Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Erathostenes kon in 250 voor christus al laten zien dat de aarde een bol was en vrij nauwkeurig de omtrek berekenen zonder satellietbeelden en zonder arrogant te zijn.
de astronomen van tegenwoordig hebben ook zo hun methoden waarvan je als leek zult zeggen "jahoor hoe kun je dat nu weten!" maar als je je erin verdiept zul je zeggen "ahja, mooi gevonden, daar was ik nooit opgekomen". het is trouwens tot op heden onbekend of het heelal oneindig is of niet; http://www.urania.be/sterrenkunde/ko...e/oneindig.php is daar een duidelijk artikel over. Einstein zei overigens:"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former". |
![]() |
|
Nou ten eerste het is maar een film maar daar ging het niet om
ten tweede ik denk dat asl die dat zegt het wel ergens op gebaseerd is het zal niet puur een uitroep zijn dus het is niet helemaal een mening en ten derde heb ik by the way mn twijfels of het universum oneidig is want ik heb gehoord dat het verkleind en uitdijd (waarin zou je dan zeggen) mja ik vind het me ook een beetje moeilijjk voor te stellen mja dan maar niet te lang over nadenken he ![]() |
![]() |
|
![]() |
we zijn bij de grenzen van ons denkne aangekomen, (als je nagaat: een lichtstraal kan in een sec 7 keer om de aarde!en van e ene naar de andere kant van ons zonnestelsel, doet ie 100.000 jaar! das bets ver fietsen, en dan nog voorstellen dat de hubblle al duizenden andere sterrenstelsels heeft ontdekt, dan moet je wel heel ver fietsen!je zou haast een brommer kopen)
maw, wat is er dan achter het heelal?wekunne ons dat niet voorstellen, oneindig, net zoals 'eeuwigheid'we kunne ons dat niet voorstellen, met zoals een hond zich geen pc kan indenken. fanstaseren kan wel natruulijk, maar we weten het toch niet.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder gebruiken we trucs om de wereld te bevatten; op ieder niveau niet alleen bij dingen als oneindigheid; je weet ook wat een stoel is ook al heb je niet ieder molekuul van een zekere stoel in je hoofd zitten en je weet ook wat 234 is ook al kun je je niet meteen 234 knikkers voor de geest halen; zo kun je dus met een truc ook in constante tijd bepalen wat het zoveelste decimaal is van 1/3 (in tegenstelling tot een decimaal van pi waar je lineaire tijd voor nodig hebt voor zover ik weet). als je weet dat iets oneindig is dan moet je dus niet gaan proberen om het als iets eindigs voor te stellen, dat is gewoon fout. of er oneindig veel tijd bestaat in dit heelal is maar de vraag, maar als het zo is dan gaat hiervoor iets soortgelijks op (tijd is zoiezo al niet zoals de meeste mensen zich dat voorstellen; er treden overal plaatselijke tijdsversnellingen en vertragingen op). |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
het begin van tijd en ruimte? lovetear | 37 | 09-12-2003 18:03 | |
is het heelal echt oneindig? here I am | 182 | 09-11-2003 22:31 | |
Oneindigheid... Illuminati | 75 | 09-08-2003 14:02 | |
Geloof jij in buitenaards leven? zo ja..waarom dan? Deliveran©e | 36 | 28-09-2002 02:26 | |
het universum oneindig vuurvliegje | 104 | 19-01-2002 14:50 | |
Stelling: De toekomst ligt altijd vast John-17 | 90 | 06-01-2002 00:38 |