Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 13:32
zjempoow
zjempoow is offline
In den haag zijn onlangs folders verschenen die de titel dragen "marokkanen zijn lief". deze folder zou de nederlander een beetje inzicht moeten geven in de marrokaanse cultuur.

reacties graag
Oud 06-11-2002, 13:35
autodropje
autodropje is offline
Heb je er ook een artikeltje oid bij?
Oud 06-11-2002, 13:44
Verwijderd
ja die acht in de folder wel, maar de overige 500.000 niet.

ach het verleden wijst uit dat zulke campagnes niet werken en ik denk dat het in deze context zelfs averechts werkt.

maargoed, laat de linkse kerk maar hun naïeve tegenaanval doen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:16
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
"Hoe leuk zijn Marrokanen?" heet het.
Een folder gemaakt door een professioneel marketing-bureau, en verkocht aan diverse gemeenten. Den Haag is de eerste gemeente die de folder uitbrengt.

Geen idee of Den Haag een links college heeft...

ik vind het een nogal duur en waarschijnlijk nutteloos initiatief :/
Oud 06-11-2002, 14:32
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

ik vind het een nogal duur en waarschijnlijk nutteloos initiatief :/
Ja dat idee had ik nou ook
Oud 06-11-2002, 14:42
Anonymous John
Anonymous John is offline
Waaom niet "Hoe leuk zijn Brazilianen", of Amerikanen of mensen uit Zweden

Zinloze folder.
Oud 06-11-2002, 15:01
McCaine
McCaine is offline
Met zo'n slogan op de folders kan dit beter in de sticky thread bovenaan
Oud 06-11-2002, 15:43
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Met zo'n slogan op de folders kan dit beter in de sticky thread bovenaan
blijft vanzelf wel bovenaan
Oud 06-11-2002, 16:56
AGH
AGH is offline
Hihi
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:23
klootzak2001
klootzak2001 is offline
leuk zo'n folder, het werkt alleen niet.

een mentaliteit veranderen gaat toch anders
Oud 06-11-2002, 18:46
NN
NN is offline
Ik vind het nogal overdreven dat het volk d.m.v. een folder moet leren kennen hoe leuk een etnische minderheid is. Als wij in dit land werkelijk een echte muilti-culturele samenleving willen, zullen mensen met elkaar in contact moeten komen om te merken of ze elkaar leuk vinden of niet. Het integreren van minderheden lukt m.i. niet met foldertjes.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:38
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Het foldertje had beter "De meeste Marokkanen zijn lief" kunnen heten... (Niet alle marokkanen zijn lief namelijk net als dat het t geval is bij de Hollanders... )

Ma waarom moet hier een foldertje over zijn?
Het lijkt mij logischer als je dit gewoon zelf ervaart op straat e.d.

Mijn mening is duzzz: "Zinloos foldertje"
Oud 06-11-2002, 21:43
freggelfreak
freggelfreak is offline
laten we ook maar alle allohtonen die het land inkomen een boekje geven met: hoe leuk zijn nederlanders? (wel in het buitenlands, want nederlands lezen zullen ze toch nooit kunnen) (zei ik dat )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dit soort initiatieven zijn kansloos. En dit soort threads lopen altijd op hetzelfde uit.
Oud 06-11-2002, 22:03
Joostje
Joostje is offline
tis triesy, maar de laatste tijd alleen maar negatief nieuws over marokkanen. Mensen vormen hun mening gedeeltelijk naar wat ze op tv/ in de media zien. Daarom moet het beeld dat men van marokkanen heeft, bijstellen richting de realiteit, voordat nederland nog racistischer word dan het al is.

Maarja, of een foldertje nou de beste manier is... Daarnaast betwijfel ik ook of degene voor wie het foldertje bedoelt is het ook zullen lezen :/
Oud 06-11-2002, 22:28
marlies
marlies is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik vind het nogal overdreven dat het volk d.m.v. een folder moet leren kennen hoe leuk een etnische minderheid is. Als wij in dit land werkelijk een echte muilti-culturele samenleving willen, zullen mensen met elkaar in contact moeten komen om te merken of ze elkaar leuk vinden of niet. Het integreren van minderheden lukt m.i. niet met foldertjes.
Oud 06-11-2002, 23:18
Verwijderd
Beetje jammer. Beetje nutteloos. Beetje geldverspilling dus. Beetje verkeerde aanpak.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 23:50
Tampert
Tampert is offline
de titel van de folder is generaliserdend en dus per definitie zeer incorrect.
Oud 07-11-2002, 08:13
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Dit is pure geldverspilling. Mensen gaan echt niet n.a.v. zo'n foldertje ineens anders over allochtonen denken. Allochtonen zullen zichzelf keihard moeten bewijzen om te integreren. Een andere manier gaat echt niet werken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 09:21
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Waaom niet "Hoe leuk zijn Brazilianen", of Amerikanen of mensen uit Zweden

Zinloze folder.
Als je op gelet had zijn de marokkanen gekozen omdat veel mensen een negatief beeld over hun heeft.

Opzich vind ik het geen slecht idee (of het zal werken is nog een andere vraag). Maar er zijn genoeg mensen die oordelen over de marokkanen terwijl ze er eigenlijk niks of niet veel van af weten.
Maar ja zoals ik al zei, of het zal werken weet ik niet, het is iig een goed begin, en nooit geschoten is altijd mis.
Oud 07-11-2002, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Als je op gelet had zijn de marokkanen gekozen omdat veel mensen een negatief beeld over hun heeft.

Opzich vind ik het geen slecht idee (of het zal werken is nog een andere vraag). Maar er zijn genoeg mensen die oordelen over de marokkanen terwijl ze er eigenlijk niks of niet veel van af weten.
Maar ja zoals ik al zei, of het zal werken weet ik niet, het is iig een goed begin, en nooit geschoten is altijd mis.
jaja, zorgen die marokkanen zelf voor hun negatieve imago de media versterkt het hooguit een beetje. gek eigenlijk als je bedenkt dat de media voor 85% uit SP stemmers bestaat, ja heel gek

misschien hebben ze wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 12:56
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Uit persoonlijk "onderzoek" blijkt dat 90% van de Marokkanen die ik ken lief is. Daarnaast is 2% illegaal, 5% werk- én schoolloos, en 1% crimineel. De rest doet het geweldig en wordt vaak onderschat.

Oud 07-11-2002, 16:53
Freshmaker
Freshmaker is offline
Marokkanen moeten zelf bewijzen dat ze lief zijn, maar omdat dat in al die jaren niet gelukt is moet een stel folders ze vervangen/
Oud 07-11-2002, 17:49
Violet15
Violet15 is offline
Citaat:
zjempoow schreef:
In den haag zijn onlangs folders verschenen die de titel dragen "marokkanen zijn lief". deze folder zou de nederlander een beetje inzicht moeten geven in de marrokaanse cultuur.

reacties graag

nou hier is mijn reactie, hebben ze ook een folder over hoe de marokannen over de nederlanders denken??? Want ik vind het echt nutteloos, alleen omdat nu negatief over de marokannen wordt geschreven en dus gelezen. Ik vind het nergens opslaan, zo kunnen ze over alles een foldertje maken. Het is weg gegooid geld ( het ging toch slechter met de economie in Nederland??)

groetjes violet
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 17:49
Violet15
Violet15 is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Marokkanen moeten zelf bewijzen dat ze lief zijn, maar omdat dat in al die jaren niet gelukt is moet een stel folders ze vervangen/
De waarheid is hard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 20:05
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
jaja, zorgen die marokkanen zelf voor hun negatieve imago de media versterkt het hooguit een beetje. gek eigenlijk als je bedenkt dat de media voor 85% uit SP stemmers bestaat, ja heel gek

misschien hebben ze wel gelijk
EEN DEEL zorgt daar voor ja, niet allemaal. De goede leiden onder de slechten, en daarom mogen de goed ook eens in beeld komen.
Oud 07-11-2002, 21:54
Joostje
Joostje is offline
waarom zouden marokkanen moeten bewijzen dat ze lief zijn? dat hoef ik toch ook niet?
Oud 08-11-2002, 00:13
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dat de media voor 85% uit SP stemmers bestaat, ja heel gek
Haha, ja hoor.
Bron?
Oud 08-11-2002, 07:53
@pie
@pie is offline
Citaat:
NN schreef:
wie heeft eigenlijk bedacht dat we een multiculturele samenleving willen?

enniewee: aangezien genoeg andere bevolkingsgroepen hier leven zonder problemen te veroorzaken (ik noem een groep chinezen, een groep indiërs en indonesiërs, voor mijn part zelfs duitsers, wie DENKT hier nog over om ze als niet geïntegreerd te zien?) en heel nederland geeft af op marokkanen, lijkt me dat er niet echt iets mis is met het sociale gevoel van de nederlander, maar meer met dat van de marokkaanse gemeenschap.. nu is de vraag: wachten we nog 30 jaar met het aanpakken van de integratie, of gaan we er iets aan doen...

Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 07:56.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:36
shiver inside
shiver inside is offline
Citaat:
zjempoow schreef:

reacties graag
Werkt toch niet, deze week "Marokkanen zijn lief", volgende week: "Turken stelen niet". Het moet bij de mensen zelf komen, niet uit een dom blaadje, bovendien denk ik niet dat er ook maar iemand zo'n blaadje zal lezen, net als die gekke folders over het woord van God en stuff.
Oud 08-11-2002, 13:51
Milayo
Milayo is offline
Naa echt ik vind dit idee toch zo dom.

1. Het kost alleen maar geld en het is niet rendabel.
2. Stel je voor dat we alle bevolkingsgroepen, voetbalclubs, artiesten etc maar positief in het nieuws laten komen om dat het tegenovergestelde heeft plaatsgevonden.
3. Ik denk dat dat het debat dat nu los is gekomen alleen maar onder het tapijt wordt geveegd door deze campagane.Dat moet juist niet gebeuren ,hiermee geef je juist geen geluid aan terechte kritiek en kan je onjuiste kritiek ook niet aanvallen.
4. Ik denk dat de meeste Marokkanen zo helemaal niet gekend willen worden.
5. Als je een bevolkingsgroep wil leren kennen dan zoek je ze op en praat je met ze.
Oud 08-11-2002, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Haha, ja hoor.
Bron?
NRC handelsblad, een maand terug, geen zin om verder te zoeken, neem het nou maar voor waar aan
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
EEN DEEL zorgt daar voor ja, niet allemaal. De goede leiden onder de slechten, en daarom mogen de goed ook eens in beeld komen.
komen ook in beeld, Bouazza, ali el katabi, boukhari, ramzi...

ze zijn er wel, maar als je surinamers gaat noemen die positief in beeld komen kom je een stuk (een paar kilometer) verder

het is nou eenmaal een cultuur waar criminaliteit hoog in het vaandel staat (of het opvoeden van kinderen laag)

PUNT
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:18
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Mensen zullen eerder denken dat de voorbeelden uit het boekje de uitzonderingen zijn die regel bevestingen. Van zo boekje krijg je echt niet meteen een positiefbeeld van een groep die vaak negatief in het nieuws is.
Ben trouwens benieuwd wanneer het boekje "Voetbalfans zijn geen Hooligans" wordt uitgebracht?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:36
Verwijderd
De negatieve houding ten opzichte van Marokkanen heeft niet te maken met een gebrek aan informatie, maar met een gevoel. Mensen denken niet dat Marokkanen stelen omdat ze onvoldoende over Marokkanen weten (wat dus verholpen zou kunnen worden door een informatief boekje), mensen denken dat Marokkanen stelen omdat ze in hun buurt groepen Marokkaanse jongens zien hangen en zien scooter rijden. De meeste van die jongens doen geen vlieg kwaad, maar het is het gevóel van criminaliteit, van onveiligheid. Daar helpt zo'n folder niet tegen.

Éénmaal berichtgeving in de media over een 'foute' Marokkaan, en het complete geldbedrag van die campagne is weggegooid geld.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:57
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
NRC handelsblad, een maand terug, geen zin om verder te zoeken, neem het nou maar voor waar aan
lol... ooh ja, jij zegt het dus het zal wel waar wezen!

1. het is een statistisch onderzoek dus daardoor al per definiutie bedrog
2. jij bent te lui om te bewijzen dat die cijfers bestaan dus moeten ze maar voor waar aangenomen worden. Er worden hier heel wat zaken omgedraaid.
Oud 08-11-2002, 19:24
NN
NN is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
gek eigenlijk als je bedenkt dat de media voor 85% uit SP stemmers bestaat, ja heel gek

Geloof ik niks van. Nederland heeft ook een hoop rechtse populistische media als bv. de Telegraaf waar naar alle waarschijnlijkheid geen enkele SP-stemmer rondloopt. Waar baseer je dat op?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 20:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
komen ook in beeld, Bouazza, ali el katabi, boukhari, ramzi...
PUNT
die komen alleen maar in beeld om racistische stellingen te weerleggen, en het gaat dus indirect nog steeds om negatieve publiciteit.
Reageren

Regels voor berichten