Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Opzich vind ik het geen slecht idee (of het zal werken is nog een andere vraag). Maar er zijn genoeg mensen die oordelen over de marokkanen terwijl ze er eigenlijk niks of niet veel van af weten. Maar ja zoals ik al zei, of het zal werken weet ik niet, het is iig een goed begin, en nooit geschoten is altijd mis.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() misschien hebben ze wel gelijk ![]() |
![]() |
|
Uit persoonlijk "onderzoek" blijkt dat 90% van de Marokkanen die ik ken lief is. Daarnaast is 2% illegaal, 5% werk- én schoolloos, en 1% crimineel. De rest doet het geweldig en wordt vaak onderschat.
![]()
||
![]() |
Citaat:
nou hier is mijn reactie, hebben ze ook een folder over hoe de marokannen over de nederlanders denken??? Want ik vind het echt nutteloos, alleen omdat nu negatief over de marokannen wordt geschreven en dus gelezen. Ik vind het nergens opslaan, zo kunnen ze over alles een foldertje maken. Het is weg gegooid geld ( het ging toch slechter met de economie in Nederland??) groetjes violet |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() enniewee: aangezien genoeg andere bevolkingsgroepen hier leven zonder problemen te veroorzaken (ik noem een groep chinezen, een groep indiërs en indonesiërs, voor mijn part zelfs duitsers, wie DENKT hier nog over om ze als niet geïntegreerd te zien?) en heel nederland geeft af op marokkanen, lijkt me dat er niet echt iets mis is met het sociale gevoel van de nederlander, maar meer met dat van de marokkaanse gemeenschap.. nu is de vraag: wachten we nog 30 jaar met het aanpakken van de integratie, of gaan we er iets aan doen...
Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 07:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Naa echt ik vind dit idee toch zo dom.
1. Het kost alleen maar geld en het is niet rendabel. 2. Stel je voor dat we alle bevolkingsgroepen, voetbalclubs, artiesten etc maar positief in het nieuws laten komen om dat het tegenovergestelde heeft plaatsgevonden. 3. Ik denk dat dat het debat dat nu los is gekomen alleen maar onder het tapijt wordt geveegd door deze campagane.Dat moet juist niet gebeuren ,hiermee geef je juist geen geluid aan terechte kritiek en kan je onjuiste kritiek ook niet aanvallen. 4. Ik denk dat de meeste Marokkanen zo helemaal niet gekend willen worden. 5. Als je een bevolkingsgroep wil leren kennen dan zoek je ze op en praat je met ze.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze zijn er wel, maar als je surinamers gaat noemen die positief in beeld komen kom je een stuk (een paar kilometer) verder het is nou eenmaal een cultuur waar criminaliteit hoog in het vaandel staat (of het opvoeden van kinderen laag) PUNT |
![]() |
|
![]() |
Mensen zullen eerder denken dat de voorbeelden uit het boekje de uitzonderingen zijn die regel bevestingen. Van zo boekje krijg je echt niet meteen een positiefbeeld van een groep die vaak negatief in het nieuws is.
Ben trouwens benieuwd wanneer het boekje "Voetbalfans zijn geen Hooligans" wordt uitgebracht? |
![]() |
|
Verwijderd
|
De negatieve houding ten opzichte van Marokkanen heeft niet te maken met een gebrek aan informatie, maar met een gevoel. Mensen denken niet dat Marokkanen stelen omdat ze onvoldoende over Marokkanen weten (wat dus verholpen zou kunnen worden door een informatief boekje), mensen denken dat Marokkanen stelen omdat ze in hun buurt groepen Marokkaanse jongens zien hangen en zien scooter rijden. De meeste van die jongens doen geen vlieg kwaad, maar het is het gevóel van criminaliteit, van onveiligheid. Daar helpt zo'n folder niet tegen.
Éénmaal berichtgeving in de media over een 'foute' Marokkaan, en het complete geldbedrag van die campagne is weggegooid geld. |
![]() |
||
Citaat:
1. het is een statistisch onderzoek dus daardoor al per definiutie bedrog 2. jij bent te lui om te bewijzen dat die cijfers bestaan dus moeten ze maar voor waar aangenomen worden. Er worden hier heel wat zaken omgedraaid.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Verwijderd | 500 | 08-05-2006 16:04 | |
Marokko is een tweede Thailand Aeries | 57 | 17-08-2005 17:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: brommertjes en hoofddoekjes Ieke | 0 | 15-02-2005 16:56 | |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Toch nog rellen in Amsterdam Prea|K | 140 | 23-08-2003 13:27 | |
Kut-Marokkanen Miss_Maroc | 254 | 23-11-2002 00:57 |