Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 17:08
Built to last
Built to last is offline
terwijl ze zelf vinden zo gezond bezig te zijn door belangrijke voedingsstoffen uit hun lichaam te houden? (dat was t antwoord ook al geloof ik...discussie dan maar.)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:31
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ze missen een aantal belangrijke bestanddelen zoals eiwitten en vetten. Hierdoor is het mogelijk dat het afweersysteem zwakker wordt. Eiwitten zorgen voor spieropbouw en daardoor zijn ze minder sterk.
Oud 26-06-2002, 17:34
Verwijderd
Wie zegt dat zij vaker ziek worden?

Ik ben het allemaal niet, en ben heel vaak ziek.. bijna al mn vriendinnen zijn vegetariër en zijn werkelijk NOOIT ziek
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:34
Verwijderd
Ik was trouwens in de 2 jaar dak vegetariër was veel minder ziek!!!

nehneh
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Wie zegt dat zij vaker ziek worden?
Om de reden van vegetariër zijn ben ik idd niet vaker ziek. En vriend(inn)en van me ook niet. Dus ik weet het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:59
Verwijderd
ms dat vegetariers en veganisten die er niet goed mee omgaan vaker ziek zijn, maar als je ervoor zorgt dat je de voedingsstoffen die je mist binnenkrijgt op een andere manier gaat het echt niet op hoor..

Enneuh, StraightEdge is toch officieel niet drinken/roken/blowen, het is 'modern' dat je daarvoor ineens ook vegetariër o.i.d. moet zijn, maar van niet drinken/blowen/roken wordt je lijkt mij een stuk gezonder

Maar het is wel zo dat je als veganist heel goed moet opletten dat je alles wel genoeg binnenkrijgt, doordat je de zuivelproducten ook mist enzow.

Dus ms moet je je topic beperken tot veganisten
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 19:23
kirsten
kirsten is offline
Omdat dus inderdaad de meeste vegetariers en veganisten gewoon het vlees (melk... voor de veganisten, dan) weglaten, maar ze vergeten dan dat ze dat wel door iets moeten vervangen... En daar word je dus ziek van door vitaminetekort -> verlaagde weerstand...
Oud 26-06-2002, 19:45
Verwijderd
als je vleesvervangers eet en bijvoorbeeld vitamine B12 erbij slikt en wel genoeg zuivelprodukten en noten en bonen eet, dan krijg je wel genoeg voedingsstoffen binnen
trouwens, wie zegt dat als ze al vaker ziek worden, dat dat door het eten komt???
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:57
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Omdat een mens niet bedoeld is om alleen plantaardige producten te eten, net zoals hij niet alleen vlees kan eten. Een mens hoort in zijn voeding een combinatie van plantaardige en dierlijke producten te hebben, en heeft hij het niet, dan kan hij eeuwenlang vervangen door de beste vleesvervangers ter wereld, maar dat hij iets doet wat niet natuurlijk is voor het lichaam blijft een feit.
Oud 26-06-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Ze missen een aantal belangrijke bestanddelen zoals eiwitten en vetten. Hierdoor is het mogelijk dat het afweersysteem zwakker wordt. Eiwitten zorgen voor spieropbouw en daardoor zijn ze minder sterk.
gelukkig is je lichaam zo slim dat ze die zelf aanmaken en ja dat kan echt!
ook vet kan worden omgezet in suikers

jaja heeft opgelet bij bio

en wat d8 je dat er in melk, kaas, yoghurt, zat
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 01:14
Verwijderd
't Enige wat ik bedenken kan is dat ze niet genoeg ijzer binnenkrijgen, maar daar heb je ook weer vitamine pillen voor enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 08:42
Verwijderd
Citaat:
't Enige wat ik bedenken kan is dat ze niet genoeg ijzer binnenkrijgen, maar daar heb je ook weer vitamine pillen voor enzo.
mjah, maar ook spinazie... dat zit vol met ijzer (het is alleen niet te eten,maar dat is dan mijn probleem, ik houd het gewoon bij het vlees)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:21
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
hAckEr69 schreef:

mjah, maar ook spinazie... dat zit vol met ijzer (het is alleen niet te eten,maar dat is dan mijn probleem, ik houd het gewoon bij het vlees)
Das' niet waar ... spinazie bevat helemaal niet zo veel ijzer. Wel andere belangrijke stoffen, maar dat Popeye The Sailorman effect door de ijzergehalte is echt een mythe
Oud 27-06-2002, 13:58
Balance
Balance is offline
hoe kom je d'r dan bij dat veganisten, vegetariërs en straight edgers vaker ziek zijn?
Oud 27-06-2002, 15:14
Breg
Breg is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
maar dat hij iets doet wat niet natuurlijk is voor het lichaam blijft een feit.
ach ja, beesten in kleine, donkere hokjes opsluiten en ze allemaal rotzooi te eten geven zodat ze sneller dik worden is ook niet natuurlijk voor hun lichaam.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 16:14
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik zou eigenlijk beesten moeten vangen door er hard achteraan te rennen, helaaas mag dat niet meer in Nederland, al die regels. Ik vreet nu opgekweekte dieren, stukken rondlopend vlees op een paar dunne pootjes, een zak hormonen groeit lekker snel. Antibiotica erbij tegen ontstekingen. Ik vind vlees lekker hoor, ik ben redelijk gezond, vegetarier zou ik er niet om worden. Dat lijkt me niet gezond. Soja is slecht voor de hersenen.
Oud 27-06-2002, 17:06
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Breg schreef:

ach ja, beesten in kleine, donkere hokjes opsluiten en ze allemaal rotzooi te eten geven zodat ze sneller dik worden is ook niet natuurlijk voor hun lichaam.
Ik heb nooit gezegd dat ik bio - industrie goed vind
Oud 28-06-2002, 00:57
Danny
Danny is offline
Ikke (lacto-ovo-vegetariër) is niet meer of minder ziek dan anderen hoor :-))

Dus dat vegetariërs vaker ziek zijn dan niet-vegetariërs wil ik wel eens zwart op wit hebben. (met als bijlage een diepgaand onderzoek dan hè..)

Danny
Oud 28-06-2002, 16:16
kusssjuh
kusssjuh is offline
Voeg er nog ffies wat aan toe..
Zo gezond is vlees echt niej hoor mensen
Echt echt niet, vlees is niet gezond, Vis wel, vlees niet
Er zitten wel dingen in, voedingstoffen, die het lichaam nodig heeft, maar dat het ongezond is om vegetarier te zijn (sommige mensen denken dat) is onzin.. Ik ben vegetarier, slik idd vitamine b complex en als je een beetje let op wat je dan wel eet, Dan is het alleen maar gezonder! Groetjus..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 04:13
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
straight edgers vaker ziek zijn?
Ik kom niet erg veel onder de mensen () dus mag ik even vragen wat dat is?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 09:35
TearSong
TearSong is offline
ik kan niet spreken voor anderen maar toen ik nog vlees at was ik echt regelmatig ziek en had ik echt een beroerde weerstand. 8 jaar geleden ben ik vegetarier geworden en sindsdien ben ik echt veel minder vaak ziek, bijna nooit meer zelfs.
Oud 29-06-2002, 11:44
tacidvs
tacidvs is offline
Ja (profanity)!!!! Laat iemand even iets aantonen voor je erover gaat discussiëren:

1) Vegetariërs, veganisten en sXe'ers zijn vaker ziek.

2) Vlees is helemaal niet zo gezond.

3) Ik ben al honderd jaar vegetariër en nooit ziek.

Ga dan lekker in de zandbak spelen ofzo, tjemig-de-pemig... En dan zijn er mensen die zeggen dat mensen tegenwoordig helemaal niet goedgelovig zijn *BAA*
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:05
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Omdat een mens niet bedoeld is om alleen plantaardige producten te eten, net zoals hij niet alleen vlees kan eten. Een mens hoort in zijn voeding een combinatie van plantaardige en dierlijke producten te hebben, en heeft hij het niet, dan kan hij eeuwenlang vervangen door de beste vleesvervangers ter wereld, maar dat hij iets doet wat niet natuurlijk is voor het lichaam blijft een feit.
houzee, je slaat de spijker op de kop.

Een mens is een alleseter, we horen vlees te eten, evenals plantaardig voedsel. Kijk maar naar ons gebit, we hebben ook een alleseter gebit. Snijtanden (voro vlees) en de rest om te vermalen.

En inderdaad, wat N*A*Shezbaernon al zegt, vegetariërs gaan gewoon tegen de natuur in, dat is een keihard feit.
Oud 03-07-2002, 21:20
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Wanneer horen we nou waar je dat op baseert?
Oud 04-07-2002, 14:44
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
toen ik een poosje vegetariër was ben ik een aantal keer behoorlijk ziek, hangerig enzo geweest nu eet ik weer gewoon vlees dus voel ik me iets beter behalve nu door die kutmeningokokkenprik maar dat terzijde...
ik eet overigens niet erg veel vlees maar wel meer groente en fruit.
ligt er volgens mij gwoon aan hoe je lichaam er op reageert en dat is bij iedereen anders.
Oud 04-07-2002, 16:46
Verwijderd
Ik=vegetarier en straight edge, maarreh..ik ben altijd gezond!
Als je weet wat je eet kom je toch aan al je voedingsstoffen en leef je vele malen gezonder dan een standaard persoontje.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:

Een mens is een alleseter, we horen vlees te eten, evenals plantaardig voedsel. Kijk maar naar ons gebit, we hebben ook een alleseter gebit. Snijtanden (voro vlees) en de rest om te vermalen.
Nou en? Wat een mens onderscheid van dieren is dat wij de keuze kunnen maken om niet slaaf te zijn van hoe we 'van nature' zijn. Daarom kiezen sommige mensen ervoor om niet te gaan jagen, niet naar bed te gaan met elke welgevormde vrouw of geen vlees te eten. Dat zijn keuzes die je als denkend mens kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 17:21
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
he? ik hoorde anders dat je als vegetariër alle benodigde voedingsstoffen kan verkrijgen met een vegetarisch eetpatroon.'
Oud 04-07-2002, 17:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:

he? ik hoorde anders dat je als vegetariër alle benodigde voedingsstoffen kan verkrijgen met een vegetarisch eetpatroon.'
tuurlijk...ik eet al 7 jaar geen vlees meer en voel me toch geen hoopje miserie. Als je dat vlees niet vervangt natuurlijk, ja dan is het logisch dat je ziek wordt. Maar gewoon veel peulvruchten, tofu of seitan of van die andere dingen maken veel goed, en natuurlijk veel volkoren rijst eten...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten