op sport
Oud 02-07-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
vreselijke fout schreef op 02-07-2003 @ 13:40:
Wat een verhalen van Lafjuh op sport
Doe ik ook eens een keer m'n best.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:30
Verwijderd
Ik heb anderhalf jaar geleden voor het eerste gedoken en ik moet zeggen dat ik er vrij verslaafd aan geraakt ben - het is dat het zo vreselijk duur is anders zou ik het zeker vaak doen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:07
Verwijderd
Ik heb vandaag 2 duiken gemaakt in het Grevelingen Meer en dat is me erg goed bevallen.
Het zicht was voor Grevelingen begrippen 'matig/slecht', maar een meter of 3 à 4, terwijl het normaal toch tussen de 10 en 15 meter ligt.
Het viel me wel reuze mee met wat er allemaal was. Veel meer vis en ander leven dan ik het verwacht. Veel grote kreeften, krabben, garnalen, spinkrabben, alen, zeesterren, zee-egels vanalles.
Het was alleen een beetje koud vond ik, maar ik ben dan ook temperaturen van de 25 graden celcius gewend.
Een pak van 5mm is zeker raadzaam, en een kap zeker, misschien ook wel handschoenen, hoewel je van je handen niet zoveel merkt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:48
10181
10181 is offline
Duiken is echt vet gaaf.
Ik duik nu al ruim 2 jaar en heb al zo'n 40 duiken gemaakt.
Ik heb JOWD (Junior Open Water Diver), NAV (Navigatie) en
S&R (Stress en Rescue).
duiken is echt super cool!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten