Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 17:56
diane
diane is offline
Ik heb gister mijn gesprek bij het riagg gehad voor mijn aanmelding.Het was een rot gesprek en voel me nu rotter dan ervoor.Ik vertelde over het de klas uitlopen en dat was pure aandachtvragerij en ze zouden me er niet mee kunnen helpen omdat ik dat al 7 jaar doe.Ook heb ik verteld dat het thuis niet goed gaat en dat ik daar soort van onzichtbaar ben en hun reageerde er zo op van maar je heb toch 2 goede vriendinnen.Ik voelde me toen al zo'n aansteller dat ik niets over het snijden heb verteld omdat ik het er niet uit kreeg.Wat nou als ze gelijk hebben en ik me gewoon aanstel en om aandacht vraag.Maar waarom wil ik dan juist als ik weg ga niemand om me heen en er daarna niet over praten.Mijn hele hoofd is nu helemaal 1 puinhoop.Nu denk er over om er helemaal niet meer heen te gaan maar mijn mentrix met wie ik dit heb besproken moet ik ze nog 1 kans geven.Maar ik weet niet of ik dat nog wel kan al dat gepraat over mijn problemen die volgens hun toch alleen maar aandacht vragerrij is dat schiet toch ook niet op.
Ik zit dus nu heel erg te twijvelen tussen doorgaan en stoppen.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Diane
Oud 22-10-2002, 18:02
Quiana
Quiana is offline
Hm.. raar dat ze zo gereageerd hebben..
Juist bij t riagg zouden ze
moeten weten dat zoiets 9 vd 10 x geen
aanstellerij is..
Kweenie, probeer ze nog een kans te geven,
vraag of je met iemand anders mag praten..
Nu heb je eindelijk de kans op
hulp, grijp m dan ook..
Vertel dat je je ongemakkelijk voelde,
als het goed is moeten ze
daar toch wel een btje begrip voor hebben.
suc6 ermee.
Oud 22-10-2002, 19:33
MazeMouse
MazeMouse is offline
Tja. Ik heb vandaag een eerste gesprek gehad met iemand van de GGZ. En ik heb mijn intake gesprek datum ook al bijna binnen.
Oud 23-10-2002, 11:28
Eend
Eend is offline
uhmz...misschien kunnen ZIJ je daar niet mee helpen, maar willen ze je doorsturen naar een instelling oid
Oud 23-10-2002, 12:36
wicce
wicce is offline
aandacht willen en aanstellen zijn 2 hele verschillende dingen. het een heeft in jou geval waarschijnlijk niks met elkaar te make. Iedereen wilt graag aandacht, en iedereen probeert die op een manier te krijgen, en dat is geen probleem, zolang je jezelf of andere er niet mee pijn doet..
De mensen bij het riagg zullen hebben je dat idee wel gegeven. daardoor voel je je rot en wil je eigenlijk niets meer aan ze vertellen. Dat snap ik. Ik denk dat het heel moeilijk is om zulke persoonlijke dingen te vertellen, en dan helemaal om een reactie te ontvangen..
Ik kan je wel vertellen dat deze mensen bij het riagg niet een oordeel vellen na 1 gesprek. Zij kennen jou niet, en het is hun werk om jou te leren kennen zodat ze je goed kunnen helpen. Ze willen graag weten hoe je in elkaar steekt, misschien dat ze daarom zo reargeren zoals ze doen.
Ik zou zelf toch nog een keertje gaan, kijken hoe het loopt. Vertel hen dan ook wat jij voelt, laat het niet in het donker, anders is het alleen een kwestie van een soort raad spelletje.. Je hoeft niet meteen te vertellen over het snijden, daar zal je tijd genoeg voor krijgen. Stel vragen om uit te vinden wat zij over jou denken, zodat je wat duidelijkheid krijgt. Op die manier zullen de gesprekken, denk ik, veel makkelijker lopen.

succes en sterkte meid
Oud 23-10-2002, 18:49
?OWAN!
?OWAN! is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Tja. Ik heb vandaag een eerste gesprek gehad met iemand van de GGZ. En ik heb mijn intake gesprek datum ook al bijna binnen.
vandaag mijn derde gesprek bij het CGGZ gehad.........
voel me zo pieptering depri......
Het lucht wel op over problemen praten.....maar haalt het wel de minder leuke momenten naar boven waardoor het psychisch erg zwaar kan zijn
Oud 23-10-2002, 19:05
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
?OWAN! schreef:
vandaag mijn derde gesprek bij het CGGZ gehad.........
voel me zo pieptering depri......
Het lucht wel op over problemen praten.....maar haalt het wel de minder leuke momenten naar boven waardoor het psychisch erg zwaar kan zijn

(Het ligt eerst aan jezelf om er iets aan te doen! Psych zijn niet altijd de oplossing!)
Oud 24-10-2002, 14:20
diane
diane is offline
eyz allemaal

Ik zit nog steeds te twijvelen dus ga morgen maar eens kijken of mijn vertrouwenspersoon kan helpen mijn gedachtes op een rijtje te zetten.
Bedankt voor jullie reacties xjes Diane
Oud 24-10-2002, 17:44
Verwijderd
misschien kun je je mentrix als steun meenemen! anywayzz su-6!!!

xxx suusjuhhhhh
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:41
diane
diane is offline
Hoef ik niet suusje mijn vertrouwens persoon ben ik al vaker heen gegaan dus zal het nu ook wel weer lukken
Oud 24-10-2002, 19:06
kleinedraak
Bij mij reageerden ze ook klote. Ben er ook mee gekapt. En het is er niet slechter op geworden. Ik heb iemand nu die ik al kende en vertrouw en dat gaat betetr. Ik zou het niet meer doen maar het is jouw keus. ik weet niet hoe erg het is maar iniedergavl succes.
Groetjes een riagg en psychologen en vertrouwingspersonen hater!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:17
diane
diane is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Bij mij reageerden ze ook klote. Ben er ook mee gekapt. En het is er niet slechter op geworden. Ik heb iemand nu die ik al kende en vertrouw en dat gaat betetr. Ik zou het niet meer doen maar het is jouw keus. ik weet niet hoe erg het is maar iniedergavl succes.
Groetjes een riagg en psychologen en vertrouwingspersonen hater!!!!!!!!!!
Nou ik doe diverse dingen die moeten stoppen
de klas uitlopen onder de les als ik me niet prettig voel
mezelf snijden
continu waardeloos voelen
school boeit me niet
thuis probs met mijn broer en ouders
mijn verleden die ik niet kan los laten

er zal toch wat gedaan moeten worden
Oud 24-10-2002, 19:22
the_conquer
the_conquer is offline
Jah maar de enige die der wat aan kan doen ben jezelf. Misschien door zelf een na te zoeken waardoor het komt en hoe je het kan oplossen helpt je al veel meer dan menig riag doet.

sterkte en succes

the conquer
Oud 26-10-2002, 11:24
Yamyam
Yamyam is offline
Niet stoppen na 1 gesprek. Zoiets heeft tijd nodig, en je zal je echt niet geholpen voelen na 1 gesprek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten