Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 13:07
borry
borry is offline
mijn vriendin is bij de dokter geweest en nu krijgt ze een buisje in haar arm waar hormonen inzitten voor 3 jaar zodat ze 3 jaar niet ongesteld is! ik vind het allemaal een beetje vaag maar zijn er misschien nog meer meisjes die dit hebben en wat is jullie ervaring hiermee? kuss Luc
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:29
@pie
@pie is offline
Citaat:
borry schreef:
mijn vriendin is bij de dokter geweest en nu krijgt ze een buisje in haar arm waar hormonen inzitten voor 3 jaar zodat ze 3 jaar niet ongesteld is! ik vind het allemaal een beetje vaag maar zijn er misschien nog meer meisjes die dit hebben en wat is jullie ervaring hiermee? kuss Luc
Lichaam en Gezondheid? :-)
Oud 16-01-2002, 13:32
Verwijderd
tja,ze zeggen dat t kan,maar bij veel vrouwen gaat de menstruatie wel gewoon door,en t is niet echt betrouwbaar,iets wat wel betrouwbaar is een hormoonspiraaltje,maar dat is echt een verschrikking om t in te laten brengen(spreekt uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:29
the exploding boy
the exploding boy is offline
L&g
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:33
Clair de Lune
Clair de Lune is offline
dan gaat haar sexleven ook achteruit.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:37
TearSong
TearSong is offline
dat is de Implanon, een staafje zo groot als een lucifer, die de huisarts onder verdoving vlak onder je huis aan de binnenkant van je bovenarm inbrengt.
Dan ben je dus 3 jaar beschermd tegen zwangerschap en heb je er ook 3 jaar geen omkijken naar. De betrouwbaarheid is ook erg hoog..plus dat je minder kans hebt op bijwerkingen dan bij een 'normale' pil.
Je hebt geen stopweek dus je kunt niet echt regelmatig ongesteld worden zoals bij de pil..bij sommige mensen stopt de menstruatie zelfs helemaal.
Na 3 jaar halen ze het staafje onder verdoving weer uit je arm..
Oud 16-01-2002, 15:00
Deniece
Deniece is offline
Misgien ben ik wel heel stupid hoor, maar da is toch wat iedereen wil?... geen gezik met de pil.. Gewoon n buisje in je arm... MISGIEN niet meer ongesteld + verzekerd van geen zwangerschap... Waarom doet niet iedereen dat dan?.. Omdat t duur is, omdat niemand er gewoon vanaf weet.... Offum.. Snap ik t gewoon niet...
Explain?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:01
ekki
ekki is offline
1. het is nog te onbekend, mensen beginnen er dus zelf ook niet over tegen hun huisarts, omdat ze het niet kennen.
2. het laat een litteken achter op je arm als ze het er weer uit moeten laten halen.
3. artsen zijn zo dom dat ze soms het buisje niet goed inbrengen, wat al voor een zwangerschap of 8 heeft gezorgd (stond een tijdje geleden in de krant).
4. mensen (consumenten zeg maar) zijn er niet van verzekerd of het wel goed voor het lichaam is. niet meer ongesteld klinkt heel erg ongezond.
5. sommige mensen zijn bang voor het inbrengen, dat gaat namelijk met een dikke naald en wel onder verdoving, maar toch met een dikke naald.
6. huisartsen beginnen er meestal zelf niet over.
7. het is heel nieuw en mensen willen er eerst nog meer over horen, willen ze verzekerd zijn van een echt goede werking.

dat was het wel zo ongeveer denk ik
maar dat zijn dus de redenen dat mensen het niet zomaar doen.

voor meer informatie: zie http://www.rutgers.nl , daar kan je een folder over implanon in pdf-formaat downloaden.
Oud 16-01-2002, 16:03
ekki
ekki is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
...t is niet echt betrouwbaar...
het is wel heel betrouwbaar, hoor.
volgens die folder op rutgers.nl zelfs even betrouwbaar als een gewone pil zeg maar.
Oud 16-01-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
het is wel heel betrouwbaar, hoor.
volgens die folder op rutgers.nl zelfs even betrouwbaar als een gewone pil zeg maar.

er schijnt een onderzoek te zijn geweest,het is dus niet betrouwbaarder dan de pil want meer vrouwen werden toch zwanger.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:53
choky
choky is offline
ik heb alleen gehoord dat er enorm veel bijwerkingen zijn
ik ken één iemand die het gehad heeft, maar moeten laten weghalen heeft omdat haar haar ervan uitviel en ze (na een jaar een half) constant haar regels had...
het kan natuurlijk zijn dat ik de uitzondering tegengekomen ben, maar toch...
wij hebben zelfs bij de les biologie geizen dat het nog niet helemaal op punt is...
Oud 16-01-2002, 22:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
er schijnt een onderzoek te zijn geweest,het is dus niet betrouwbaarder dan de pil want meer vrouwen werden toch zwanger.
euh... ja, maar dat kwam dus door die huisartsen. die lieten bijvoorbeeld per ongeluk dat buisje uit de 'spuit' vallen en daardoor kwam ie niet in de arm terecht, wat de vrouw wel dacht. tenminste, dat stond een tijdje na dat eerste bericht over meer zwangere vrouwen in de krant, dat dat dus de oorzaak was.
Oud 17-01-2002, 10:21
Ilsch
Ilsch is offline
Misschien heel dom...

Maar is het niet om te zorgen dat de groei niet stopt???
Want als je ongesteld word dan "stop" je al snel met groeien.. en als je erg klein bent.. dan willen ze dat nog wel eens uitstellen op de een of andere manier...

misschien zit uik er helemaal naast hoor!!!!!

let maar niet op mij
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten